BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?
Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?
Nou Sake1987, de stint had dit systeem dus ook.
Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?
De Stint heeft een gashandel zoals ook op brommers en motoren zit. (draaibeweging)
Maar, de Stint heeft geen rem als bij een brommer.
Hij remt door "minder gas" te geven. Dus laat je het Gas los, dan zal de Stint remmen.
Dus, het probleem is:
Als je je vast moet houden aan deze gas/rem handel en je komt op een oneffenheid...
Dan kan het zijn dat je in je onbalans gas geeft en dus niet het gas dicht draait.
De oplossing (om snel te remmen) zou zijn dat je de gas/rem handel los laat, maar dan kan je onbalans ervoor zorgen dat je van de Stint afvalt.
Aangezien je staat op de Stint en eigenlijk beide kant een handvat nodig hebt.
En dat ontwerp is dus niet echt handig gekozen.
Maar, de Stint heeft geen rem als bij een brommer.
Hij remt door "minder gas" te geven. Dus laat je het Gas los, dan zal de Stint remmen.
Dus, het probleem is:
Als je je vast moet houden aan deze gas/rem handel en je komt op een oneffenheid...
Dan kan het zijn dat je in je onbalans gas geeft en dus niet het gas dicht draait.
De oplossing (om snel te remmen) zou zijn dat je de gas/rem handel los laat, maar dan kan je onbalans ervoor zorgen dat je van de Stint afvalt.
Aangezien je staat op de Stint en eigenlijk beide kant een handvat nodig hebt.
En dat ontwerp is dus niet echt handig gekozen.
Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?
Het zijn niet alleen de remmen en de gashendel.
Er is 0,0 kreukelzone, het is een plastic emmer voor 8 kids, Het vehicle is breed, relatief snel, en zeker lomp.
Enige leuke is dat het een mooi kleurtje heeft..
Nu weet ik wel dat er meer onveilige vervoersmiddelen zijn, maar dat is geen reden om er 1 aan toe te voegn
Er is 0,0 kreukelzone, het is een plastic emmer voor 8 kids, Het vehicle is breed, relatief snel, en zeker lomp.
Enige leuke is dat het een mooi kleurtje heeft..
Nu weet ik wel dat er meer onveilige vervoersmiddelen zijn, maar dat is geen reden om er 1 aan toe te voegn
Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?
Maar wat is jouw alternatief voor bso's?
Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?
>>
Klopt, maar de "expert" had aangegeven dat het een elektronische gashandel was en als de "draden" beschadigd zouden raken dat de Stint kon remmen of vol gas kon gaan.
Dat kwam door de regelunit, volgens deze "expert".
Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?
>>
Ik ben van mening dat een dergelijk ongeluk ook had kunnen gebeuren met dit taxibusje.
Al ben ik wel van mening dat de methode van bediening, van de stint, de kans op een ongeluk wel (ernstig) heeft vergroot.
Edit:
Ook de staande houding van de bestuurder is niet een goede keuze, zeker niet in combinatie met de bediening.
Laatst gewijzigd door hebra98 op 15 okt 2020 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?
Tuurlijk met taxibusjes gebeuren nooit ongelukken.
Misschien kan het leger ingeschakeld worden om ze per tank te vervoeren.
Misschien kan het leger ingeschakeld worden om ze per tank te vervoeren.
Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?
Ik denk dat er met tanks procentueel gezien meer fatale ongelukken gebeuren wereldwijd dan met stints of taxi busjes
Laatst gewijzigd door fonsflons op 15 okt 2020 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?
Ik denk niet dat je de afwerking van de Stint moet aanvoeren als maximale sterkte van het voertuig.
Een auto is ook maar een uitgestrekt colablik. Het is het chassis en onderliggend staal wat het voertuig de sterkte geeft.
Dus ik denk dat kunststof in vele gevallen zelfs een voorkeur heeft t.o.v. staal of plaatstaal.
Dan voor de Stint en het verkeer in het algemeen.
Natuurlijk moeten wij (andere gebruikers op de weg) net zoveel empathie hebben voor kinderen van anderen als dat we hebben voor onze eigen kinderen.
Dus een goed opvallende en kleurrijke stint moet tot gevolg hebben dat de andere weggebruikers weten dat daar het kostbaarste bezit van anderen medemens vervoerd wordt en hun gedrag daarop aanpassen.
Een auto is ook maar een uitgestrekt colablik. Het is het chassis en onderliggend staal wat het voertuig de sterkte geeft.
Dus ik denk dat kunststof in vele gevallen zelfs een voorkeur heeft t.o.v. staal of plaatstaal.
Dan voor de Stint en het verkeer in het algemeen.
Natuurlijk moeten wij (andere gebruikers op de weg) net zoveel empathie hebben voor kinderen van anderen als dat we hebben voor onze eigen kinderen.
Dus een goed opvallende en kleurrijke stint moet tot gevolg hebben dat de andere weggebruikers weten dat daar het kostbaarste bezit van anderen medemens vervoerd wordt en hun gedrag daarop aanpassen.
Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?
De "maar" suggereert dat er een nuancering of weerlegging komt. Jouw reactie heeft echter volgens mij geen enkele inhoudelijke relatie met datgene wat ik schrijf.
Welk onderdeel van je betoog mis ik?
Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?
>>Moneyman schreef: ↑15 okt 2020 15:22De "maar" suggereert dat er een nuancering of weerlegging komt. Jouw reactie heeft echter volgens mij geen enkele inhoudelijke relatie met datgene wat ik schrijf.
Welk onderdeel van je betoog mis ik?
Maar, was als aanvulling op jouw (juiste) draaiende elektronische gas / rem hendel. (drive and brake by wire)
De extra informatie kwam uit een testvideo van een "expert" die de stint onderzocht.
De draden waren bij de inspectie van de bewuste Stint overigens niet beschadigd.
De enige reden voor het vreemde gedrag van de Stint zou de onbalans van de bestuurder zijn geweest, door hobbels in de weg.
Waardoor ze, mogelijk, niet kon remmen maar juist "gas" gaf door het vastgrijpen van de gashendel.
Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?
Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?
Er zijn een aantal nadelen aan een vervoersmiddel als deze Stint (en gelijke).
Als je moet staan is er altijd de onbalans van de bestuurder. Aangezien je houvast een bewegend deel is (stuur met gas / rem hendel).
Zeker dan moet de bediening in alle gevallen onafhankelijk zijn van je houvast. Nu moet je iets vasthouden wat je eigenlijk los moet laten.
Daarom is het een aanzienlijke verbetering als de bestuurder gewoon zit, als op een bakfiets. Dan is de functie van de handen minder nodig voor de balans en heeft als voordeel dat het zwaartepunt omlaag gaat. Want als je staat en je raakt in onbalans dan ga je hangen aan je stuur. Dat resulteert dan ook al snel in een stuur beweging en een kantel kracht door je gewicht die de Stint omver trekt. Omdat je staat is het zwaartepunt ook nog eens een stuk hoger.
De bediening is, volgens mij, niet geschikt als je moet staan, wel als je stabiel zit.
Als je moet staan is er altijd de onbalans van de bestuurder. Aangezien je houvast een bewegend deel is (stuur met gas / rem hendel).
Zeker dan moet de bediening in alle gevallen onafhankelijk zijn van je houvast. Nu moet je iets vasthouden wat je eigenlijk los moet laten.
Daarom is het een aanzienlijke verbetering als de bestuurder gewoon zit, als op een bakfiets. Dan is de functie van de handen minder nodig voor de balans en heeft als voordeel dat het zwaartepunt omlaag gaat. Want als je staat en je raakt in onbalans dan ga je hangen aan je stuur. Dat resulteert dan ook al snel in een stuur beweging en een kantel kracht door je gewicht die de Stint omver trekt. Omdat je staat is het zwaartepunt ook nog eens een stuk hoger.
De bediening is, volgens mij, niet geschikt als je moet staan, wel als je stabiel zit.
Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?
>>
Ik lees het nu en wellicht was "en" een beter keuze geweest.
Re: BSO-bus (nieuwe Stint) óók onveilig?
Het is met De Stint, (snor) brommer, 45 km auto’s zo wie zo een probleem. Te groot of te snel voor het fietspad. En te langzaam voor op de weg.