LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nimoto Scooter terugkoopactie

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
pakketjekwijt
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2015 21:08

Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door pakketjekwijt »

Ik kreeg een nogal dreigende brief van Nimoto dat mijn scooter (Trendy R) in brand kan vliegen, zowel tijdens rijden als tijdens opladen. Ze bieden 470 euro voor een scooter van 6.5 jaar oud, 20.000 kilometer, nieuwprijs 3000,-. Ze hebben dus een ondeugdelijk product verkocht, maar voor 470 euro heeft niemand natuurlijk vervangend vervoer.
Gezien de claims dat elektrische scooters nauwelijks onderhoud nodig hebben, en dat hun accu 1500 laadbeurten mee gaat (ik heb hem nu zo'n 300 keer opgeladen) ging ik er van uit dat de scooter nog jaren mee kon.

Heeft iemand hier advies/ervaring over? Ik vond de brief nogal dreigend en kort door de bocht. Ze hebben het over éénmalig aanbod, als je er niet op in gaat dan claimen ze dat zij nergens meer verantwoordelijk voor gehouden kunnen worden. Ze claimen ook dat ik 'getekend' zou hebben voor ontvangst (wat niet zo is) en als ik niet binnen die 2 weken reageer, dat zij dan ook geen enkele aansprakelijkheid meer hebben. Ook claimen ze dat de waarde is vastgesteld door expertisebureau CED, maar geven verder geen enkele onderbouwing voor het getal waarmee ze komen.

Kunnen ze dit zomaar doen en moet je op dit "aanbod" ingaan?

Alvast bedankt,

D.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Deze eerste hadden weinig omzet en nu betere.....
Dan moet je jarenlang onderdelen leveren en service..... en ook de brandveiligheid is bij vele merken verbeterd.

Een oude E bike met rotte accu geeft ook meer gevaar, maar als je 20.000 km in 6.5 jaren reed, 3000 km is erg weinig en dure km.
Dat een importeur en de plaatselijke dealer stoppen was te verwachten.
Er zijn nu nieuwe merken en veel meer concurrentie, gezien bouwjaar zit je op Marktplaats met lagere prijzen, en als ik nergens
onderdelen voor een zeldzaam merk kan vinden dat verdwenen is?

Andere merken zijn al spoorloos verdwenen, heb er al 1 staan, werkte perfect, maar geen onderdeel meer te vinden.
De Universele Ali Express accu erin en rijden maar.
Maar wegens brand gevaar, geen enkel Accu voertuig binnen opladen!
Ook de Scootmobiel en zo niet.

Er zijn er al vele uitgebrand, en soms het huis ook.
Een kleine lader die traag is geeft mijn voorkeur, nooit snel laden, Accu en voertuig gaan dan langer mee.

Zelf heb ik voor zowel E bike als E Scooter een buiten kastje met lader gemaakt, vrijstaand en dat kon door losse accu.
Iets meer werk maar wel zo veilig.

nimoto
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2020 16:33

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door nimoto »

Ook wij hebben een brief van nimoto gekregen schandalig !! Wij hebben twee scooters met rond de 5000 km rijden ermee van mei tot september .Wij krijgen 628 euro per scooter . We proberen erachter te komen wat en waar het testrapport is niemand kan ons dit vertellen . Maar wie kan ons hierbij helpen we hebben een deadline van twee weken .

Aard Appel
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2020 19:04

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door Aard Appel »

Ook ik heb een brief gekregen en heb deze feitelijk wel kunnen waarderen.

Een aantal zorgpuntjes: Ik heb veel inspanningen gedaan om de importeur of de distributeur van Nimoto te vinden (ivm met de behoefte aan wat fun-onderdelen), doch dat is mij nooit gelukt. Nu heeft men mij wel weten te vinden, alleen de brief vermeldt geen naam van het bedrijf die de terugroepactie heeft geinitieerd. Ninoto is een merknaam en geen juridisch persoon. Er ontbreekt ook een KvK nummer of een andere manier van bedrijfsidentificatie.

Het antwoordnummer op de bijgevoegde envelope staat echter gericht aan Batteryservice in Culemborg. Bij ditzelfde bedrijf is Nimoto (noch de naam van de bedrijven die dit model later hebben verkocht onder eigen naam (bv Ebretti) niet verkrijgbaar, volgens hun website. Ik heb stiekem gehoopt om de terugkoop te gebruiken voor een ander model.

