LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brommer voor lange mensen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

oo4load schreef:Ik heb nieuws voor je: die Symphony SR is net zo chinees als een Agility. Van de SYM 50cc scooters die in NL te koop zijn is alleen de Mio nog taiwanees (en beduidend beter van kwaliteit dan de rest van de SYM catalogus). De Peugeot Tweet is overigens exact dezelfde scooter als de gewone Symphony. Peu is in feite een klant van SYM en maakt naast de hele Symphony ook SYM motorblokken in licentie na (die schroeven ze onder de vivacity en speedfight3, omdat het eigen peugeot blok van dusdanige kwaliteit is dat ze die alleen onder de aller goedkoopste modellen vclic en kisbee durven te schroeven).
Van alle chinese vestigingen zijn die van Kymco en Piaggio nog het hoogste qua kwaliteitsniveau. Peugeot bedroevend (menig dealer heeft nog nachtmerries van de VCLIC) en SYM een beetje in het midden.

Als je dealer de agility afraadt "omdat die chinees is" en je vervolgens lachend een SYM Symphony aansmeert dan weet je meteen hoe goed die te vertrouwen is.
Even buiten dat dealer gebeuren om. Wij onderhouden honderden Chinese scooters per jaar en er zijn geen problemen, niet meer of minder dan de A-merken. Het probleem zit bij de klant ( komt niet op tijd voor eerste beurt of regulier onderhoud en controleert ook niet zelf het motorolie niveau tussen de beurten door ) als ook bij de dealer, dealers in NL zijn namelijk een beetje verwend en willen weinig moeite doen voor onderhoud, ja dan is de Chinees ineens rotzooi..

Ik zal niet ontkennen dat de kwaliteit nog achterloopt, maar als het fatsoenlijk wordt bijgehouden en normaal mee wordt omgegaan, kan het ook gewoon meegaan.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door 1JanV »

oké maar vertel nu eens iets over het chroom, beplating, kabelboom, remklauw, velgen, deze hebben niets met onderhoud te maken toch. hierin zit volgens mij een groot verschil met de A-merken. ik heb hier een spiksplinternieuwe staan heeft nog geen daglicht gezien en het chroom is al aan het barsten. de kabelboom is de stroomdraad al zo hart dat deze mogelijk gaat breken bij buigende spanning, de stekkers moet je voorzichtig los maken anders breken die. als je mazzel hebt kun je 3 keer de parkers indraaien voordat de bevestiging afbreekt ja motorisch is het onderhoud van grootbelang en ja de klant is erg laks en is de dealer een kl....zak of oplichter. ik / wij vervangen zeker een remklauw binnen de drie jaar op een scooter omdat die zo vast zit als een huis de binnenveerpoten zitten dusdanig onder de roest dat het voor de keerringen net een kaasschaaf is. die cilentblokken leggen er bij 5000km er al uit en het subframe is krom bij 5000km oke voor die prijs mag je geen Honda kwaliteit verwachten maar toch mag je verwachten dat je op zijn minst 15.000km kunt rijden.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door bokkel »

1JanV schreef:oké maar vertel nu eens iets over het chroom, beplating, kabelboom, remklauw, velgen, deze hebben niets met onderhoud te maken toch. hierin zit volgens mij een groot verschil met de A-merken. ik heb hier een spiksplinternieuwe staan heeft nog geen daglicht gezien en het chroom is al aan het barsten. de kabelboom is de stroomdraad al zo hart dat deze mogelijk gaat breken bij buigende spanning, de stekkers moet je voorzichtig los maken anders breken die. als je mazzel hebt kun je 3 keer de parkers indraaien voordat de bevestiging afbreekt ja motorisch is het onderhoud van grootbelang en ja de klant is erg laks en is de dealer een kl....zak of oplichter. ik / wij vervangen zeker een remklauw binnen de drie jaar op een scooter omdat die zo vast zit als een huis de binnenveerpoten zitten dusdanig onder de roest dat het voor de keerringen net een kaasschaaf is. die cilentblokken leggen er bij 5000km er al uit en het subframe is krom bij 5000km oke voor die prijs mag je geen Honda kwaliteit verwachten maar toch mag je verwachten dat je op zijn minst 15.000km kunt rijden.
Onzin verhaal. Een A-merk heet zo omdat het veel wordt verkocht. Dus als een Chinees merk ineens een jaar lang erg veel wordt verkocht is het ook een A-merk. Poehpoeh. Natuurlijk is de kwaliteit iets anders, maar zòveel verschil is er ook niet. Mensen zoals jij zitten boordevol vooroordelen en daar houden jullie je krampachtig aan vast. Dat mag hoor, neem ik ondertussen voor weinig een Chinees merk en hou em ook gewoon bij, net zoals ik bij een Japanner zou doen. Is er niks aan de hand.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door 1JanV »

