LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kymco

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Kymco

Ongelezen bericht door seconds-out »

tomosje schreef: wij zijn dus een kymco tourclub net als een zundapp club of burgman club
en ik heb nu 15.000 kilometer gereden met mijn gd en moet ik morgen er mee naar parijs nou even tasje pakken en gaan.
geen enkel haartje op mijn hoofd die twijfelt of ik er wel zou komen met mijn kymco
tomosje
Ik twijfel wel!
Parijs is 500 kilometer.
Je scootertje mag 45 kilometer wat dus hooguit een gemiddelde van 30 kilometer is.
Dat wordt dus 16 uur jakkeren op je scootertje.
Dus halen doe je het wel.
Alleen terugkomen lukt niet meer.
Wordt dus een heel lang tasje...

Patrick van Berkum
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 feb 2008 19:59

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Patrick van Berkum »

Ach laat ze maar denken dat ik gesponsord wordt. Er zijn mensen die naar hun verstand praten en menen alles te weten en daar lach ik alleen maar om :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .

ik weet wat ik rij, namelijk twee geweldige Grand dinks samen 40,000 km zonder problemen. Maar dat komt omdat ik zulke slecht monteurs heb werken aan mijn scooter.

En een quad mxu 50 ook van Kymco

Ik heb al heel wat buitenlandse reizen gemaakt tot ver voorbij Parijs dat kan met elke scooter hoor niet alleen de kymco.

Maar hebt van die lieden die graag schoppen :mrgreen: schop maar lekker door .
Ik blijf altijd de laatst lachende. :D :D :D :D

Tomosje je hebt helemaal gelijk ik weet ook welke afstanden jij op één dag gereden hebt op je GD zonder problemen.

verder lezen mensen niet zo goed die de boel altijd maar afzeiken want ook KYMCO heeft zijn maandag morgen producten zaols elk ander merk dit heeft.

Welterusten want ik doe er geen oog minder om dicht .

En onze club groeit nog steeds verder lachen he ? :mrgreen: :mrgreen:

Patrick

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Kymco

Ongelezen bericht door jolanda77 »

ik denk dat blond ben maar volgens mijn heeft een vier takt geen olie pomp

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Kymco

Ongelezen bericht door LeoZ »

@Broem Broem::

Betreft een Kymco scooter... Goedkoop is duurkoop?... je valt hiermee dooor de mand of je hebt nooit een prijslijst van Kymco ingezien!

Voorbeeld: de Kymco Grandink kost € 2749,-... is toch 1 van de duurste modellen.

Ik heb een Grandink sinds april 2007 en ca. 13300 km. op de teller en geen enkel probleem met deze scooter gehad!

Het enige wat ik na het inrijden heb laten doen is de achterband laten vervangen i.v.m betere rijeigenscappen.
Maar ook andere merken zoals Peugeot worden voorzien van matige banden, zelf had ik destijds een Elyseo, waar ook matige banden onder zaten, die ik na het inrijden heb laten vervangen.

Nog wat... mensen die verongelukken doordat men met z'n tweeën op de scooter rijdt en het voorwiel omhoog kwam tijdens het rijden.... mogelijk was de achter-bagagedrager véél te zwaar beladen (max. 5kg.)... en dát merk je direct bij het wegrijden.... denk eerder dat deze mensen beter een bakfiets kopen...

Gelukkig zijn er tienduizenden Kymcorijders die wél tevreden zijn met de scooter... ik woon- en werk in Den Haag en ik zie steeds meer Kymco scooters rijden, ook veel jongeren op b.v. een Agility; in Den Haag (zal in andere steden niet anders zijn) rijden de meeste Pizzakoeriers met een Kymco scooter... omdat ze slecht zijn?.... vast niet!

@Jolanda77:
Je hebt gelijk... een 4takt heeft geen oliepomp... máár een 2-takt wel!
Het het ging hierbij om een Grandink... en dat is een 2-takt.
Laatst gewijzigd door LeoZ op 18 mar 2010 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Kymco

Ongelezen bericht door jolanda77 »

wat een gezeur hier over zeg ik heb zelf een kymco p en die rijd als een trein hij staat nu bij de dealer voor onderhoud rijd echt lekker

tomosje
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2010 15:27

Re: Kymco

Ongelezen bericht door tomosje »

hoi allemaal
om het even wie twijfelt aan mijn verhaal of ik wel of niet heen en weer kannaar parijs met mijn granddink ik weet dat hij het technisch kàn daar gaat het om een maatstaf om de betrouwbaarheid te laten zien
ik heb afstandan van ruim 500 kilometer op èèn dag gedaan en ga deze zomer op èèn dag naar berlijn en ik woon in het noorden van het land dus voor mij ruim 580 kilometer enkele reis geen enkel probleem.
inderdaad is het zo dat je niet heen en weer komt of je moet een nacht doorrijden.
een simpele rekensom leert je dat je voor de genoemde 580 kilometer al ruim 15 uur onderweg bent.
dus 30 uur rijden zonder pauze tja.
maar dat is niet bevordelijk voor de veiligheid en je moet nadien nog een dag bijkomen.
maar mogelijk is het wel voor de scooter,de rijder is dan het zwakke punt die valt er op den duur af,haha
en om op de olie pompen terug te komen daar waren geloof ik 2 redenen voor èèn was een slechte legering van het gebruikte metaal van de oliepomp as.
en de tweede was het a-symetrische werking van de bovenkant van de olipomp waar vuil tussen kwam waardoor hij stuk ging
dit laatste weet ik niet hele maal zeker meer maar verbeter me als ik het mis heb.
verder zijn de banden niet slecht maar veel te hard qau compound waardoor een minder goede wegligging het gevolg is.
en daar ben ik het volledig mee eens dat als je een goed merk scooter aanschaft je op zijn minst een goede band mag verwachten
verder geen klagen niet qau onderhoud of roest alleen de geleverde valbeugels zijn bij de laspunten nogal gevoelig voor roest tenminste bij die van mij dan.

laten we elkaar hier vooral respecteren om elkaars mening en een ieder mag hier op zijn eigen wijze lering uit trekken

groet roelf

Goliathangelus
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Goliathangelus »

Toch even reageren op BMS.Purmerend
Hij schreef;
Kymco.
Er is niets mis met de kymco het komt dan ook uit het Honda nest.
Het zal wel vreemd zijn klachten te moeten lezen over een kymco.


Volgens mij is dat al erg oud nieuws.
Kymco bouwd al jaren zijn eigen motoren.
Moet wel zeggen dat De Honda MOTOR er model voor staat
Nu word er zelfs voor B.M.W motoren gebouwd door Kymco.

Zelf heb ik een Sym gekocht omdat ik het model net even leuker vind.
Het model die ik leuk vond van Kymco was er alleen in 2 tact(erg jammer!!)
Ik was benieuwd hoe lang een 4 tact eigenlijk mee gaat en ik heb het antwoord hier al gevonden.
Mijn dank er voor!!!
Ik wens ieder heel veel plezier met zijn of haar scooter en heel veel veilige kilometers!!!

dierenvriend1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Kymco

Ongelezen bericht door dierenvriend1986 »

jolanda77 schreef:ik denk dat blond ben maar volgens mijn heeft een vier takt geen olie pomp
een 4takt heeft wel degelijk een olie pomp alleen deze mengt geen benzine met olie maar pompt olie vanuit je carter naar de bewegende delen van je motor :wink:

meppelmuggie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2010 15:28

Re: Kymco

Ongelezen bericht door meppelmuggie »

Hallo,
Ik heb in maart 2010 een Kymco Agility 50 gekocht. De eerste week had ik nergens problemen mee. Maar toen begon het. s'ochtens starten ging moeizaam. Ik heb hem toen weer terug gebracht om het na te laten kijken. Toen ging het weer een week goed. Daarna begon het zelfde probleem weer maar ook een nieuw probleem kwam erbij. De scooter sloeg af bij het oversteken en bij het stoppen voor de stoplichten. Weer de scooter terug gebracht 2x aantoe. De dealer zei dat het door de nieuwigheid komt. klopt dat?? Deze problemen zijn zo goed als opgelost. Als ik nu bij een stoplicht sta dan geef ik een klein beetje gas bij zo blijft hij lopen.

Maar vorige week begon er een nieuw probleem dit probleem vind ik erger dan het afslaan. Ik was aan het rijden naar mijn werk. Opeens begon de motor in tehouden zo leek het wel. Hij reed gewoon 25km maar ging ineens naar de 15km en toen 10km. Ik heb toen gas los gelaten en weer gas bij gegeven toen deed hij het weer gewoon. Op de terug weg deed hij het ongeveer 2 km goed. Maar toen begon die weer 25km, 30km, 20km, 10km. ik dacht doe het zelfde als die ochtend gas los en weer wat gas bij. Maar dat mocht niet helpen en nu deed hij het de rest van de terug weg erg slecht. Ik moet mijn scooter morgen weer terug brengen dit zal ongeveer de 5/6e keer zijn. Weet iemand wat het probleem ongeveer kan zijn??? mijn scooter heeft 1055km gelopen.

groetjes Meppelmuggie

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Kymco

Ongelezen bericht door seconds-out »

meppelmuggie schreef:Hallo,
Ik heb in maart 2010 een Kymco Agility 50 gekocht. De eerste week had ik nergens problemen mee. Maar toen begon het. s'ochtens starten ging moeizaam. Ik heb hem toen weer terug gebracht om het na te laten kijken. Toen ging het weer een week goed. Daarna begon het zelfde probleem weer maar ook een nieuw probleem kwam erbij. De scooter sloeg af bij het oversteken en bij het stoppen voor de stoplichten. Weer de scooter terug gebracht 2x aantoe. De dealer zei dat het door de nieuwigheid komt. klopt dat?? Deze problemen zijn zo goed als opgelost. Als ik nu bij een stoplicht sta dan geef ik een klein beetje gas bij zo blijft hij lopen.

Maar vorige week begon er een nieuw probleem dit probleem vind ik erger dan het afslaan. Ik was aan het rijden naar mijn werk. Opeens begon de motor in tehouden zo leek het wel. Hij reed gewoon 25km maar ging ineens naar de 15km en toen 10km. Ik heb toen gas los gelaten en weer gas bij gegeven toen deed hij het weer gewoon. Op de terug weg deed hij het ongeveer 2 km goed. Maar toen begon die weer 25km, 30km, 20km, 10km. ik dacht doe het zelfde als die ochtend gas los en weer wat gas bij. Maar dat mocht niet helpen en nu deed hij het de rest van de terug weg erg slecht. Ik moet mijn scooter morgen weer terug brengen dit zal ongeveer de 5/6e keer zijn. Weet iemand wat het probleem ongeveer kan zijn??? mijn scooter heeft 1055km gelopen.

groetjes Meppelmuggie
Mijn buurman heeft ook een Kymco.

Hoe ik dat weet?
Elke morgen hoor ik tig keer de kickstarter op en neer gaan.
Meestal start hij na enige tijd wel maar soms moet hij hem aanduwen.
Volgens hem wordt het moeizame starten veroorzaakt door vochtproblemen die nog verergerd worden door lage temperaturen.
Hij had nog wel meer te zeggen over Kymco maar dat is nu even minder relevant.. :roll:

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Kymco

Ongelezen bericht door atesli »

seconds-out schreef:
meppelmuggie schreef:Hallo,
Ik heb in maart 2010 een Kymco Agility 50 gekocht. De eerste week had ik nergens problemen mee. Maar toen begon het. s'ochtens starten ging moeizaam. Ik heb hem toen weer terug gebracht om het na te laten kijken. Toen ging het weer een week goed. Daarna begon het zelfde probleem weer maar ook een nieuw probleem kwam erbij. De scooter sloeg af bij het oversteken en bij het stoppen voor de stoplichten. Weer de scooter terug gebracht 2x aantoe. De dealer zei dat het door de nieuwigheid komt. klopt dat?? Deze problemen zijn zo goed als opgelost. Als ik nu bij een stoplicht sta dan geef ik een klein beetje gas bij zo blijft hij lopen.

