Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
jervdp
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2020 09:55

Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)

Ongelezen bericht door jervdp »

Ik kocht 30 januari 2019 een Brinckers Bretagne M8 LTD herenfiets voor 2249 EUR (2149 met korting). Op 1 jaar tijd heb ik meer problemen met deze fiets gehad en niet kunnen rijden dan dat ik er wel mee heb kunnen fietsen. Bovendien reageert de klantendienst heel traag en slecht en komen ze met geen enkele oplossing. Het volgende heb ik op iets meer dan een jaar tijd allemaal al meegemaakt:

- 30/01/2019: fiets werd afgeleverd met defect achterlicht. Na erg lang zelf te moeten mailen, bellen, ... duurde het uiteindelijk meer dan 5 weken voor het fietslicht werd hersteld. Op zich geen ramp, maar je verwacht toch beter van een nieuwe fiets van +2000 euro.

- voorjaar 2019: oplader van de batterij defect, kreeg gelukkig (redelijk) snel een nieuwe oplader (zo'n anderhalve week later).

- juli 2019: tijdens het fietsen breekt de trapper van mijn fiets gewoon af (links). Serviceverzoek tot reparatie wordt 2 keer afgewezen door fietsenwinkel.nl. Een nieuwe trapper wordt zelfs pas opgestuurd nadat ik via verschillende kanalen erg veel moeite doe en klacht indien (publiekelijk via klacht.nl, via hun klachtendienst, ...). Uiteindelijk duurt het ook hier weer een aantal weken voor ik weer kan fietsen. Hoe dan ook zeker geen onschuldig mankement.

- januari 2020: LED-lampjes van het voorlicht gaan al kapot. Ik word (weer na veel te lange tijd) doorverwezen naar een servicepunt waar men nooit mijn werkopdracht accepteert en gewoon niet reageert op telefoontjes. Uiteindelijk zelf maar laten maken in een lokale fietsenwinkel (kostprijs: 24 euro).

- februari 2020: ketting van de fiets breekt gewoon in 2 tijdens het fietsen (zit in een kettingkast). Om lange wachttijden te voorkomen en te voorkomen dat ik weer maar eens een aantal weken niet kan fietsen (fiets nodig voor op mijn werk te geraken) maar laten maken bij de lokale fietsenwinkel. Opnieuw geen onschuldig mankement in mijn ogen.

- maart 2020: vocht in het display waardoor de km-stand etc. moeilijk te lezen valt. Serviceverzoek ingediend maar wordt enkel gerepareerd indien de fiets niet meer werkt. Op zich geen ramp maar zou niet mogen voor een fiets van +2K zou je denken...

- 3 april 2020: bout van het zadelpen breekt af tijdens het fietsen (+20km/u) met een lelijke val tot gevolg. Weinig tot geen reactie van fietsenwinkel.nl buiten dat ze een afspraak zouden maken met servicepunt. Wanneer ik vraag om het zadel met pen naar mij op te sturen zodat ik het zelf kan monteren geven ze aan dit niet te doen. Ik zit dus weer erg lang zonder fiets terwijl ik deze nu in tijden van corona zeker nodig heb. Als ik vraag wanneer ik dan wel contact kan opnemen met het servicepunt geven ze aan dit niet te weten omdat deze eerst de werkopdracht moet accepteren. Bovendien komt men met geen enkele oplossing, schadevergoeding, ... voor het feit dat ik weer maar eens brokken heb met deze dure fiets en nu ook nog erg veel last heb van mijn onderrug dankzij de val.

Ook lees ik op internet dat er blijkbaar een terugroep actie geweest is voor mijn model van fiets omdat er problemen waren met een afbrekende bout van de zadelpen. Hier heeft men mij echter nooit van op de hoogte gebracht. Klantendienst geeft aan dat dit bij mijn fiets niet meer het geval was (Whatsapp). Als ik aangeef dat het wel heel toevallig is dat dit mij dan ook gebeurde krijg ik simpelweg te horen: 'een afbrekende zadelpen is iets wat jammer genoeg kan gebeuren'.

Ook handig om op te merken: servicepunt is +8km weg van mijn woning en dus moeilijk om naartoe te fietsen zonder zadel. Ik heb ook geen auto waarmee ik de fiets kan vervoeren. Er was een servicepunt dichterbij (Turnhout, België) maar deze persoon is met de samenwerking gestopt omdat hij zelf ook niet te spreken was over de service en communicatie van fietsenwinkel.nl.

