LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
fietser001
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2007 12:13

Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door fietser001 »

Hallo ,

Heeft er iemand ervaring met een fiets bij een online winkel te kopen . het scheelt een hoop geld alleen is er volgens mij een probleempje ...... de service ?

Groeten,

fietser001

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door gravedigger »

Daar wijs je meteen het zwakke punt aan. Ik denk niet dat welke fietsenmaker/winkelier dan ook een fiets in service zal nemen die niet bij hem gekocht is. Of je gaat veei geld daarvoor betalen/

fietser001
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2007 12:13

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door fietser001 »

Dat denk ik ook , maar aan de andere kant het verschil tussen de dealerprijs en die bij een online zaak is wel heel erg groot ! kun je heel wat reparaties voor laten doen ! 25 % op een Gazelle fiets van de huidige collectie ! 8)

Groeten ,

Fietser001

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door D1RK »

Mischien een beetje laat, maar er zijn winkels die in doos leveren en je moet als zelf nalopen, en waar je rijklaar kunt afhalen...

Bij www.fietsenwinkel.nl in Heerhugowaard, kun je voordelig een rijklare fiets afhalen en bespaar je €29,- bezorg kosten, en hoef je niet hele dag thuis te blijven en te wachten...

Deze leverde de fietsen voor afhaal zonder verpakking (waar laat je die rotzooi, volle vuilnisbak..) en na een testrit, natuurlijk langs de winkel om de hoek van dezelfde Bovag handelaar...

En als je ziet wat ze daar kosten, maar dan kun je wel inruilen, maar op marktplaats en korting is toch leuker...

Dus ook kun je als je niet tever weg woonde soms gewoon voor service naar de echte eigenaar, en garantie doen ze ook zelf..

Dus welke online shop neem je?
Alleen online en zoek het maar uit of dit alternatief...
Er zijn er meerdere maar deze hoewel niet altijd de aller goedkoopste wel goede service.

Saffie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2007 22:05

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door Saffie »

Onlangs heb ik een fiets online gekocht.
Min of meer noodgedwongen daar mij de middelen ontbreken om een nieuwe bij de zogenaamde erkende dealers te kunnen kopen.
De prijzen rijzen daar de pan uit.
Prima fiets geleverd gekregen , het enige wat ik graag goed afgesteld wilde hebben waren de handremmen.
Ik naar de fietsenmaker waar ik altijd met mijn oude Gazelle kwam.
Nou daar haalde de Bovag-erkende fietsenmaker zijn neus voor op.
'Niet bij hem gekocht'; zei hij , 'daar begin ik niet aan , teveel werk , had ook nieuwe remkabels en nieuwe handgrepen nodig kwam al gauw op zo'n 70 euro uit en dat zou duurder zijn als wat ik voor mijn fietsje betaald had ,toch? '.
Het knappe van deze Bovag dealer was dat ie de fiets op zeker 10 meter afstand even afkeurend bekeek en op die afstand precies kon zeggen dat de kabels niet goed waren.Ik moest zelf maar gaan prutsen en rommelen.
Waarschijnlijk verdient deze Bovag dealer genoeg met de verkoop van zijn dure fietsen dat je betalende klanten weg kan sturen.
Ik ga wel naar de ouwerwetse fietsenmaker die niet bij de Bovag is aangesloten maar die wel bereid is tegen betaling een probleempje te verhelpen.
Hij zal het vast druk gaan krijgen , die ouwe baas , want ik ben echt niet de enige die zich geen dure fiets kan veroorloven.
Overigens.. de oude Gazelle die ik had kwam ook niet bij meneer de Bovag-dealer vandaan maar was toen op de één of andere wijze geen probleem.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door rvkeuken »

een fietsenmaker (erkend of niet) met ervaring zal bij een aantal merken goedkope fietsen gelijk zien (of uit ervaring weten) dat er problemen komen met onderdelen, spaakbreuk is hier een goed voorbeeld van (slagen in wiel), maar ook versnellingen etc. Remkabels lijken mij bijna niet fout te kunnen gaan.

