Geen terugroepactie Stella Fietsen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Frits S
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2020 11:13

Geen terugroepactie Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Frits S »

Ik heb een 1-jaar oude Stella fiets. Tijdens een fietstocht is het zadel afgebroken. Ik heb hierover met Stella Fietsen diverse keren gemaild. Het zadel is inmiddels gerepareerd. Mijn eigen schadevergoeding wordt door mijn rechtsbijstandsverzekering geregeld. Ik heb in mijn mail aan Stella Fietsen dringend verzocht om een terugroepactie te organiseren voor alle Stella fietsen met zo'n zadelbevestiging om te voorkomen dat er niet nog meer slachtoffers (zelfs dodelijke) vallen door ondeugdelijke zadelbevestiging met 1M8 boutje. Want met een terugroepregeling is deze ondeugdelijke zadelbevestiging binnen 10 minuten verholpen. Volgens de monteur is het afbreken van de zadelpen al vaker voorgekomen. Stella Fietsen wil hier echter niet aan beginnen. Sinds vorig jaar worden deze zadelbevestigingen door Stella Fietsen echter niet meer gebruikt.
20200616_174353.jpg
(42.17 KiB) 6108 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen terugroepactie Stella Fietsen

Ongelezen bericht door berndv »

Frits S schreef:
20 aug 2020 11:21
Volgens de monteur is het afbreken van de zadelpen al vaker voorgekomen.
Waarschijnlijk zullen ze een afweging maken tussen hoe vaak een fiets met een dergelijke bevestiging is verkocht en hoe vaak een dergelijke montage afgebroken is. Een monteur komt de problemen tegen, die zal geen volledig inzicht hebben in de verkoopcijfers en het uitvalpercentage.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Geen terugroepactie Stella Fietsen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als er bij elk euvel een terugroepactie zou komen, dan gaat er heel veel geld over de balk gesmeten gaan worden. U en ik hebben geen idee hoeveel fietsen er verkocht zijn en in welk percentage dit fout is gegaan. Als er bijvoorbeeld 1.000 fietsen verkocht zijn en maar 1% problemen, dan zijn er dus 10 mensen met problemen. Dat valt binnen alle marges en zal geen reden hebben om daar op in te grijpen.

J van Loon
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2020 15:38

Re: Geen terugroepactie Stella Fietsen

Ongelezen bericht door J van Loon »

Ook bij mij afgebroken.

Bij de Stella winkel dichtbij gelijk gratis gemaakt en inderdaad wordt deze bout niet meer gebruikt.
Stom dat ze hem ooit gebruikt hebben

Mansell
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2018 13:32

Re: Geen terugroepactie Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Mansell »

Volgens mij kan Stella voor alle schade die is ontstaan door het genoemde gebrek aansprakelijk worden gesteld, indien kan worden aangetoond, dat Stella van dit gebrek op de hoogte zou zijn geweest en daartegen geen afdoende maatregelen heeft getroffen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen terugroepactie Stella Fietsen

Ongelezen bericht door berndv »

Mansell schreef:
24 aug 2020 16:25
Volgens mij kan Stella voor alle schade die is ontstaan door het genoemde gebrek aansprakelijk worden gesteld, indien kan worden aangetoond, dat Stella van dit gebrek op de hoogte zou zijn geweest en daartegen geen afdoende maatregelen heeft getroffen.
Ja, dan zou je als consument ook nog "even" moeten uitzoeken in hoeverre dit gebrek zich openbaart bij alle verkochte fietsen die uitgerust zijn met deze bout.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen terugroepactie Stella Fietsen

Ongelezen bericht door sjohie »

NeoDutchio schreef:
20 aug 2020 11:59
Als er bij elk euvel een terugroepactie zou komen, dan gaat er heel veel geld over de balk gesmeten gaan worden. U en ik hebben geen idee hoeveel fietsen er verkocht zijn en in welk percentage dit fout is gegaan. Als er bijvoorbeeld 1.000 fietsen verkocht zijn en maar 1% problemen, dan zijn er dus 10 mensen met problemen. Dat valt binnen alle marges en zal geen reden hebben om daar op in te grijpen.
Aan de andere kant, als je dit soort risico's laat inschatten door de bedrijven, dan krijg je wat we meemaakten met PFOA (Teflon), waar een, weliswaar Amerikaans, bedrijf bepaalde dat het naar buiten brengen van de gezondheidsrisico's duurder zou zijn, dan op lange termijn een paar rechtszaken en schadevergoedingen. Dat is natuurlijk een extreem ultiem voorbeeld, ver voorbij aan waar dit over gaat, maar ik bedoel maar te zeggen, bedrijven hebben andere motieven dan zeg een nVWA die puur op de veiligheid afwegingen maakt, en niet op evt gevolgen voor bedrijfsvoering.