Nu kan het zijn dat Batteryservice de aanvankelijke verbetering/beveiliging van het oorspronkelijke ondeugdelijke fabiekssysteem hebben ingevoerd, maar zich nu zien geconfronteerd met mogelijke claims als gevolg van productaansprakelijkheid. Verder onderzoek heeft mij uiteindelijk gebracht naar het RDW - https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/ ... ister.aspx Daar staat de terugroepactie keurig vermeld. Het referentienummer in de brief komt overeen met wat wordt vermeld bij het RDW en hetzelfde geldt voor het telefoonnummer.

Ik ga waarschijnlijk wel gebruik maken van het aanbod, ofschoon ik de overdracht als pijnlijk ervaar: Het is een geweldige scooter, het bereik is grenzenloos ver en daarom vind ik het jammer dat ze geen alternatief aanbieden. Daar ga ik toch even over met hun in gesprek. Ik heb onlangs voor ca 300 Euro aan reparaties (banden en remmen) laten doen en dat was dus niet met de intentie de scooter snel weg te doen. Maar de batterijen zijn duur (ca EUR 750 per unit), dus ik zie hoe een risico-analyse heeft geleid tot deze actie. Bovendien bevalt de uitspraak "storting binnen een dag van het terugkoopbedrag" mij niet goed. Ik wil gewoon boter bij de vis.

Omdat lichamelijke schade agv ondeugdelijke producten aardig in de papieren kunnen lopen, neem ik geen aanstoot aan de toon van de brief. Voor hun is het een serieuze zaak, dat zou het ook voor ons als klant moeten zijn. Zeg nu zelf: Al jaren gaat het goed, de brief is bangmakerij en vervolgens gebeurt er uiteindelijk toch iets ingrijpends. Wie is er dan zo redelijk om, ondanks de blijvende handycap, te zeggen over zichzelf: Eigen schuld, dikke bult?

r.soetekouw
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2020 16:57

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door r.soetekouw »

goed te lezen dat de terugroep aktie bij het rdw bekend is. ik heb het CED gebeld welke de dagwaarde bepaald zou hebben. deze kennen echter de gehele opdracht niet. waar dan de bepaling van dagwaarde vandaan komt is daarmee onbekend.

Mice2
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 mar 2020 16:57

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door Mice2 »

Nimoto valt gewoon onder de oorspronkelijke importeur n.l. Nimag uit Vianen.

Mice2
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 mar 2020 16:57

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door Mice2 »

Aard Appel schreef:
18 mar 2020 19:44
Ook ik heb een brief gekregen en heb deze feitelijk wel kunnen waarderen.

Een aantal zorgpuntjes: Ik heb veel inspanningen gedaan om de importeur of de distributeur van Nimoto te vinden (ivm met de behoefte aan wat fun-onderdelen), doch dat is mij nooit gelukt. Nu heeft men mij wel weten te vinden, alleen de brief vermeldt geen naam van het bedrijf die de terugroepactie heeft geinitieerd. Ninoto is een merknaam en geen juridisch persoon. Er ontbreekt ook een KvK nummer of een andere manier van bedrijfsidentificatie.

Het antwoordnummer op de bijgevoegde envelope staat echter gericht aan Batteryservice in Culemborg. Bij ditzelfde bedrijf is Nimoto (noch de naam van de bedrijven die dit model later hebben verkocht onder eigen naam (bv Ebretti) niet verkrijgbaar, volgens hun website. Ik heb stiekem gehoopt om de terugkoop te gebruiken voor een ander model.

Nu kan het zijn dat Batteryservice de aanvankelijke verbetering/beveiliging van het oorspronkelijke ondeugdelijke fabiekssysteem hebben ingevoerd, maar zich nu zien geconfronteerd met mogelijke claims als gevolg van productaansprakelijkheid. Verder onderzoek heeft mij uiteindelijk gebracht naar het RDW - https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/ ... ister.aspx Daar staat de terugroepactie keurig vermeld. Het referentienummer in de brief komt overeen met wat wordt vermeld bij het RDW en hetzelfde geldt voor het telefoonnummer.

Ik ga waarschijnlijk wel gebruik maken van het aanbod, ofschoon ik de overdracht als pijnlijk ervaar: Het is een geweldige scooter, het bereik is grenzenloos ver en daarom vind ik het jammer dat ze geen alternatief aanbieden. Daar ga ik toch even over met hun in gesprek. Ik heb onlangs voor ca 300 Euro aan reparaties (banden en remmen) laten doen en dat was dus niet met de intentie de scooter snel weg te doen. Maar de batterijen zijn duur (ca EUR 750 per unit), dus ik zie hoe een risico-analyse heeft geleid tot deze actie. Bovendien bevalt de uitspraak "storting binnen een dag van het terugkoopbedrag" mij niet goed. Ik wil gewoon boter bij de vis.

Omdat lichamelijke schade agv ondeugdelijke producten aardig in de papieren kunnen lopen, neem ik geen aanstoot aan de toon van de brief. Voor hun is het een serieuze zaak, dat zou het ook voor ons als klant moeten zijn. Zeg nu zelf: Al jaren gaat het goed, de brief is bangmakerij en vervolgens gebeurt er uiteindelijk toch iets ingrijpends. Wie is er dan zo redelijk om, ondanks de blijvende handycap, te zeggen over zichzelf: Eigen schuld, dikke bult?

Scooter is gewoon nog op de markt (vernieuwde versie). Bij de nieuwe importeur BTC scooters is een dealerlijst te vinden waar u misschien de onderdelen kunt bestellen.

Batteryservice
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2020 11:14

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door Batteryservice »

Als reactie op punten welke aangegeven worden wil ik als eigenaar van Batteryservice graag reageren.

De actie is opgezet door de toenmalige importeur van Nimoto, door hen zijn wij als Batteryservice gevraagd om deze actie uit te voeren in de vorm van het ophalen van de scooters. Indien er onduidelijkheden zijn in de brief moet ik u adviseren om contact op te nemen met het telefoon nummer wat vermeld staat in de brief. Voor alle vragen met betrekking tot het ophalen van de scooters kunt u contact opnemen met Batteryservice in Culemborg op [email protected]

Zijn er nog andere vragen waar u geen of onvoldoende antwoord op krijgt kunt u deze per mail naar ons versturen zodat we deze zo goed mogelijk aan u kunnen beantwoorden binnen de mogelijkheden die wij hebben.

Wat betreft de andere scooters die nu nog aangeboden worden die sterk lijken op de Nimoto Trendy R kan u aangeven dat dit echt andere scooters zijn en die onderhuids ook echt anders zijn.

Met vriendelijke groet,
Jaap de Vries
Batteryservice Culemborg

Ottertje65
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2020 13:45

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door Ottertje65 »

hallo collega-scooterrijders,
ik ben heel benieuwd wat jullie keuze is geweest.
i.v.m. de “terugkoopactie”.
ik ben niet akkoord gegaan met het bod, omdat ik veel ( bewijsbare) onkosten heb gehad, mijn tegenbod was daarom 1500euro.
daarop nog geen reactie gehad.
hoe is het bij jullie afgelopen?
vriendelijke groet, Marije

mvanakkeren
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2018 20:13

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door mvanakkeren »

Ik ben akkoord gegaan met het bod. Het geld is vandaag op mijn rekening bijgeschreven. Ik vind het wel jammer dat het allemaal zo is gegaan. Vorig jaar heb ik dan wel een gratis nieuwe accu oplader gekregen, qua service vond ik dat top, echter de terugkoopactie heeft bij mij wel geleid tot een flinke deuk in het vertrouwen in electrisch aangedreven voertuigen. Ik zit er over na te denken om op termijn toch maar een electrische fiets aan te schaffen, ondanks het mindere vertrouwen. Beetje dubbel gevoel wat dat betreft. Echter, ik word ook een dagje ouder.

Voordeel is dat ik die fiets dan ook weer kan meenemen met de auto of op vakantie. Ik had de scooter aangeschaft om heerlijk rustig door de polders te cruisen en naar mijn werk. En omdat ik vijf jaar geleden vanwege pijnproblemen bijna niet meer kon lopen en fietsen. Gelukkig is dat nu grotendeels voorbij. Ik blijf toch met een teleurgesteld gevoel achter. Gelukkig heb ik geen onkosten aan de scooter gehad en een defect wat zich na de garantieperiode voordeed, is kosteloos onder coulance gerepareerd. Dat vond ik een prima geste en goede service van de dealer.

