LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoek mankementen e-bike

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
JPost
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2004 12:10

Onderzoek mankementen e-bike

Ongelezen bericht door JPost »

Hallo,
Is er ook ergens een recent onderzoek te vinden naar ervaringen met e-bikes na deze een tijdje ik gebruik te hebben? De meeste artikelen gaan over kwaliteit onderzoek van nieuwe fietsen maar het aantal mankementen tijdens het bezit zou ik graag willen weten. Wij hebben 3 jaar geleden 2 Stella fietsen gekocht waar al heel wat aan gedaan is. Eerst gelukkig in de garantie, overigens hadden wij we telkens goede service in tegenstelling tot klachten die daar ook over de ronde doen, maar de gebreken blijven aanhouden. Accu vol vocht, lader defect, vrijwiel defect, display defect et. etc. Sommige onderdelen al meerdere malen in 3 jaar tijd.
Nu willen we weer een nieuwe erbij maar graag een waarvan de kwaliteit beter is.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Onderzoek mankementen e-bike

Ongelezen bericht door scontra »

Wij hebben 3 jaar geleden 2 Stella fietsen gekocht waar al heel wat aan gedaan is.

Over dit merk staat heel veel op het internet te lezen en het merendeel van die gebruikers zijn niet al te best tevreden over dit merk.

Heb zelf 10.5 jaar een Sparta Ion Gls gereden en dat zonder problemen.
Niet meer aan uit gegeven dan het reguliere onderhoud, banden en ketting.
Zelfs de accu heeft het al die jaren uitgehouden en heeft heel wat km's ondersteuning verleend.

Een jaar geleden een Koga E.tour gekocht en ook die doet het tot heden uitstekend en heb geen spijt van deze aankoop.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onderzoek mankementen e-bike

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mijn kinderen hebben beiden een Sparta Ion, reeds zo’n twaalf of dertien jaar. De ene gaat nu wat probleempjes vertonen met de accu. Verder nog nooit iets aan gehad.

Ze overwegen nu nieuwe aan te schaffen ook ivm het gewicht. Fietsen schijnen nu stuk lichter te zijn met een grotere actieradius.

sake1987

Re: Onderzoek mankementen e-bike

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heb een Giant Entour met middenmotor geweldige fiets. Mijn vrouw heeft een 3 jaar oude Giant met middenmotor ook zonder problemen. Fietsenmaker op de hoek. Na 2 jaar een A merk internet fiets een verademing. Qua prijs kwam de Entour met 500 w accu mij op 2100 euro. Die van mijn vrouw was een showroom model

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Onderzoek mankementen e-bike

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Niet alleen het merk maar vooral handelaar is belangrijk voor onderhoud, afstellen en eventuele garantieaanspraken. Een fietsenzaak op honderd kilometer afstand heeft weinig zin.
De slogan vroeger in de zaak van mijn vader zaliger:
Koop bij de man die ook repareren kan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Onderzoek mankementen e-bike

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zie dat Stella vaak gebruikt word aangeboden, en vele winkels ruilen alles in maar een Stella brengt daar minder op.
Wel gaan ze eerst testen dus de Stella, de oudere waren niet zo goed.

Ze zullen wel verbeteren, maar de oudere waren vaak een ramp.
Een jong merk met vaak plaatselijk tekort monteurs voor alle onderhoud.
Nog 10 jaren wachten voor je ooit weer een Stella wilde.

Ik vermoed dat A van Amslod, leuke reclame en heb ook daar mijn twijfels over.
Koop een merk en de goedkoopste Sparta van €999,- lijkt me een betere dan goedkoopste Stella van dezelfde prijs.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Onderzoek mankementen e-bike

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Stella en Amslod is niet via de reguliere handel te koop. Dus zijn handelaars er niet op gebrand daar iets van te repareren. Als inruiler hebben ze helemaal geen waarde.

Gesloten