LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lang wachten op La Souris Scooters

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
wesss0180
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2018 18:01

Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door wesss0180 »

2 maanden geleden een nieuwe piaggio zip 4t gekocht met een sp kappenset en een smoke led achterlicht en had hem op laten voeren tot 70 km/u . Ik had als eerste een piaggio zip 4t special edition besteld maar na een paar weken niets te hebben gehoord heb ik ze opgebeld en werd mij een ander voorstel gedaan. De special edition kostte me 1800 euro en die was al betaald maar die scooter was pas in mei leverbaar. Ze boden me een normale piaggio zip 4t aan en dan zouden ze er een zip sp kappenset opzetten maar dat kost wel 310 euro extra. Ik wilde de scooter wel hebben maar zonder die kappenset want die kon ik zelf wel kopen voor veel minder geld maar dat kon niet. Ik moest of wachten tot mij of ik moest deze zip met sp kappenset nemen en daarbij 310 euro extra betalen. Ik had genoeg geld en ik had snel een nieuwe scooter nodig omdat het frame van mijn oude scooter bijna gebroken was dus heb de zip met een andere kappenset maar gekocht. Deze zaak heeft mij 4 weken zonder achterlicht dus ook zonder remlicht laten rijden omdat hun monteur het niet goed had aangesloten en daarbij had hij ook nog het glas gebroken. Andere monteur heeft het op een gegeven moment wel goed aangesloten en wilde er een nieuw glas op zetten maar brak deze ook.de achtervleugel is ook beschadigd door het gepruts van de monteurs. Na 2 maanden is er nog niets aan gedaan! Ik zit nog steeds met een achterlicht waarvan het glas gebroken is.
Als ik in de regen heb gereden en ik zet mijn scooter uit dan blijft mijn achterlicht aan staan vanwege het water want hij maakt kortsluiting. Verder zit de kappenset op een aantal plekken los omdat het niet goed is gemonteerd en er missen een aantal schroeven. Mijn voorrem piept als een gek en mijn achterrem lijkt wel versleten terwijl ik pas 500km heb gereden met me scooter. Het optrekken gaat ook niet zoals het zou moeten want hij houd steeds in en valt dood en ik mag blij zijn als ik net de 55km/u haal terwijl hij 65 a 70 zou moeten gaan en daar heb ik meer dan 200 euro voor betaald. Denk dat de sproeier niet is verandert bij het opvoeren en denk dat ie totaal niet is afgesteld zoals het hoort. Ik wil dat er wat aan gedaan word. Heb al 100 keer gebeld maar word elke keer gezegt dat ik word gebeld als de monteur komt. Ik heb garantie op mijn scooter maar deze zaak komt zijn afspraken niet na. Ze leveren hele slechte kwaliteit en verlenen totaal geen service!! Je word voor de gek gehouden als je hier wat koopt. Mijn geduld is nu echt helemaal op en daarom mijn bericht op deze site en op een paar andere sites. Ik wil gewoon dat het opgelost word aangezien ik garantie heb en het een nieuwe betreft.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een aantal zaken gaan al fout. Gezien de lange levertijd had u de mogelijkheid om te ontbinden. Dit heeft u niet gedaan en heeft gekozen voor een andere met aanpassingen. Deze aanpassingen moeten natuurlijk wel goed gedaan worden. Echter, een aantal zaken hebben ook te maken met de opvoering. U wilt flink sneller rijden dan mag en waar de scooter voor bedoeld is. Het zal dus lastig worden hier een zaak van de maken aangezien u en de verkoper de wet overtreed.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door mahadma »

Bovendien is een opgevoerde scooter bij een crash niet verzekerd .............. en dan wordt een schadetje een langdurige schade, zeker als je (zoals ik verwacht) geen top inkomen hebt .............

wesss0180
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2018 18:01

Re: Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door wesss0180 »