Ik vond het fijn om met de Nimoto Trendy R te rijden, jammer dat het nu zo afloopt.

A&M H.
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2020 12:56

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door A&M H. »

Goedemiddag,

Ook hier enkele weken terug een brief omtrent de terugroepactie van de Nimoto Trendy R ontvangen in verband met brandgevaar.
Ook bij de RDW staat deze veiligheidswaarschuwing.
€426 geboden voor mijn Nimoto Trendy R dubbele accu, aankoop 2013 voor zo'n €3.000 excl., gereden kilometers 3.000!
Ik zal hier toelichten waarom dit naar mijn mening écht te weinig is.

Naar mijn mening is de WEV (waarde economisch verkeer) veel hoger.
De scooter is rond 2013 aangekocht, echter vele jaren geschorst in verband met wonen in het buitenland.
Mijn scooter heeft slechts 3.000 km gelopen. In totaal zo'n 1,5 jaar gebruikt. Scooter ziet er echt perfect uit. Altijd binnen gestaan.
Gisteren nog even getest en hij loopt nog prima.
Als je naar de normale afschrijving van 20% kijkt, waarbij de geschorste jaren niet meetellen, dan is de waarde 3.000 * 65% (1,5 jaar afgeschreven, 20% per jaar) = €2.100.

Nu heb ik op de brief omtrent terugroepactie mijn akkoord gegeven, echter wel voor €1.250. Hierbij ook bovenstaande toegelicht. Naar mijn mening een redelijk bod. Vandaag, 04 mei 2020, heeft een medewerker van Nimoto (hij gaf hetzelfde telefoonnummer aan als vermeld stond op de brief van de terugroepactie) contact met mij opgenomen. Hij gaf aan dat een onafhankelijke partij, CED, de dagwaarde van de scooter heeft berekend. Dat de dagwaarde van de scooter echt €426 is. Ze bieden €481 en dat is echt het definitieve bod. Accu's slijten, ook als ze niet gebruikt worden. Oké, daar heeft hij een punt. Mijn volgende opmerking: 'Misschien denk ik te gemakkelijk, maar waarom krijg ik geen nieuwe accu's?' Hij gaf aan dat dit ook zijn 1e opmerking was toen hij dit project voorhanden kreeg. Echter dit is niet mogelijk, omdat dan het brandgevaar blijft bestaan. Tevens gaf hij aan dat juristen er al volledig naar gekeken hebben: wat juridisch mag en wat niet. Als laatste vroeg ik nog of het mogelijk is dat verzekeraars wellicht niet meer de scooter willen verzekeren. Daar kan hij geen antwoord op geven. Wel gaf hij aan dat in het buitenland men strikter is, hij dacht in Duitsland, en dat daar de Duiste RDW (geen idee hoe die genoemd wordt) de scooters zelfs niet meer erkennen. Ik heb om bedenktijd gevraagd of ik nu wel of niet akkoord ga.

Dus nu lijkt mij niets anders te resten dan akkoord te gaan met het definitieve bod van €481!
Helaas is mijn kennis niet dusdanig toereikend dat ik ook maar enige kans lijk te maken tegen Nimoto en hun hoogopgeleide juristen.
Hopelijk kan ik het taxatierapport ontvangen en daar nog iets tegenin brengen.
Het blijft vreemd dat ze enkel uitgaan van de dagwaarde opgesteld door een afhankelijk bureau die niet eens weet hoeveel kilometers de scooter gelopen heeft en in welke staat de scooter verkeerd.
Normaal koop je toch ook geen scooter zonder naar het aantal gereden kilometers en de staat van de scooter te kijken?
Wellicht nog een laatste rondje op privéterrein en mijn scooter total loss rijden.
Dan zou deze €481 misschien terecht zijn!

Iemand nog tips voordat ik akkoord ga met het aanbod?

gemu00
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2015 06:38

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door gemu00 »

Ook ik heb een aantal brieven gekregen. Heb met het telefoonnummer gebeld en gezegd dat als die scooter echt niet deugt dat ik vind dat ze me dan schadeloos moeten stellen door of het euvel op te lossen of door een dusdanig bedrag te betalen dat ik een soortgelijke scooter tweedehands kan kopen. Voor het bod van 500 euro kan ik geen scooter kopen met dubbele accu en 2300 km op de teller die nog ruim 100 km ver komt.
Een blik op marktplaats met zoekterm Nimoto Trendy en/of Emco Novy zegt genoeg.

Het feit dat de scooter nog gewoon nieuw wordt verkocht door Nimoto en door andere leveranciers van dezelfde scooter zoals Emco geeft al aan dat het mogelijk moet zijn om de scooter veilig te maken.

Aan de andere kant van de lijn trof ik echter een jurische man bij Nimoto die me volledig begreep maar vertelde dat het bod is zoals het is.
Als ik niet zou reageren volgt er een laatste brief met als strekking dat ik nu zelf verantwoordelijk ben als mijn huis afbrandt als gevolg van het euvel. In Nimoto's ogen hebben ze een mooi bod gedaan.

Ik vind echter dat Nimoto er echt veel te makkelijk van af probeert te komen.

Het is heel simpel. Een elektrische scooter kan alleen maar in de brand vliegen als of de lader en/of de accu niet deugdelijk is. De lader is vorig jaar al vervangen en kan het dus niet zijn.

Blijven de accu's over. En ja die zijn erg duur €919 euro per stuk: http://www.gleco.nl/accu-bl-lipo-48v-29 ... -emco.html. Ruim 1800 euro in mijn geval dus. En dat willen ze bij Nimoto niet betalen blijkbaar

Deze hele constructie is dus om op een goedkope manier de verantwoordelijkheid af te kopen door ons een fooi aan te bieden.
Ik beraad me inmiddels op juridische stappen. heb contact met een jurist en de ACM.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

mvanakkeren schreef:
03 apr 2020 10:24
...echter de terugkoopactie heeft bij mij wel geleid tot een flinke deuk in het vertrouwen in electrisch aangedreven voertuigen.
Dat er een probleem is met 1 type van een bepaald merk wil niet zeggen dat elk elektrisch aangedreven voertuig slecht is. Bij een willekeurige auto komt het ook wel eens voor dat die terug moet, maar dat wil niet zeggen dat elke auto slecht is.
A&M H. schreef:
04 mei 2020 13:19
Naar mijn mening is de WEV (waarde economisch verkeer) veel hoger.
De scooter is rond 2013 aangekocht, echter vele jaren geschorst in verband met wonen in het buitenland.
Mijn scooter heeft slechts 3.000 km gelopen. In totaal zo'n 1,5 jaar gebruikt. Scooter ziet er echt perfect uit. Altijd binnen gestaan.
Gisteren nog even getest en hij loopt nog prima.
Als je naar de normale afschrijving van 20% kijkt, waarbij de geschorste jaren niet meetellen, dan is de waarde 3.000 * 65% (1,5 jaar afgeschreven, 20% per jaar) = €2.100.
Helaas voor u wordt de afschrijving niet bepaald op de jaren die de scooter gereden heeft. Stilstand is soms juist nadeliger dan rijden. En of de scooter nu veel of weinig gereden heeft, hij blijft 7 jaar oud.

gemu00
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2015 06:38

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door gemu00 »

NeoDutchio schreef:
03 jul 2020 10:41

Helaas voor u wordt de afschrijving niet bepaald op de jaren die de scooter gereden heeft. Stilstand is soms juist nadeliger dan rijden. En of de scooter nu veel of weinig gereden heeft, hij blijft 7 jaar oud.
Punt is dat het hier niet om een boekhoudkundige afschrijving gaat, maar om schadeloosstelling. Mijn scooter werkt helemaal prima, haalt nog met gemak 100 km en ziet eruit als nieuw. Als ik hem inlever kan ik met dat bedrag geen vergelijkbaar exemplaar kopen.

Ik heb helemaal niet gevraagd om al deze heisa. Als Nimoto haar verantwoordelijkheid wil afkopen dan zullen ze me schadeloos moeten stellen. Voor boekhoudkundige rekensommetjes koop ik helaas niks.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

gemu00 schreef:
03 jul 2020 10:59
NeoDutchio schreef:
03 jul 2020 10:41

Helaas voor u wordt de afschrijving niet bepaald op de jaren die de scooter gereden heeft. Stilstand is soms juist nadeliger dan rijden. En of de scooter nu veel of weinig gereden heeft, hij blijft 7 jaar oud.
Punt is dat het hier niet om een boekhoudkundige afschrijving gaat, maar om schadeloosstelling. Mijn scooter werkt helemaal prima, haalt nog met gemak 100 km en ziet eruit als nieuw. Als ik hem inlever kan ik met dat bedrag geen vergelijkbaar exemplaar kopen.

