LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Peugeot V clic problemen!

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Sunshine_07
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2008 16:07

Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door Sunshine_07 »

Hallo beste mensen,

ik heb nu bijna vier maanden een nieuwe Peugeot V clic. (1750 km erop inmiddels)
Na de eerste kleine beurt ging alles nog redelijk (hoewel er 2 scheurtjes in de kappen zaten al vanaf dag 1 en hij sloeg af en toe af bij gas dichtdraaien/ stilstaan).
Verbruik was toen keurig: 1: 43!

Nu, na de eerste grote beurt heb ik er 2 grote scheuren bij, lees: een hele achterkap is compleet doormidden! Lees: dag na deze beurt ontdekt.
Plus de scooter start steeds slechter plus hij verbruikt nu 1:27 plus hij slaat continu af bij gas dichtdraaien / remmen / stilstaan! Met name bij gas terug (bv rotonde) levert dit levensgevaarlijke situaties op!

Naar de dealer gereden, gescheurde kap was geen garantie moest 'm maar zelf plakken ( ). Het verbruik zou met afstellen te maken hebben zou naar gekeken worden echter hij doet 't nog steeds (afslaan).
Starten is niet eens naar gekeken.

Wat moet / kan ik doen??!
Nog eens terug naar de dealer??

Mijn vraag is: Ik ben allrisks verzekerd incl rechtsbijstand. De scooter heeft 2 jaar garantie. Ik heb hem nieuw gekocht.
KAN IK HET VOLLEDIGE AANKOOPBEDRAG TERUGKRIJGEN BIJ TERUGGAVE VAN DE SCOOTER? DE AANKOOP ONGEDAAN MAKEN?
Heb ik rechten zo ja welke? Welke mogelijkheden??

Ik ben zeer teleurgesteld in de dealer en Peugeot.
Nooit meer Peugeot, voor mensen die een betrouwbare scooter zoeken hier mijn tip: Koop een Yamaha! Ik heb er 11 jaar op gereden.. helaas ivm krap budget een goodkope scoot moeten kopen..en ontzettend veel spijt van doet me echt pijn..

Alvast dank voor al uw reacties,

Sunshine

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door rene117 »

ga met de scooter terug kaapen zijn wel degelijk garatie binnen het jaar als het niet door uw schuld komt stel de dealer er voor aan sprakelijk en eis dat uw brommer goed gemaakt word weiger hij dit geeft uw dan aan dat uw u rechtsbijstand gaat inzeten als hij het probleem niet wil oplosen uw kund de schade wel verhalen op de al risk maar daar gaat een bedrag van af dus daar heeft uw niet veel aan
nog maals ga terug en geef hem een paardagen de tijd om de bromer in orde te maken hij kan die kapen claimen kost hem geen drol
doet hij dit niet ga dan naar uw rechts bijstan toe en laat de bromer bij een ander maken

mag ik weten om welken bommer zaak het gaat
groetjes rene

Sunshine_07
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2008 16:07

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door Sunshine_07 »

Hallo Rene,

Hartelijk dank voor je reactie.
Mijn verzekering heb ik al gebeld ivm de kappen scheuren. Eigen risico is 150 euro.. de schade is 150 euro dus idd schiet ik hier niks mee op.
Die scheuren in de zijkap zouden volgens de dealer door een fiets(wiel) zijn veroorzaakt.
De Peugeot heeft 2 jaar garantie. Alleen op fijne haarscheurtjes, niet op "hele" scheuren zei hij..
Ik zal aangeven dat hij bij Peugeot zal moeten aankloppen maar kan hier niks afdwingen..

Over het continue afslaan dit is het grootste probleem..
En heb helaas weinig geduld meer en sta op het punt de scooter weg te doen maar wie wil hem overnemen want hij is niet in orde (en dat merk je al bij starten zwijgen over de kapschade!)

Ik wil best zeggen om welke zaak het gaat maar ivm mijn privacy, alleen via e-mail.

Hartelijke groetjes Sunshine

Mariska79
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:35

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door Mariska79 »

Het lijkt wel of we dezelfde dealer hebben. Hahaha... Ook de mijne weigert van alles en doet alles af met een smoesje. Ik heb de importeur van deze peugeot scooters gebeld en gevraagd of ik een klacht over mijn dealer in kon dienen, nou dat kon niet.... Vaag he...

Ik zit er sterk over na te denken om mijn v-clic weer te verkopen. Toch maar wat geld erbij leggen en weer een nieuwe scooter, maar voor mij geen peugeot meer!!! Hier heb ik ook grote problemen met starten. De scooter is nu volledig opnieuw afgesteld en ik ga hem morgen weer proberen.