Het opvoeren valt onder de garantie van piaggio aangezien de scooters geleverd worden zonder de begrenzers maar omdat de snelheid dan te hoog is om in nederland te mogen rijden worden hier de begrenzers er ingezet. Het afstellen van de scooter hoort bij het opvoeren dus dat hoort gewoon goed te gebeuren. En mijn salaris is gewoon genoeg hoor aangezien het boven modaal is.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door mahadma »

wesss0180 schreef:Het opvoeren valt onder de garantie van piaggio aangezien de scooters geleverd worden zonder de begrenzers maar omdat de snelheid dan te hoog is om in nederland te mogen rijden worden hier de begrenzers er ingezet. Het afstellen van de scooter hoort bij het opvoeren dus dat hoort gewoon goed te gebeuren. En mijn salaris is gewoon genoeg hoor aangezien het boven modaal is.
Het is bij wet verboden om op een niet (meer) type goedgekeurde brommer te rijden. de max snelheid in in NL is in de stad 45 km op de buitenweg 40 en in de stad 30 km constructie snelheid. Als dit tot een rechtszaak komt verliest en de verkoper en jij. En je verzekering betaalt mogelijk niet uit als er schade is gereden wegens opvoeren. De NL importeur dient de brommer met een max snelheid 45 km af te leveren. Die begrenzers horen in NL in je brommer. Al is je salaris boven modaal, dan is een letselschade toch een maandelijkse verlaging van je inkomen, reken daarop.

wesss0180
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2018 18:01

Re: Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door wesss0180 »

Ja ik snap wel dat 45 km maximumsnelheid hier is maar daar gaat het nu niet om. Het gaat erom dat la souris zijn werk niet goed doet. Ze hadden hem goed af moeten stellen aangezien ik daar betaald voor heb. Het begrenzen van een scooter is helemaal niet goed voor de scooter want doordat hij hoog in zijn toeren blijft rijden omdat ie tegenhouden word treed er veel sneller slijtage op aan bepaalde onderdelen en daarbij gaat het benzineverbruik ook nog is omhoog. Zonder de begrenzers rijd ie veel zuiniger.

wesss0180
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2018 18:01

Re: Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door wesss0180 »

Het mag dan wel bij wet verboden zijn om harder dan 45 km te rijden maar het is wel veiliger omdat ik dan lekker met het verkeer mee kan rijden in plaats van dat ik de hele tijd een auto achter me hebt die loopt te kleven of me bekant een zetje mee geeft. Sinds een scooter verplicht is om op de weg te rijden is het geen pretje meer hoor. Automobilisten kleven omdat je maar 45 mag rijden en heel veel autos proberen voorrang te nemen bijvoorbeeld op rotondes. Als ik op een rotonde rij dan proberen ze hem er gewoon voor te gooien want ze denken dat een scooter toch wel stopt alleen hebben ze pech dat ik gewoon doorrijd en mijn voorrang die ik heb ook gewoon neem zoals het hoort

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

wesss0180 schreef:Het mag dan wel bij wet verboden zijn om harder dan 45 km te rijden maar het is wel veiliger omdat ik dan lekker met het verkeer mee kan rijden in plaats van dat ik de hele tijd een auto achter me hebt die loopt te kleven of me bekant een zetje mee geeft. Sinds een scooter verplicht is om op de weg te rijden is het geen pretje meer hoor. Automobilisten kleven omdat je maar 45 mag rijden en heel veel autos proberen voorrang te nemen bijvoorbeeld op rotondes. Als ik op een rotonde rij dan proberen ze hem er gewoon voor te gooien want ze denken dat een scooter toch wel stopt alleen hebben ze pech dat ik gewoon doorrijd en mijn voorrang die ik heb ook gewoon neem zoals het hoort
Als u het onveilig vindt om met een scooter te rijden die voldoet aan alle wettelijke eissen, dan is het wellicht beter om de fiets te pakken.
U wordt bekeurd op constructie snelheid. Geen rechter gaat in uw verhaal mee over extra slijtage.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door mahadma »

