LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Electrisch rijden, nieuwe accu diefstal?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Electrisch rijden, nieuwe accu diefstal?

Ongelezen bericht door angel1978 »

dan snap ik deze zin niet:
Laten ze een standaard maat afspreken dan kan er ook gezond geconcureerd worden.
Hoezo kan er dan geconcurreerd worden? De fabrikant concurreert met zichzelf binnen zijn eigen merk?

Overigens vindt er binnen een merk ook gewoon nog steeds doorontwikkeling plaats ( ze worden bijvoorbeeld nog steeds kleiner ). Dat kan dan allemaal niet meer.

Hartenheer

Re: Electrisch rijden, nieuwe accu diefstal?

Ongelezen bericht door Hartenheer »

angel1978 schreef:dan snap ik deze zin niet:
Laten ze een standaard maat afspreken dan kan er ook gezond geconcureerd worden.
Hoezo kan er dan geconcurreerd worden? De fabrikant concurreert met zichzelf binnen zijn eigen merk?

Overigens vindt er binnen een merk ook gewoon nog steeds doorontwikkeling plaats ( ze worden bijvoorbeeld nog steeds kleiner ). Dat kan dan allemaal niet meer.
Lezen Angel!
Niet gelijk schreeuwen


Zal speciaal voor u nog eens verkort herhalen

Een merk, alle modellen, 1 standaard maat accu.

Als zou de aansluiting al standaard zijn ben je al goed op weg, dan kan je nog een kleinere accu plaatsen.
Je zal hem alleen anders vast moeten zetten.

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Electrisch rijden, nieuwe accu diefstal?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lezen Angel!
Niet gelijk schreeuwen
Het is je eigen zin.. Maar die kan je dus niet verklaren?


Standaard aansluiting zal vanzelf ontstaan op het moment dat de ideale aansluiting is gevonden. De rest verdwijnt vanzelf.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 26 apr 2016 14:13, 2 keer totaal gewijzigd.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Electrisch rijden, nieuwe accu diefstal?

Ongelezen bericht door prem »

Net als bij de gsm en tablets

Hartenheer

Re: Electrisch rijden, nieuwe accu diefstal?

Ongelezen bericht door Hartenheer »

Pffffffffff, wat ben je vermoeiend Angel.

Precies zoals ik al schreef, eerst lezen.
De post is later met andere ideeën gekomen.

Ga stoppen {met deze discussie en } om iedere keer te wijzen dat je eerst {begrijpend} moet lezen.

Hartenheer

Re: Electrisch rijden, nieuwe accu diefstal?

Ongelezen bericht door Hartenheer »

prem schreef:Net als bij de gsm en tablets
Ik hoop dan voor de handel dat ze hier zelf spoed achter zet.

Laatst gelezen dat 80% van de ouderen {val hier zelf ook onder} die de e-fiets gekocht hebben, hier nooit aan waren begonnen. Als ze hadden geweten dat je bij weinig gebruik zo snel een accu moeten vervangen.

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Electrisch rijden, nieuwe accu diefstal?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hartenheer schreef:
prem schreef:Net als bij de gsm en tablets
Ik hoop dan voor de handel dat ze hier zelf spoed achter zet.

Laatst gelezen dat 80% van de ouderen {val hier zelf ook onder} die de e-fiets gekocht hebben, hier nooit aan waren begonnen. Als ze hadden geweten dat je bij weinig gebruik zo snel een accu moeten vervangen.
welke accu heb je dan?
Waarschijnlijk heb je hier bij een nieuwer type geen last meer van aangezien die minder makkelijk hun lading / capaciteit verliezen ( voortschrijdend inzicht en verdere ontwikkeling van de techniek ).
Door vroeg in te stappen loop je altijd dit soort risico's

http://www.fietsen.123.nl/fietsnieuws/d ... tijd-nodig

https://www.elektrischefietsen.com/acce ... n-zijn-er/

lynden
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 jul 2015 09:49

Re: Electrisch rijden, nieuwe accu diefstal?

Ongelezen bericht door lynden »

Miepje1 schreef:Het gaat hier niet om de fiets maar om het feit dat er accu's in zitten.
Mijn vorige accu's waren echt bijna op - mijn verhaal heb ik neergezet omdat ik wil waarschuwen dat het reviseren niet altijd goed gaat. Ik heb het er bij laten zitten omdat ik er toch al geen vertrouwen in had en ik had het geld wel voor hele nieuwe accu's.
Je hebt mijn vraag niet beantwoord, hoezo het revisiebedrijf de accu heeft opgeblazen ?

Het reviseren van een accu gaat altijd goed, want bij een revisie wordt het omhulsel gewoon weer gebruikt, alleen een of meerdere cellen worden vervangen en de accu heeft weer zijn volledige capaciteit.
Dus jou waarschuwing is niet op zijn plaats.

Hartenheer

Re: Electrisch rijden, nieuwe accu diefstal?

Ongelezen bericht door Hartenheer »

angel1978 schreef:
Hartenheer schreef:
prem schreef:Net als bij de gsm en tablets
Ik hoop dan voor de handel dat ze hier zelf spoed achter zet.

Laatst gelezen dat 80% van de ouderen {val hier zelf ook onder} die de e-fiets gekocht hebben, hier nooit aan waren begonnen. Als ze hadden geweten dat je bij weinig gebruik zo snel een accu moeten vervangen.
welke accu heb je dan?
Waarschijnlijk heb je hier bij een nieuwer type geen last meer van aangezien die minder makkelijk hun lading / capaciteit verliezen ( voortschrijdend inzicht en verdere ontwikkeling van de techniek ).
Door vroeg in te stappen loop je altijd dit soort risico's

http://www.fietsen.123.nl/fietsnieuws/d ... tijd-nodig

https://www.elektrischefietsen.com/acce ... n-zijn-er/
Inmiddels heb ik mijn Giant weggegeven aan iemand die wel 2 accu's kon aanschaffen.
Ik heb dus op dit moment niets.

Waarschijnlijk kom ik in aanmerking voor een booster. Dus dan is het probleem voor mij over.
Alleen de andere gebruikers betalen nog de hoofdprijs.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Electrisch rijden, nieuwe accu diefstal?

Ongelezen bericht door gemist »

Die eerste twee worden, als het goed is, niet meer gebruikt voor nieuwe dingen. Iets vanwege milieuregels...

MM919
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jun 2016 19:32

Re: Electrisch rijden, nieuwe accu diefstal?

Ongelezen bericht door MM919 »

De meegeleverde accu's van e-bikes hebben een beperkte levensduur waardoor - bij tweedehandse aankoop- er al snel een nieuw exemplaar moet worden gekocht. Gemiddeld 2-3 jaar. Zo constateerde ook de Consumentenbond. Bij een dergelijke aankoop moet al heel snel gerekende worden op een nieuwe accu. Komt op de aanschafprijs.

Gesloten