LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] electrische scooter

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
renssen
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2008 18:14

electrische scooter

Ongelezen bericht door renssen »

Ik overweeg een elektrische scooter aan te schaffen. De reden is dat ik dan niet meer hoef te tanken, ik heb nu een vespa. Er zijn op dit moment nogal wat voor mij onbekende merken op het gebied van elektrische scooters. Graag hoor ik van jullie of het verstandig is een elektrische te nemen en zo ja welke jullie adviseren en bij wie misschien en of je ook kan inruilen.
Mijn twijfels hebben te maken met de duurzaamheid. Ik heb vrees dat na enkele maanden het ding ermee ophoudt. Vooral omdat het nogal voor mij onbekende merken betreft en omdat de dealers op grote afstanden liggen (lastig langsgaan met een defecte scooter), ook zag ik dat soms de duur van de garantie te wensen over liet (rhino scooter).
graag jullie reacties
monique

stip57
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2006 21:11

Re: electrische scooter

Ongelezen bericht door stip57 »

Hoi Monique


Ik zag jou advertentie staan en dacht jou moet ik even emailen, je vroeg om een goeie elektrische scooter nou ik heb er zelf 2 gehad van tianma < slecht> en de king was al stukken beter. maar kijk eens naar die mooie scooters op www.yreb.nl deze rij ik nu moet zeggen top scooters zijn dat dit wil ik je even meegeven alleen weet niet of ze inruilen maar ze brengen je scooter thuis en de prijs is all inn vanaf 1.398,00 EURO inclusief kenteken.


GROETJES Kees
Email: [email protected]

renssen
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2008 18:14

Re: electrische scooter

Ongelezen bericht door renssen »

bedankt voor de tip, ik ga gelijk kijken

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: electrische scooter

Ongelezen bericht door MLF »

let ook op hoe lang je er mee kunt rijden
leuk voordeel: niet tanken, geen uitlaatgassen, schoon milieu

ik hoop dat gauw alle auto's vervangen worden door electrische (iemand van werk heeft er 1, ontzettend leuk autootje)

renssen
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2008 18:14

Re: electrische scooter

Ongelezen bericht door renssen »

ja goede ontwikkelingen he!
ook geen overlast van geluiden meer! Het zou behoorlijk gesubsidieerd moeten worden..

pejevedeve
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:38

Re: electrische scooter

Ongelezen bericht door pejevedeve »

houd er wel rekening mee dat NIEMAND je nog hoort aankomen.... dus ook de veel bewegende jeugd op de fiets... de zogenaamde met 4 naast elkaar rijdende en elkaar duwende fietsers...

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: electrische scooter

Ongelezen bericht door opa60 »

Hoi peter, helemaal met je eens ik rij een V-clic met aangepaste vario , en als ik 25 km ga horen ze me ook niet aankomen, als je de claxon gebruikt schrikken ze of je wordt voor rotte vis uitgemaakt.Zit daarom ook te denken aan een andere uitlaat die iets luidruchtiger is.mvg opa

stip57
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2006 21:11

Re: electrische scooter

Ongelezen bericht door stip57 »

Hallo monique ik was even benieuwd of je ook al een yreb elektrische scooter had bestelt. graag wil ik deit nog even horen, ik vang er geen geld voor hoor denk dat nu maar niet alleen ik wil gewoon even weten of je er ook een rij zo ja welke kleur en type



GROETJES Kees

Rvschaik
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 sep 2008 16:27

Re: electrische scooter

Ongelezen bericht door Rvschaik »

Alhoewel dit draadje gedateerd is, toch even een opmerking.
Geen enkele electrische scooter is slecht. Een King is ook een Tianma dus om nu te beweren dat de een beter is dan de andere raakt kant nog wal. Electrische scooters zijn qua prijs uitsluitend afhankelijk van het serviceapparaat er achter en modificaties. Wil je meer weten over dit uiterst goedkope en milieuvriendelijke alternatief? kijk dan eens op onze site elektrascooters.nl

pejevedeve
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:38

Re: electrische scooter

Ongelezen bericht door pejevedeve »

ja waarom niet... maak er maar een reclame-item van...

Rvschaik
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 sep 2008 16:27

Re: electrische scooter

Ongelezen bericht door Rvschaik »

Tja de waarheid moet gezegd worden

stip57
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2006 21:11

Re: electrische scooter

Ongelezen bericht door stip57 »

Wou de ervaring met elektrische scooter horen wie ook een king 40 heeft elektrisch

stip57
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2006 21:11

Re: electrische scooter

Ongelezen bericht door stip57 »

Mensen ik kijk op www.tianma.nl en tot mijn verbazing is hij er niet meer is hij falliet wie kan me dat vertellen?

Rvschaik
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 sep 2008 16:27

Re: electrische scooter

Ongelezen bericht door Rvschaik »

De website is inderdaad uit de lucht en wellicht heeft de financiele crisis deze firma niet onberoerd gelaten, of misschien is er iets anders aan de hand. Probeer het eens per telefoon (0545)478409.
Anders geen man overboord want er zijn meer bedrijven die Tianma leveren en onderhouden.

Ava020
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2008 18:04

Re: electrische scooter

Ongelezen bericht door Ava020 »

Ik heb sinds een aantal weken een Qwic emoto 87 waar ik erg
tevreden over ben. Hij zoeft over de weg en ideaal voor stukken van
10 - 15 km, waar ik hem dan ook voor gebruik.
Het enige is idd dat niemand je aan hoort komen, zit
erover te denken om een fietsbel aan mijn stuur te monteren.
Verder erg tevreden!

Rvschaik
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 sep 2008 16:27

Re: electrische scooter

Ongelezen bericht door Rvschaik »

Bij elke goede autoshop bijv. Halfords kun je klikkertjes kopen voor een paar euro. Die zet je bijvoorbeeld op je richtingaanwijzer die dan piept of klikt als je deze bij het passeren even aan zet.
Een ander type claxon monteren kan ook, of deze dempen, zodat je die bij het passeren kunt gebruiken. De Sereno heeft zo'n piepsignaal op de richtingaanwijzer al standaard aanwezig.

Netelvrees
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2008 18:56

Re: electrische scooter

Ongelezen bericht door Netelvrees »

Hoi Monique

Surf goed rond op internet.
Er zijn steeds meer verschillende, Novox en EVT zijn wel de betere maar wat prijzig. Er kan op zich niet veel aan kapot, het is erg onderhoudsvriendelijk. Zorg goed voor de accu. De motor zit in het achterwiel dus geen ketting of snaar, eigenlijk probleemloos. Novox heeft met de "normale accu" al een grote actieradius en met de li-ion uitvoering komt daar nog 50% bij. Zelf lever ik ook diverse elektrische scooters maar wil hier eigenlijk geen reclame maken. Dus alleen advies.

Succes
Kees

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: electrische scooter

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Ik heb twee electrische scooters; een Qwic Emoto 86 (brom, 2 jaar oud) en deze Qwic Emoto 80b (snor, bijna 1 jaar oud) Beide heb ik tweedehands gekocht.
Allereerst de 80b, op zich rijdt de scooter wel goed, maar het zwaartepunt ligt nogal hoog. Dit komt doordat de accu's vrij hoog zijn geplaatst. Één accu is in de bak onder het zadel geplaatst, waardoor je geen helm/boodschappen mee kan nemen. Je moet dus een rugzak of een achterkoffer hebben om spullen mee te nemen. De scooter is nogal zwaar en niet geschikt voor minder sterke personen. Actieradius is minimaal 60km (verder ben ik niet gegaan)

Het is een scooter van chinese makelij en naar mijn mening is de kwaliteit niet zo best. Op het kentekenbewijs staat als type Evader 100S Het is hetzelfde standaard-frame, motor en controller die je bij meerdere merken ziet (o.a. Tianma is exact hetzelfde). In mijn ogen is Qwic dus geen top-merk, en iets te duur.
De vier accu's staan in serie geschakeld en worden gezamelijk opgeladen. Het nadeel hiervan is, dat wanneer één accu slechter wordt, hij steeds sneller zal slijten, en de prestaties van de scooter behoorlijk afnemen. Beter zou het zijn, wanneer de accu's afzonderlijk worden geladen. (ik ben al bezig een nieuwe lader te ontwikkelen en heb de bedrading al aangepast)

Qwic heeft een ronduit slechte ondersteuning, en technische vragen worden niet beantwoord. Schema's zijn niet aanwezig en wanneer je een probleem hebt wordt je afgescheept met de mededeling naar een dealer te gaan. Het knipperlicht van de 80b functioneert niet meer, (binnen 400 km en nog geen jaar oud :x ). De dealers waar ik geweest ben hadden er geen trek in om de scooter na te kijken. Dealer All Bikes, Rotterdam begint er sowieso niet aan. Achterrem werkt niet lekker, er resoneert allerlei plaatwerk. Bij Qwic zelf kun je de scooter niet brengen.

De oude 86 is een stuk fijner, vooral doordat de accu's kleiner zijn (lichter) en ook laag zijn ingebouwd, Hierdoor rijdt deze lekkerder en is hij handelbaarder. De ruimte onder het zadel kun je gewoon benutten voor boodschappen e.d. Ook zitten er twee tassenhaken een aan de voorkant, en een onder de voorkant van het zadel. Ik heb deze weggehaald en het laadcontact op deze plek geplaatst. De hoofdschakelaar heb ik ook verhuisd. Actieradius is door de kleine accu's wel beperkt tot zo'n 30-50 km, maar dat is voor mij geen probleem. Het is een lekkere scooter, fijner dan de nieuwere 80b. Ik heb de accu's vervangen door 4 exemplaren van 19Ah, want de originele waren niet meer bij Qwic te verkrijgen
Ik had een plastic afdekkap voor het achterwiel besteld, kostte 29,50. Hij was niet meer in de kleur leverbaar (rood) Tot twee keer toe is er de verkeerde geleverd (links ipv rechts) en toen de juiste er was, bleek deze in een andere kleur dan ik besteld had. Ik heb het maar zo gelaten, ook al is het geen porem.

Het is jammer dat Qwic zo'n slechte ondersteuning heeft, maar ondanks dat, beleef ik veel plezier aan de scooters. Het is zo lekker om licht zoemend rond te rijden. Puur genieten.

Misschien dat ik t.z.t. in de 80 LiFe4po accus ga plaatsen, maar dan moeten deze cellen eerst een beetje betaalbaar worden. Ook wil ik kijken of ik de controller kan modificeren (meer/minder prestaties, cruise control creëren, grotere actieradius etc.).
Laatst gewijzigd door SimonleBon op 20 jul 2009 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.

stip57
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2006 21:11

Re: electrische scooter

Ongelezen bericht door stip57 »

Hoi Simone



Erg leuk dat je een reactie heb geplaatst daarvoor mijn dank. en wens je fijn weekend.



GROETJES
Kees

Echelon
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 mei 2007 21:36

Re: electrische scooter

Ongelezen bericht door Echelon »

De 100.000 euro vraag is natuurlijk:

- kun je electrische scoots ook opvoeren tot +/- 65 - 70 km/h??? :D

Gesloten