Maar om even op het punt terug te komen, een aantal goedkopere merken zijn dermate slecht dat ze veel service/vervanging nodig hebben, ik kan me voorstellen dat een fietsenmaker dit niet leuk vindt, ook omdat hij erop aangekeken wordt als de fiets het weer niet doet.
Als ie het dan druk genoeg heeft snap ik dat er voor past...

BMS.Purmerend

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Ik ben geen fietsenmaker maar als het om een Bovag bedrijf gaat kunnen wij alleen maar u aanmoedigen dit aan de Bovag te melden, het gaat niet alleen om of voor u belang maar dat ook voor de andere consument. Bovag staat voor zijn normen en waardes doe ons een plezier, kraak Bovag niet af, maar meld u problemen met dat erkend Bovag bedrijf aan Bovag in plaats van hier, hij of zij is dan het Bovag Logo niet waard. En Bovag moet zich waar maken als erkend bureau.

Groeten Jan

phrjl
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2007 22:57

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door phrjl »

Ik heb laatst een fiets gekocht via www.defietsenverkoper.nl en dat is me goed bevallen.

Groet,

Lies

fietsonline
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2010 16:31

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door fietsonline »

:( FIETSONLINE: KOOP HIER NIET!!!
Ik had mij Batavus fiets nog geen dag en er ging van alles mis mee.
Van service hebben ze nog nooit gehoord. Mijn telefonisch beklag werd met de nodige arrogantie en schofterigheid behandeld. Ja ik mocht de fiets weer terug sturen voor eventuele reparatie maar dan zijn de kosten wel voor mij?!.
Het zijn gewoon een stelletje cowboys die snel geld willen verdienen aan producten. alhoewel nieuw van dubieuze kwaliteit en daar staat NUL service tegenover.
Ik koop hier NOOIT meer

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ik heb een paar maanden geleden een Gazelle Orange gekocht bij fietsenwinkel.nl, is me bijzonder goed bevallen! De prijzen bij de fietsendealers waren me gewoon te duur, voor de prijs waar ik nu een supercomplete Gazelle met 8 versnellingen volautomatische verlichting en wat allemaal nog meer heb, koop je bij de dealer een basisfietsje met 3 versnellingen. Het scheelt gewoon te veel, ruim € 300,00! Fiets werd netjes thuis afgeleverd, zelf even op hoogte afgesteld en fietsen maar! Eén keer een klein afstel- en smeerbeurtje laten geven bij Bike Totaal bij het station ter waarde van een tientje, m'n volgende fiets ga ik zeker weer online kopen!

jolanda1968
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 aug 2009 22:21

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door jolanda1968 »

Voor de mensen die online een fiets willen kopen heb ik een artikel geschreven. De fietsen online zijn zeker goedkoper, maar je krijgt bijvoorbeeld niet overal service. De fietsenwinkel in de buurt zegt ja niet bij mij gekocht. Ook daar heb ik een oplossing voor gevonden. http://www.leerwiki.nl/Een_fiets_online_kopen

Quepert
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jun 2011 09:44

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door Quepert »

Ieder moet het natuurlijk zelf weten maar weet idd wel dat je bij de vakhandel betaald wat je krijgt. snelle service

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door seconds-out »

fietsonline schreef::( FIETSONLINE: KOOP HIER NIET!!!
Ik had mij Batavus fiets nog geen dag en er ging van alles mis mee.
Van service hebben ze nog nooit gehoord. Mijn telefonisch beklag werd met de nodige arrogantie en schofterigheid behandeld. Ja ik mocht de fiets weer terug sturen voor eventuele reparatie maar dan zijn de kosten wel voor mij?!.
Het zijn gewoon een stelletje cowboys die snel geld willen verdienen aan producten. alhoewel nieuw van dubieuze kwaliteit en daar staat NUL service tegenover.
Ik koop hier NOOIT meer
Martin1976 schreef:ik heb een paar maanden geleden een Gazelle Orange gekocht bij fietsenwinkel.nl, is me bijzonder goed bevallen!
De pech en het geluk schelen maar een paar letters... 8)

