LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] edwards scooter

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
dupeertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jul 2014 19:33

edwards scooter

Ongelezen bericht door dupeertje »

Ik kwam toevallig terecht bij een scooter dealer in Amsterdam Noord te buikslotermeerplein die mij wel een goede prijs kon geven voor een nieuwe Edwards Scooter met gele kenteken. Via de hoofdkantoor Edwards Tomorrow te Mijdrecht kreeg ik een nieuwe scooter aangeleverd, netjes aan huis. Al gauw na 2 dgn blijkt dat ik de scooter niet via de in de elecktrische ontsteking aan kreeg. Ok.. na dit geregeld meegemaakt te hebben contact opgenomen met de winkel en der werd me verteld geen probleem we regelen het wel. Der komt een monteur aan huis en die fixed het wel. Zo gezegd zo gedaan, bleek er de bedrading verkeerd bevestigd te zijn. Gingen weer vrolijk verder,DACHT, ik totdat het weer niet aan de praat kreeg en ook de benzine teler heen en weer bewoog, terwijl de tank vol zat. Weer gebeld met de winkel en weer een mooie praatje, we fiksen het wel. De monteur kwam aan huis en gebleken dat er iets nog steeds niet goed bevestigd was. Nog geen paar dagen later viel me op dat er olie vlekken op de grond lag waar de scooter had gestaan en bleek later dat de scooter olie lekte. :( weer contact genomen met de winkel en ik kon met de scooter naar de winkel en hij zou het wel regelen. Helaas zou het op dat moment te veel tijd in beslag gaan nemen en hebben ze de motor schoon gespoten en me door gegeven dat ze de reparatie te samen zullen gaan uitvoeren met de 1000 km beurt en hij zou contact gaan opnemen met de hoofd bureau voor een evt nieuwe motorblok. Ok. mee verder gereden met de garantie dat het geen kwaad kon, wat blijkt.... breekt ook nog de uitlaat door midden door een ontbrekende schroef kwam er te veel beweging in waardoor het afbrak. Een klacht per brief ingediend bij de hoofdkantoor en eiste een nieuwe scooter. Uiteindelijk is er van gekomen dat ze me uitlaat hebben vervangen en me een nieuwe motorblok onder een nog geen 3 mnd oude scooter hebben geplaatst en zo zouden al mijn klachten verholpen moeten zijn!!!!! Na inmiddels de pik op dat ding te hebben en net als een boer die kiespijn heeft er te rijden. Na 1 1/2 maand begint het weer. Het start weer niet en het slaat af. Weer contact gehad met de winkel en ik kon snel bij hem terecht. Hij vermelde mij dat de kleppen dicht geslipt waren en dus vervangen of schoongemaakt moeten worden. Het heeft niets te maken met het feit dat ze niet gezien zijn tijdens het vervangen van de motorblok want het kan zo in ene gebeuren :shock: Zucht O..K...!
Na 2 uurtjes mocht ik de scooter weer ophalen. Donderdag gebracht en vrijdag onderweg tussen amsterdam/ijmuiden begeeft dat ROT ding het WEER! Contact gehad met de zaak de volgende dag maar de desbetreffende was niet meer aanwezig want die is met vakantie en werd doorverwezen naar hoofdkantoor te Mijdrecht te bellen op maandag om te zien wat ze voor me kunnen betekenen. Maandag gebeld, me beklaag gedaan en gezegd dat ik het zat ben en dat hoe in godsnaam ik een nieuwe scooter zo vaak naar de "garage" moet brengen voor een defect. Wellicht heb ik voor al die reparaties niets betaald maar de ongemak die het steeds met zich mee brengt, vreselijk!!!
Ik vroeg hem of ze aangesloten zijn tot een soort geschillen commisie want ik wil hier werk van maken en hij gaf aan wat is dat, hebben we nooit nodig gehad! Maar werd afgepoeierd met een geirriteerde vent die aan gaf van laten we maar eerst kijken wat er aan de hand is met dat ding voordat we in discussie gaan.

Nou om heel eerlijk te zijn ben ik er klaar mee en wil graag weten wat me rechten zijn in dit geheel. Ik koop niet een nieuwe scooter om vervolgens op een zacht ei te moeten rijden want ieder moment kan er iets uitvallen of eraf vallen.!!!! Het liefst wil ik een hele nieuwe scooter eisen of me geld terug.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: edwards scooter

Ongelezen bericht door 1JanV »

een ondeugdelijke en voldoende gelegenheid geweest dit op te lossen. dus is duidelijk, het is aan hun of er een vervangende voertuig of geld gegeven wordt.

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: edwards scooter

Ongelezen bericht door oo4load »

Nee meneer dat gebeurt normaal nooit, u bent echt de enige in heel nederland met een problematische goedkope chinese scooter die u, tegen beter weten in (toch?) heeft gekocht omdat hij zo lekker goedkoop was.

En wat hebben we hiervan geleerd ?

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: edwards scooter

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

oo4load schreef:Nee meneer dat gebeurt normaal nooit, u bent echt de enige in heel nederland met een problematische goedkope chinese scooter die u, tegen beter weten in (toch?) heeft gekocht omdat hij zo lekker goedkoop was.

