LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dure TEK Fietsen niet altijd OK, fabrikant laat het afweten

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Lvdklein
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2014 14:48

Dure TEK Fietsen niet altijd OK, fabrikant laat het afweten

Ongelezen bericht door Lvdklein »

Een dure TREK fiets Kan OOK Echt duurkoop worden?
2 stuks TREK fietsen LM 400 2,5 jaar geleden aangekocht, niet de goedkoopste maar volgens vriend en vijand de beste die je kan kopen.
Gekocht bij bikecentrum in sint Oedenroden zij geven een geweldige service en hebben dan ook een aantal keer de spaken vervangen die tot onze verbazing met regelmaat knapte.
Het bedrijf is inmiddels overgenomen en ook de nieuwe dealer waar wij met de fietsen ook voor onderhoud komen. Ook zij hebben bij beide fietsen een aantal spaken vervangen (kosteloos)
Nu in 2019 zijn wij een aantal maanden in zuid Spanje geweest en uiteraard met de fietsen mee. Wij zijn beiden 70 jaar en zo als je zal begrijpen fietsen wij rustig en zijn zeer zuinig op onze fietsen. Echter ook op onze rustige fiets tochten in Spanje zijn er in totaal 6 spaken geknapt. Ik heb in Spanje contact opgenomen met Trek Nederland waar wij vriendelijk na enige uitleg door de dame aan de telefoon werd gezegd dat als de dealer een claim indient zij de opdracht krijgen om de fietsen te her-spaken. Dus zo gezegd zo gedaan de dealer heeft contact opgenomen met TREK die na 1,5 week reageerden met wij vergoeden de spaken maar niet de montage, nadat ik zelf nog een keer met een medewerker van TREK had gebeld lieten zij de dealer weten dat zij uit coulance 20,00 euro vergoeden voor de montage. De dealer heeft daar minimaal een dag werk aan en de extra kosten zijn dus voor onze eigen rekening.
Als jullie met mijn eens zijn dat ik terecht van zo’n kwaliteit ? product een andere houding mag verwachten. De kwaliteit van spaken zijn dus onder de maat en bij alle fietsen die aanzienlijk goedkoper waren is bij ons nooit een spaak gebroken

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Dure TEK Fietsen niet altijd OK, fabrikant laat het afweten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij alleen gebroken vervangen is risico.

Als je weet dat er 36 in zitten, bij 2 gebroken moet je voor zekerheid de 2 hele ernaast die extra KG kregen ook gelijk doen.
Als je dat niet doen zijn die uitgerekt en breken volgende keer.

Na meerdere keren zou ik met betere/dikkere spaken ze allen vervangen en niet maar 6 wat al vrij veel is.
Ook vraag ik me af of de handelaar die hem nieuw afleverde alle spaken wel gecontroleerd heeft, een te strakke met er naast een ruime is vragen om problemen, dus hoe is deze ooit afgeleverd????

Trek is bepaald niet goedkoopste maar bij foute aflevering en matige controle gaat elk wiel stuk.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Dure TEK Fietsen niet altijd OK, fabrikant laat het afweten

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Dit lijkt erg op een productie- resp. materiaal-fout en ik raad u aan om te gaan zoeken naar een TREK-forum om uw ervaringen uit te wisselen met lotgenoten, alvorens u er een 'zaak' van gaat maken. Kijk ook in België. De nieuwe rijwielhandelaar/reparateur zou er het fijne van moeten weten, maar het is niet uit te sluiten, dat ze er inhoudelijk niets over willen/mogen zeggen.

- U kunt ook op de standaard klachtensites nakijken hoeveel 'slachtoffers' er al zijn van deze ondeugdelijk wielen, zoals deze: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/t ... f2ae498fa-

- Probeer eens bij een andere dealer meer te weten te komen m.b.t. mogelijke oorzaken

- Wilt u van Trek via de website support krijgen ... ook melden via het contactformulier
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/contactUs/
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 16 apr 2019 17:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Dure TEK Fietsen niet altijd OK, fabrikant laat het afweten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Toch fijn dat u ook in Spanje geholpen kunt worden met die spaken? Laat ze allemaal vervangen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Dure TEK Fietsen niet altijd OK, fabrikant laat het afweten

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik ben geen ervaren fietsenmaker maar na uurtje waren ze alle 72 redelijk erin......
Ja, 2x36=72 en toen nog recht maken wiel... en strak spannen, ongeveer 3 uren werk voor mezelf zonder enige ervaring...
Ik denk dat een ervaren vakman die veel sneller kan, wel na weekje nog even nalopen en natrekken en de 72 spaken van de oude Motorfiets zijn iets zwaarder dan gewone fiets maar zelfde werkje.

Ik had toen in 1972 ook een slinger en gebroken spaken en dealer weigerde enkele losse te verkopen!
Gewoon alles doen of niets, want de nog hele naast het gat hebben ook klappen gehad.
Daarom is deze alweer stuk en toen hadden ze dus al gelijk hiermee.
1 Defecte kan nog maar als je er 6 hebt... doe ze allemaal maar voor de zekerheid.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Dure TEK Fietsen niet altijd OK, fabrikant laat het afweten

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voortaan een paar noodspaken mee. Als één spaak breekt, volgt de rest snel.

Gesloten