LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is de Riva Luxury een goede scooter?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
rIK r
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2018 20:02

Is de Riva Luxury een goede scooter?

Ongelezen bericht door rIK r »

Beste lezers,

ik word over 3 dagen 16 en weet niet wat voor een scooter ik wil kopen ik zat te kijken naar een 2e hands Vespa maar die zijn nog te duur toen zag ik de Riva luxury en vond m bijna net zo mooi maar ik weet niet of het wel een goede betrouwbare scooter is aangezien ik er lange afstanden mee moet rijden ook zag ik de kymco special maar die is bijna net zo duur als een kale Vespa dus ik weet niet meer wat goed is en wat niet ik ben trouwens een jongen en wil een geel kenteken ik hoop op een reactie van iemand met veel verstand en goed advies
alvast bedankt,

Rik Randewijk

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Is de Riva Luxury een goede scooter?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ga naar een stenen winkel waar je goede voorlichting krijgt. Bestel zoiets niet in een webwinkel, anders ben je daarna hier vaste klant om je problemen op te lossen. Het beste is bij meerdere zaken advies inwinnen, kun je die vergelijken.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Is de Riva Luxury een goede scooter?

Ongelezen bericht door Webber »

rIK r schreef:Beste lezers,

ik word over 3 dagen 16 en weet niet wat voor een scooter ik wil kopen ik zat te kijken naar een 2e hands Vespa maar die zijn nog te duur toen zag ik de Riva luxury en vond m bijna net zo mooi maar ik weet niet of het wel een goede betrouwbare scooter is aangezien ik er lange afstanden mee moet rijden ook zag ik de kymco special maar die is bijna net zo duur als een kale Vespa dus ik weet niet meer wat goed is en wat niet ik ben trouwens een jongen en wil een geel kenteken ik hoop op een reactie van iemand met veel verstand en goed advies
alvast bedankt,

Rik Randewijk

De Riva is een scooter die in China gemaakt wordt.
Kwalitatief zijn die wel wat minder dan een Vespa of Kymco.

Als jij de scooter intensief gaat gebruiken en er grote afstanden mee gaat rijden,dan zou ik toch voor een Vespa of Kymco gaan.
Ik zou zelfs liever voor een tweedehands Vespa of Kymco gaan dan voor een nieuwe Riva Scooter.
Kwalitatief zijn de Vespa en Kymco namelijk niet te vergelijken met een Chinese Riva scooter.
Ik zal bij een Riva scooter nu niet direkt zeggen dat het Chinese rotzooi is...maar de gebruikte onderdelen die voor de bouw gebruikt worden zijn van een mindere kwaliteit.
En dat vertaalt zich in de prijs...

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Is de Riva Luxury een goede scooter?

Ongelezen bericht door sjohie »

rIK r schreef:Beste lezers,

ik word over 3 dagen 16 en weet niet wat voor een scooter ik wil kopen ik zat te kijken naar een 2e hands Vespa maar die zijn nog te duur toen zag ik de Riva luxury en vond m bijna net zo mooi maar ik weet niet of het wel een goede betrouwbare scooter is aangezien ik er lange afstanden mee moet rijden ook zag ik de kymco special maar die is bijna net zo duur als een kale Vespa dus ik weet niet meer wat goed is en wat niet ik ben trouwens een jongen en wil een geel kenteken ik hoop op een reactie van iemand met veel verstand en goed advies
alvast bedankt,

Rik Randewijk
Beste Rik, met scooters is het net als met fietsen en auto's, een aanraken, er op zitten en een proefrit verteld je veel meer dan wat je ook online leest of ziet.

Zoals je al zegt kost een BTC veel minder, grofweg de helft van een Vespa. Zo'n verschil zit niet alleen in de naam, Vespa is wel het bekendste A-merk, maar zo'n prijsverschil zit ook in het serviceapparaat en de gebruikte onderdelen. En BTC is de naam van de Nederlandse importeur, waar en door wie die scooters uiteindelijk gemaakt worden kan ik zo niet zien, gezien het prijsverschil met Vespa kan dat haast niet anders zijn dan in China. Voor af en toe gebruik zijn die Chinese prima, maar na verloop van tijd, zeg na ~12.500 km zie/hoor ik toch wel vaak dat dit soort merken vervelende elektronische problemen krijgen, waar een Kymco of Vespa het toch wel wat langer uithouden.

