Nimoto terugkoop actie

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
pakketjekwijt

Nimoto terugkoop actie

Ongelezen bericht door pakketjekwijt » 16 mar 2020 03:15

Ik kreeg een nogal dreigende brief van Nimoto dat mijn scooter (Trendy R) in brand kan vliegen, zowel tijdens rijden als tijdens opladen. Ze bieden 470 euro voor een scooter van 6.5 jaar oud, 20.000 kilometer, nieuwprijs 3000,-. Ze hebben dus een ondeugdelijk product verkocht, maar voor 470 euro heeft niemand natuurlijk vervangend vervoer.
Gezien de claims dat elektrische scooters nauwelijks onderhoud nodig hebben, en dat hun accu 1500 laadbeurten mee gaat (ik heb hem nu zo'n 300 keer opgeladen) ging ik er van uit dat de scooter nog jaren mee kon.

Heeft iemand hier advies/ervaring over? Ik vond de brief nogal dreigend en kort door de bocht. Ze hebben het over éénmalig aanbod, als je er niet op in gaat dan claimen ze dat zij nergens meer verantwoordelijk voor gehouden kunnen worden. Ze claimen ook dat ik 'getekend' zou hebben voor ontvangst (wat niet zo is) en als ik niet binnen die 2 weken reageer, dat zij dan ook geen enkele aansprakelijkheid meer hebben. Ook claimen ze dat de waarde is vastgesteld door expertisebureau CED, maar geven verder geen enkele onderbouwing voor het getal waarmee ze komen.

Kunnen ze dit zomaar doen en moet je op dit "aanbod" ingaan?

Alvast bedankt,

D.

Komkommertijd

Re: Nimoto terugkoop actie

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 16 mar 2020 08:10

Deze eerste hadden weinig omzet en nu betere.....
Dan moet je jarenlang onderdelen leveren en service..... en ook de brandveiligheid is bij vele merken verbeterd.

Een oude E bike met rotte accu geeft ook meer gevaar, maar als je 20.000 km in 6.5 jaren reed, 3000 km is erg weinig en dure km.
Dat een importeur en de plaatselijke dealer stoppen was te verwachten.
Er zijn nu nieuwe merken en veel meer concurrentie, gezien bouwjaar zit je op Marktplaats met lagere prijzen, en als ik nergens
onderdelen voor een zeldzaam merk kan vinden dat verdwenen is?

Andere merken zijn al spoorloos verdwenen, heb er al 1 staan, werkte perfect, maar geen onderdeel meer te vinden.
De Universele Ali Express accu erin en rijden maar.
Maar wegens brand gevaar, geen enkel Accu voertuig binnen opladen!
Ook de Scootmobiel en zo niet.

Er zijn er al vele uitgebrand, en soms het huis ook.
Een kleine lader die traag is geeft mijn voorkeur, nooit snel laden, Accu en voertuig gaan dan langer mee.

Zelf heb ik voor zowel E bike als E Scooter een buiten kastje met lader gemaakt, vrijstaand en dat kon door losse accu.
Iets meer werk maar wel zo veilig.

nimoto

Ongelezen bericht door nimoto » 17 mar 2020 16:41

Ook wij hebben een brief van nimoto gekregen schandalig !! Wij hebben twee scooters met rond de 5000 km rijden ermee van mei tot september .Wij krijgen 628 euro per scooter . We proberen erachter te komen wat en waar het testrapport is niemand kan ons dit vertellen . Maar wie kan ons hierbij helpen we hebben een deadline van twee weken .

Aard Appel

Ongelezen bericht door Aard Appel » 18 mar 2020 19:44

Ook ik heb een brief gekregen en heb deze feitelijk wel kunnen waarderen.

Een aantal zorgpuntjes: Ik heb veel inspanningen gedaan om de importeur of de distributeur van Nimoto te vinden (ivm met de behoefte aan wat fun-onderdelen), doch dat is mij nooit gelukt. Nu heeft men mij wel weten te vinden, alleen de brief vermeldt geen naam van het bedrijf die de terugroepactie heeft geinitieerd. Ninoto is een merknaam en geen juridisch persoon. Er ontbreekt ook een KvK nummer of een andere manier van bedrijfsidentificatie.

Het antwoordnummer op de bijgevoegde envelope staat echter gericht aan Batteryservice in Culemborg. Bij ditzelfde bedrijf is Nimoto (noch de naam van de bedrijven die dit model later hebben verkocht onder eigen naam (bv Ebretti) niet verkrijgbaar, volgens hun website. Ik heb stiekem gehoopt om de terugkoop te gebruiken voor een ander model.

Nu kan het zijn dat Batteryservice de aanvankelijke verbetering/beveiliging van het oorspronkelijke ondeugdelijke fabiekssysteem hebben ingevoerd, maar zich nu zien geconfronteerd met mogelijke claims als gevolg van productaansprakelijkheid. Verder onderzoek heeft mij uiteindelijk gebracht naar het RDW - https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/ ... ister.aspx Daar staat de terugroepactie keurig vermeld. Het referentienummer in de brief komt overeen met wat wordt vermeld bij het RDW en hetzelfde geldt voor het telefoonnummer.