Btw. voor alle geinteresseerden>> er zijn ook een paar hele onderhoudende topics op dit forum over internetbikes....
Lees en huiver!

joris123
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2011 16:59

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door joris123 »

:evil: :evil: :evil: Let op koop niet bij ''fiestonline''
Ik heb daar een fiest gekocht wat een prut is dat ik kon niet remmen dus heb ik hem in de garantie laten vallen want ik had er pas een week op gereden en ik heb voor mijn fiets een exstra dure trommelremmen gekocht nou daar is niks van te merken mijn vader heeft er meer dan 6 uur aan besteed om hem te maken niet gelukt en als je de garantie erbij roept zeggen zij meteen ja dat kost dan 50 euro dat slaat nergens op want ze hadden gewoon een goed product moeten leveren.
Dus wij hebben de consumentenbont opgebeld en zij zeiden dat ze hem gratis moesten ophalen als we hadden gewild dan hadden we ze gewoon tegen hun aan kunnen geven maar dat kost veel moeite

Nu weet ik wel beter
De garantie service van fietsonline klopt voor geen meter
fietsonline is prut frut

WAARSCHUWING KOOP NIET BIJ http://www.fietsonline.com
echt niet doen je wordt opgelicht niet doen

http://www.fietsonline.com= :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :x :x :x :twisted: :twisted: :( :( :( :shock: :x :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Upstairs
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 mei 2009 16:35

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door Upstairs »

Onze fietsenmaker hier in het dorp vindt het helemaal niet erg dat mensen een fiets on-line kopen. Ze worden vaak in de doos afgeleverd en de meeste mensen kunnen een fiets niet goed afstellen/in elkaar zetten.
Als ze bij hem komen betalen ze gewoon uurloon (normaal tarief). Uiteindelijk ben je duurder uit want de eerste 1-2 jaar hoef je bij onze fiestenmaker nooit te betalen, dat is de service die in de aanschafprijs zit.

gr.

Slechte zaak
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2011 21:25

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door Slechte zaak »

:evil: :evil: Koop hier geen fiets :evil: :evil:
Ik heb in juli 2011 een fiets gekocht voor mijn dochter. Na 3 weken begon de fiets op een aantal punten te roesten. Ik heb van de roestplekken een aantal foto's gemaakt en doorgemaild. Ik heb daarna contact opgenomen met de klantenservice van "onlinefietsenzaak.nl". Ze zeiden dat ze de foto's naar de fabrikant zouden sturen, om de klacht te beoordelen. Na een aantal weken, heb ik weer contact gezocht. Nu kreeg ik te horen, dat de fabrikant er niets aan kon doen. Ik moest de fiets niet in de regen laten staan, want daar gaat de fiets van roesten.
In de garantie voorwaarden staat: Je hebt één jaar garantie op alle niet-draaiende onderdelen zoals het frame, de voorvork, de lak, de spatborden, bagagedrager, het zadel en de handgrepen.
Om het roest weg te krijgen, kon ik een vergoeding krijgen van €30,00. Hiervan kon ik dan een lakstift kopen. Na het versturen van een aangetekende brief, heb ik nooit meer wat gehoord.
Bij deze zaak is de garantie tot aan de deur.
:evil: :evil: Koop geen fiets bij onlinefietsenzaak.nl :evil: :evil:

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 20:31, 2 keer totaal gewijzigd.

kdebeuker
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 feb 2009 11:04

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door kdebeuker »

fietser001 schreef:Hallo ,
Heeft er iemand ervaring met een fiets bij een online winkel te kopen . het scheelt een hoop geld alleen is er volgens mij een probleempje ...... de service ?

