Canyon Aeroad

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Frankjansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2021 16:03

Canyon Aeroad

Ongelezen bericht door Frankjansen »

Goedemiddag,

Sinds december 2020 ben ik eigenaar van een Canyon Aeroad.

https://wielerrevue.nl/artikel/447676/c ... -te-rijden

Canyon heeft mij op 3 maart 2021 geadviseerd niet meer op de Canyon te fietsen en dat ze per juli met een oplossing zullen komen. Nu blijkt deze oplossing pas in het najaar van 2021 te komen en moet ik tot die tijd rustig afwachten. De beloning voor het wachten is 1000 euro. (aankoopprijs 5200 euro). Het nadeel is echter dat ik tot die tijd geen fiets heb.

Daarnaast is er een probleem met de zadelpen van de Canyon Aeroad. Ook hiervoor komt er pas in het najaar van 2021 een oplossing.
De Canyon werd gepresenteerd als de beste aero fiets die ooit gebouwd is en kunnen we dan spreken van een ondeugdelijk product?

Meermaals heb ik Canyon gevaagd om mij te voorzien van een leenfiets, daar wil/kan Canyon niet aan mee werken.

Mijn vraag is welke rechten heb ik als consument. Moet Canyon mij een leenfiets leveren? En stel dat ik door blijf fietsen met deze Canyon en het stuur breekt wel af wie is er dan aansprakelijk voor de gevolgschade.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Canyon Aeroad

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of u recht hebt op een leenfiets kan ik niet beoordelen. Maar als er een probleem is aan de fiets waar u voor gewaarschuwd bent, en u gaat toch fietsen en maakt brokken, is het natuurlijk uw eigen schuld en voor uw eigen rekening.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Canyon Aeroad

Ongelezen bericht door rvjapio »

ik zou op zn minst vragen om een leenfiets - een van de andere soorten. Ik zou het niet pikken om een jaar zonder fiets te moeten in hun studietijd. Kunt u niet gewoon uw geld terug krijgen anders?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Canyon Aeroad

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zou ook zeggen dat ontbinding gerechtvaardigd is. Probleem is alleen dat je daarmee nog steeds niet kunt fietsen, omdat er momenteel geen fatsoenlijke mountainbike te krijgen is. Levertijden lopen zomaar op tot dik een jaar.

Canyon kan dus ook weinig meer doen dan TS financieel compenseren, en dat doen ze dan ook. Vrij ruimhartig zelfs, vind ik.

Gesloten