Sterkte ermee.... Ik weet hoe machteloos je je voelt als je je scooter nodig hebt en hij laat je in de steek....

abraaks213
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2009 20:04

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door abraaks213 »

goedendag,

ik heb in september 2008 ook de peugeot v-clic aangeschaft.

de eerste 3 weken had ik geen problemen ik heb nu 2000 kilometer gereden en heb al 8 keer bij de dealer gestaan vanwege start problemen telkens werd hij gerepareerd en een paar dagen later stond hij weer stil de dealer heeft contact opgenomen met peugeot en mijn dealer kreeg per fax een brief van hun waar ze al de problemen omschreven en leterlijk schreven: bij koude weesrsomstandigheden kunnen er koud-startproblemen onstaan hier volgen een aantal snelle tips om deze te voorkomen
waar het aan kon liggen dat zij de volgende dingen:
ring onder de choke
gasnaal
hoodsproeier
stekkers
iets met de carburateur zodat de kans op bevriezing vermindert

dit is allemaal gebeurt en ik stond bijna tegelijk weer stil
toen heb ik hem weer heengebracht en zij peugeot dat er een groter accu in moest nu s\zit er een 7 ampere in in plaats van 4 dit verhoogde de startcapaciteit ook moest er een nieuwe carbateur in ik heb hem vandaag opgehaald en waren deze dingen er aan veranderd en nu 2 uur later start de scooter weer niet

wat kan ik nu nog doen??

Sunshine_07
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2008 16:07

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door Sunshine_07 »

Mariska,

helaas heeft mijn V Clic er nog een paar problemen bij gekregen, ik kon vanochtend dus helemaal niet met hem rijden..
Morgen gaat hij naar de dealer hij zou 'm (alwéér) nakijken maar ik heb gezegd dat ik 'm wil inruilen.

Zo zou het niet moeten gaan..

Rot voor je dat jij dezelfde problematiek hebt met je Peugeot!
Ik hoop dat hij na de afstelling weer goed loopt?

En ja deze scoot is het enige gemotoriseerde voertuig wat ik heb ik ben er heel zuinig op en heb 'm elke dag nodig..

Hartelijke groet Sunshine

Sunshine_07
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 dec 2008 16:07

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door Sunshine_07 »

aan 'abraaks':

bevriezing van de carb zou inderdaad kunnen.. als de scooter buiten staat en het onder / rond het vriespunt is.
Mijn scooter staat echter in een fijne berging waar het constant zo'n 16 graden is en droog.

Ook ik heb de scooter in september gekocht en er nu 1750 km mee gereden.
En vaak bij de dealer gestaan.

Wat je kunt doen??

Het melden bij trosradar!!

En inruilen, bij een andere dealer. Hoewel dit een probleem zal zijn daar aan onze Clics iets mankeert..

Ik weet 't zelf ook even niet meer om je eerlijk te zeggen.

Zit er ook heel erg mee..

Sweet-Angel
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2009 13:14

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door Sweet-Angel »

Hallo allemaal,

Ik heb in juli 2008 mijn v-clic voor mijn verjaardag gekregen.

Nu heb ik er pas 600km (nog niet eens) op de teller staan.

Dit omdat de scooter continu kuren heeft, niet starten, afslaan etc.

Ik wordt er echt helemaal *****ziek van! Ben echt al 6-7 keren naar de dealer geweest en elke keer wordt ik weer afgewimpleld met een smoes, namelijk: "dit is het kwaaltje van een 4-takt, wij hebben u gewaarschuwt" Nou ik zeg je dit hebben ze helemaal niet gedaan! Zowel niet tegen mij als tegen mijn vriend, die de brommer destijds gekocht heeft.

Het erge is nog dat ik er super zuining op ben en hem elke dag nodig heb om naar mijn werk te kunnen gaan.

Ik ben echt radeloos!! Wat moet ik nu doen?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Groetjes,
Sweet-Angel

liekbek
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:01

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door liekbek »

mijn man heeft ook zo'n geweldige v-clic!!niet dus!!!
Ook dez slaat af en wil niet starten met koud en vochtig weer.de dealer weet het niet meer peugeot ook niet wat nu???mijn man is er klaar mee en wil hem inruilen maar kan en mag dit?Een 1/2 jaar oude scooter en je hebt er niets aan!!!Peugeot niet te bereiken hoe komen jullie aan het telefoonnummer van peugeot(importeur)??Ik krijg het neit van de dealer en kan hem ook nergens vinden via internet.gaarg hulp!!

Mariska79
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:35

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door Mariska79 »

Ik ga het nummer voor je zoeken. Ik heb het gekregen via Peugeot, maar verwacht er niks van. Ik kon er niet eens een klacht indienen over de dealer waar ik mijn v-clic heb gekocht en ronduit belachelijk behandeld ben. Ik ga voor je zoeken en dan mail ik het.

