LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Screamingdemon
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2019 20:30

Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door Screamingdemon »

Hallo had hier al eerder iets gelezen over de mankementen van deze fiets.Zowel nu mijn dochter ook het plaatje afgebroken bij de standaard precies bij de lasnaad.Het gaat dus om een gazelle miss grave.Naar de fietswinkel geweest waar we hem gekocht hebben en die hebben contact gezocht met gazelle.Dit heeft erg lang geduurd maar gazelle heeft een nieuw frame beloofd.Maar ik zit nu met de montage kosten van de dealer die wil alles overzetten voor 200 euro is dat wel terecht?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door crazyme »

Hoe oud is de fiets ?
Is de fiets nieuw gekocht ?

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door witte angora »

Zit er nog garantie op de fiets, of is dit een gevalletje non-conformiteit?

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door BL2 »

Als de fiets daar nieuw is gekocht en nog garantie heeft valt dit natuurlijk gewoon onder de garantie / herstel defect.
Je dealer moet zijn kosten bij Gazelle in rekening brengen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door mahadma »

Wanneer en waar heeft u die fiets gekocht? Als de garantie termijn over is mag het logisch zijn dat niemand er garantie op geeft. Als u de fietsen bij die fietsenmaker ook gekocht heeft zou die een coulance kunnen geven, maar coulance is geen recht. Moet iedereen dan maar voor niks werken?

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door pieterenien »

Lijkt me een slechte service van de fietsenwinkel waar de fiets is gekocht). Ik heb een tijd geleden een nieuw Gazelleframe gekregen i.v.m. roestvorming na ca 1 jaar van mijn aangeschafte Gazellefiets en mijn fietsenmaker heeft alles gratis en goed geregeld. Van het contact met Gazelle, het bestellen van een vervangend frame en het afbouwen van het oude en het opbouwen van het nieuwe frame toe. Zo kan het dus ook!

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door BL2 »

Niets coulance, bij garantie moet de fietsenmaker dit doorberekenen aan Gazelle, immers zij hebben ook erkent dat er een probleem is door leveren nieuw frame.
Dit is natuurlijk de goedkoopste oplossing voor Gazelle, ze hadden ook een nieuwe fiets kunnen leveren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ze nieuwe fiets leveren kost meer, een kaal frame is goedkoper en de fietsenmaker mag dit tegen betaling uitvoeren!

Ze geven 10 jaren garantie op het frame, niet op de rest of montage en zelf monteren mag!
Maar beloven ze een nieuw frame en is het nog leverbaar?

Vaak worden de modellen zo vaak aangepast.
Dus ga lekker gratis zelf alles overzetten als je geen €200,- wilde betalen.

Het model Grave kon ik nergens vinden.
Wel Grace, de transportfietsen die erg degelijk lijken.

Screamingdemon
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jul 2019 20:30

Re: Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door Screamingdemon »

De fiets daar 2 jaar geleden gekocht voor bijna 500 euro was wel een occasion.Zat volgens mij geen garantie op.Maar vind het heel slecht dat zo'n fiets zulke mankementen vertoond.waar is de kwaliteit van gazelle.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus na twee jaar krijgt u een nieuw frame voor een tweedehands fiets? Met allebei uw handen aanpakken.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan vind ik die € 200 voor de montage terecht. Je krijgt het frame gratis van de fabriek, de reperateur hoeft dit niet gratis te doen. Het is best wel een kleine dag werk.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door mahadma »

De fiets daar 2 jaar geleden gekocht voor bijna 500 euro was wel een occasion.Zat volgens mij geen garantie op.Maar vind het heel slecht dat zo'n fiets zulke mankementen vertoond.waar is de kwaliteit van gazelle.

U zult in het maximale geval 3 tot 6 maanden garantie van de verkoper gehad hebben, als er al sprake was van garantie. Dat de verkoper (via de fabriek) een nieuw frame heeft bedongen, mag u hem minstens een bos bloemen voor geven. Dat hij dan ook nog € 200 vraagt voor demonteren en monteren van de "onderdelen" zou ik zeker aanpakken. Hij had ook helemaal niets kunnen doen ......

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Meer dan redelijk voorstel en die fm moet zijn uren ook ergens van betaald krijgen.
Overigens had TS (in het kader van duurzaamheid) het plaatje ook met een paar puntlassen kunnen laten repareren ( bij staal heel makelijk maar ook bij alu is dat goed te doen, beetje lak erover en klaar hoeft er ook niets overgebouwd te worden).
Heb dit al redelijk vaak gedaan (meerdere merken hebben hier last van en het is maar de vraag of dat dit een productiefout is of dat de eigenaar niet zo netjes met de fiets is omgegaan en het bewuste plaatje tot zwakker bleek dan de standaard)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Onderhoud?

