LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Batavus Allegro motor stuk

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
jac_144
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2016 15:14

Batavus Allegro motor stuk

Ongelezen bericht door jac_144 »

Heb 2 jaar en 4 weken terug een Batavus Allegro gekocht, na net 7000 km gefietst te hebben ging de motor kapot.
Ik kocht altijd een Batavus fiets omdat ik hier goede ervaringen mee had!
Ik vind het geen stijl dat de motor na 2 jaar en paar weken kapot gaat en je dan de helft van de nieuwe motor moet betalen! , dan denk je een kwaliteits product te hebben gekocht, mooi niet dus.
Dus mensen let op,

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Batavus Allegro motor stuk

Ongelezen bericht door sjohie »

jac_144 schreef:Heb 2 jaar en 4 weken terug een Batavus Allegro gekocht, na net 7000 km gefietst te hebben ging de motor kapot.
Ik kocht altijd een Batavus fiets omdat ik hier goede ervaringen mee had!
Ik vind het geen stijl dat de motor na 2 jaar en paar weken kapot gaat en je dan de helft van de nieuwe motor moet betalen! , dan denk je een kwaliteits product te hebben gekocht, mooi niet dus.
Dus mensen let op,
Gezien de leeftijd, en het buiten garantie zijn, is dat volgens mij gewoon een nette oplossing van Batavus?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Batavus Allegro motor stuk

Ongelezen bericht door Brahms »

De vraag is maar net, wat is er kapot. In deze wegwerpmaatschappij doen veel herstelbedrijven graag voorkomen dat "alles" kapot is, terwijl het vaak maar om een klein onderdeeltje gaat.
Ze bouwen de defecte motor uit en gebruiken deze voor onderdelen, de consument mag het volle pond betalen voor een nieuwe motor. De vraag blijft dan vaak, is deze nieuwe motor echt nieuw.
De hele motor kapot lijkt me stug en komt zeer ongeloofwaardig over. Vaak is het de randapparatuur, aansluiting of slechts koolborstels (indien aanwezig). Een elektromotor zelf gaat een leven lang mee.
Op mijn werk draaien nog elektromotoren van 60 jaar en ouder...........

sweet_devil8
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mei 2010 20:44

Re: Batavus Allegro motor stuk

Ongelezen bericht door sweet_devil8 »

Brahms schreef:De vraag is maar net, wat is er kapot. In deze wegwerpmaatschappij doen veel herstelbedrijven graag voorkomen dat "alles" kapot is, terwijl het vaak maar om een klein onderdeeltje gaat.
Ze bouwen de defecte motor uit en gebruiken deze voor onderdelen, de consument mag het volle pond betalen voor een nieuwe motor. De vraag blijft dan vaak, is deze nieuwe motor echt nieuw.
De hele motor kapot lijkt me stug en komt zeer ongeloofwaardig over. Vaak is het de randapparatuur, aansluiting of slechts koolborstels (indien aanwezig). Een elektromotor zelf gaat een leven lang mee.
Op mijn werk draaien nog elektromotoren van 60 jaar en ouder...........
Meneer of mevrouw betaalt dus niet volle pond, maar krijgt 50% coulance. Ze hadden ook kunnen zeggen "jammer dan, fabrieksgarantie verlopen. We doen niets meer. Koop maar een nieuwe motor"
Lijkt me een prima coulance-beleid. Je betaalt nu (maar?) de helft, maar krijgt wel weer 2 jaar garantie op de motor.

Moneyman
Berichten: 30035
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Batavus Allegro motor stuk

Ongelezen bericht door Moneyman »

sweet_devil8 schreef:[... maar krijgt wel weer 2 jaar garantie op de motor.
Wie zegt dat?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Batavus Allegro motor stuk

Ongelezen bericht door Brahms »

sweet_devil8 schreef:.......Meneer of mevrouw betaalt dus niet volle pond, maar krijgt 50% coulance.......
Tsja, en wat kost een compleet nieuwe motor ? (terwijl het defecte onderdeel misschien maar een paar euro kost)

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Batavus Allegro motor stuk

Ongelezen bericht door kokka »

Ik denk dat een onderdeel van de dusdanig dure fiets zeker wel meer als 7000 km mee zou moeten gaan.
Ik zou me dan ook beroepen op non-conformiteit, rechtsbijstand erop en knokken.
Het is wel normaal dat je ene deel zelf zal moeten betalen, anders zou je er op vooruit gaan als er een nieuwe motor in gaat, maar 50% is volgens mij te veel.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Batavus Allegro motor stuk

Ongelezen bericht door sjohie »

kokka schreef:Ik denk dat een onderdeel van de dusdanig dure fiets zeker wel meer als 7000 km mee zou moeten gaan.
Ik zou me dan ook beroepen op non-conformiteit, rechtsbijstand erop en knokken.
Het is wel normaal dat je ene deel zelf zal moeten betalen, anders zou je er op vooruit gaan als er een nieuwe motor in gaat, maar 50% is volgens mij te veel.
Bij normaal gebruik wel ja, maar dat is lastig bepalen voor derden/users hier op het forum.. :wink:

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Batavus Allegro motor stuk

Ongelezen bericht door kokka »

Dat is waar, maar wat zou je moeten doen om de levensduur van een E-bike zo te verkorten dat hij na 7000km de geest geeft?
Ik kan even niks bedenken

sweet_devil8
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 mei 2010 20:44

Re: Batavus Allegro motor stuk

Ongelezen bericht door sweet_devil8 »

Moneyman schreef:
sweet_devil8 schreef:[... maar krijgt wel weer 2 jaar garantie op de motor.
Wie zegt dat?
De voorwaarden van Accell Nederland :wink:

Gesloten