LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kreidler Jigger

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door 1JanV »

oo4load schreef:De kreidler merknaam is opgekocht door Prophete / SI-Zweirad, een duitse importeur van ... nee ... jaa... echt... chinese scooters... :oops:


Onder een Jigger zit bij 2takt een aangepast imitatie minarelli blok (luchtfilter is verplaatst naar achteren) en bij 4takt een doorsnee chinees 139qmb blok.

Als je zo zeker van je zaak bent, zet er dan 100 euro op gaan we samen even kijken. Deal ?
Jigger is zeker te weten een chinees geen moment anders geweest er is een 2takt en 4takt uitvoering. komt sterk overeen met de V-clic en de zip2000
Zoek nu ook maar eens uit welke fabriek de jigger produceert en welke de zip en de v-clic.
Kreidler, De kleinzoon en kleindochter hebben de Kreidler weer een nieuw leven ingeblazen.
De eigenaren zijn Cycle Union Benelux.
http://www.kreidler.net/wp_kreidler_mot ... chiedenis/

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Alle Kreidler scooter modellen worden vervaardigd in China...

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door oo4load »

Cycle Union GMBH is een dochteronderneming van Prophete.

Ik begrijp niet wat JanV allemaal loopt te bazelen, er is geen touw aan vast te knopen. Eerst is een Kreidler hetzelfe van blok tot frame "als een Zip en anderen".
Dan toon ik aan dat het niet zo is, en nu mag ik uitleggen waar een Zip en een VCLIC worden gebouwd.

Nou dat zal ik je vertellen:
De Zip komt van Zongzhen Piaggio weg, joint venture van Zongshen (chinese scooter fabriek) en Piaggio. Maakt alleen Piaggio scooters. Het is gewoon dezelfde Zip die al sinds 2000 in europa werd gebouwd. Uiteraard zit er een piaggio 2t of 4t blok onder, dat zit onder geen enkele andere scooter die in china wordt gebouwd.

De VCLIC komt van Qingqi Peugeot weg, alweer een joint venture. Deze produceert alleen Peugeot scooters. Weliswaar is de vclic een schaamteloze imitatie van de Kymco Filly, maar dat doet verder niet ter zake.

Een Kreidler komt overal en nergens vandaan, hangt van het model af wie het ding produceert.
De nieuwe Kreidler Flory is 100% exact dezelfde als de AGM en Xinix dus neem aan dat hij bij Fosti (Zhongneng) weg komt. Dat is gewoon contract werk, per model.

Andere kreidlers hebben wel gewijzigde kappen ten opzichte van de standaard chinees maar het origineel herken je er nog wel in. De Hiker is een iets aangepaste Kymco Cobra imitatie, de chinese versie ken je misschien nog als "Motor Zeta Rally".

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door puma73 »

[offtopic verwijderd door moderator]

Dat zijn kreten die mensen gebruiken als ze door de mand vallen en geen argumenten hebben om te discussiëren.

janv probeert zich voor te doen als iemand die verstand van zaken heeft en zelfs consumenten beschuldigd van het plegen van een misdrijf.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8&t=121142

Het is iemand die er belang bij heeft dat men een scooter bij een bepaalde plaats te verwijdering aanbied en maakt in dit topic verschillende beschuldiging aan particulieren, bedrijven en zelfs gemeenten dat die de wet overtreden.

De beschuldigingen worden niet verder onderbouwd.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 jul 2012 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door 1JanV »

Nog zo een, stel dat ik nu niet als 1janv zou hebben ingeschreven welke opvatting had u dan tegen mij??. Ik vind het erg irritant ergens voor verantwoordelijk gehouden te worden welke niet zo mogen wezen. Overeenkomsten met een voorganger nou en. Welk bewijs is er dat ik die persoon moet zijn. Heb ik u ergens anders mee beledigd. Mag ik mij niet weren door een klacht in te dienen net als dat ik een klacht mag verwachten dat ik reclame maak. Kom mensen zijn jullie wel volwassen. En dank je dat mijn leeftijd met 35 jaar minder mag wezen. Mijn manier van schrijven zou dus ook niet kunnen dat ik ziek ben geweest of dat ik een buitenlander ben. Waar baseren jullie deze aantijgingen nu op.
Is het u eigen belang soms dat ik niet mag vertellen over ARN of die SRN omdat ik dacht iemand daarmee te kunnen helpen, wat een stelletje druiloren van lage categorie is er hier gekomen zeg.
Tros Rader leden gaan echt achteruit.

Ps inmiddels heb ik met het doorlezen hier en elders begrepen dat er fietshandelaren bij zitten die er ook stellig er van uitgaan dat hun gelijk hebben maar dat hun weteschap is gestopt bij een bougie maar doen alsof er kennis in huis is. ook begrijp ik nu waarom men tegen die SRN is, wacht even af waar brussel straks mee komt. raatsel ja dat wel.
Laatst gewijzigd door 1JanV op 29 jul 2012 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door ciske »

puma73 schreef:
1JanV schreef: Het begint nu echt een hetze te worden tegen mij waardoor ik mijn aanwezigheid hier terug trek of u en uwe clubje totaal ga negeren.
Blijf vriendelijk anders dien ik een klacht in, kan ook heb ik begrepen.
Ik zou niet weten waarom de waarheid niet verteld mag worden. En dreigementen?? U dient maar lekker klachten in als u meent dat u dit moet doen.

Als janv weet dat we er achter zijn dat die graag rondjes draait , gaat die altijd dreigen, hij doet maar, Dien maar lekker een klacht in want met zieligheidsfactor win ja alsnog niet.

Janv heeft een eigen zaak en is wel degelijk geen 82 jaar, google maar op brommer/scooterzaken in Purmerend.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door ciske »

1JanV schreef:Nog zo een, stel dat ik nu niet als 1janv zou hebben ingeschreven welke opvatting had u dan tegen mij??. Ik vind het erg irritant ergens voor verantwoordelijk gehouden te worden welke niet zo mogen wezen. Overeenkomsten met een voorganger nou en. Welk bewijs is er dat ik die persoon moet zijn. Heb ik u ergens anders mee beledigd. Mag ik mij niet weren door een klacht in te dienen net als dat ik een klacht mag verwachten dat ik reclame maak. Kom mensen zijn jullie wel volwassen. En dank je dat mijn leeftijd met 35 jaar minder mag wezen. Mijn manier van schrijven zou dus ook niet kunnen dat ik ziek ben geweest of dat ik een buitenlander ben. Waar baseren jullie deze aantijgingen nu op.
Is het u eigen belang soms dat ik niet mag vertellen over ARN of die SRN omdat ik dacht iemand daarmee te kunnen helpen, wat een stelletje druiloren van lage categorie is er hier gekomen zeg.
Tros Rader leden gaan echt achteruit.

Jouw manier van schrijven heeft geen meter met je leeftijd te maken , maar met dislectie. Je heb zowel een eigen zaak en ook nog eens spreek je hier niet de waarheid, zonodig zal ik Tros radar wel jouw link geven.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door 1JanV »

ciske schreef:
1JanV schreef:Nog zo een, stel dat ik nu niet als 1janv zou hebben ingeschreven welke opvatting had u dan tegen mij??. Ik vind het erg irritant ergens voor verantwoordelijk gehouden te worden welke niet zo mogen wezen. Overeenkomsten met een voorganger nou en. Welk bewijs is er dat ik die persoon moet zijn. Heb ik u ergens anders mee beledigd. Mag ik mij niet weren door een klacht in te dienen net als dat ik een klacht mag verwachten dat ik reclame maak. Kom mensen zijn jullie wel volwassen. En dank je dat mijn leeftijd met 35 jaar minder mag wezen. Mijn manier van schrijven zou dus ook niet kunnen dat ik ziek ben geweest of dat ik een buitenlander ben. Waar baseren jullie deze aantijgingen nu op.
Is het u eigen belang soms dat ik niet mag vertellen over ARN of die SRN omdat ik dacht iemand daarmee te kunnen helpen, wat een stelletje druiloren van lage categorie is er hier gekomen zeg.
Tros Rader leden gaan echt achteruit.

Jouw manier van schrijven heeft geen meter met je leeftijd te maken , maar met dislectie. Je heb zowel een eigen zaak en ook nog eens spreek je hier niet de waarheid, zonodig zal ik Tros radar wel jouw link geven.
je omzeild de vragen, dus zie ik het als een hetze.

simonkl
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2012 09:49

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door simonkl »

(ervaring eigenaar scooterwinkel)

op een doordeweekse morgen kwam een man bij ons aan de zaak en stelde zich voor als vertegenwoordiger van kreidler (odice bv) en vroeg of ik kreidler dealer wilde worden
na een overtuigend gesprek ben ik akkoord gegaan en heb gelijk een kreidler jigger besteld omdat het merk kreidler volgens die man een zeer goed kwalitatief merk was van duitse kwaliteit ik had nog geen ervaring met dit merk vandaar dat ik overstag ben gegaan

toen de scooter werd geleverd viel me gelijk de kwaliteit al tegen (koffer was slecht te monteren en vond de zithouding ook al niet prettig toen ik een proefrit ging maken) na een tijdje heb ik de scooter particulier verkocht maar tot overmaat van ramp veel problemen dus door ons word geen enkele kreidler meer verkocht ook al kan ik er lekker aan verdienen

mensen mijn advies koop geen kreidler, geef wat extra geld uit en koop een sym o.i.d. waar u zeker weten veel meer plezier aan beleefd

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door oo4load »

Hoezo verkoop je nog SYMs dan, of ga je ons vertellen dat die eerste Orbit en Fiddle apparaten met chinees blok zo'n groot succes waren en nooit "allerhande problemen" hadden?
Als je dezelfde criteria hanteert had je die er ook uit moeten gooien.

simonkl
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2012 09:49

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door simonkl »

oo4load schreef:Hoezo verkoop je nog SYMs dan, of ga je ons vertellen dat die eerste Orbit en Fiddle apparaten met chinees blok zo'n groot succes waren en nooit "allerhande problemen" hadden?
Als je dezelfde criteria hanteert had je die er ook uit moeten gooien.
het klopt dat de syms van vroeger niet van dezelfde kwaliteit zijn als die van nu het is overigens zo dat we ze toen die tijd nog niet verkochten, toen deden we meer met peugeot en yamaha
wij verkopen nu op jaarbasis rond de 75 sym scooters en krijg ze zeer weinig terug voor garantiegevallen
het is wel zo dat ze wel goed rijklaar gemaakt moeten worden daarmee bedoel ik kleppen stellen carburateur afstellen enz.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Kreidler Jigger

Ongelezen bericht door 1JanV »

[quote="simonkl]
krijg ze zeer weinig terug voor garantiegevallen het is wel zo dat ze wel goed rijklaar gemaakt moeten worden daarmee bedoel ik kleppen stellen carburateur afstellen enz.[/quote]
.
En daar zit het moraal van het verhaal waar die fietsenmakers geen weet van hebben maar wel een graantje mee willen pikken.

Gesloten