En wat hebben we hiervan geleerd ?
Op de Edwards zitten wat mindere kwaliteit onderdelen dan een AGM, onderling zit er ook nog kwaliteit verschil in Chinees. Maar dit heeft weer te maken met goede aflevering. Ik krijg bijna elke dag wel een paar klanten met zo'n verhaal en is vaak prima op te lossen mits ze op tijd met het ding komen.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: edwards scooter

Ongelezen bericht door 1JanV »

oo4load schreef:Nee meneer dat gebeurt normaal nooit, u bent echt de enige in heel nederland met een problematische goedkope chinese scooter die u, tegen beter weten in (toch?) heeft gekocht omdat hij zo lekker goedkoop was.

En wat hebben we hiervan geleerd ?
kan wel zo wezen, maar er zijn nog wel rechten en plichten of dit nu troep is of kwaliteit. Iedere verkoper weet welk hij verkoopt en is verantwoordelijk, niet dan.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: edwards scooter

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

1JanV schreef:
oo4load schreef:Nee meneer dat gebeurt normaal nooit, u bent echt de enige in heel nederland met een problematische goedkope chinese scooter die u, tegen beter weten in (toch?) heeft gekocht omdat hij zo lekker goedkoop was.

En wat hebben we hiervan geleerd ?
kan wel zo wezen, maar er zijn nog wel rechten en plichten of dit nu troep is of kwaliteit. Iedere verkoper weet welk hij verkoopt en is verantwoordelijk, niet dan.
Precies.

nibt
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 jul 2009 21:32

Re: edwards scooter

Ongelezen bericht door nibt »

Een goedkope Chinese scooter kopen is net zoiets als een Ipad naar Nigeria opsturen en op geld wachten.

Het is al jaren algemeen bekend dat je het gewoon niet moet doen. En als je het toch doet dan zul je op de blaren moeten zitten.

Niet alleen heb je een glimmend stuk schroot gekocht, je gaat de afvalbult er over 2 jaar ook nog mee ophogen, alsof we het milieu al niet genoeg belasten.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: edwards scooter

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Dat slaat echt helemaal nergens op. We repareren en onderhouden hier ook de Chinese scooters en die doen het ook gewoon goed. Problemen zitten hem echt in het begin, bij de verkoper die niet kundig is. Een Chinese scooter wordt nu eenmaal niet afgeleverd kant en klaar het is een soort bouwpakket die je helemaal moet nalopen alvorens af te leveren, ze zeggen wel in het boekje opbouwen benzine erin en klaar, maar dat is niet zo.

Dan komt erbij dat veel mensen niet de 500 km beurt doen en de daarop volgende beurt en vervolgens gaan bellen dat ie het niet meer doet. Dan is het al te laat. Juist die begin km's zijn kritiek voor de levensduur.

Op tijd onderhoud doen is iets wat nog veelal niet gedaan wordt met zowel A merk als Chinese scooters.

citroen driver
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2015 16:44

Re: edwards scooter

Ongelezen bericht door citroen driver »

hallo wij hebben dus het zelfde probleem met een scooter van edwards precies de zelfde problemen hoe meer hun er aan werken hoe erger de klachten zelf zo erg dat de scooter 40 km rijd op een volle tank benzine dat is dus een verbruik van ongeveer 1 op 7 en ook continu uitslaan en ploffen en stoten scooter is nu al 5 keer weg geweest

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: edwards scooter

Ongelezen bericht door 1JanV »

citroen driver schreef:hallo wij hebben dus het zelfde probleem met een scooter van edwards precies de zelfde problemen hoe meer hun er aan werken hoe erger de klachten zelf zo erg dat de scooter 40 km rijd op een volle tank benzine dat is dus een verbruik van ongeveer 1 op 7 en ook continu uitslaan en ploffen en stoten scooter is nu al 5 keer weg geweest
maak een afspraak met bartsscooterservice :wink:

ikkeerik1988
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2015 21:45

Re: edwards scooter

Ongelezen bericht door ikkeerik1988 »

Ik wil even iets kwijt! ik heb in december 2014 een nieuwe scooter bij edwards tomorrow gekocht. ik heb er ook echt heel veel plezier van en geen problemen. wil niet zeggen dat jullie fout zitten maar ik ben al wat meerdere malen bij edwards tomorrow geweest en heb altijd heel veel plezier van mijn brommers. ik weet wel dat ze sinds kort een hele goeie en ervaren monteur hebben staan bij hun op hoofdkantoor. dus denk dat dat er misschien ook wel mee te maken heeft! eigenlijk wil ik zeggen datik denk dat er in een korte periode bij edwards tomorrow veel is verandert goeie service en kundig personeel is zeker aanwezig ik ga ook zeker mijn volgende fiets of brommer bij hen halen ik voel me daar gewoon prettig en gewardeerd.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: edwards scooter

Ongelezen bericht door 1JanV »

:wink:
Laatst gewijzigd door 1JanV op 25 mei 2015 20:38, 3 keer totaal gewijzigd.

djreints
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2015 10:38

Re: edwards scooter

Ongelezen bericht door djreints »

Ik heb ook een scooter op de Buikslotermeerplein te Amsterdam Noord gekocht. Ik had wat kleine problemen bij mijn nieuwe scooter. Maar, dat werd meteen verholpen, Prima service :D . Nu rijd ik al een jaar probleemloos lekker rond.

R. Erisman
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2015 05:31

Re: edwards scooter

Ongelezen bericht door R. Erisman »

Inmiddels is Bart vertrokken van het Buikslotermeerplein!
Zal toch niet zijn omdat ie het zo goed deed!

Gesloten