LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Display op Koga Deluxe vervangen door goedkope van Sparta

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Display op Koga Deluxe vervangen door goedkope van Sparta

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat mij betreft: vanwaar hij vandaan komt interesseert me eigenlijk niet meer. Het zou al fijn zijn mocht hij werken.
Dan zou ik er een Chinese controller op zetten. Loopt hij meteen wat harder ook :D :D

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Display op Koga Deluxe vervangen door goedkope van Sparta

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het zal zowieso een Chinese zijn.

ErnieG
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2017 18:22

Re: Display op Koga Deluxe vervangen door goedkope van Sparta

Ongelezen bericht door ErnieG »

HermanVD schreef:... laten duidelijk zien dat ze gewoon graag kritiek geven zonder het probleem onder ogen te willen zien.
Hoho, de merknaam benoemde je zelf als het grote probleem. Een probleem met de kwaliteit van het nieuwe display wordt nu pas genoemd.

HermanVD
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jun 2018 19:13

Re: Display op Koga Deluxe vervangen door goedkope van Sparta

Ongelezen bericht door HermanVD »

Laten we het niet uit de context trekken. Ik heb in eerste instantie mijn verhaal gedaan over de mankementen met de ondersteuning van Koga. De onderdelen waren al eens vervangen. De derde keer door een display waaruit bleek dat de software bij het opstarten en afsluiten weergaf dat hij voor een Sparta fiets bestemd was. Als je al 2,5 jaar problemen hebt, ben je toch verbaasd dat er onderdelen van een ander merk opgestuurd worden.
Ik bedoel hierbij zeker niet dat Sparta een onbetrouwbare of minderwaardige fiets is. Mocht de ondersteuning nu perfect gewerkt hebben, dan was ik zeker tevreden geweest dat de miserie voorbij was. Jammer dat het niet zo is. Vandaar dat ik nu ook het vermelden heb dat het dezelfde productie betreft met jammer genoeg dezelfde fout in het systeem.
Ik begrijp alleen niet dat Koga als firma een probleem zo lang laat aanslepen en zo slordig omgaat met hun service naar de klanten toe.
Ik denk toch te mogen aannemen dat ieder van jullie graag een fiets geleverd krijgt, waar je zonder problemen van kunt genieten. Dat is dan ook het enige dat ik graag had bekomen. Dus laat er geen misverstand over ontstaan dat ik Sparta minderwaardig zou vinden. We hebben 20 jaar een Sparta Tandem gehad en hier steeds tevreden over geweest en veel plezier aan beleefd. Als gewone fiets een Batavus Flying Dutchman die ik gekocht heb in 1979 en in prima staat ingeleverd voor de Koga omdat ik omwille van mijn gezondheid niet over voldoende energie beschik om nog zonder ondersteuning te fietsen. Vandaar dat het jammer en frustrerend is dat ik nu al zolang in het bezit ben van een fiets die voor mij onbetrouwbaar is om te genieten. De Koga zonder ondersteuning is veel zwaarder om te fietsen dan de Batavus die ik ingeruild heb. Ik heb dus zeker geen minachting voor de andere merken binnen de groep.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Display op Koga Deluxe vervangen door goedkope van Sparta

Ongelezen bericht door scontra »

HermanVD schreef:Om terug te komen op het hele verhaal: Deze voormiddag 35 km gaan fietsen. Onderweg is de display en de ondersteuning 5 à 6 maal uitgevallen.
Direct langs de dealer gereden die de fiets via de computer heeft uitgelezen. Zelfde error als bij voorgaande display's. .
Verbazend dat een nieuw display van een ander type dezelfde storing/melding geeft als het originele.
Naar mijn gevoel zou het uitvallen van het display en daarmee de ondersteuning, wel eens niet door het display kunnen komen maar door een andere oorzaak. :idea:
Hierbij denk ik dan aan een kabelbreuk of het niet correct gemonteerd zitten van de aansluiting tussen de kabel aan het frame en de kabel die vanaf de motor komt, waardoor een storing ontstaat door het trillen/bewegen tijdens het rijden.
Ook de accuaansluiting zou eens gecontroleerd moeten worden, want als het contact met de accu wordt verbroken valt ook het display weg en de ondersteuning uit.
Lijkt me de moeite van het controleren waard :!:

ErnieG
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 mar 2017 18:22

Re: Display op Koga Deluxe vervangen door goedkope van Sparta

Ongelezen bericht door ErnieG »

HermanVD schreef:Ik heb in eerste instantie mijn verhaal gedaan over de mankementen met de ondersteuning van Koga.
Dan was het misschien beter geweest om in je opening kernachtig te vermelden waar het je om gaat en daar ook een duidelijke titel bij te kiezen. Nu lijkt het alsof je de merknaam het grootste probleem vindt, en daar krijg je dan ook reacties op.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Display op Koga Deluxe vervangen door goedkope van Sparta

