Amslod elektrische fietsen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Quark »

Wij zijn zoekende naar elektrische fietsen, nu komt het merk Amslod (Dolsma) bij de ANWB vrij goed uit de test.
Toch hoor en lees ik hier en daar dat de door hun aangeboden accu Platina plus 14,5 amp niet aan zijn verwachtingen voldoet.
We hebben nog even de tijd voor we kopen, dus dacht gooi hier even een balletje op om mensen naar hun ervaring te vragen.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als je naar de website van Amslod gaat staat het ANWB logo prominent bovenaan. Ik zou de testresultaten niet zonder meer vertrouwen. Het lijkt erop dat de ANWB een oude merknaam gebruikt om zelf fietsen te verkopen.

Daarnaast word ik een beetje moe van al die bedrijven die er mee pochen dat ze alle schakels er tussen uit halen. Zoals in dit geval fietsenwinkels die gewoon een boterham proberen te verdienen. Als iedereen dat doet heeft bijna niemand straks nog werk en/of inkomen.

Zomer1
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2016 16:47

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Zomer1 »

Quark schreef:Wij zijn zoekende naar elektrische fietsen, nu komt het merk Amslod (Dolsma) bij de ANWB vrij goed uit de test.
Toch hoor en lees ik hier en daar dat de door hun aangeboden accu Platina plus 14,5 amp niet aan zijn verwachtingen voldoet.
We hebben nog even de tijd voor we kopen, dus dacht gooi hier even een balletje op om mensen naar hun ervaring te vragen.

Kijk eens naar de GIant, met twee accu´s, een betrouwbare fiets!

stofzuigertje

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb op die moeilijk te vinden test na nooit van dit merk gehoord...
Dus hoe zit het met garantie en wat kost een accu en hoe lang gaat deze mee?

En blijven ze leverbaar..... want bepaalde E Bike' s komen vaak op marktplaats erg voordelig omdat je dan zelf
een nieuw accu pack moet solderen omdat niet meer leverbare....

riddert
Berichten: 2116
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door riddert »

Quark schreef:Wij zijn zoekende naar elektrische fietsen, nu komt het merk Amslod (Dolsma) bij de ANWB vrij goed uit de test.
Toch hoor en lees ik hier en daar dat de door hun aangeboden accu Platina plus 14,5 amp niet aan zijn verwachtingen voldoet.
We hebben nog even de tijd voor we kopen, dus dacht gooi hier even een balletje op om mensen naar hun ervaring te vragen.
Je kunt de testresultaten als fabrikant, importeur of leverancier min of meer kopen danwel beïnvloeden bij de ANWB, en diverse andere (consumenten)organisaties. Geheel onbevooroordeeld wordt er niet getest.
Neem het resultaat dan ook met een korreltje zout, en vertrouw meer op gezond verstand en gebruikersreviews.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Brahms »

Als ik de duizenden gebruikers reviews lees over elektrische fietsen zou ik er nooit één kopen, en dat doen we dus ook niet.
Maar het blijft vermakelijk, fietsers van in de 70 rijden ons jongelui met een flinke vaart voorbij, en doen alsof en denken vooral dat ze "fietsen"......... :D

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Quark »

Brahms schreef:Als ik de duizenden gebruikers reviews lees over elektrische fietsen zou ik er nooit één kopen, en dat doen we dus ook niet.
Maar het blijft vermakelijk, fietsers van in de 70 rijden ons jongelui met een flinke vaart voorbij, en doen alsof en denken vooral dat ze "fietsen"......... :D
Toch worden deze fietsen steeds meer gebruikt door school jeugd die van dorp naar stad moeten voor hun school

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Brahms »

Quark schreef:Toch worden deze fietsen steeds meer gebruikt door school jeugd die van dorp naar stad moeten voor hun school
Terwijl juist lichaamsbewegimg voor deze leeftijdsgroep zo ontzettend goed is. Hup op de pendalen en trappen maar, deden wij "vroeger" ook bij wind en weer.

stofzuigertje

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bejaarde of puber.... volgens mij moeten we ons bij de vraag houden en zeggen wat we van dit merk vinden...