beste bokkel. wat u denkt is u recht. het is niet aan mij om te bepalen welk een A merk is, dat hebben andere erkende zo gekwalificeerd en dus zo betitelt. als u liever met u gezicht op het voorwiel wil belanden omdat er spontaan een stuur afbreekt of een remklauw spontaan vast gaat zitten of u framebuis spontaan breekt omdat het van dusdanige slechte gemaakt dan is dat u keuzen om een C product te kopen. Er zit jammer genoeg een te groot verschil tussen de A en C merken. wat niet wegneemt dat ook de A productie lijn nu ook in China zit. inkoop van een chinees C scooter kost de importeur hier zo een 250 euro verkoop 1395, en een A merk kost inkoop plusminus 900 euro 1400 euro. Ik verkoop A en C merken omdat klanten als u dat nu eenmaal zo willen, alleen jammer dat men achteraf gaat lopen janken
Laatst gewijzigd door 1JanV op 16 feb 2014 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

1JanV schreef:oké maar vertel nu eens iets over het chroom, beplating, kabelboom, remklauw, velgen, deze hebben niets met onderhoud te maken toch. hierin zit volgens mij een groot verschil met de A-merken. ik heb hier een spiksplinternieuwe staan heeft nog geen daglicht gezien en het chroom is al aan het barsten. de kabelboom is de stroomdraad al zo hart dat deze mogelijk gaat breken bij buigende spanning, de stekkers moet je voorzichtig los maken anders breken die. als je mazzel hebt kun je 3 keer de parkers indraaien voordat de bevestiging afbreekt ja motorisch is het onderhoud van grootbelang en ja de klant is erg laks en is de dealer een kl....zak of oplichter. ik / wij vervangen zeker een remklauw binnen de drie jaar op een scooter omdat die zo vast zit als een huis de binnenveerpoten zitten dusdanig onder de roest dat het voor de keerringen net een kaasschaaf is. die cilentblokken leggen er bij 5000km er al uit en het subframe is krom bij 5000km oke voor die prijs mag je geen Honda kwaliteit verwachten maar toch mag je verwachten dat je op zijn minst 15.000km kunt rijden.
Op zich geen problemen hier met Chinese scooters. Snap trouwens niet waarom je hier inkoop prijzen gaat lopen roepen op een consumenten forum ?

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door 1JanV »

bartsscooterservice schreef:
1JanV schreef:oké maar vertel nu eens iets over het chroom, beplating, kabelboom, remklauw, velgen, deze hebben niets met onderhoud te maken toch. hierin zit volgens mij een groot verschil met de A-merken. ik heb hier een spiksplinternieuwe staan heeft nog geen daglicht gezien en het chroom is al aan het barsten. de kabelboom is de stroomdraad al zo hart dat deze mogelijk gaat breken bij buigende spanning, de stekkers moet je voorzichtig los maken anders breken die. als je mazzel hebt kun je 3 keer de parkers indraaien voordat de bevestiging afbreekt ja motorisch is het onderhoud van grootbelang en ja de klant is erg laks en is de dealer een kl....zak of oplichter. ik / wij vervangen zeker een remklauw binnen de drie jaar op een scooter omdat die zo vast zit als een huis de binnenveerpoten zitten dusdanig onder de roest dat het voor de keerringen net een kaasschaaf is. die cilentblokken leggen er bij 5000km er al uit en het subframe is krom bij 5000km oke voor die prijs mag je geen Honda kwaliteit verwachten maar toch mag je verwachten dat je op zijn minst 15.000km kunt rijden.
Op zich geen problemen hier met Chinese scooters. Snap trouwens niet waarom je hier inkoop prijzen gaat lopen roepen op een consumenten forum ?
is ook geen geheim meer Bart. bij mij vragen hun al korting en weten zelfs hoeveel ik eraan verdien. en laten we wel eerlijk zijn de prijs is het bewijs voor kwaliteit. hoe meer de inkoop is hoe meer je mag verwachten voor dat geld. en dan nog is het wat de importeur het kost niet welk de dealer moet betalen
Bart.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door 1JanV »

