LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NIU e scooter

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Benheyningen
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2019 11:16

NIU e scooter

Ongelezen bericht door Benheyningen »

Voor degene die denkt laat ik eens een e scooter kopen van het merk niu dan raad ik dat zeker af.
Ze beloven 80 km op 1 oplaadbeurt van de accu nou je mag blij zijn als je de helft haalt.
Heb de niu n1 s gehad van 2999 euro maar 6 maanden ellende gehad dacht heb hem bij bovag bedrijf
Gekocht dus zit goed hahah zet dat maar uit je hoofd kon dat on ding voor 1950 euro inruilen
Heb er 6 maanden stress van gehad accu na een maand al ***. Terug gaan pfffff
Bleef terug gaan .

Dus wacht nog maar een tijdje eerst kinder ziektes eruit ofzo.
Lekker benzine rijden op verzoek van groen links in Amsterdam.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: NIU e scooter

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Benheyningen schreef:
12 jan 2019 11:23
Voor degene die denkt laat ik eens een e scooter kopen van het merk niu dan raad ik dat zeker af.
Ze beloven 80 km op 1 oplaadbeurt van de accu nou je mag blij zijn als je de helft haalt.
Heb de niu n1 s gehad van 2999 euro maar 6 maanden ellende gehad dacht heb hem bij bovag bedrijf
Gekocht dus zit goed hahah zet dat maar uit je hoofd kon dat on ding voor 1950 euro inruilen
Heb er 6 maanden stress van gehad accu na een maand al ***. Terug gaan pfffff
Bleef terug gaan .

Dus wacht nog maar een tijdje eerst kinder ziektes eruit ofzo.
Lekker benzine rijden op verzoek van groen links in Amsterdam.
En wat is precies je vraag aan de leden van dit forum?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: NIU e scooter

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Benheyningen schreef:
12 jan 2019 11:23
Ze beloven 80 km op 1 oplaadbeurt van de accu nou je mag blij zijn als je de helft haalt.
In de meest optimale omstandigheden wellicht wel. Dus in een loods zonder (tegen)wind en geen gewicht op of aan de scooter. Iedereen weet dat de werkelijke afstand altijd in het gebruik minder is. Alles valt en staat ook met uw eigen gewicht, bagage dat u meeneemt en de manier van rijden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: NIU e scooter

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

In de zomer zal er meer stroom uit komen dan nu bij een koude accu... normaal dat je die zomerse opgave van maximaal 80 Km niet haalde....

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: NIU e scooter

Ongelezen bericht door marnix »

sylvesterb schreef:
12 jan 2019 20:08
Benheyningen schreef:
12 jan 2019 11:23
Voor degene die denkt laat ik eens een e scooter kopen van het merk niu dan raad ik dat zeker af.
Ze beloven 80 km op 1 oplaadbeurt van de accu nou je mag blij zijn als je de helft haalt.
Heb de niu n1 s gehad van 2999 euro maar 6 maanden ellende gehad dacht heb hem bij bovag bedrijf
Gekocht dus zit goed hahah zet dat maar uit je hoofd kon dat on ding voor 1950 euro inruilen
Heb er 6 maanden stress van gehad accu na een maand al ***. Terug gaan pfffff
Bleef terug gaan .

Dus wacht nog maar een tijdje eerst kinder ziektes eruit ofzo.
Lekker benzine rijden op verzoek van groen links in Amsterdam.
En wat is precies je vraag aan de leden van dit forum?
Ik heb de huisregels er nog eens even op nageslagen maar er staat echt niet in dat er een vraag gesteld dient te worden.
Een "kwestie" bespreken is gewoon toegestaan.
https://radar.avrotros.nl/over/huisrege ... orwaarden/

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: NIU e scooter

Ongelezen bericht door Revoked »

Onze Tesla's halen in deze Hollandse winters de range nèt niet. Verder pluggen we die dingen gewoon in waar mogelijk, dus van range-anxiety hebben we helemaal geen last .

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: NIU e scooter

Ongelezen bericht door Costnix »

Hij is ingeruild. Terug verkocht aan een rijwielzaak. En die verkoopt hem weer door

LarsLarsLarsLarsLars
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jul 2019 17:24

Re: NIU e scooter

Ongelezen bericht door LarsLarsLarsLarsLars »

Ik heb nu 2,5 jaar de NIU n1s. De accu kreeg na ruim 2 jaar veel storingen. Laten Kalibreren en een nieuwe printplaat mocht niet helpen. Ik kreeg steeds de storing 130 (onderspanning accu). De accu laadt niet meer op tot 100% en na een tijdje storing 130 kreeg ik storing 11 ofzo, en scooter stopt. Daar sta je dan halverwege. Tevens werd de accu rond de 50 graden, veel te heet.

Een vervangende accu mocht niet baten, zelfde problemen.

Nu de 3e accu, een jonger type, begint ook al met storing 130.

Leuke scooter maar veel te duur als ik na 2 jaar een nieuwe accu moet kopen, de accu kost evenveel als een benzine scooter. De benzine scooter gaat veel langer mee als 5 jaar,

Gesloten