Ik vind niets dus!

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Brahms schreef:Als ik de duizenden gebruikers reviews lees over elektrische fietsen zou ik er nooit één kopen, en dat doen we dus ook niet.
Maar het blijft vermakelijk, fietsers van in de 70 rijden ons jongelui met een flinke vaart voorbij, en doen alsof en denken vooral dat ze "fietsen"......... :D
Als je een beetje oplet, zie je dat je wel degelijk moet trappen. Als je niet trapt val je om. Het is en blijft een fiets. En ook niet elke eigenaar van zo'n fiets rijdt extreem hard. Dat doen automobilisten/motoren toch ook niet, altijd op topsnelheid rijden? Ik heb zo'n ding ook en ik wordt nog steeds voorbij gefietst want ik ga niet harder dan 18 of zo. Ik trap heel normaal en de accu staat op lage ondersteuning. Het is alleen lekker met die eeuwige wind in Nederland, het scheelt gewoon het echte nare zware trappen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Miepje1 schreef:Als je een beetje oplet, zie je dat je wel degelijk moet trappen. Als je niet trapt val je om. Het is en blijft een fiets.
Dart is niet per sé juist. Het hangt er maar net vanaf welk type fiets je hebt. Bij een fiets met trapondersteuning moet je inderdaad (mee)trappen, bij een echte elektrische fiets niet. Hier maar eens hier.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door sjohie »

Als ik deze naam google, zie ik een rits aan vacatures, dus dit is een bedrijf in opbouw, en gezien hun strakke prijsstelling ook in groei. Veel bedrijven komen die eerste periode wel goed door, maar op een gegeven moment wordt het zo groot dat er geïnvesteerd moet worden in het middenkader om de groter wordende groep medewerkers nog aan te kunnen sturen, deugdelijke IT systemen van een wat zwaarder kaliber dan een paar pc's met outlook, excel en word moeten worden opgetuigd, etc etc. Dat soort groeistuipen zijn niet altijd fijn om als klant mee te maken.

Ik zou de kat even uit de boom kijken, er zijn met wat speurwerk ook plenty merken te vinden die al wat langer aan de gang zijn met E-bikes, die ook leuke aanbiedingen hebben. En ook kan je eens kijken naar zeg een 2015 model, niet zelden is de overgang naar een nieuw modeljaar niks meer dan een andere bel en nieuwe lakkleur.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Brahms »

Zomer1 schreef:....Kijk eens naar de GIant, met twee accu´s, een betrouwbare fiets!....
Wat is je bron, of slechts wat reklame ?
Prima dat je de TS adviseert, maar een link naar onafhankelijke testresultaten maakt je antwoord compleet.

(Zo, ook weer terug van weggeweest)

Zomer1
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2016 16:47

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Zomer1 »

Brahms schreef:
Zomer1 schreef:....Kijk eens naar de GIant, met twee accu´s, een betrouwbare fiets!....
Wat is je bron, of slechts wat reklame ?
Prima dat je de TS adviseert, maar een link naar onafhankelijke testresultaten maakt je antwoord compleet.

(Zo, ook weer terug van weggeweest)

Hoezo zou ik een onafhankelijke test moeten plaatsen,ik geef gewoon mijn eigen ervaring, dat deze fiets goed en betrouwbaar is.

Geen bron en geen reclame. :mrgreen:

En jou advies aan TS, heb ik dit gemist?

doggie54
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2016 23:22

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door doggie54 »

Wij hebben nu bijna 5 maanden geleden 2 Amslod fietsen gekocht op basis van accu 520 Watt/uur en 50 NM motor. Tevens het label ANWB gaf ons vertrouwen.
Inmiddels zijn wij 5 telefoontjes en e-mails verder voor het afspreken van een "service" beurt na 500 km die je zelf moet betalen a 37,50 per fiets als ze komen dan............
Aanvankelijk problemen met de accu's...nieuwe fiets 10 dagen niet kunnen gebruiken, geen vervangende fiets. De beloofde 150 km wordt bij lange na niet gehaald. Kort geleden zou volgens Amslod een software update de te fietsen afstand vergroten. De fietsen zijn nu volkomen ontregeld.
Momenteel een aangetekend schrijven naar Amslod om de fietsen weer te voorzien van de "Oude software"
Als wij nu de fietsen konden inleveren.......graag.
Advies...betaal wat meer en ga naar de plaatselijke fietsen handelaar