DIT IS EEN OUDE ADVERTENTIE MAAR DAN WEET JE OOK WELKE DE INKOOPPRIJS IS VAN EEN IMPORTEUR, JE MAG AANNEMEN DAT DE PRIJS GEEN VERLIESPRIJS IS. MEDE DOOR DEZE ADVERTENTIE ZIJN ER REGIO INKOOPPRIJSEN OP HET INTERNET GEDUMT EN IEDEREEN WEET DAT WIJ ALS A.MERK DEALER MINIMAAL 10% (TOMOS) HEBBEN TOT MAXIMAAL 22% EVEN EEN REKENSOM VERKOOPPRIJS MIN DE % MARGE IS INKOOP.

Wij zijn importeur van Benzhou Scooters in nederland en alle modellen mogen weg voor meer dan 50% korting op de advies verkoop prijs.

Kijk op http://www.benzhou-nederland.nl of je er een leuk model ziet tussenstaan. Ik verdien niets aan deze actie en is puur om de voorraad
weg te krijgen. Scooters worden nieuw geleverd met blanco kenteken.
Kenteken kosten bedragen 35 Euro per scooter incl btw
Modellen

Benzhou F20 595,- euro incl btw 25km 45km Winkel waarde 1350,- all in
Benzhou F15 595,- Euro incl btw 25km 45km Winkel waarde 1350,- all in
Benzhou Retro 654.50,- Euro incl btw 25km uitverkochtBenzhou Custom 714,- Euro incl btw 45km alleen Winkel waarde 1795,- all in
Benzhou F16 595,- Euro Incl btw 25km 45km Winkel waarde 1400,- all in
Benzhou F18 714,- Euro incl btw 25km alleen nog Winkel waarde 1450,- all in
Benzhou little 476,- Euro incl btw 45km alleen Winkel waarde 995,- all in

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

1JanV schreef:
bartsscooterservice schreef:
1JanV schreef:oké maar vertel nu eens iets over het chroom, beplating, kabelboom, remklauw, velgen, deze hebben niets met onderhoud te maken toch. hierin zit volgens mij een groot verschil met de A-merken. ik heb hier een spiksplinternieuwe staan heeft nog geen daglicht gezien en het chroom is al aan het barsten. de kabelboom is de stroomdraad al zo hart dat deze mogelijk gaat breken bij buigende spanning, de stekkers moet je voorzichtig los maken anders breken die. als je mazzel hebt kun je 3 keer de parkers indraaien voordat de bevestiging afbreekt ja motorisch is het onderhoud van grootbelang en ja de klant is erg laks en is de dealer een kl....zak of oplichter. ik / wij vervangen zeker een remklauw binnen de drie jaar op een scooter omdat die zo vast zit als een huis de binnenveerpoten zitten dusdanig onder de roest dat het voor de keerringen net een kaasschaaf is. die cilentblokken leggen er bij 5000km er al uit en het subframe is krom bij 5000km oke voor die prijs mag je geen Honda kwaliteit verwachten maar toch mag je verwachten dat je op zijn minst 15.000km kunt rijden.
Op zich geen problemen hier met Chinese scooters. Snap trouwens niet waarom je hier inkoop prijzen gaat lopen roepen op een consumenten forum ?
en laten we wel eerlijk zijn de prijs is het bewijs voor kwaliteit. hoe meer de inkoop is hoe meer je mag verwachten voor dat geld
We moeten met de markt mee, dus ook met de Chinese scooters. Ik zie ook liever dat oude degelijke spul van vroeger wat nog in de EU werd gemaakt of in NL . Helaas niet met de EU en fabrikanten die alleen naar winstbelang en aandeelhouders kijken en de productie zo goedkoop mogelijk willen. Weet niet of je gister toevallig het laatste stuk van Brandpunt hebt gezien over de rijken die steeds rijker worden, maar zoiets zeg maar..