wesss0180 schreef:Het mag dan wel bij wet verboden zijn om harder dan 45 km te rijden maar het is wel veiliger omdat ik dan lekker met het verkeer mee kan rijden in plaats van dat ik de hele tijd een auto achter me hebt die loopt te kleven of me bekant een zetje mee geeft. Sinds een scooter verplicht is om op de weg te rijden is het geen pretje meer hoor. Automobilisten kleven omdat je maar 45 mag rijden en heel veel autos proberen voorrang te nemen bijvoorbeeld op rotondes. Als ik op een rotonde rij dan proberen ze hem er gewoon voor te gooien want ze denken dat een scooter toch wel stopt alleen hebben ze pech dat ik gewoon doorrijd en mijn voorrang die ik heb ook gewoon neem zoals het hoort
Ik snap wat je denkt, maar denken en de wet zijn 2 werelden, je mag gewoon niet harder als 45 km per uur in de stad, dat weet je en schrijf je ook. Jij mag het veiliger vinden, maar het is en blijft verboden om harder te rijden, Je wilde zelfs naar 70 km per uur ......... Dan ben je dus bij een crash niet verzekerd en als er letsel bij komt heb jij levenslang betalen van je meer dan modaal inkomen. Als je zo graag snel wil rijden, haal je autorijbewijs.

HADES2001
Berichten: 539
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Over de snelheid is al genoeg gezegt, denk dat het een lastige word. Beide partijen doen mee aan het aanpassen van een scooter die dan rijd buiten de wettelijke limieten.
Je kan moeilijk naar de rechter gaan en eissen dat ze niet wettelijke dingen doen. (Als in de eerste stap zetten met een aangetekende brief om alsnog het te leveren zoals afgesproken)
Verder betwijfel ik ook of je dat kan hard maken want dan moet je zwart op wit hebben wat er is afgesproken en denk niet dat een verkoper zwart op wit zet de wet te overtreden

Enige wat je kan doen is hopen dat hij alsnog overstag komt met de aanpassingen

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door Har45 »

U kunt gebruik maken van :

Klachtenregeling (klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Stichting Webshop Keurmerk)

Geschillencommissie Webshop,

Bron : https://www.lasourisscooters.nl/algemene-voorwaarden/

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door Har45 »

HADES2001 schreef:Over de snelheid is al genoeg gezegt, denk dat het een lastige word. Beide partijen doen mee aan het aanpassen van een scooter die dan rijd buiten de wettelijke limieten.
Je kan moeilijk naar de rechter gaan en eissen dat ze niet wettelijke dingen doen. (Als in de eerste stap zetten met een aangetekende brief om alsnog het te leveren zoals afgesproken)
Verder betwijfel ik ook of je dat kan hard maken want dan moet je zwart op wit hebben wat er is afgesproken en denk niet dat een verkoper zwart op wit zet de wet te overtreden

Enige wat je kan doen is hopen dat hij alsnog overstag komt met de aanpassingen
In de garantie informatie staat :

Uitgesloten van de garantie zijn:
Reparaties aan opgevoerde scooters welke zijn opgevoerd door derden ofwel anderen dan La Souris Scooters.
Bij het aanpassen van de maximum snelheid van de scooter blijft de garantie alleen van kracht wanneer dit professioneel is uitgevoerd door La Souris Scooters.