Mariska79
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:35

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door Mariska79 »

Heb je een mail adres voor mij. Anders kan ik nog niks he. Ik weet namelijk niet of ik de gegevens allemaal zomaar mag vermelden hier. Ik heb de info wel voor je.

liekbek
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:01

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door liekbek »

hallo mariska79,
Ik weet niet hoe ik mijn mailadres aan je door moet geven en of dit hier geplaatst kan/mag.weet jij dit?IS AL GELUKT!ZIE BOVEN BERICHT.
Even een update: onze dealer is er klaar mee en heeft tegen peugeot gezegd dat hun de scooter zelf maar gaan maken en stuurt hem naar de importeur terug!samen met nog 2 v clics met hetzelfde probleem.
Er bestaan geukkig dus wel goede dealers!

rootjeet20
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2009 13:55

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door rootjeet20 »

Hallo,

Ik heb zelf contact op met Peugoet Scooters
Zij zeggen dat dit probleem bekend is bij hun...
De dealer kan hier niks aan doen en dus niet verandwoordelijk voor het
probleem. Het probleem ligt hem in de elektronica, Peugoet is een onderzoek gestart om het mogelijke probleem op te lossen. Zij vragen mij dan ook nog even geduld te hebben. Zodra er een oplossing is gevonden wordt dit door gegeven aan alle dealers van Peugoet Scooters. Deze worden kostenloos gemaakt door de dealer (Peugoet betaald dus).

Alle dealers weten hier al van, maar zeggen er niet te veel over. Dus of heb geduld of koop een andere scooter. Mijn V-clic doet het op het moment helemaal niet meer 6500km op de teller. ik zelf zoek ook nog naar een andere oplossing. Als ik deze heb dan zijn jullie per mail allemaal welkom!

R

ag1hrl
Berichten: 14
Lid geworden op: 15 nov 2007 20:17

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door ag1hrl »

zo te lezen heb ik een goede vclic.....

na ruim 4400 km nog geen problemen gehad......

rootjeet20
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2009 13:55

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door rootjeet20 »

Alleen bouwjaar 2008 heeft hier last van,
Als ie wel uit dat bouwjaar komt, dan ga je er misschien nog last van krijgen.

R

Mariska79
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:35

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door Mariska79 »

Mmmm... de mijne is ook van 2008!! Ben benieuwd wat voor ellende ik nog meer kan verwachten....

liekbek
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:01

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door liekbek »

Hallo had iemand het telefoonnummer nog van peugeot????groetjes angelique

rootjeet20
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2009 13:55

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door rootjeet20 »

Hoi er is geen telefoonnummer van peugoet...
mailen kan wel naar [email protected]

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door rene117 »

kijk eens en nog gratis ook



ndien u dit liever heeft, kunt u uw klacht ook doorgeven aan een medewerker van ons telefoonteam via het gratis telefoonnummer 0800-PEUGEOT (0800-7384368) ...

marcelouis
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 feb 2009 03:48

Re: Peugeot V clic problemen!

Ongelezen bericht door marcelouis »

Internet staat bol van de negatieviteit rond de de Peugeot V-clic. Ik heb er zelf 1 gekocht in Juni 2008 en tot nu toe alleen maar narigheid. Hij is nog geen week goed geweest en inmiddels al 12 keer opgehaald door de dealer voor reparatie. Tevens is ie al 2 x terug geweest naar de importeur. Bij terug komst weer dezelfde kuren : spontaan motor uitval tijdens het rijden , niet willen starten (kick & electrisch) . Het is werkelijk een ramp. En aangezien wij op het platteland wonen is het wel belangrijk dat je op je scooter kunt rekenen en je veilig naar huis brengt. De dealer heeft een goede service met halen en brengen , maar ook zij zijn inmiddels goed ziek van deze V-clic Wij willen hem niet meer terug en hebben dat ook duidelijk gemaakt. De importeur legt de garantie regeling bij de dealer neer . En zij hebben inmiddels al reparatie en rijkosten gemaakt die een hele nieuwe scooter kost. Maar daar hebben wij geen boodschap aan. De nieuwe v-clic koste ons bijna 1200 euro en hij is pas 8 maanden oud . We hebben er nog geen dag plezier van gehad , alleen maar ellende. Er is al van alles aan geprobeerd , nieuwe accu zelfs ook. Ik zie het er van komen dat we rechtsbijstand moeten raadplegen binnekort ,want nu gebeurd er helemaal niets op dit moment en rijden we op een oude leen-scooter . Maar die doet het tenminste. Kan Radar iets betekenen voor deze groep gedupeerde v-clic kopers?? Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?? Hebben jullle ,of iemand anders, een advies ?? We zijn radeloos en voelen ons machteloos.

Gesloten