LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik wacht al een maand op Peugeot Scooters

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Vincent010
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2019 09:56

Ik wacht al een maand op Peugeot Scooters

Ongelezen bericht door Vincent010 »

Helaas heb ik de keuze moeten maken voor het eerst een onderwerp voor te leggen bij Radar.
Normaal niet snel iemand die hiervoor zal kiezen, maar de wijze van handelen van Peogeot Scooters is zo schandalig.
Om kort te gaan:
Ik heb een nieuwe scooter (Peugeot Kisbee) welke medio augustus 2018 spontaan afsloeg midden op de weg.
Mijn dealer heeft deze opgehaald voor mij, en sinsdien bij hem in reparatie.
Hij heeft helaas niks kunnen vinden waarom de scooter afslaat (de man heeft van alles geprobeerd), en ook contactmomenten met Peugeot leveren niks op.
Ondertussen een maand verder, en Peugeot doet tot op heden niks.
Uiteraard zal eerst de dealer moeten kijken, maar een maand zonder goede backup van Peugeot voor een nieuwe scooter is natuurlijk ongehoord.
Uiteindelijk na veel druk van mij komt Peugeot de scooter ter reparatie ophalen bij de dealer. Wanneer is ook onbekend en de klantenservice van Peogeot is ook richting mij uitermate kort en deelt niks aan informatie / status of wat ik kan verwachten.
Nu ik dit type, realiseer ik mij ook dat de mensen van Peogeot nog geen een keer hebben gezegd, wat vervelend meneer...?!?!
Hebben jullie ook deze ervaringen met Peugeot Scooters? En wat zijn de stappen die ik nog kan maken? En dan heb ik nog geen eens over de onkosten die ik al langer dan een maand maak vanwege geen vervoer / scooter...
Laatst gewijzigd door Radar op 25 sep 2019 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid, leesbaarheid en/of taalkundige correctheid.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ik wacht al een maand op Peugeot Scooters

Ongelezen bericht door berndv »

Ik zou een andere dealer zoeken die meer doet voor zijn klanten. Met hem heeft u namelijk een overeenkomst. Hij moet u service verlenen en zorgen voor een werkend product. Vervolgens is het aan hem om dit met Peugeot op te pakken. En als hij daar over wil klagen, dan staat hem dat vrij, hij is immers dealer van Peugeot. U heeft met Peugeot niets te maken. Klinkt wellicht raar, maar in de verschillende topics over soorgelijke zaken wordt de dealer de hand boven het hoofd gehouden, want die doet toch wel zoveel zijn best, het is die vervelende fabrikant die slecht is. Nee, de dealer zou moeten zorgen dat u weer mobiel bent. En als dat niet kan met reparatie, dan maar met vervanging, desnoods met een ander merk, en dan is het aan de dealer om dit op te lossen met de fabrikant, dat zou u niet hoeven te doen. En dat kan de dealer mogelijk geld kosten natuurlijk. Dat heet ondernemersrisico.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ik wacht al een maand op Peugeot Scooters

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is medio augustus 2018 geen tikfout?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ik wacht al een maand op Peugeot Scooters

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

augustus 2018 dus 1 jaar verzekering betalen voor niets?

Vele handelaren hebben al moeite met de E bike reparaties, net als brommers nu vaak geen carburateur maar injectie en elektronische ontsteking kregen.

Een handelaar in motoren is vaak beter in dit soort storingen zoeken, fietsenmakers zijn vaak lager opgeleid en de lage verkoop
zorgde ervoor dat een cursus of opleiding vaak werd overgeslagen.

Vroeger waren en fietsen een simpele brommers, nu komen er speciaal zaken met beter opgeleide monteurs dus is jou leverancier wel met goed opgeleid personeel of doen ze maar wat?

U heeft recht op herstel binnen redelijke termijn of je kunt de ooit gekochte koop ontbinden!

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ik wacht al een maand op Peugeot Scooters

Ongelezen bericht door juliomariner »

Komkommer, hoe krijgt u het elke keer weer voor elkaar om zoveel onzin uit uw duim te zuigen

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ik wacht al een maand op Peugeot Scooters

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Er zijn fietsten makers die het wel verkopen maar de problemen naar een concurrent moeten brengen in busje.

Deze eigenaar heeft geen idee van E bike of Brommers en ze helpen elkaar.
Niet elke verkoper is deskundige, vaak worden reparaties uitbesteed, zoek eens een Laptop verkoper die zelf herstelde, erg zeldzaam geworden!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Ik wacht al een maand op Peugeot Scooters

Ongelezen bericht door berndv »

Wat een onzinnige bijdragen. Wat doet het ter zake of de verkoper de kennis nu wel of niet in huis heeft. Als hij de kennis niet in huis heeft, moet hij de kennis inkopen, dus ofwel inhuren ofwel uitbesteden, de klant hoeft er niet de dupe van te zijn. En je verschuilen achter een niet-meewerkende fabrikant is een zwaktebod dat hier vaker voorbij komt, en dan heeft de ts vaak ook nog medelijden met de verkoper, want die doet zo zijn best maar wordt belemmerd door de fabrikant.

Praam
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2019 16:03

Re: Ik wacht al een maand op Peugeot Scooters

Ongelezen bericht door Praam »

Als deze scooter gekocht is in 2019 en probleem wordt niet met 14 dagen opgelost, zet er maar een advocaat op kan deze de scooter terug bezorgen bij dealer, ingebrekestelling bij levering!

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ik wacht al een maand op Peugeot Scooters

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een advocaat die een scooter terugbezorgd? Dure bezorgdienst.

Gesloten