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door sjohie »

Zomer1 schreef:
Brahms schreef:
Zomer1 schreef:....Kijk eens naar de GIant, met twee accu´s, een betrouwbare fiets!....
Wat is je bron, of slechts wat reklame ?
Prima dat je de TS adviseert, maar een link naar onafhankelijke testresultaten maakt je antwoord compleet.

(Zo, ook weer terug van weggeweest)

Hoezo zou ik een onafhankelijke test moeten plaatsen,ik geef gewoon mijn eigen ervaring, dat deze fiets goed en betrouwbaar is.

Geen bron en geen reclame. :mrgreen:

En jou advies aan TS, heb ik dit gemist?
Een zwaluw maakt nog geen zomer, en het is altijd wat verdacht als relatief nieuwe users op een forum merk A of product B op gaan zitten hemelen, vaak zit daar dan het zoontje van de eigenaar van het desbetreffende product achter.. :wink:

En "de giant met 2 accu's " is nou niet echt duidelijk, welk type van het merk Giant bedoel je daar mee?

doggie54
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2016 23:22

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door doggie54 »

Quark schreef:Wij zijn zoekende naar elektrische fietsen, nu komt het merk Amslod (Dolsma) bij de ANWB vrij goed uit de test.
Toch hoor en lees ik hier en daar dat de door hun aangeboden accu Platina plus 14,5 amp niet aan zijn verwachtingen voldoet.
We hebben nog even de tijd voor we kopen, dus dacht gooi hier even een balletje op om mensen naar hun ervaring te vragen.
Niet aan beginnen.En ik neig sterk naar de opmerking van "Sjohie"

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Moneyman schreef:
Miepje1 schreef:Als je een beetje oplet, zie je dat je wel degelijk moet trappen. Als je niet trapt val je om. Het is en blijft een fiets.
Dart is niet per sé juist. Het hangt er maar net vanaf welk type fiets je hebt. Bij een fiets met trapondersteuning moet je inderdaad (mee)trappen, bij een echte elektrische fiets niet. Hier maar eens hier.
Moneyman, dank voor het heldere artikel. In de praktijk echter heeft men het meestal over 'langsscheurende bejaarden' als ze gewoon langskomen op een fiets met trapondersteuning. Zoals de mijne ;-) Overigens hoor ik die ook al wel 'elektronische fiets' noemen, krijgen we helemaal verwarring.

Ga ik even verder, want ik heb ook zo'n Giant met twee accu's (een Giant Twist) en ik vind het inderdaad een heel fijne fiets. Ben nu na 7 jaar aan mijn 2e set accu's. Maar... zoals met ieder product kan je ook pech hebben of het past gewoon niet bij de verwachtingen. Er zijn net zoveel slechte als goede recensies van deze fiets te vinden.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Quark »

Heb zelf het internet ook even doorzocht en zoals Miepje ook al zegt, over alle merken zijn zowel goede als slechte recensies te lezen.
Doggie54 vermeld dat de accu niet aan de verwachtingen voldoet, ook hier klagen mensen van andere merken over, het is net als bij auto's de accu's worden getest met rugwind en een zeer licht bereider bij trap ondersteuning 1. Wij huren wel eens een fietsen mijn accu is altijd veel eerder leeg dan die van mijn vrouw ( 105 kg :? en 65 kg)
Maar tot zover een ieder bedankt, het zet mij aan het denken en onderzoeken, heb geen haast.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door newmikey »

Tsja, ik kan me twee fiasco's herinneren waar de ANWB bij betrokken was. Ten eerste de navigatiekastjes die onder eigen merk verschenen in de ANWB winkel, slecht ondersteund werden en uiteindelijk geruisloos van het toneel verdwenen, alsmede de schandelijke manier waarop de ANWB met vouchers en kadobonnen omgaat.

Gesloten