Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
petervdbroek
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2020 10:11

Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door petervdbroek »

Ten eerste, vertrouw de mooie reviews niet op Kiyoh! Het zijn wel echte reviews maar ze plaatsen zelf de reviews door vanuit hun eigen platform. De slechte reviews worden hier hoogst waarschijnlijk dan ook uitgefiltert. Je kunt hier alleen een review plaatsen als je rechtstreeks naar deze website gaat en dat zullen niet veel mensen weten.

Ik heb vorige week mijn fiets besteld bij Stella en gisteren kwamen ze deze netjes leveren.
De bezorger geeft tijdens de levering aan dat de accu die erbij geleverd wordt eigenlijk wat klein is en dat ze deze normaal op hun eigen merk fietsen nooit meer leveren. Deze zou namelijk binnen 5 jaar aan vervanging toe zijn en dan ben je 900,- kwijt voor een nieuwe. Hij biedt me aan om voor 200 extra een grotere accu te krijgen, eigenlijk kan dat niet op de fiets die ik heb, maar speciaal voor mij wil hij wel een uitzondering maken.
Naief als ik ben ga ik er vanuit dat een bezorger van een merk als Stella niet gaat liegen op straat en ga ik dus voor die 200,- extra nu ipv 900,- over 5 jaar.
Helaas kom ik er thuis achter als ik zijn verhaal op internet ga controleren dat er niks van klopt. Accu's gaan meer dan 5 jaar mee en kosten al helemaal geen 900,-. Het prijsverschil tussen de 2 accu's die omgewisseld zijn is bij de meeste leveranciers max 100,-.
Ik ben dus gewoon opgelicht waar ik bij stond door de bezorger.

Hierdoor heb ik totaal geen vertrouwen meer in Stella als bedrijf en heb ik de fiets ongebruikt in de schuur staan en ze gevraagd de fiets op te komen halen. Wie weet waar er nog meer over gelogen is namelijk.
Ik kon de fiets laten ophalen maar er werd wel vriendelijk aangegeven dat me dit wel 250,- onkosten vergoeding kostte. Ik zou dan dus niks hebben maar wel 250,- armer zijn. Dit aanbod heb ik uiteraard niet aangenomen.

Voor mij, en ik hoop velen met mij, nooit meer een Stella!

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

En als u op voorhand gekeken wat waar Stella voor staat, dan was u er nooit aan begonnen. De reclames zijn misleidend, er kunnen zogenaamd hoge kortingen gegeven worden en ze hebben een enorm reclameapparaat die betaald moet worden. Nagenoeg geen enkele fietsenmaker ruilt een Stella in, tweedehands is wat de gek er nog voor wil geven.
De volgende keer dus eerst vooraf kijken waar u gaat kopen en dan een deurtje verder gaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door moederslink »

petervdbroek schreef:
29 okt 2020 10:29
(...)
Ik kon de fiets laten ophalen maar er werd wel vriendelijk aangegeven dat me dit wel 250,- onkosten vergoeding kostte. Ik zou dan dus niks hebben maar wel 250,- armer zijn. Dit aanbod heb ik uiteraard niet aangenomen
Ik begrijp de boosheid , maar daar heeft u niets aan.
€ 250 " onkostenvergoeding " is idioot.
Waar is dat op gebaseerd?
Ik ben bang dat u hier niet mee verder komt, dus als het niet anders kan, betaal die € 250 en weg met die fiets! Beter nu € 250 leergeld kwijt zijn dan straks nog eens honderden euro.s extra.

sake1987

Re: Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door sake1987 »

Wacht even, ik zie gelijk het eerste antwoord van Neo al een veroordeling naar Stella.
TS neemt gelijk grote woorden als oplichting in de mond.
Maar ik lees niet dat het voorgevallene aan Stella is voor gelegd en wat hun antwoord is.
Allemaal aannames maar geen antwoorden.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door sylvesterb »

sake1987 schreef:
29 okt 2020 15:28
Allemaal aannames maar geen antwoorden.
Je had gewoon de koop van de nieuwe accu ongedaan kunnen maken waarom zonder enige aanleiding direct de gehele koop ongedaan maken? Neem aan dat deze aankoop in de stenen winkel is gedaan?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sake1987 schreef:
29 okt 2020 15:28
Wacht even, ik zie gelijk het eerste antwoord van Neo al een veroordeling naar Stella.
Zomaar even wat leesvoer:
https://www.reclameboek.nl/artikelen/st ... kan-niet-a
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... misleidend
https://www.reclamecode.nl/uitspraken/s ... 18/246059/
https://www.reclamecode.nl/uitspraken/r ... 75/274084/
https://www.adformatie.nl/contentmarket ... eidende-re

Ze schreeuwen hard en worden vaak op de vingers getikt.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Heeft de vriendelijke meneer ook een kwitantie of factuur afgegeven?

sake1987

Re: Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door sake1987 »

NeoDutchio schreef:
29 okt 2020 18:05
sake1987 schreef:
29 okt 2020 15:28
Wacht even, ik zie gelijk het eerste antwoord van Neo al een veroordeling naar Stella.
Zomaar even wat leesvoer:
https://www.reclameboek.nl/artikelen/st ... kan-niet-a
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... misleidend
https://www.reclamecode.nl/uitspraken/s ... 18/246059/
https://www.reclamecode.nl/uitspraken/r ... 75/274084/
https://www.adformatie.nl/contentmarket ... eidende-re

Ze schreeuwen hard en worden vaak op de vingers getikt.
Over alle merken kan ik zo’ n klachten lijst ter voor schijn halen.
Amslod komt zelfs geregeld in Kassa en laatst bij meester Visser.
Kan me niet voorstellen dat Stella achter de actie van de persoon die de fiets aflevert staat.
Daarom mijn vraag wat zegt Stella?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sake1987 schreef:
29 okt 2020 18:24
Over alle merken kan ik zo’ n klachten lijst ter voor schijn halen.
Amslod komt zelfs geregeld in Kassa en laatst bij meester Visser.
Kan me niet voorstellen dat Stella achter de actie van de persoon die de fiets aflevert staat.
Daarom mijn vraag wat zegt Stella?
Een klachtenlijst is iets anders dan veroordelingen.
Stella is te scharen onder andere bedrijven waarbij het niet uitmaakt hoe, als er maar iets verkocht wordt. En gaat in dit geval met hele leugens en halve waarheden.

sake1987

Re: Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door sake1987 »

NeoDutchio schreef:
29 okt 2020 20:14
sake1987 schreef:
29 okt 2020 18:24
Over alle merken kan ik zo’ n klachten lijst ter voor schijn halen.
Amslod komt zelfs geregeld in Kassa en laatst bij meester Visser.
Kan me niet voorstellen dat Stella achter de actie van de persoon die de fiets aflevert staat.
Daarom mijn vraag wat zegt Stella?
Een klachtenlijst is iets anders dan veroordelingen.
Stella is te scharen onder andere bedrijven waarbij het niet uitmaakt hoe, als er maar iets verkocht wordt. En gaat in dit geval met hele leugens en halve waarheden.
Ben beter advies van je gewend, lijkt nu een beetje een hetze

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door rvjapio »

Googel voortaan op 'klacht...'in dit geval Stella. 80% voelt zich opgelicht door het praatje over een zwaardere accu. Sterkte!

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door Brahms »

En dan neemt Stella de fiets retour met een andere accu dan eerst verkocht. Dat is ook opvallend te noemen.
Of is het dezelfde accu, voor E 200 meer !

petervdbroek
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2020 10:11

Re: Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door petervdbroek »

Stella heeft gereageerd dat ze de accu terug willen nemen en omruilen voor de andere accu. Hiermee krijg ik mijn 200 euro die ik extra heb betaald terug.

Hierdoor wordt dus het misleiden / liegen mbt de accu opgelost.

Hier ben ik helaas niet tevreden mee, als ik op deze manier wordt misleid en voorgelogen wil ik niks meer met het bedrijf te maken hebben, dat is de reden dat ik wil dat ze de fiets terugnemen.

Ik heb echter het idee dat ze klanttevredenheid inderdaad niet erg hoog hebben staan en ze liever voor korte termijn omzet kiezen.

Vandaar mijn actie om (nog meer) mensen op de hoogte te stellen van de praktijken van Stella in de hoop dat er niet nog meer mensen intrappen. En hopelijk kopen hierdoor minder mensen een fiets bij Stella.

petervdbroek
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2020 10:11

Re: Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door petervdbroek »

Inmiddels de algemene voorwaarden van Stella er op nagelezen. Ik heb de fiets op straat gekocht bij een bezoek aan huis, buiten de verkoopruimte dus, hierdoor heb ik volgens de algemene voorwaarden recht op 14 dagen herroepingsrecht. Hier ga ik gebruik van maken zodat ik de fiets alsnog kosteloos terug kan brengen.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Stella lost uw klacht op, wat wilt u nog meer@
Dat van die herroeping Jan nog weleens lastig worden.
U heeft, neem ik aan Stella bij u thuis uitgenodigd om over de aankoop van de fiets te praten, als dat zo is is het op uw initiatief geweest en dus niet te herroepen.

