LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nimoto Scooter terugkoopactie

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar waar blijft het recht?

Ik denk dat nu de enige rechtsbijstandverzekering die nog nuttig is de verhaalsbijstand is als je alleen WA verzekerd bent voor je auto of zo.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die tegenpartij moet ook (een deel van) de proceskosten betalen.

Nu betaal je met je premie eigenlijk je eigen schade uitkering.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat valt wel mee, of tegen. Het is maar hoe je het bekijkt. Er blijft bij een benadeelde, volgens mij, in ieder geval een vieze smaak in zijn mond achter over deze “rechtsgang”.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dan moet er maar een andere naam voor die verzekering verzonnen worden, want rechtsbijstand is het niet meer.

Ik heb de mijne dan ook een flinke tijd geleden opgezegd.

Mice2
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 mar 2020 16:57

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door Mice2 »

Met een niet erg meewerkende rechtsbijstand verzekering bedoel ik, dat als ik zelf niet overal achteraan gezeten had, ik kennelijk genoegen had moeten nemen met de voorgestelde belachelijke dagwaarde.
Het betrof geen schadegeval maar een scooter waarvan gebleken is dat hij vanaf het begin brandgevaarlijk kon zijn. Is het dan zo raar om als consument te verwachten dat je rechtsbijstand verzekering je helpt.
Mijn schade is niet betaald, want geen scooter meer en onvoldoende tegemoetkoming om b.v. een tweedehandse te kopen. Maar zoals al eerder heb opgemerkt... ik tel mij zegeningen en overweeg nu toch ook om mijn verzekering op te zeggen.

Gesloten