Als je een losse bout hebt kan de standaard gaan rammen en de plaat losbreken.
Ook willen pubers wel eens op een fiets zitten en met standaard... die is voor fiets bedoeld zonder persoon erop!

Als de standaard van mijn Ebike geen 25 kg maar 120 Kg moet dragen omdat ik wil zitten.. dan zou ik geen garantie verwachten als die stuk ging, standaard zelf of de beugel waar deze vast zit is hier niet voor gemaakt.
En als je toch een voordeliger oplossing wilt:

Een Mountain bike heeft vaak standaard op achtervork, als die past is nieuw frame niet nodig, en plaats je een nieuwe daar, kosten tussen €22 en €49,- gezien.... dan is plaat met schroefgat niet meer nodig.
Sneller en goedkoper opgelost.

Verder is staal lassen redelijk te doen, maar bij Aluminium is gebroken frame mogelijk, je ziet niet hoe heet dat is, Staal werd rood, aluminium is alleen met infra rood bril te temperatuur te zien en te lassen.... dus dit bovenstaande alleen bij staal doen!

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door kokka »

Hele bovenstaande bericht van komkommerzuiger is overbodig. Er wordt gewoon een nieuw frame geleverd. De vraag is of het terecht is dat de fietsenmaker 200 euro vraagt voor het werk dat hij eraan heeft. Ik denk van niet. Ook voor een tweedehands fiets geld het consumentenrecht. Gazelle erkent de fabrieksfout door een nieuw frame te sturen, als het oude frame non-conform was, heeft ts recht op kosteloos herstel. Dat die fietsenmaker er het normale arbeidsloon op loslaat is dus niet terecht

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

kokka schreef:
31 jul 2019 10:04
Hele bovenstaande bericht van komkommerzuiger is overbodig. Er wordt gewoon een nieuw frame geleverd. De vraag is of het terecht is dat de fietsenmaker 200 euro vraagt voor het werk dat hij eraan heeft. Ik denk van niet. Ook voor een tweedehands fiets geld het consumentenrecht. Gazelle erkent de fabrieksfout door een nieuw frame te sturen, als het oude frame non-conform was, heeft ts recht op kosteloos herstel. Dat die fietsenmaker er het normale arbeidsloon op loslaat is dus niet terecht
Ik weet vrijwel zeker dat zitten op fiets met uitgeklapte standaard, daar is dit niet voor gemaakt!

En lassen, Staal lukt wel maar Aluminium is dure vakman nodig!

En de Gamma fietsen zijn gemonteerd met nieuwe delen, de fietsenmaker moet oude roestige loshalen en weer monteren dus 2x schroeven die iets meer vast zitten!

Verder is een achter standaard op achtervork 1 minuut schroeven en vast.... geen extra kosten.

Maar misbruik door op standaard te gaan zitten, officieel mogen ze dat weigeren!

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door criticus2 »

conclusie trekken dat een oudere fiets, leeftijd onbekend, was 2 jaar geleden al tweedehands, niet conform zou zijn alleen omdat een standaardsteuntje afbreekt , waarbij toedracht een voorgeschiedenis ervan onbekend zijn, vind ik wel erg ver gaan. Gazelle doet een geste, en dat kan best heel simpel uit PR doeleind zijn en niet omdat men vindt dat het frame slecht was, maar dat betekent nog niet dat de fietsenmaker alles maar gratis moet doen... Even lassen is idd wellicht een snellere en wellicht even goede optie. En komkommer: ook voor staal lassen moet je weten wat je doet omdat je daarbij ook makkelijk een slechte las kan hebben...En alu lassen is helemaal niet zo duur hoor, meeste metaalbedrijven en ook allround garagebedrijven hebben wel iemand in huis of in hun netwerk die dat kan en de spullen heeft.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Juist Aluminium Lassers hebben iets andere salarissen en zijn minder goed te vinden.
Helaas weet ik dat de las zelf prima is, maar daar naast breekt deze vaker!


Verder zitten ze op vele scholen op de standaard in fietsenhok!
Daar is deze niet voor gemaakt.
Misbruik hoorde buiten garantie te vallen.


en bouwjaar... Axa sloten hebben als laatste cijfers het jaartal, dus xxxxxxxxxxxx 10 is 2010 dus net aan garantie.
Zelf heb ik een xxxxx 13 en een xxxxxx 16 als fiets.
En de dealer kan zelfs op frame nummer zoeken, en de maand van aflevering aan winkel vinden, niet de verkoop datum.

sake1987

Re: Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door sake1987 »

www.gazelle.nl/service/garantie

Gazelle is erg duidelijk.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Mankementen aan Gazelle Miss Grace

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ja, eventuele de en montage kosten kunnen in rekening worden gebracht.

Gesloten