Doet u morgen ook uw auto en tv en keuken de deur uit? Want 99 % zeker is erbij die aankopen ook tegen u gelogen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door Brahms »

petervdbroek schreef:
29 okt 2020 22:09
Inmiddels de algemene voorwaarden van Stella er op nagelezen.
En lees ook even artikel 6 lid 2 door in verband met de Euro 250,00 De kosten voor terugzenden zijn voor rekening koper.

sake1987

Re: Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door sake1987 »

De persoon die uw fiets heeft afgeleverd is waarschijnlijk buiten zijn boekje gegaan door u een accu te verkopen. Zal hiervoor waarschijnlijk verantwoording voor moeten afleggen.
Om nu gelijk het hele bedrijf onbetrouwbaar te noemen?
Ik zie ontzettend veel mensen op Stella fietsen, geloof dat het momenteel de meest verkochte E bike is, en ja dan krijg je ook meer klachten.
Zelf snap ik niet dat mensen niet gewoon naar de fietsen maker op de hoek gaan, niks duurder en service dicht bij. Maar ook daarover klachten genoeg hier.
Als u in uw recht staat en u kunt de fiets inleveren, zeker doen en dan naar de plaatselijke handelaar.
Maar denk er wel aan dat deze uw grasmaaier niet repareert 😉

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sake1987 schreef:
30 okt 2020 06:21
De persoon die uw fiets heeft afgeleverd is waarschijnlijk buiten zijn boekje gegaan door u een accu te verkopen. Zal hiervoor waarschijnlijk verantwoording voor moeten afleggen.
Om nu gelijk het hele bedrijf onbetrouwbaar te noemen?
Ik zie ontzettend veel mensen op Stella fietsen, geloof dat het momenteel de meest verkochte E bike is, en ja dan krijg je ook meer klachten.
Dat er veel mensen op fietsen zegt niets. Seats&Sofa bestaat na 25 jaar ook nog steeds, ondanks de vele klachten en behoorlijke mindere kwaliteit die ze leveren. Neemt u eens de proef op de som en probeer eens een Stella fiets in te ruilen bij een “echte” fietsenmaker. Gaat u niet lukken. En dat heeft een reden. Kijkt u dan ook even naar alle veroordelingen die zij gekregen hebben met hun reclames. Daar klopt namelijk ook vrij weinig van. Dat heeft niets met een hetze te maken, wel met het manier van werken van het bedrijf. Gigantische kortingen, maar de inruilpremie van de bruto prijs af. Fiets a bestellen en b leveren. 2 identieke fietsen bestellen en 2 verschillende krijgen omdat ze afhankelijk zijn van een werkplaats die de fiets maakt met onderdelen die voor hun liggen. Of het nu goed of fout is, of het nu tijdelijk op is en iets ander in het bakje gooien, ze maken met wat ze hebben.

Maar omdat ze zo lekker schreeuwen met kortingen blijven mensen hier in trappen.

odeli
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2021 09:29

Re: Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door odeli »

ik kocht 4 maanden geleden een fiets stella met een geïnstalleerd babyzitje (de stoel kwam van de fiets, een zeer gevaarlijke situatie, de schroeven waaraan de stoel was bevestigd, kwamen allemaal los) .Ik belde de fabrikant, ze vertelden me dat de fiets niet geschikt is voor een babyzitje maar ze heeft de fiets verkopen en het babyzitje geïnstalleerd.

FransMulch
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 apr 2021 18:23

Re: Opgelicht door verkoper / bezorger van Stella Fietsen aan de deur

Ongelezen bericht door FransMulch »

Zeer slechte service. Zijn heel vaak onbereikbaar. Dit is al jaren zo. Al je belt wordt je vaak na 25 minuten terug geschakeld naar de receptie. Stuurpen was stuk. Voor ik geholpen kon worden waren we ruim 12 dagen verder. Ik ben toen maar naar een echte fietsenmaker gegaan. Ook de servicebeurt is op niets uitgelopen. Na veel bellen is mij verteld dat het verstandiger was om hier nog mee te wachten. Toen ik na een half jaar een servicebeurt aanvroeg op lokatie was volgens Stella de garantie/servicebeurt verlopen. Bij aflevering van de 2 fietsen. Per ongeluk? veel lichtere accu geleverd en kettinsloten vergeten.
Fietsen mee terug laten nemen. Pas na 2 weken werden de fietsen opnieuw geleverd. Kortom zeer slecht.

Plaats reactie