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door 1JanV »

Zo is het maar net Bart, maar hoelang kan dit dan goed gaan. het voordeel is dat het Chinese product goed is voor woon en werkverkeerd als dit niet meer dan 8 kilometer aan een stuk is,dan kun je 2 a 3 jaar plezier er aan hebben. dan is een A merk veel te duur.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door bokkel »

even ter vrolijke info, waar ik bijvoorbeeld mijn mening vandaan haal: Ik werk voor een zeer groot duits merk. Met een zeer goede naam...maar die goede naam heeft het merk niet bij de eigen werknemers. Het spul komt namelijk allemaal uit China/Korea/India/Indonesie... de lage lonen landen. Dan wordt het naar Tsjechie of Hongarije gebracht, daar in elkaar gezet: is de [made in EU]-sticker ook weer verantwoord. Kwaliteit...hetzelfde als een huismerk van een concurrent. Alleen een andere kleur.
De lage lonen landen werken volgens een ander principe, ze maken er 1000 voor jou, en 3000 voor zichzelf, in een andere kleur met een andere sticker. En daar maken ze de winst op. De producten worden niet echt netjes afgewerkt en perfect passend afgeleverd. En als je dat weet, koop je gewoon de "troep" werk je het zelf even af en voila... En de service in China wordt echt elk jaar beter.

Maar goed, jullie mogen vasthouden aan "A-merk" en "chinese troep"

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door oo4load »

Leuk verhaal maar bij scooters zijn de kwaliteitsverschillen overduidelijk. Beetje dom om dealers als 1janv die deze producten verkopen belachelijk te maken.
Ik verkoop ook chinees "c merk" en taiwanees "a merk" en ik zal je eerlijk vertellen ik ga zelf echt niet met dat chinese spul rijden want na een jaar rijden is het rijp voor de schroothoop. Je remklauw is uitgelubberd, je vario is versleten en je uitlaat is door en door verroest. Het slijt/vergaat niet alleen sneller, maar de kans op een spontaan defect tijdens het rijden of productiefout direct uit de fabriek is ook een factor 50 groter. Je wilt niet weten hoeveel gezeik ik heb met de chinese exporteur, elke keer is er weer iets anders met een probleem, dweilen met de kraan open.

Dit is niet in elke bedrijfstak zo, chinees witgoed en consumentenelectronica of kleding zijn bijvoorbeeld heel goed (De lokale A merken, niet de extragoedkope bagger die de Blokker en C&A hierheen halen...) . Aangezien ik vaak in China ben neem ik dat soort spul mee of laat het opsturen. Dus als jij bij een bedrijf als "Bosch" of "Siemens" werkt zal het gerust anders zijn. Maar scooters en motorfietsen is een nogal aparte en vrij onprofessionele bedrijfstak in China.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door 1JanV »

Afbeelding

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door 1JanV »

Afbeelding een veel voorkomend nadeel waar de dealer mee wordt opgezadeld, hoe moet ik nu als eerlijke dealer mijn brood verdienen door de klant de waarheid te vertellen welke troep hij of zij voor dat beetje geld moet hebben.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door 1JanV »

Afbeelding
dit zijn er maar drie voorbeelden welk nauwelijks bekent zijn bij de BOVAG of RDW die deze troep veelvuldig toelaten .

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door 1JanV »

Afbeelding

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door 1JanV »

Afbeelding

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door 1JanV »

Afbeelding

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door 1JanV »

Afbeelding

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door 1JanV »

zo ik denk dat dit wel voldoende is om aan te geven dat wij niet uit onze nek l...

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Brommer voor lange mensen

Ongelezen bericht door 1JanV »

Afbeelding
ik kan het niet laten maar dit komen wij de laatste tijd tegen bij elektro scooters, weet je hoe hart je op je smo...l terecht komt als je wielen onder je gat uit breken.

Gesloten