Dat op zich hoeft niet goed of slecht te zijn, maar ik zou een eerste koop als deze mede daarom wel doen bij een fysieke winkel, en je zal het misschien niet willen horen als steeds zelfstandiger wordende jong volwassene, maar neem evt een ouder of technische oom oid mee naar zo'n winkel. Die ouwelui hebben wel levenservaring, en vaak fouten gemaakt, en er het leergeld er al voor betaald, en ook een iets minder emotionele blik als jij, een jongeman die zijn zuurverdiende geld uit gaat geven aan zijn eerste gemotoriseerde transport. Dat maakt leuke gevoelens los in elke kerel, maar zorgt er ook voor dat je soms niet echt objectief en kritisch meer bent.. :wink:

Verder zou ik ook even kijken of je gemeente niet bezig is met een milieuzone voor scooters, het zou sneu zijn als je nu veel geld uit geeft, en er over een jaar niet meer mee mag rijden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Is de Riva Luxury een goede scooter?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Kymco is geen Chinees maar Taiwanees. Of dat beter is dan Chinees weet ik niet.

Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Is de Riva Luxury een goede scooter?

Ongelezen bericht door Webber »

@Theotrucker,

Ja, Kymco komt uit Taiwan. En die zijn kwalitatief net zo goed als Vespa scooters.
Laatst gewijzigd door Webber op 10 aug 2018 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Is de Riva Luxury een goede scooter?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er zijn diverse scooterforums. Als je daar eens goed rondkijkt/meeleest, krijg je een goede indruk van de problemen, voor- en nadelen, en mogelijkheden van de verschillende merken en types. Op dergelijke forums is vaak heel veel kennis aanwezig.

rIK r
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2018 20:02

Re: Is de Riva Luxury een goede scooter?

Ongelezen bericht door rIK r »

heeft iemand nog andere suggesties voor mooie scooters met een goede prijs

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Is de Riva Luxury een goede scooter?

Ongelezen bericht door grun »

rIK r schreef:heeft iemand nog andere suggesties voor mooie scooters met een goede prijs
Als je niet genoeg geld hebt voor een nieuwe, koop dan een tweedehandse van een goed en betrouwbaar merk (lees: vespa of kymco) en dan niet op marktplaats maar bij een stenen winkel in de buurt.
Als 16-jarige is dit misschien niet het antwoord wat je wilt horen, want hij moet vooral mooi zijn begrijp ik. Op die leeftijd was ik net zo, maar een paar maanden later kreeg ik een lesje 'hoe om te gaan met teleurstellingen', dat wil ik jou besparen.

Strix
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2018 16:52

Re: Is de Riva Luxury een goede scooter?

Ongelezen bericht door Strix »

Zeker niet voor een Chinees gaan (met uitzondering van Sym), want door het onderhoud ben je uiteindelijk even veel geld kwijt als met een Europese scooter. Koop het liefst een Peugeot, Kymco, Sym of Vespa omdat deze van wat betere kwaliteit zijn. Ze kosten wel meer.

Lainlink
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2019 17:19

Re: Is de Riva Luxury een goede scooter?

Ongelezen bericht door Lainlink »

Wellicht heb je ondertussen al een keuze gemaakt maar mocht je nog een mooie scooter zoeken, kijk dan ook eens naar een Sym Fiddle II of III. Kwalitatief heb je dan wat goeds en qua uiterlijk denk ik dat het in jouw straatje past. De Fiddle II kost je net geen 1800 euro nieuw maar ook gebruikt kom je ze veel tegen.
Ik zou in ieder geval bij de Chinese scooters wegblijven, niet alleen zijn ze kwalitatief minder goed ook de garantie is niet altijd je van het.

Willem28
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jul 2015 21:02
Contacteer:

Re: Is de Riva Luxury een goede scooter?

Ongelezen bericht door Willem28 »

Ik heb zelf een Riva luxury gekocht van de zomer. [Link verwijderd]
Ik kreeg daar van Jack duidelijk advies, Btc en andere chinese zijn leuke merken voor plezier rijders zoals ik zelf.

Ik rij alleen in de zomer maar woon werk - verkeer werd mijn een EU scootermerk zoals piaggio, Vespa, kymco, peugeot aangeraden.

so far zo goed ik ben blij met mijn Btc Riva luxury :D
Laatst gewijzigd door Radar op 05 nov 2019 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar commerciële website verwijderd door moderator

Goudvanoud
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 mei 2012 11:56

Re: Is de Riva Luxury een goede scooter?

Ongelezen bericht door Goudvanoud »

BTC scooters zijn zeker met de nieuwe EVI injectiemotoren prachtige scooters voor een hele mooie prijs. De Vespa scooters worden dan wel vervaardigd in Italië maar de onderdelen komen tegenwoordig gewoon uit China

sake1987

Re: Is de Riva Luxury een goede scooter?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Yamaha ook een goed merk

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Is de Riva Luxury een goede scooter?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Goudvanoud schreef:
18 okt 2020 15:23
BTC scooters zijn zeker met de nieuwe EVI injectiemotoren prachtige scooters voor een hele mooie prijs. De Vespa scooters worden dan wel vervaardigd in Italië maar de onderdelen komen tegenwoordig gewoon uit China
U hoopt dat TS ondertussen weer een nieuwe scooter nodig heeft? De vraag is namelijk 2 jaar geleden gesteld.

Gesloten