Ik zou TS dan ook adviseren om dit via dit formulier te melden bij de nVWA, en zoveel mogelijk anderen dit ook te laten doen.

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Geen terugroepactie Stella Fietsen

Ongelezen bericht door rvjapio »

Een kwestie van kansberekening wanneer het weer gebeurt. Verder zal het Stella niet boeien. Met een omzet van 89 miljoen en een winst van 5 miljoen in 2018..

Frits S
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2020 11:13

Re: Geen terugroepactie Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Frits S »

Veel reacties op mijn roep tot terugroepactie Stella fietsen met 1 bout zadelbevestiging. Deze zadelbevestiging, die nu al een tijd niet meer gebruikt wordt, omdat er teveel zadels afbraken. Ook nu bij de reacties een heer, waarbij het zadel is afgebroken. Ik heb vernomen dat een mevrouw, waarbij het zadel is afgebroken, in de Stella werkplaats het probleem direct onderkend werd, het kwam veel vaker voor. Toevallig was er ook iemand in die zaak, die hetzelfde overkomen was. Hier werd ook een 2 bouts zadelbevestiging gemonteerd. Het is zeker geen wraakactie van mij. Zelf heb ik nog geen schadevergoeding (o.a. bril van € 840,--) geaccepteerd omdat ik dan moet tekenen geen verder actie meer te ondernemen. Mijn grote zorg is, dat nu de fietsen met deze 1 bout zadelbevestiging ouder worden en meer km rijden, het risico van afbraak zadel iedere dag groter wordt. Zelf ben ik flink gevallen (zie foto knie) en zwaar ribbenkneuzing. Heb zeker 2 maanden nodig gehad om weer een beetje normaal te kunnen functioneren. Mensen die een nieuwe fiets of schadevergoeding geaccepteerd hebben, mogen niet meer reageren. Menden, die de verkeerde kant op zijn gevallen en hierdoor door een auto zijn overreden, kunnen ook niet meer reageren. Dan wordt ook niet gedacht dat het afgebroken zadel de oorzaak was. Vaak is al bij voorbaat, oudere mensen vallen met een e-bike omdat het te snel gaat. Nogmaals meldt u, en we proberen andere Stella fietsers voor dit ongeluk te behoeden. Een terugroepactie van Stella met fietsen met deze 1 bouts zadelbevestiging levert betere reclame op dan bewezen dodelijke ongelukken.download/file.php?mode=view&id=4541
Bijlagen
20200617_081736.jpg
(53.61 KiB) 857 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen terugroepactie Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat is het nut of de meerwaarde van een smerige foto? :roll:

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geen terugroepactie Stella Fietsen

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
17 sep 2020 11:54
Wat is het nut of de meerwaarde van een smerige foto?
Er staan nu 2 fotos in topic, die wat mij betreft prima oorzaak en gevolg visualiseren

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geen terugroepactie Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Van de eerste foto is het nut duidelijk. De tweede foto is smerig en voegt niets toe. Of heb je onvoldoende voorstellingsvermogen om te bedenken hoe een beschadigde knie eruit ziet?

keeseleen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2021 09:33

Re: Geen terugroepactie Stella Fietsen

Ongelezen bericht door keeseleen »

Mijn stella fiets is 6 mnd oud, 750km op de teller en zaterdag is mijn zadel afgebroken. Dwz twee bouten op dezelfde plek afgebroken. Ik kon me gelukkig staande houden, maar wat had er wel niet kunnen gebeuren. Volgende week wordt mijn fiets aan huis gemaakt en nu wacht ik op telefoon van mijn rechtsbijstandverzekering. Ik wil niet dat het op dezelfde manier wordt hersteld, dan ben ik iedere bang dat het weer gebeurd. Ben ik te zwaar, of mag ik niet over zandpaden, dan moet stella dat vermelden, lijkt mij.

Gesloten