Ik heb helemaal niet gevraagd om al deze heisa. Als Nimoto haar verantwoordelijkheid wil afkopen dan zullen ze me schadeloos moeten stellen. Voor boekhoudkundige rekensommetjes koop ik helaas niks.
Het gaat om een scooter van 7 jaar oud die €3.000 gekost heeft. Dat is een afschrijving van iets meer dan €400,- per jaar. Ook al ziet de scooter er goed uit, ook al zijn de accu’s goed, 7 jaar is niet nieuw meer en valt u terug op de dagwaarde. En die is vrijwel nihil. En als ze niet kijken naar de dagwaarde, maar een bedrag rekenen voor het gebruik van de afgelopen 7 jaar, dan is net iets meer van €30,- per maand die betaald is om de scooter te kunnen rijden een koopje.
Geen idee hoeveel geld u wilt uitgeven voor een dergelijk oude scooter, maar ik heb er nog geen euro voor over.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

In mijn ogen is het aanbod ook niet voldoende. Ze zouden minimaal de klant een andere scooter moeten kunnen laten kopen met vergelijkbare specs. Al is het tweedehands, als ze maar willen meedenken. Het lijkt me ook dat niet accepteren hun verantwoordelijkheid niet wegneemt, daarvoor zullen ze uw prijs moeten betalen of de koop ongedaan laten maken.

Mice2
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 mar 2020 16:57

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door Mice2 »

Graag wil ik toch nog een keer op dit topic reageren. Eerder heb ik een soortgelijke topic gestart wat helaas door een moderator is verwijderd omdat er van het topic afgeweken werd.
Ik had hetzelfde probleem waar Moneyman en Alfatrion op gereageerd hebben met juridische adviezen.
Deze adviezen hebben gemaakt dat ik beter in staat ben geweest om mijn eigen belang zoveel mogelijk te verdedigen ondanks een niet erg meewerkende rechtsbijstand verzekering.
Het blijft een heel zuur gegeven om afscheid te moeten nemen van een bijna in nieuwstaat verkerende scooter. Door toch begrip te hebben voor beide kanten van het verhaal en de kennis van het juridische aspect zijn we toch tot een overeenkomst gekomen. De rechtsbijstand betaalde een bedrag om de zaak niet door te zetten (ook dat schijnt dus te kunnen) en de dagwaarde is aangepast. Resultaat is ongeveer 600 euro meer. Ondanks alles tel ik maar mijn zegeningen en heb nu wederom een prachtige nieuwe electrische scooter gekocht.
De adviezen die op dit forum gegeven worden kunnen dus wel degelijk helpen, hoewel daar soms best aan getwijfeld wordt. Je moet alleen zelf kijken hoe het in je eigen specifieke geval toe te passen is.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat fijn dat u de adviezen van alfatrion en Moneyman goed hebt kunnen gebruiken om een betere oplossing te bereiken. En heel verstandig dat u uw zegeningen telt. Ik hoop dat u veel en lang plezier zult hebben van uw nieuwe e-scooter.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is eigenlijk te gek dat u die hulp nodig had, aangezien u rechtsbijstand had. En ook nog dat zij er niet verder mee gingen, maar de boel maar afkochten.

Volgens mij gaat het niveau van de rechtsbijstandverzekeringen hard achteruit.

Maar gelukkig dat het voor u beter uitgepakt heeft.

Mice2
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 mar 2020 16:57

Re: Nimoto Scooter terugkoopactie

Ongelezen bericht door Mice2 »

Lady1234 schreef:
04 okt 2020 19:20
Het is eigenlijk te gek dat u die hulp nodig had, aangezien u rechtsbijstand had. En ook nog dat zij er niet verder mee gingen, maar de boel maar afkochten.

Volgens mij gaat het niveau van de rechtsbijstandverzekeringen hard achteruit.

Maar gelukkig dat het voor u beter uitgepakt heeft.
Klopt helemaal, je gaat je bijna afvragen waarvoor je premie betaald.

Gesloten