In zijn algemeenheid kun je zeggen dat de service tegenwoordig 100% overgenomen kan worden door www.fietsned.nl Dat zijn mobiele fietsenmakers met een landelijke dekking. (voor zover ik weet)

Het kan inderdaad veel geld schelen door on-line te shoppen. Garantie neemt Fietsned niet over, die moet bij de meeste on-line shop rechtstreeks afgehandeld worden. Nieuwe ( garantie) onderdelen kunnen dan wel weer door Fietsned gemonteerd worden. Dit is dan niet kosteloos kan ik uit ervaring zeggen. Maar persoonlijk heb ik er goede ervaringen mee al is het vaak wat duurder dan de plaatselijke fietsenmaker.

Onlinefietsenzaak.nl
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 nov 2011 21:31

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door Onlinefietsenzaak.nl »

Slechte zaak schreef::evil: :evil: Koop hier geen fiets :evil: :evil:
Ik heb in juli 2011 een fiets gekocht voor mijn dochter. Na 3 weken begon de fiets op een aantal punten te roesten. Ik heb van de roestplekken een aantal foto's gemaakt en doorgemaild. Ik heb daarna contact opgenomen met de klantenservice van "onlinefietsenzaak.nl". Ze zeiden dat ze de foto's naar de fabrikant zouden sturen, om de klacht te beoordelen. Na een aantal weken, heb ik weer contact gezocht. Nu kreeg ik te horen, dat de fabrikant er niets aan kon doen. Ik moest de fiets niet in de regen laten staan, want daar gaat de fiets van roesten.
In de garantie voorwaarden staat: Je hebt één jaar garantie op alle niet-draaiende onderdelen zoals het frame, de voorvork, de lak, de spatborden, bagagedrager, het zadel en de handgrepen.
Om het roest weg te krijgen, kon ik een vergoeding krijgen van €30,00. Hiervan kon ik dan een lakstift kopen. Na het versturen van een aangetekende brief, heb ik nooit meer wat gehoord.
Bij deze zaak is de garantie tot aan de deur.
:evil: :evil: Koop geen fiets bij onlinefietsenzaak.nl :evil: :evil:
Beste Meneer .*****,

Graag wil ik namens Onlinefietsenzaak.nl reageren;

In onze garantie voorwaarden staat aangegeven dat er geen garantie zit op roest. U heeft contact met ons opgenomen en wij hebben u gevraagd om foto's te sturen. dit is gebeurt en wij hebben de klacht in behandeling genomen. U gaf tijdens dit telefonisch contact al aan dat de fiets vrijwel altijd buiten staat. Dit is voor geen enkele fiets goed (ook niet voor een gazelle van 600 EUR.) Wij hebben toen in overleg met u afgesproken dat u een vergoeding zou ontvangen van 30 EUR zodat u een lakstift kunt kan kopen a 8 EUR en 22 EUR zodat u nog een vergoeding voor het ongemak en de moeite die u er voor moest doen. Wij vinden dit zelf een zeer gepaste oplossing. Gezien u akkoord ging hiermee en u uw bankgegevens zou mailen zodat wij het in orde konden maken verbaasde het ons dat wij na twee weken een aangetekende brief van u ontvangen met daarin een aantal eisen en als wij daar niet aan zouden voldoen dan... Wij vinden het erg jammer dat u niet gewoon de telefoon heeft gepakt en contact met ons op heeft genomen om aan te geven dat u toch niet akkoord wil gaan met de eerder overeengekomen afspraken. Zodat wij samen een oplossing konden vinden. Door uw manier van handelen hebben wij besloten er niets meer mee te doen omdat wij normaal contact hadden met u en dan in eens met een "dreigbrief" worden verrast. Wij hopen u hiermee voldoende toelichting te hebben gegeven op ons standpunt. Jammer dat dit zo moet afloopt, wij doen ons best om iedereen netjes/correct te behandelen en alle klachten serieus te behandelen. Zo hebben wij ook meer dan 1000 zeer te vrede klanten per jaar. En zo zullen wij ons best blijven doen om dit te kunnen veelvoudigen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Iemand evaring met een fiets bij een online winkel te kopen

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 02:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten