LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] La Souris Scooters in Utrecht

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Claudiakleij
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2016 10:42

Re: La Souris Scooters in Utrecht

Ongelezen bericht door Claudiakleij »

Je koopt een scooter met belofte van als je de bezorgkosten betaal, hoef je verder geen voorrijkosten meer te betalen. Dit gelde ook voor een beurt, want dat viel dan goedkoper uit voor de mensen die verder weg woonde.
Bij aflevering is ook nog eens de voorkap van de scooter beschadigd. Wederom beloven ze me, dat dat bij de 500 kilometerbeurt allemaal rechtgezet gaat worden. Foto's genomen van de beschadigingen. Ik hoefde verder geen voorrijkosten meer te betalen daarvoor.
Bel ik net op voor het maken van de afspraak van de beurt en het verwisselen van de kap, moet ik even 50 euro voorrijkosten betalen. Omdat er standaard tarieven ervoor zijn. 89 euro bij uw thuis en 39 euro op de werkplaats.
Waar blijf de belofte van ze......
Hoog en laag blijven nee hoor standaard tarieven hiervoor. Geen speld of overleg mogelijk.
Slechte, hele slechte service.

evert55
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 jan 2014 08:20

Re: La Souris Scooters in Utrecht

Ongelezen bericht door evert55 »

Hier ook een slechte ervaring met la souris scooters. Ik had een scooter gekocht welke het de eerste week prima deed maar daarna hield hij ermee op. De scooter had ik laten bezorgen omdat ik niet in de buurt woonde. Noodgedwongen moest ik naar een scooterboer omdat de leverancier niet mee wilde werken in een ophaling of iets dergelijks. Hier in de buurt naar een scooterboer geweest en die vertelde me dat de vsnaar kapot was gegaan. Hij en ik vonden dat nogal raar voor een scooter die een paar weken oud was. Ik had la souris benaderd en die wees de garantie af. Een vsnaar valt niet onder garantie zeiden ze. Wat is dit nu weer?
Ik heb de scooterboer de snaar laten vervangen en de scooter rijdt weer maar... het is wel gewoon chinese troep en raad iedereen af om het te kopen. Sowieso bij deze toko omdat ze je niet willen helpen en onbeschoft behandelen. De verhalen las ik later ook terug op internet. Jammer dat ik ze niet van te voren had gegoogeld. De kwaliteit is echt mager. Heel veel speling op de gashendel, remmen die piepen, start heel slecht vooral bij koud en nat weer en hij trilt. Mooie miskoop.

tigertje
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 nov 2005 11:18

Re: La Souris Scooters in Utrecht

Ongelezen bericht door tigertje »

De V-snaar valt wel degelijk onder de garantie die mag zeker niet na een paar weken al kapot gaan.
Echter zijn deze scooters dusdanig goedkoop dat ze er niet aan kunnen verdienen alleen aan reparaties verdienen ze een hoop.
Zo kost een v-snaar zo rond de 20 euro (op google naar de type v-snaar zoeken en bij een online scooterzaak bestellen) en is binnen 15 minuten er op te zetten als je een beetje handig bent kan je dat zelf ook doen er staat een filmpje op youtube waar dat wordt uitgelegd .
Echter is het wel zo dat als er wat aan de motor zelf mankeert de kappen er af en er weer op moeten en dat is op zijn zachts gezegd een vervelend werk wat het meeste tijd vergt en vooral voorzichtig moet gebeuren.
Het is echt een China syndroom om het te doen en daar gaat ook heel veel tijd inzitten.
Ook zijn er merken waar je gerust iedere maand even om heen moet lopen om te kijken of er niets is los getrild zoals de kappen en zij standaard.
Van de winter zijn ze ook amper te starten omdat de accu leeg is door de kou of de schakelaar van de zij standaard doet het niet meer maar die kan je het beste (laten) verwijderen gewoon het stekkertje los koppelen en je hebt geen problemen meer.
Overigens is 70 tot 90% van de China scooters gemaakt in de zelfde fabriek :) en dat is zeker te zeggen van het motor blok die ooit gemaakt is voor een ....
Grasmaaier!.

tigertje
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 nov 2005 11:18

Re: La Souris Scooters in Utrecht

Ongelezen bericht door tigertje »

De V-snaar valt wel degelijk onder de garantie die mag zeker niet na een paar weken al kapot gaan.
Echter zijn deze scooters dusdanig goedkoop dat ze er niet aan kunnen verdienen alleen aan reparaties verdienen ze een hoop.
Zo kost een v-snaar zo rond de 20 euro (op google naar de type v-snaar zoeken en bij een online scooterzaak bestellen) en is binnen 15 minuten er op te zetten als je een beetje handig bent kan je dat zelf ook doen er staat een filmpje op youtube waar dat wordt uitgelegd .
Echter is het wel zo dat als er wat aan de motor zelf mankeert de kappen er af en er weer op moeten en dat is op zijn zachts gezegd een vervelend werk wat het meeste tijd vergt en vooral voorzichtig moet gebeuren.
Het is echt een China syndroom om het te doen en daar gaat ook heel veel tijd inzitten.
Ook zijn er merken waar je gerust iedere maand even om heen moet lopen om te kijken of er niets is los getrild zoals de kappen en zij standaard.
Van de winter zijn ze ook amper te starten omdat de accu leeg is door de kou of de schakelaar van de zij standaard doet het niet meer maar die kan je het beste (laten) verwijderen gewoon het stekkertje los koppelen en je hebt geen problemen meer.
Overigens is 70 tot 90% van de China scooters gemaakt in de zelfde fabriek :) en dat is zeker te zeggen van het motor blok die ooit gemaakt is voor een ....
Grasmaaier!.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: La Souris Scooters in Utrecht

Ongelezen bericht door olaf79 »

evert55 schreef:Hier ook een slechte ervaring met la souris scooters. Ik had een scooter gekocht welke het de eerste week prima deed maar daarna hield hij ermee op. De scooter had ik laten bezorgen omdat ik niet in de buurt woonde. Noodgedwongen moest ik naar een scooterboer omdat de leverancier niet mee wilde werken in een ophaling of iets dergelijks. Hier in de buurt naar een scooterboer geweest en die vertelde me dat de vsnaar kapot was gegaan. Hij en ik vonden dat nogal raar voor een scooter die een paar weken oud was. Ik had la souris benaderd en die wees de garantie af. Een vsnaar valt niet onder garantie zeiden ze. Wat is dit nu weer?
Ik heb de scooterboer de snaar laten vervangen en de scooter rijdt weer maar... het is wel gewoon chinese troep en raad iedereen af om het te kopen. Sowieso bij deze toko omdat ze je niet willen helpen en onbeschoft behandelen. De verhalen las ik later ook terug op internet. Jammer dat ik ze niet van te voren had gegoogeld. De kwaliteit is echt mager. Heel veel speling op de gashendel, remmen die piepen, start heel slecht vooral bij koud en nat weer en hij trilt. Mooie miskoop.
Dien de reparatie rekening in bij de originele verkoper, meldt hem dat hij volgens de wet verplicht is tot kosteloze reparatie en doet hij dit niet jij de kosten aan hem mag berekenen. Op een V-snaar zit netzo als op elk onderdeel garantie en dus moet hij niet zeuren...

mamasarah
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2018 02:49

Re: La Souris Scooters in Utrecht

Ongelezen bericht door mamasarah »

Koop niks bij La Souris scooter.

Ik heb een tweedehandse snor scooter gekocht en laten bezorgen.(500 euro) Na een dag hoorde ik getik en had het idee dat het niet klopte. Naar een scooter dealer in mijn woonplaats gegaan en bleek dat de voorremmen versleten waren. Zeer gevaarlijk om mee te rijden. Contact gelegd met La souris en het viel niet onder de garantie want dat zat niet op tweedehands scooters. Na heel veel gebel, gezeur, wilde ze het maken maar moest ik 60 euro voorrijd kosten betalen. Erg boos geworden en toen uiteindelijk voor 30 euro. De scooter heeft 4 weken stil gestaan omdat ze niks meer hadden laten horen en ik steeds heel veel moeite moest doen voor een afspraak. Uiteindelijk in mijn woonplaats laten maken want erg hulpvaardig waren ze niet. Het heeft me iets meer dan 100 euro gekost en dat willen ze niet betalen. Ze laten niks meer horen. Uitgebreid een klachtenbrief gestuurd. Geen reactie. Pas dus op want ik voel me flink genaaid. extra kosten gehad en uiteindelijk bleek de achter rem helemaal veroest te zijn.
Wees gewaarschuwd want ze hebben een service van 0,0!! :oops: :cry:

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: La Souris Scooters in Utrecht

Ongelezen bericht door mahadma »

U hoeft natuurlijk niet te verwachten dat als u op eigen gezag en zonder voorafgaande toestemming de reparatie laat doen door derden enige vergoeding krijgt.

Gesloten