LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aprilia SR Factory

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Aprilia
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2008 22:45

Aprilia SR Factory

Ongelezen bericht door Aprilia »

Hoi,
ik sta op het punt een Aprilia SR Factory te kopen.
Ik ga hem waarschijnlijk particulier van iemand overnemen.
Ik had nog wat vraagjes erover.
Hij vraagt € 1750,- en hij zegt dat hij van 21 maart 2007 is. Er staat 2370km op. Ik wouw graag weten of dit een goede prijs ervoor is en hoeveel ik er nog af zo kunnen lullen....?
Ook zegt hij dat de scooter 47 km per uur rijdt. Kan dat een beetje kloppen???
Ik krijg alle papieren erbij en het aankoop bewijs. Waaruit bestaan die papieren en het aankoop bewijs uit?
Ook zit er nog een garantie op bij een Motor/scooter bedrijf bij mij in de buurt. Dat loopt tot maart 2009. Loopt dit gewoon door als ik hem overneem en waaruit bestaat het garantie bewijs?

Gr, Stefan

BMS.Purmerend

Re: Aprilia SR Factory

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Hoi, Stefan
Ik zal proberen achter elke vraag mijn reactie neer te zetten.

Stefan; ik sta op het punt een Aprilia SR Factory te kopen.
Ik ga hem waarschijnlijk particulier van iemand overnemen.
Ik had nog wat vraagjes erover.

Stefan; Hij vraagt € 1750,- en hij zegt dat hij van 21 maart 2007 is.
Rec.Jan; pak de catalogus verkoop prijs haal er 25% af dan heb je de gemiddelde dagwaarde prijs.
Bouwjaar staat op het kenteken (twee keer het zelfde naast elkaar)
Controleer altijd het frame nummer (ingeslagen nummer ) met het kentekenpapier. Kijk aan de linkerkant van de voorwiel in een van de spaken naar een vorm als dat van een klokje, in het midden staan 2 cijfers het moet en kan zijn 06 of 07 indien lager is het een overjarig model geweest, controller dan zeker je kenteken op twee gelijken datum stempels indien niet het geval is deze ouder.

Stefan; Er staat 2370km op. Ik wouw graag weten of dit een goede prijs ervoor is en hoeveel ik er nog af zo kunnen lullen....?
Rec.Jan; vergelijk deze prijs bij diverse handelaren (zie ook marktplaats)


Stefan; Ook zegt hij dat de scooter 47 km per uur rijdt. Kan dat een beetje kloppen???
Rec.Jan; klopt zal zelfs iets harder gaan rijden.


Stefan; Ik krijg alle papieren erbij en het aankoop bewijs. Waaruit bestaan die papieren en het aankoop bewijs uit?
Rec.Jan; Aankoop overeenkomst c.q. Factuur en mogelijk Bovag checklist. Op de overeenkomst moet een factuurdatum en volgnummer staan.
Onderhoud boekje.


Stefan; Ook zit er nog een garantie op bij een Motor/scooter bedrijf bij mij in de buurt. Dat loopt tot maart 2009. Loopt dit gewoon door als ik hem overneem en waaruit bestaat het garantie bewijs?
Rec.Jan; Spijt mij maar garantie is niet overdraagbaar. Wel kan de dealer als deze daar is gekocht jou naam achterwegen laten zodat je garantie doorloopt op eerste eigenaar. Verwacht het niet dat dit gebeurt. Het gebeurt wel dat de garantie wel wordt gevangen door de dealer bij de importeur, maar jij de volle mep betaald. Dus twee keer winst.

Opmerking Jan; koop niet particulier de brommer gaat niet zonder rede weg. Punten om na te zien.
Kijk langs de voor poten je mag de achtergelegen poot niet zien.
Voel aan het achterwiel door of er geen speling op het blokframe zit.
Sta naast de brommer en knijp je voorrem in en rol naar voren zonder in te duwen indien je knak knak hoort heb je balhoofd speling.
Kijk op je schijven of er geen groeien in zitten.
Kijk in het profiel naar opstaande nokjes plus minus 20 cm uit elkaar of deze niet gelijk aan de bovenlaag staat. Op je voor band mogen geen schubben staan (versleten vlakken)
Druk je buddy naar beneden en laat deze meteen los komt hij stuiterend naar boven heb je een stukende schokbreker.
Hou het stuur met een hand vast en trek met korte rukjes heen en weer en kijk of de achterkant niet zwabbert. (probeer het ook eens bij je fiets en zie dan wat ik bedoel)



Gr, Jan

Aprilia
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2008 22:45

Re: Aprilia SR Factory

Ongelezen bericht door Aprilia »

Hey,
keb um gekocht :D
Hij loopt goed. Keb nog geen tijd gehad om al die dingen te checken.
Hij loopt gewoon goed. Keb wel dat aankoop bewijs erbij gekregen en daar staat op dat er 24 maanden garantie op zit.
Ik zie wel of dit door loopt of niet...

In elk geval bedankt voor je reactie, ik zal er aan denken. :D

Gr, Stefan

Gesloten