LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] La Souris houdt ons aan het lijntje

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
rox089
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2020 12:39

La Souris houdt ons aan het lijntje

Ongelezen bericht door rox089 »

8 Mei 2020, te Krimpen Aan Den Ijssel.


Geachte Heer /Mevrouw,

Onze scooter was gestolen en aardig beschadigd en eigenlijk niet meer rijbaar, Heel vervelend allemaal aangezien wij hem gebruiken als vervoer om naar het werk te gaan.
Reparatie ophaalservice aangevraagd 6 februari (bevestiging ontvangen).
14 februari wederom een bevestiging ontvangen en zouden jullie z.s.m contact opnemen.
19 februari kregen wij de betaal link overgemaakt en die dag werd hij opgehaald.
5 maart kregen wij een schade offerte van de totale schade en de kosten, Waarop wij hebben gereageerd dat wij graag een offerte willen van de totale kosten om hem rijklaar te maken zodat we in ieder geval weer gebruik er van kunnen maken. Om de week hebben wij contact opgenomen aangezien we nog geen offerte hebben ontvangen. Eerst waren ze de scooter soort van kwijt vanuit vestiging Rotterdam toen, stond hij ineens in Doetinchem, daarna was het ja het ligt bij de werkplaats en heb het bij de jongens neergelegd maar tot op heden nog niks ontvangen waarbij wij een beetje prikkelbaar worden want, er is er 1 in huis die nu niet naar het werk kan gaan omdat, de 1 in de nacht werkt en de ander overdag en maar 1 vervoersmiddel ter beschikking is en, ov geen optie is.

22 april 2020 heb ik contact opgezocht omdat mijn partner niet meer vriendelijk kan praten,
daar werd wederom gezegd dat het allemaal vervelend was dat we nog niks hadden gehoord en dat er weer een melding van gemaakt word bij de werkplaats en binnen nu en 2 dagen zouden wij een een offerte krijgen.
En ja hoor het is 24 april en nog geen offerte of iets.
Waarop ik weer de telefoon heb gepakt en eigenlijk nu ook te prikkelbaar ben want hoe kan het nou zo zijn begin februari en nu eind april dat wij nog niks weten over onze scooter dit is GEEN service om vervolgens bijna 3 maanden de scooter kwijt te zijn.
Er werd vriendelijk gezegd dat ze er nu mee bezig zijn 3 maanden later.. en dan pas de prijsopgave hoeveel het allemaal gaat kosten.. en dan nog de reparatie.. gaat dat dan ook 6 maanden duren..

en wij waren de makkelijkste zeker in ons achterhoofd wij zijn niet de enigste die een reparatie nodig hebben en nu met de corona snappen wij het ook maar, jullie zijn totaal niet transparant, en zeggen maar wat ! kregen wij het idee. Service is dus ver te zoeken ! Hoe het overkomt op ons is dat het 1 groot ongeregeld zooitje is. En dan benoem ik het nog netjes want eerst scooter kwijt dan zijn ze ermee aan de slag en dan ineens moeten ze pas beginnen.

het doel van deze brief, een tegemoetkoming, excuus.. 3 maanden later word er pas aan gewerkt over hoeveel tijd krijgen wij onze scooter pas terug 6 februari 2021 of hoe zit dat.
Als het niet naar ons zin is gaan we andere stappen ondernemen.

We zouden 6 mei hoogst persoonlijk gebeld worden over enigszins nieuws over de scooter dat is wederom niet gebeurd. Het word steeds schandaliger. Ik heb zelf 7 mei maar gebeld om te horen dat hij naar een dinsdag uitgesteld zou worden wij zijn het nu spuugzat.

dit hebben wij verstuurd naar la souris en we zijn het zat !
maar zou niet weten waar te beginnen de klacht ligt nu ook bij hun

ElleFlowers
Berichten: 563
Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21

Re: La Souris houdt ons aan het lijntje

Ongelezen bericht door ElleFlowers »

Ik kan hier niks van maken. Het verhaal niet.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: La Souris houdt ons aan het lijntje

Ongelezen bericht door cherokee »

Het is een heel verhaal, maar de kern is dus dat een schadescooter naar een reparateur is gebracht en dat het de klant allemaal te lang duurt.
De reden daarvoor is mij niet bekend, de - simpele - oplossing echter wel: haal dat ding daarvandaan en breng hem naar een andere reparateur. Met deze zijn de verhoudingen nu toch al verziekt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: La Souris houdt ons aan het lijntje

Ongelezen bericht door berndv »

Ok, dus er is nog niet eens een volledige offerte? Dat duurt wel erg lang. Maar als dit de brief is die u gestuurd heeft, dan wens ik degene die de klacht gaat behandelen sterkte. Het is niet heel makkelijk om door heen te komen.

daarnaast besteed u heel veel tijd om uw ongenoegen te uiten, dat mag natuurlijk, maar wat concreter was wellicht duidelijker geweest. Ook wordt nergens in de brief vermeld wat er nu verwacht wordt van la souris en wat de eventuele gevolgen zouden kunnen zijn bij het niet juist oplossen van de klacht.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: La Souris houdt ons aan het lijntje

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De volgende fiets, bromfiets en auto maar kopen in het eigen dorp bij de man die ook repareren kan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: La Souris houdt ons aan het lijntje

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Met een *** en **** antwoord help je ook niemand.

Maar ik vermoed dat het een Made in China is met voorlopig slecht leverbare onderdelen....
Maar ik vraag merk & type, wel zo handig in dit verhaal.

Voor dagelijks vervoer leek mijn dit een snelle oplossing.
Tussen offerte willen en kunnen maken, ik denk bij geen onderdelen dat erg lastig gaat worden.

sake1987

Re: La Souris houdt ons aan het lijntje

Ongelezen bericht door sake1987 »

La Souris is het merk

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: La Souris houdt ons aan het lijntje

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

https://www.lasourisscooters.nl/winkels

Ik zie een winkel met vele producten, of eigenlijk 9 winkels...

dus ik weet nog niet welke Scooter dit is.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: La Souris houdt ons aan het lijntje

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het is rommel uit China waar ze een eigen naam op plakken. Dat is handig, dan heb je de alleen verkoop van onderdelen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: La Souris houdt ons aan het lijntje

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als het Chinese handel is en ik de foto's zie......

Binnen zelfde, buiten ietsje aanpassen en je hebt meerdere modellen.
Maar zoveel winkels en voorraad,
Dan is inruilen voor onderdelen en nieuwe leveren wat ik eerder riep de beste weg.

Maar Chinees hoeft geen rommel te zijn, alleen lastiger met onderdelen.
Vergeet vooral niet dat 95% van alle Forum leden niet op de sticker van Smart Phone of Laptop moeten kijken,
meestal dus Made in China en ook nauwelijks iets voor te krijgen.

sake1987

Re: La Souris houdt ons aan het lijntje

Ongelezen bericht door sake1987 »

Mijn zoon heeft een La Souris 2e hands bij de plaatselijke scooter handelaar gekocht. Het is Chinees, maar met de garantie en onderhoud bij deze handelaar dUrfde hij dit aan. Tot nu toe starten en rijden

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: La Souris houdt ons aan het lijntje

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als er bij de diefstal van Topic starter iets stuk ging wat zelden stuk gaat.....
Dan is dat lange levertijd helaas.

Dat de zoon van Sake 1987 heel tevreden is, prima
maar soms gaan er dingen stuk die niet op voorraad zijn helaas.

Al eerder aangegeven dat als Topic starter deze dagelijks nodig heeft en dit niet op redelijke termijn leverbaar is...
dan inruil voor onderdelen en nieuwe of gebruikte kopen.

Riud13
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2021 20:14

Re: La Souris houdt ons aan het lijntje

Ongelezen bericht door Riud13 »

Waardeloze club la Souris scooter van 8 mnd oud overgenomen van iemand die ziek is en scooter heeft 177 km op teller accu deed het gewoon na een rit van 20 km en na 2 wkn volledig leeg geen garantie zegt men dan is maar 3mnd belachelijk voor een scooter van dik 1300 euro service nihil en zeer schimmige voorwaarden

Gesloten