Ik ga waarschijnlijk wel gebruik maken van het aanbod, ofschoon ik de overdracht als pijnlijk ervaar: Het is een geweldige scooter, het bereik is grenzenloos ver en daarom vind ik het jammer dat ze geen alternatief aanbieden. Daar ga ik toch even over met hun in gesprek. Ik heb onlangs voor ca 300 Euro aan reparaties (banden en remmen) laten doen en dat was dus niet met de intentie de scooter snel weg te doen. Maar de batterijen zijn duur (ca EUR 750 per unit), dus ik zie hoe een risico-analyse heeft geleid tot deze actie. Bovendien bevalt de uitspraak "storting binnen een dag van het terugkoopbedrag" mij niet goed. Ik wil gewoon boter bij de vis.

Omdat lichamelijke schade agv ondeugdelijke producten aardig in de papieren kunnen lopen, neem ik geen aanstoot aan de toon van de brief. Voor hun is het een serieuze zaak, dat zou het ook voor ons als klant moeten zijn. Zeg nu zelf: Al jaren gaat het goed, de brief is bangmakerij en vervolgens gebeurt er uiteindelijk toch iets ingrijpends. Wie is er dan zo redelijk om, ondanks de blijvende handycap, te zeggen over zichzelf: Eigen schuld, dikke bult?

r.soetekouw

Ongelezen bericht door r.soetekouw » 19 mar 2020 10:59

goed te lezen dat de terugroep aktie bij het rdw bekend is. ik heb het CED gebeld welke de dagwaarde bepaald zou hebben. deze kennen echter de gehele opdracht niet. waar dan de bepaling van dagwaarde vandaan komt is daarmee onbekend.

Mice2

Ongelezen bericht door Mice2 » 19 mar 2020 13:43

Nimoto valt gewoon onder de oorspronkelijke importeur n.l. Nimag uit Vianen.

Mice2

Ongelezen bericht door Mice2 » 19 mar 2020 13:47

Aard Appel schreef:
18 mar 2020 19:44
Ook ik heb een brief gekregen en heb deze feitelijk wel kunnen waarderen.

Een aantal zorgpuntjes: Ik heb veel inspanningen gedaan om de importeur of de distributeur van Nimoto te vinden (ivm met de behoefte aan wat fun-onderdelen), doch dat is mij nooit gelukt. Nu heeft men mij wel weten te vinden, alleen de brief vermeldt geen naam van het bedrijf die de terugroepactie heeft geinitieerd. Ninoto is een merknaam en geen juridisch persoon. Er ontbreekt ook een KvK nummer of een andere manier van bedrijfsidentificatie.

Het antwoordnummer op de bijgevoegde envelope staat echter gericht aan Batteryservice in Culemborg. Bij ditzelfde bedrijf is Nimoto (noch de naam van de bedrijven die dit model later hebben verkocht onder eigen naam (bv Ebretti) niet verkrijgbaar, volgens hun website. Ik heb stiekem gehoopt om de terugkoop te gebruiken voor een ander model.

Nu kan het zijn dat Batteryservice de aanvankelijke verbetering/beveiliging van het oorspronkelijke ondeugdelijke fabiekssysteem hebben ingevoerd, maar zich nu zien geconfronteerd met mogelijke claims als gevolg van productaansprakelijkheid. Verder onderzoek heeft mij uiteindelijk gebracht naar het RDW - https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/ ... ister.aspx Daar staat de terugroepactie keurig vermeld. Het referentienummer in de brief komt overeen met wat wordt vermeld bij het RDW en hetzelfde geldt voor het telefoonnummer.

Ik ga waarschijnlijk wel gebruik maken van het aanbod, ofschoon ik de overdracht als pijnlijk ervaar: Het is een geweldige scooter, het bereik is grenzenloos ver en daarom vind ik het jammer dat ze geen alternatief aanbieden. Daar ga ik toch even over met hun in gesprek. Ik heb onlangs voor ca 300 Euro aan reparaties (banden en remmen) laten doen en dat was dus niet met de intentie de scooter snel weg te doen. Maar de batterijen zijn duur (ca EUR 750 per unit), dus ik zie hoe een risico-analyse heeft geleid tot deze actie. Bovendien bevalt de uitspraak "storting binnen een dag van het terugkoopbedrag" mij niet goed. Ik wil gewoon boter bij de vis.

Omdat lichamelijke schade agv ondeugdelijke producten aardig in de papieren kunnen lopen, neem ik geen aanstoot aan de toon van de brief. Voor hun is het een serieuze zaak, dat zou het ook voor ons als klant moeten zijn. Zeg nu zelf: Al jaren gaat het goed, de brief is bangmakerij en vervolgens gebeurt er uiteindelijk toch iets ingrijpends. Wie is er dan zo redelijk om, ondanks de blijvende handycap, te zeggen over zichzelf: Eigen schuld, dikke bult?

Scooter is gewoon nog op de markt (vernieuwde versie). Bij de nieuwe importeur BTC scooters is een dealerlijst te vinden waar u misschien de onderdelen kunt bestellen.

Plaats reactie