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik denk dat er helemaal geen ondersteuning van Koga is. Alleen nog maar Sparta. De naam Koga zal alleen nog bestaan om extra inkomsten te genereren.

f.v.lierop
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 okt 2004 17:23

Re: Display op Koga Deluxe vervangen door goedkope van Sparta

Ongelezen bericht door f.v.lierop »

toch raar dat er geen reactie komt van KOGA

HermanVD
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jun 2018 19:13

Re: Display op Koga Deluxe vervangen door goedkope van Sparta

Ongelezen bericht door HermanVD »

Het idee van Scontra vind ik helemaal zo gek nog niet. Vandaag heb ik dit onderweg ook nog eens overwogen. De kabels en de bedieningsknoppen aan de handgreep zijn ook al eens mee vervangen en dat gaf geen verbetering. De kabels die van de motor komen nog niet. Ook heb ik onderweg nog gedacht dat het mogelijk ook de contacten van de accu kunnen zijn. Die ligt tenslotte achteraan op de bagagedrager continu te rammelen, zeker als de weg niet optimaal is. En we zijn hier in België niet zo verwent voor wat betreft de fietswegen t.o.v. Nederland. Maar de fietsenhandelaar zegt aan de error code te kunnen opmaken waar het probleem zich stelt. Wie ben ik om dit tegen te spreken. Koga heb ik per mail aangeschreven, maar die antwoorden helemaal niet. Juist dat wekt ontevredenheid op. Een bedrijf verdiend een pluim als ze er alles aan doen om problemen op een goede manier op te lossen.
Ik ben zelf vertegenwoordiger in de bouwsector geweest en ook bij ons ging er wel eens iets fout. Ik heb er altijd een punt van gemaakt dezelfde avond bij de klant te staan om te helpen zodat hij de volgende dag zijn dagtaak kon uitvoeren. De klanten waren altijd tevreden, zelfs als ik tijdens de herstelling bv een pneumatische boorhamer van een bepaald merk moest vervangen door een ander merk. Ze konden wel verder met hun werk. Dat is dus wat ik in deze situatie niet begrijp.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Display op Koga Deluxe vervangen door goedkope van Sparta

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Misschien beter Sparta aanschrijven dan een niet meer bestaand merk Koga.


scheffers
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 dec 2010 18:16

Re: Display op Koga Deluxe vervangen door goedkope van Sparta

Ongelezen bericht door scheffers »

Bedankt voor dit topic.
We wilden onze
Sparta's omruilen voor Koga's.
Gaat dus niet gebeuren.

HermanVD
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jun 2018 19:13

Re: Display op Koga Deluxe vervangen door goedkope van Sparta

Ongelezen bericht door HermanVD »

Deze voormiddag naar de fietsenhandelaar geweest. Hij heeft de 4de display vervangen. Nog eens uitvoering navraag gedaan. Hij beweert dat de problemen bij dit model display en houder van Ion massaal in de eerste en tweede productie voorkwamen. Bij een groot gedeelte van zijn klanten heeft hij deze vervanging dan ook meerdere malen moeten doen, maar de meeste zouden uiteindelijk op een normale manier functioneren. Ik kreeg ook te horen "Hoe meer je rijdt, hoe minder problemen", en dat kwam spijtig genoeg toch hard aan aangezien ik tijdens de chemo en bestraling jammer genoeg te ziek was om mijn fiets te gebruiken.
Ik heb daarom ook tegen hem gezegd dat hij aan mij geen e-bike had verkocht, als ik geen problemen het gekregen met mijn gezondheid. Niet alleen voor de conditie maar ook in het algemene gebruik heeft een gewone fiets zijn voordelen.
Om snel even naar de bakker te rijden en dan telkens de batterij van het laadstation te moeten halen, display en batterij op de fiets te zetten, dan is een gewone fiets toch net iets handiger.
Wij wonen op een appartement en de dealer heeft bij de aankoop gezegd dat ons type batterij beter na elke rit terug aan de oplader gaat, t.o.v. in een kille garage op de fiets gemonteerd te blijven.
Maar dit zijn details die erbij horen. Ik hoop dat mijn fiets eindelijk goed functioneert en we er zonder zorgen van kunnen genieten.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Display op Koga Deluxe vervangen door goedkope van Sparta

Ongelezen bericht door scontra »

HermanVD schreef:
Ik hoop dat mijn fiets eindelijk goed functioneert en we er zonder zorgen van kunnen genieten.
Dat hoop ik ook voor u, succes en hoop dat het u verder (weer) goed mag gaan.

Sterkte en vr.gr. Scontra

Gesloten