LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Fietsenwinkel.nl Sparta E bike

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
saturnus oss
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:15

Klacht Fietsenwinkel.nl Sparta E bike

Ongelezen bericht door saturnus oss »

in januari 2017 een Sparta E bike gekocht bij Fietsenwinkel.nl 5 augustus 2017 een gebroken velg oorzaak onbekend monteur zou direct actie ondernemen ,na de nodige telefoontjes en e mailtjes ben ik nu 3weken verder nog steeds geen nieuw wiel het zou 3-4 weken duren , gevraagd voor om een vervangende fiets maar dat had dat zgn grote bedrijf niet voorhanden op dit moment, ze vinden het steeds vervelend maar mij gaat het vervelen .Had ik maar wat meer betaald en bij de reguliere echte fietsenmaker gekocht. ik zit nu al 3 weken zonder fiets en moet van armoe de auto gebruiken .Ik houd u op de hoogte van het verdere verloop
Laatst gewijzigd door Radar op 26 aug 2017 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Klacht Fietsenwinkel.nl Sparta E bike

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ook bij een gewone fietsenmaker duurt dit wel even. Men moet eerst een velg bestellen (ze hebben niet alle verschillende maten en soorten continue op voorraad) en zulke dingen stapelen ze vaak op, zodat ze 1x een grotere bestelling doen en maar 1x bezorgkosten betalen. Dat duurt soms wel een aantal weken. Dan moet deze nieuwe velg nog gespaakt en afgesteld worden, zodat deze ook recht loopt.

In het geval van fietsenwinkel.nl wordt dit waarschijnlijk bij een centraal punt gedaan en zit er dus ook nog het logistieke verhaal van het wegbrengen en terughalen van de fiets bij. Ik heb een paar jaar geleden mijn achterwiel door een fietsenmaker laten maken. Vanaf het wegbrengen naar de winkel tot het ophalen zaten toch al gauw 18 dagen.

saturnus oss
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2017 14:15

Re: Klacht Fietsenwinkel.nl Sparta E bike

Ongelezen bericht door saturnus oss »

Indien dit verhaal klopt dan lijkt het mij netjes dit goed naar de klant te communiceren , zoals fietsenwinkel.nl dit doet lijkt nergens naar. Bovendien krijg
je bij een echte fietsenmaker een leenfiets. dit is een ervaring van eens maar nooit meer de fiets voor mijn vrouw koop ik gewoon weer bij de echte fietsenmaker

stofzuigertje

Re: Klacht Fietsenwinkel.nl Sparta E bike

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mensen die stoep op en af fietsen of met voorwiel in rek zetten krijgen vaker gebroken aluminium velgen.
Dan is het maar de vraag of het onder garantie valt want bij geen luchtbellen en wel stoep schade zou dit wel eens uitgesloten kunnen worden.

Voor de iets lagere prijs nu iets lagere service en dat hoort bij online zaken doen.

Gesloten