LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik zoek een smartcharger

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Claus.Z
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2020 10:40

Ik zoek een smartcharger

Ongelezen bericht door Claus.Z »

Hallo, helaas is mijn kabel kapot. Ik heb nu een nieuwe oplader nodig. Ik heb een 36V Powerpack Rack 300 8.2Ah-batterij. Kent u er een geschikte oplader voor?

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ik zoek een smartcharger

Ongelezen bericht door Jablan »

Je plaatselijke fietsenhandelaar kan wellicht de schade herstellen, als alleen de kabel kapot is.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ik zoek een smartcharger

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zou voor solderen gaan.....
De Universele laders heb ik BBQ ervaring mee en die nooit meer.....
Gehele schuur blauw van rook.

Maar herstel kan elke betere vakman.

Claus.Z
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jun 2020 10:40

Re: Ik zoek een smartcharger

Ongelezen bericht door Claus.Z »

Bedankt voor de tips om het probleem op te lossen. Ik had mijn oplader echter ter reparatie aan mijn vriend gegeven.
Hij heeft vastgesteld dat de oplader niet meer te repareren is.
Omdat ik geen garantie meer heb op de oplader, ben ik nu op zoek naar een vervangende universele oplader.


Snuffel1 Een bestuurbare oplader zou natuurlijk nog beter zijn, is er iets te kopen?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ik zoek een smartcharger

Ongelezen bericht door Brahms »

Ga naar je fietsenhandelaar en laat je deskundig voorlichten voor een passend product. Toch zelf iets bedenken, Google is je beste vriend, maar de keuze is op eigen risico.

Paul Richter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2020 11:12

Re: Ik zoek een smartcharger

Ongelezen bericht door Paul Richter »

Als u een nieuwe lader wilt kopen, raad ik u aan een lader te kopen waarmee u de stroom en de uiteindelijke laadspanning kunt aanpassen om uw batterij te sparen en een langere levensduur mogelijk te maken.
Ik heb een studie gelezen en mijn lader geoptimaliseerd zodat ik de stroom en de spanning kan aanpassen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ik zoek een smartcharger

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat heeft geen enkele zin. Het smart gedeelte van de lader zit in de accu gebouwd. Bij revisie, als er nieuwe cellen worden geplaatst wordt het smart laadgedeelte ook vervangen en aangepast aan de nieuwe cellen. .

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ik zoek een smartcharger

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik niet dezelfde maar iets zwaardere cellen erin soldeerde pas ik niets aan!

Deze lader werkte met spanning, bij lege dus 36 Volt pack op 30 volt gewoon volle kracht laden, bij 38 volt trager en bij 40½ volt druppel laden tot 100% vullen....

Wel zal een zwaardere Cel trager laden omdat er meer in kan.
Maar aanpassen is broodje aap, wel een BMS voor verschil tussen de cellen onderling te voorkomen.

Ik vond het antwoord van Paul Gelijk....Richter niet zo slecht.
Een budget Ali Lader die tot 41 vol gas geeft is naast brandgevaar ook slechte... maar een redelijke die geregelde laadstroom geeft is niets mis mee, zelf regelen, dat is juist vragen om fouten, liever met weerstandje en automaat.

Roland.HSV
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2020 10:35

Re: Ik zoek een smartcharger

Ongelezen bericht door Roland.HSV »

Deze oplader met selecteerbare stroom en laadniveau met app-bediening. Je zou het kunnen controleren.

--

Edit moderator: Reclame, doei! Linkje weggehaald.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 aug 2020 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame verwijderd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Ik zoek een smartcharger

Ongelezen bericht door Radar »

Ja, hier zat ondergetekende al een tijdje handenwrijvend en gniffelend van de voorpret op te wachten. De gebruikers Claus.Z, Paul Richter en Ronald.HSV posten alle drie namelijk vanaf hetzelfde IP-adres, en wij hadden achter de schermen al halve weddenschappen lopen over het moment dat de spreekwoordelijke aap uit de mouw zou komen!

De drie accounts hebben inmiddels een permanente ban en dit topic gaat op slot. Misschien kun je een paar van die laders aansluiten op je desktop, wellicht dat het genoeg stroom opwekt om het slotje te verwijden?

Groeten, Radar^SK

Gesloten