Wel zijn ze zo slim om in Addendum algemene voorwaarden de navolgende tekst op te nemen:

Controle op functionering en veiligheid;
Koper dient vóór elk gebruik van de scooter door hem of haar of een derde partij te controleren of de scooter deugdelijk functioneert en voldoet aan de wettelijke eisen om deel te nemen aan het verkeer. Lasourisscooters.nl wijst elke verantwoording in deze dan ook af.

wesss0180
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2018 18:01

Re: Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door wesss0180 »

mahadma schreef:
wesss0180 schreef:Het mag dan wel bij wet verboden zijn om harder dan 45 km te rijden maar het is wel veiliger omdat ik dan lekker met het verkeer mee kan rijden in plaats van dat ik de hele tijd een auto achter me hebt die loopt te kleven of me bekant een zetje mee geeft. Sinds een scooter verplicht is om op de weg te rijden is het geen pretje meer hoor. Automobilisten kleven omdat je maar 45 mag rijden en heel veel autos proberen voorrang te nemen bijvoorbeeld op rotondes. Als ik op een rotonde rij dan proberen ze hem er gewoon voor te gooien want ze denken dat een scooter toch wel stopt alleen hebben ze pech dat ik gewoon doorrijd en mijn voorrang die ik heb ook gewoon neem zoals het hoort
Ik snap wat je denkt, maar denken en de wet zijn 2 werelden, je mag gewoon niet harder als 45 km per uur in de stad, dat weet je en schrijf je ook. Jij mag het veiliger vinden, maar het is en blijft verboden om harder te rijden, Je wilde zelfs naar 70 km per uur ......... Dan ben je dus bij een crash niet verzekerd en als er letsel bij komt heb jij levenslang betalen van je meer dan modaal inkomen. Als je zo graag snel wil rijden, haal je autorijbewijs.
Ik ben al langer dan 10 jaar in het bezit van mijn rijbewijs. Je moet niet praten als je niets weet. Dat een scooter niet boven de 45 km mag rijden en je niet verzekerd bent bij een ongeluk dat weet ik nou wel. Daar gaat het allemaal niet om. Het gaat om la souris scooters die slechte kwaliteit levert en totaal geen service verleent terwijl ik ervoor heb betaald en garantie heb.

wesss0180
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 mei 2018 18:01

Re: Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door wesss0180 »

HADES2001 schreef:Over de snelheid is al genoeg gezegt, denk dat het een lastige word. Beide partijen doen mee aan het aanpassen van een scooter die dan rijd buiten de wettelijke limieten.
Je kan moeilijk naar de rechter gaan en eissen dat ze niet wettelijke dingen doen. (Als in de eerste stap zetten met een aangetekende brief om alsnog het te leveren zoals afgesproken)
Verder betwijfel ik ook of je dat kan hard maken want dan moet je zwart op wit hebben wat er is afgesproken en denk niet dat een verkoper zwart op wit zet de wet te overtreden

Enige wat je kan doen is hopen dat hij alsnog overstag komt met de aanpassingen


Ik heb deze scooter online besteld met alle extra dingen wat er verandert is. Ik had gelijk het volledige bedrag via ideal betaald en heb een email gehad met de bevestiging van de koop. Hierbij staat welke scooter het met de prijs van de scooter. Verder staat er wat voor extra opties ik heb genomen en dat staat 1 voor 1 apart beschreven met de prijs erbij dus ook het opvoeren + de begrenzer met afstandsbediening staan op de bevestiging van de koop die ze mij hebben gemaild

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door mahadma »

Verder staat er wat voor extra opties ik heb genomen en dat staat 1 voor 1 apart beschreven met de prijs erbij dus ook het opvoeren + de begrenzer met afstandsbediening staan op de bevestiging van de koop die ze mij hebben gemaild

Waarmee ze bekennen dat ze een illegale brommer leveren, dus u al uw rechten verspeeld, je mag en niet opvoeren, en geen afstandbediening begrenzer hebben ...............