Maar vorige week begon er een nieuw probleem dit probleem vind ik erger dan het afslaan. Ik was aan het rijden naar mijn werk. Opeens begon de motor in tehouden zo leek het wel. Hij reed gewoon 25km maar ging ineens naar de 15km en toen 10km. Ik heb toen gas los gelaten en weer gas bij gegeven toen deed hij het weer gewoon. Op de terug weg deed hij het ongeveer 2 km goed. Maar toen begon die weer 25km, 30km, 20km, 10km. ik dacht doe het zelfde als die ochtend gas los en weer wat gas bij. Maar dat mocht niet helpen en nu deed hij het de rest van de terug weg erg slecht. Ik moet mijn scooter morgen weer terug brengen dit zal ongeveer de 5/6e keer zijn. Weet iemand wat het probleem ongeveer kan zijn??? mijn scooter heeft 1055km gelopen.

groetjes Meppelmuggie
Mijn buurman heeft ook een Kymco.

Hoe ik dat weet?
Elke morgen hoor ik tig keer de kickstarter op en neer gaan.
Meestal start hij na enige tijd wel maar soms moet hij hem aanduwen.
Volgens hem wordt het moeizame starten veroorzaakt door vochtproblemen die nog verergerd worden door lage temperaturen.
Hij had nog wel meer te zeggen over Kymco maar dat is nu even minder relevant.. :roll:
Waarom gebruikt hij niet gewoon de elektrische start, start echt veel beter.
Als buurman niet weet hoe dat werkt moet hij de gebruiksaanwijzing eens lezen.

Ook ben ik benieuwd hoe hij zijn Kymco aanduwt?
Een jaar of 15 geleden kon je brommers aanduwen maar een scooter aanduwen is nieuw voor mij.

Greetz
ATESLI

meppelmuggie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2010 15:28

Re: Kymco

Ongelezen bericht door meppelmuggie »

Hallo,
Ik ben net weer naar de winkel geweest om mijn Kymco weg te brengen. Zie mijn bericht hier boven.

Hij zei dat er een kabel droog was waardoor hij dit probleem heeft. Kan dit?Hij heeft hem nu bespoten met spul dat het wat soepeler word. Ik heb mijn scooter weer mee terug gekregen. Maar ben bang dat hij straks weer het zelfde gaat doen. Is het dan verstandig om een mail naar Kymco te sturen? Misschien dat hun een idee hebben wat dit probleem is.

Groetjes Meppelmuggie

tomosje
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mar 2010 15:27

Re: Kymco

Ongelezen bericht door tomosje »

hoi
ik weet dat er dit soort problemen kunnen zijn met de 4 takten.
er schijnt een oplossing te zijn iets met de carberateur .
het is gewoon de afstelling meende ik.

ga anders eens bellen met wat meer dealers en leg dit probleem voor
de meeste ontevredenheid over kymco s en al die andere gerenomeerde merken ontstaat door dealers die net niet genoeg technische kennis hebben van de materie.
vergeet niet dat 4takt eigenlijk nog maar een paar jaar algemeen geaccepteerd is als krachtbron voor 50cc scooters.

scces
ik weet dat het schrijven met kymco je niets opleverd die sturen je terug naar de dealer
tomosje

arnoo
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:50

Re: Kymco

Ongelezen bericht door arnoo »

Ik rijd zelf een Dink50 van Kymco en de problemen van Meppelmuggie komen wel erg bekend voor. Als je de scooter nieuw koopt dan vallen de oplossingen van problemen onder de garantie. Mijn dealer neemt bij ieder probleem contact op met Kymco en die beslist wat er voor actie er komt, schijnbaar.
Jouw dealer doet dat schijnbaar niet.

Die startproblemen had ik ook, heb ik opgelost door ietjes gas te geven bij het starten. Maar mijn scooter produceert teveel toeren (3000 bij stationair), slaat af bij stoplichten tot 30 minuten bij het wegrijden en ook hij stottert/houdt zijn adem in en verminderd daardoor snelheid.

Kymco laat nu wederom een nieuwe carberateur plaatsen, nummer 3 in 4 maanden. Dus de problemen lijken niet uniek lees ik nu. Maar Kymco helpt je wel. Vraag je dealer of hij contact heeft met Kymco zelf.

Mijn ervaring met Kymco Nederland is dat je vaak per omgaande een retour email krijgt op vragen.

Succes

meppelmuggie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2010 15:28

Re: Kymco

Ongelezen bericht door meppelmuggie »

mijn scooter heeft vorige week 4 dagen bij de dealer gestaan. er is iemand van kymco bijgeweest. mijn scooter loopt nu goed. de scooter rijd nu 10km harder en heeft nu een veel beter geluid. eerder leek het als je volgas wegreed dat de scooter zelf nog harder wilde. nu is het een prettiger geluid. nog geen problemen weer gehad.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Kymco

Ongelezen bericht door atesli »

Fijn dat de jouwe ook weer lekker loopt.
Waarschijnlijk hebben ze een begrenzer verwijderd.

Standaard lopen scooters 70 á 80 km/p/u.
Voor de nederlandse wetgeving worden ze begrensd.
Aanpassingen in de uitlaat enz.

Het kan voorkomen dat hierdoor de moter gaat smooren en niet meer lekker loopt.
Bij mij is ook een begrenzer verwijderd (ook Kymco)

Hij rijdt echt als een zonnetje en inderdaad net wat sneller (10 á 15 km p/u)

Maar ff oppassen dat je niet bepaalde storende posters hier krijgt die je als misdadiger gaan veroordelen omdat je iets harder rijdt ;-)

Hopelijk blijft jou Kymco net zo lekker lopen als de mijne.
Zonnetje komt van de week er lekker bij , lekker tuffen dus ;-)

Veel plezier
Gr
ATESLI

meppelmuggie
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2010 15:28

Re: Kymco

Ongelezen bericht door meppelmuggie »

ja ik ben echt blij dat hij nu goed loopt. ik heb een snor scooter:P dus super hard ga ik nu ook weer niet:D maar hard genoeg om de fietsers in te halen dat is ook wel fijn

RvB76
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2010 14:47

Re: Kymco

Ongelezen bericht door RvB76 »

Ik rij een Kymco People S 4-takt. 2e hands gekocht ( prive) met 4500 km op de teller. Kenteken 2006. Inmiddels ruim 1500 km verder en geen enkel probleem gehad technisch. Door de vorige eigenaar is de begrenzer / CDI vervangen, en er is een andere vlotternaald/ verstuiver ingekomen. De originele er keurig bijgekregen dus die liggen netjes in de schuur. Op de teller nu 62/64, bij een verbruik van gemiddels 1:38. Dik tevreden dus.

Momenteel ook aan het kijken voor een retro voor mijn partner, helaas hebben ze die mooie chromen niet bij Kymco ( maar alleen van die chineese merken..) .. dus zoek nog naar een rdelijk betrouwbaar merk... Mijn kymco dealer heeft ook SYM en AGM, maar ik heb het verschil technisch nog niet kunnen ontdekken tussen beide modellen....

Goliathangelus
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26

Re: Kymco

Ongelezen bericht door Goliathangelus »

Ik zou zeggen,ga voor een SYM die geven wel 2 JAAR garantie en GEEN 12 maanden zoals Baotainonline eerder schreef !!

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Kymco

Ongelezen bericht door jolanda77 »

neem zeker geen agm ik heb gisteren het eerste probleem gehad met mijn scooter de kymco p s ben kickstrater verloren onderweg brommer naar de dealer gebracht half uur later belde hij dat ie klaar was ben hem gaan ophalen ik vroeg
wat het kosten hij zij niets dat is pas geweldig hij vertelden dat het een probleem
is dat die dingen los trillen tijdens het rijden en dat is bij alle scooters zo
weer tevreden op weg er staat nu 9000 km op nog geen een keer probleem gehad

Gesloten