LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peugeot Kisbee problemen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
StijnDC
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2017 22:38

Peugeot Kisbee problemen

Ongelezen bericht door StijnDC »

Hallo
Ik heb net een nieuwe Peugeot kisbee 4-takt 25km/u. Nu 800km op de teller en hij staat nu voor de 2de keer bij de dealer. Elke keer als ik hem ga ophalen kan ik meteen terugdraaien en hem opnieuw achter laten of laten bijstellen, m.a.w. ik ben al 4 keer terug bij de dealer geweest.
De problemen hebben vooral te maken met het slecht starten en het schokkerend vertrekken vanuit stilstand.
In het begin was het elektrisch starten volledige uitgevallen, dit is nu al verbeterd maar het blijft een wispelturige starter.
Het grootste en blijvende probleem is het vertrekken vanuit stilstand als hij warm staat. Bij koud stand vertrekt hij normaal. Bij warm stand is het bijna elke keer dat hij pruttelt of verzuipt. En dan duurt het soms tot 2 seconden voordat hij vertrekt.
Veilig vertrekken (fietsers en brommers stoten tegen me aan omdat ik als enige niet vertrek aan de stoplichten) of vlot en veilig mee in het verkeer rijden is dus onmogelijk. Door het haperen maken andere weggebruikers verkeerde inschatting over wat ik doe.

De dealer wisselt telkens wat cdi's (ontsteking software) en reinigt alles intern maar dat levert niets op.
De boodschap die ik laatst kreeg: "Vol gas optrekken mag niet want dan verzuipt hij. Een oplossing met kleinere sproeier kan, dat is dan voor de zomer maanden, in de winter kan dit mogelijks problemen geven en dan moet er weer een grotere sproeier." Als dit een standaard gebruiksaanwijzing is voor een Peugeot kisbee, dan moet men mij dat voor de aankoop vertrekken en niet erna.

Vlot tot 25-30 km/h gaat hij ook niet. Tot 20 wel maar dan heeft hij het zwaar. Een 25 of 45km scooter van hetzelfde type trekken normaal even snel op. Als een 45km scooter zoals mijn 25km scooter optrekt, dan duurt het een eeuw voordat hij 45 rijdt.

Ik koop een nieuwe scooter, "kwaliteit met een Frans design" zoals de reclame aangeeft maar van die kwaliteit merk ik momenteel niet veel. En na aankoop krijg ik bovenstaande mededeling van de dealer ivm volgas en de sproeier wat eigenlijk nergens op slaat. De dealer probeert het wel op te lossen maar het lijkt niet te lukken. Ik hoop dat Peugeot hier raadt mee weet en kan helpen.

En als andere Kisbees wel goed en vlot rijden, warm en koud, dan is omwisselen (garantie) de beste oplossing. Ook hier hoop ik dat Peugeot kan helpen.

GroetEn
Stijn

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Peugeot Kisbee problemen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het had dan ook 'design met Franse kwaliteit' moeten zijn.

atlas1302

Re: Peugeot Kisbee problemen

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Een beetje dealer wisselt hem gewoon om, vraag er naar omdat je hem nodig hebt voor naar school of werk. Elke stilstand betekent voor jou kosten aan busritten en armoe.
Is er geen Peugeot forum, misschien staat daar de oplossing wel. Het lijkt mij een brandstof probleem.

Succes,

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Peugeot Kisbee problemen

Ongelezen bericht door Quark »

Ik lees u heeft een Kisbee, 25 km, verderop lees ik dat u 45 km rijdt. Dus met andere woorden u heeft uw 25 km opgevoerd. Dan hoeft u voor garantie dus niet bij Peugeot aan te kloppen.
Die Franse kwaliteit komt gewoon uit Korea Peugeot heeft een Sym motor.

StijnDC
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2017 22:38

Re: Peugeot Kisbee problemen

Ongelezen bericht door StijnDC »

@Quark. Nee ik rij geen 45 met een 25 scooter. Wat ik aangeef is dat een 25 scooter even snel 25 zou moeten halen als een 45 scooter. Het verschil tussen een 25 en een 45 scooter van hetzelfde model is de afstelling van de topsnelheid, tegenwoordig meestal elektronisch. Als zo'n 45 scooter even traag optrekt als mijn 25 scooter, dan zal het een eeuwigheid duren voordat die 45 haalt. Daarmee bedoel ik dat er iets mis is met mijn scooter.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Peugeot Kisbee problemen

Ongelezen bericht door Quark »

Oke niet goed gelezen. Sorry

atlas1302

Re: Peugeot Kisbee problemen

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Precies mijn visie, brandstofprobleem zoals eerder gezegd. Heb tal van generators sets ook 4 takt, en als die chokeklep blijft hangen om wat voor reden dan ook heb je een te rijk mengsel en loopt ie voor geen meter.
Die CDI`s sturen de verrijking aan dus het kan ook hier aan liggen, electronica is niet altijd een stap - forwards.

Electronica er tussen uit, choke kabeltje en weer als nieuw en ik reken er niks voor ....dank u wel.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Peugeot Kisbee problemen

Ongelezen bericht door bprosman »

Lijkt me ook meer dat de elektrische choke kuren heeft.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Peugeot Kisbee problemen

Ongelezen bericht door Holy53 »

door Quark » 17 jul 2017 16:45

Ik lees u heeft een Kisbee, 25 km, verderop lees ik dat u 45 km rijdt. Dus met andere woorden u heeft uw 25 km opgevoerd. Dan hoeft u voor garantie dus niet bij Peugeot aan te kloppen.
Die Franse kwaliteit komt gewoon uit Korea Peugeot heeft een Sym motor.

Quark

Berichten: 784
Geregistreerd: 20 feb 2007 23:46


Je hebt het dus verkeerd gelezen. Hij schrijft nergens dat zijn scooter 45 loopt.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Peugeot Kisbee problemen

Ongelezen bericht door Quark »

Holy53 schreef:door Quark » 17 jul 2017 16:45

Ik lees u heeft een Kisbee, 25 km, verderop lees ik dat u 45 km rijdt. Dus met andere woorden u heeft uw 25 km opgevoerd. Dan hoeft u voor garantie dus niet bij Peugeot aan te kloppen.
Die Franse kwaliteit komt gewoon uit Korea Peugeot heeft een Sym motor.

Quark

Berichten: 784
Geregistreerd: 20 feb 2007 23:46


Je hebt het dus verkeerd gelezen. Hij schrijft nergens dat zijn scooter 45 loopt.
Ja wrijf het me nog maar even in, als je had gelezen had je gezien dat ik al sorry heb gezegd :D

Gesloten