Bovenstaande toont aan dat het niet om onschuldige mankementen gaat maar om bedrog en oplichterij met gevaarlijke gevolgen. Met een kapot licht of de occasionele platte band zoals kan ik leven, met trappers en zadels die afbreken niet. Zijn er nog mensen die zoveel problemen gehad hebben met een Brinckers fiets of fietsenwinkel.nl?

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het bovenstaande geeft juist aan hoe handig het is om bij een echte fietsenwinkel te kopen. Daar waar kennis aanwezig is en bepaalde zaken al opgelost zijn voordat het opgemerkt zou kunnen zijn.
Wat ik mis in uw verhaal, heeft de fiets zijn normale onderhoudsbeurten gehad?

Van bedrog en oplichting heb ik geen bewijs gezien. Als u dat wel hebt, dan moet u meteen aangifte gaan doen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Koop bij de man die ook repareren kan!
Was de leus van mijn vader 75 jaar geleden. Hij was er trots op.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Mijn beide ouders hebben dit merk fiets en gebruiken deze vaak. Zij hebben nooit problemen met de fietsen. Maar u geeft zelf ook aan dat er een terugroepactie voor uw model is geweest. Ik denk dat het juist goed is dat fietsenwinkel.nl een terugroepactie heeft gehouden. Dat betekent dat ze kwaliteit willen bieden. Zij gaan ook naar een fietsenmaker in de buurt die is aangesloten bij fietsenwinkel.nl voor onderhoud. Gaat prima.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

https://www.thuiswinkel.org/leden/fiets ... ertificaat

U kunt bij zowel Thuiswinkel.org als Bovag terecht voor geschilbeslechting.

Bijje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2020 21:26

Re: Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)

Ongelezen bericht door Bijje »

Ik heb vorig jaar de Granville M8 gekocht, vandaag binnen een half jaar is voor de 2de keer de zadelpen afgebroken. Gelukkig geen ongelukken maar het gebeurde wel op geruime afstand van mijn huis, dus erg vervelend. Afgezien van de zadelconstructie bevalt de fiets prima, verder geen mankementen en ik heb al aardig wat kilometers gefietst.

Ik heb fietsenwinkel een mail gestuurd en verwacht dat ze dit voor mij gaan oplossen. Een nieuwe zadelpen hoef ik niet meer want die gaat weer afbreken.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)

Ongelezen bericht door scontra »

jervdp schreef:
08 apr 2020 10:10
Ik kocht 30 januari 2019 een Brinckers Bretagne M8 LTD herenfiets voor 2249 EUR (2149 met korting).
Voor dat geld had u ook een wel betrouwbare fiets kunnen kopen bij een plaatselijke fietsenmaker en dat had u veel gedoe bespaart.
Maar nu zit u met deze fiets opgescheept en vraag mij af, hoe gaat het worden als de garantieperiode voorbij is en u de reparatiekosten allemaal zelf moet gaan betalen.
Misschien toch maar zo snel als mogelijk inruilen en met bijbetaling een fiets kopen waar u wel op kunt vertrouwen.

:idea: Mocht u daartoe willen overgaan, koop dan vooral geen Stella of Amslod, want dan komt u van een motregentje in een moesson terecht. :wink:

Bijje
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2020 21:26

Re: Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)

Ongelezen bericht door Bijje »

Vandaag bij fietsenwinkel.nl in Arnhem geweest, zadelconstructie is meteen vervangen. Fiets bevalt mij prima en over de service ben ik ook erg te spreken.

sake1987

Re: Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)

Ongelezen bericht door sake1987 »

kwam er vandaag achter dat fietsenwinkel.nl in Assen al weer weg is.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)

Ongelezen bericht door witte angora »

jervdp schreef:
08 apr 2020 10:10

Met een kapot licht of de occasionele platte band zoals kan ik leven, met trappers en zadels die afbreken niet. Zijn er nog mensen die zoveel problemen gehad hebben met een Brinckers fiets of fietsenwinkel.nl?
Met een kapot licht mag je niet rijden, maar... hoe kan het dat een trapper en een zadelpen afbreken? Ik repareer wekelijks fietsen in het kader van een groot project, maar zou toch echt niet weten hoe dat kan. Dan moet het wel bijzonder inferieur materiaal zijn. Of je hebt er een ongeluk mee gehad.

Hoe ver steekt de zadelpen eigenlijk uit het frame? Er zit een markering op, die mag niet buiten het frame komen.

Veldt01
Berichten: 984
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Staat ook niet dat de zadelpen is afgebroken maar de bout. Sterker nog daar heb ik er meerdere van gezien (niet heel vreemd, Brinckers was voor dit onderdeel iets teveel gefocussed op goedkoop ipv. kwaliteit).

Overigens is er voor de zadelpen bout sinds maart 2019 een terugroepaktie want het probleem kwam wel heel vaak voor.

Overgins zou ik voor een dergelijk bedrag lekker naar een stenen winkel gaan i.p.v. voor een online product gaan (zeker als je zelf niet heel handig bent).

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Deze Online winkel verkoopt een Nederlands kwaliteits- product zeggen ze.

Ik hou het op monteren van allerlei onderdelen door personeel zonder goede opleiding.
En de inkopers kopen onderdelen en een voordelig boutje kan afbreken door te hard aandraaien!
Geen moment sleutel en materiaal moeheid kan een oorzaak zijn.

Meintje B
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2021 21:03

Re: Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)

Ongelezen bericht door Meintje B »

Ook ik heb bij fietsenwinkel.nl een Brinckers gekocht waar van alles aan mankeert. Het gaat om een brinckers brisbane die ik eind november 2020 voor 2300 euro heb aangeschaft. Inmiddels is vanwege defect de accu, de accu lader en het display vervangen. De remblokken waren in mei al helemaal weggesleten en sinds die tijd wacht ik ook op een nieuwe remhendel omdat mijn achterrem blokkeert. De fiets staat zowel thuis als op mijn werk binnen en toch zijn allerlei onderdelen al verroest, zoals bijvoorbeeld de trappers.
Ik heb fietsenwinkel verzocht de koop terug te draaien of anders de fiets te laten gevangen voor eentje die wel degelijk is, maar ze zeggen niet het probleem te zien en doen alsof het allemaal doodnormaal is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze zijn geen Thuiswinkel.org-lid meer. Wel Bovag-lid. U zou Bovag om bemiddeling kunnen vragen en/of naar de Geschillencommissie Tweewielers:

https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... eewielers/

Yvonne Bliek
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2021 10:43

Re: Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)

Ongelezen bericht door Yvonne Bliek »

Ik heb 20 juni 2021 een Brinckers Boston F8 fiets geleverd gekregen. De prijs van de fiets was €1799,-. Hij is al twee keer kapot geweest. Totaal staat hij al ruim 5 weken bij de fietsenmaker. Hij is nog niet gerepareerd. Begreep van de fietsenmaker dat Fietsenwinkel.nl hem nu op komt halen. Het is tocht te gek dat ik een fiets heb gekocht en daar van de ruim 5 maanden dat ik hem heb 5 weken niet kan fietsen.
Ik heb een mail gestuurd naar Fietsenwinkel.nl dat ik de koopovereenkomst wil beëindigen. Ik vraag mij af of dit volgens het consumentenrecht mogelijk is. Ik heb van Fietsenwinkel.nl nog geen antwoord gehad.

Ellisnugteren
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2022 18:22

Re: Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)

Ongelezen bericht door Ellisnugteren »

Vandaag is ook bij mij de bout afgebroken van mijn Bronckers Bretagne. Levensgevaarlijk. En ik heb notabene mijn fiets al eerder een keer ingeleverd voor vervanging van de bout. Dit had heel verkeerd kunnen aflopen

MissMonro
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2023 13:36

Re: Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)

Ongelezen bericht door MissMonro »

Heel herkenbaar! Bijna 3 jaar geleden ook een Brinckers (Brisbane) gekocht, na iets meer dan een half jaar braken alle spaken van het achterwiel > geen garantie want je zal vast wel allemaal stoepranden hebben geraakt. Motor die vaak uitvalt onderweg, accu die niet volledig oplaad en over de service nog maar te zwijgen.
Zadel met allerlei puntige uitstekels, en nu lees ik ook dat bij velen (ok ander model, maar toch) de bout van de zadelpen afbreekt. :oops:

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ondermaatste kwaliteit Brinckers fietsen (huismerk fietsenwinkel.nl)

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Hoe lang heeft u garantie?

Bij zeer grote gebreken kunt u op gooien dat het product non-conformiteit is.
www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... jn-rechten.

Overleg met uw rechtsbijstandverzekering wat u kunt doen. Ook kunt u na het indienen van een klacht naar www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/ voor bemiddeling of een bindend uitspraak.

Plaats reactie