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door Erthanax »

wesss0180 schreef:Dat een scooter niet boven de 45 km mag rijden en je niet verzekerd bent bij een ongeluk dat weet ik nou wel. Daar gaat het allemaal niet om.
Hebt u ook maar enig idee wat de gevolgen voor anderen kunnen zijn van uw opvattingen als u een ongeluk veroorzaakt? Ik hoop van harte dat u nooit meer de weg op kunt met uw opgevoerde scooter.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door mahadma »

Erthanax schreef:
wesss0180 schreef:Dat een scooter niet boven de 45 km mag rijden en je niet verzekerd bent bij een ongeluk dat weet ik nou wel. Daar gaat het allemaal niet om.
Hebt u ook maar enig idee wat de gevolgen voor anderen kunnen zijn van uw opvattingen als u een ongeluk veroorzaakt? Ik hoop van harte dat u nooit meer de weg op kunt met uw opgevoerde scooter.
Laat staan als de vraagsteller zelf een ongeluk met letsel oploopt als slachtoffer omdat iemand anders die snelheid van die racer verkeerd inschat ........... Dan zal het hem kennelijk ook niets uitmaken ........ of toch wel?

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door Nevyn »

mahadma schreef:
wesss0180 schreef:Het mag dan wel bij wet verboden zijn om harder dan 45 km te rijden maar het is wel veiliger omdat ik dan lekker met het verkeer mee kan rijden in plaats van dat ik de hele tijd een auto achter me hebt die loopt te kleven of me bekant een zetje mee geeft. Sinds een scooter verplicht is om op de weg te rijden is het geen pretje meer hoor. Automobilisten kleven omdat je maar 45 mag rijden en heel veel autos proberen voorrang te nemen bijvoorbeeld op rotondes. Als ik op een rotonde rij dan proberen ze hem er gewoon voor te gooien want ze denken dat een scooter toch wel stopt alleen hebben ze pech dat ik gewoon doorrijd en mijn voorrang die ik heb ook gewoon neem zoals het hoort
Ik snap wat je denkt, maar denken en de wet zijn 2 werelden, je mag gewoon niet harder als 45 km per uur in de stad, dat weet je en schrijf je ook. Jij mag het veiliger vinden, maar het is en blijft verboden om harder te rijden, Je wilde zelfs naar 70 km per uur ......... Dan ben je dus bij een crash niet verzekerd en als er letsel bij komt heb jij levenslang betalen van je meer dan modaal inkomen. Als je zo graag snel wil rijden, haal je autorijbewijs.
Of lichte motor rijbewijs, Peugeot heeft hele leuke motor scooters

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door mahadma »

Of lichte motor rijbewijs, Peugeot heeft hele leuke motor scooters


Goed idee, straffeloos 50 km in de stand, geen illegale brommer, geen schakelaar begrenzer, en je mag zelfs op de grote weg. Je moet wel een helm dragen, maar dat moet je met die brommer toch ook, of was je dat ook niet van plan?

Bas055
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2018 19:31

Re: Lang wachten op La Souris Scooters

Ongelezen bericht door Bas055 »

Ik heb ongeveer 1.5 jaar geleden een nieuwe scooter gekocht bij la souris in Doetinchem, elke beurt heeft hij gehad (laatste 4000 km) 5400 heeft hij nu gelopen nooit problemen gehad tot paar weken terug. Hij wou niet meer starten of hij kwam niet vooruit. Hij verzoop hem in principe. La souris gebelt en uitgelegd wat het probleem was, ze zeiden dat het waarschijnlijk de boggie en/of de injectoren waren. Na veel gedoe een afspraak gemaakt om hem op te halen, en afgesproken dat ze eerst zouden bellen wat het zou kosten. Na een week nog niet gebelt door hun dus zelf maar gebelt, bleek die al gemaakt te zijn, (zonder overleg) met het nieuws dat hij wel bleef/blijft roken. Het kwam er op neer dat er blijvende motorschade was, en dat er geen olie meer in zat, bij elke beurt gevraagd of ik zelf de olie moest bijhouden en evt verversen maar dat hoefde niet volgens hun.
Nu rijd ik er af en toe een stukje mee maar er komt steeds blauwe rook uit (niet heel veel) maar loopt voor de rest heel mooi
Laatst gewijzigd door Bas055 op 24 mei 2018 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten