LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met de accu van mijn e-bike?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Ciwo
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2019 15:54

Probleem met de accu van mijn e-bike?

Ongelezen bericht door Ciwo »

Goede dag,

Ik heb van mijn buren een jaar geleden een E bike overgenomen ik denk dat die uit 2015 komt
Dit is hem :
lar_1078DSCN2129.jpg
(42.98 KiB) 7456 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Maar sinds vandaag doet die opeens een beetje vaag, ik fietste er net op en de fiets viel de hele tijd uit en probeerde zichzelf meteen weer aan te zetten en zodra deze weer aanstond viel die meteen weer uit en zo ging dat de hele rit. Op bestemming dacht ik misschien maakt de accu niet goed contact en had ik deze even los gekoppeld maar sinds dien gaat die helemaal niet meer aan.
Wanneer de accu losgekoppeld is en je drukt het aan knopje in branden er 3 van de 5 lampjes ( 60% stroom over )
Maar wanneer je hem erin schuift en hem aan probeert te doen gaan al de 5 lampjes knipperen en gaat niet aan, ik zal zelf denken dat dit betekent dat er een error is maar ik heb geen idee, de fietsenmaker kwam niet eens naar de fiets kijken en zei meteen : Ja je hebt een nieuwe accu nodig, maar dat lijkt mij sterk. Iemand hier misschien enig idee wat dit zou kunnen zijn , wat de knipperende lampjes betekenen, of dat het daadwerkelijk de accu is, of misschien wel de bekabeling? Ik kan hier namelijk helemaal niks over vinden.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jun 2019 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Probleem met de accu van mijn e-bike?

Ongelezen bericht door mahadma »

Als een e bike accu 4 tot 5 jaar oud is is het +90% zeker dat die de boosdoener is. Wellicht kunt u van iemand uit uw omgeving een betere/nieuwere accu even proberen om te testen of het met een andere accu opgelost is.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Probleem met de accu van mijn e-bike?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Kijk voor revisie van de accu. Is goedkoper en beter dan een nieuwe accu. Dan krijg je echt verse cellen. Een nieuwe accu ligt vermoedelijk te lang in het magazijn.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Probleem met de accu van mijn e-bike?

Ongelezen bericht door Kolibrie »

De bedrading van de trapondersteuning maar eens goed nakijken op los contact.
Het kan ook aan de fietsdisplay liggen, eens een poos helemaal uitzetten.
Laatst gewijzigd door Kolibrie op 29 jun 2019 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

sake1987

Re: Probleem met de accu van mijn e-bike?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Zoals boven al genoemd, probeer een andere accu. Werkt de fiets dan goed, ligt het aan de accu en zou ik hem laten reviseren, ook al genoemd. ANWB verkoopt nu ook fiets accu's www.anwb.nl/fiets

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Probleem met de accu van mijn e-bike?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

bouwjaar? Als ik op de vele Axa sloten naar slotnummer op achterzijde kijk zie ik ook 2 cijfers, als de laatste 2 losse 15 zijn is het slot in 2015 gemaakt, kan wel later verkocht zijn maar zo zie je ongeveer hoe oud deze is.

sjj
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 jul 2008 14:25

Re: Probleem met de accu van mijn e-bike?

Ongelezen bericht door sjj »

Mooi al die reacties.
Maar zou toch even naar de fietsenmaker gaan .
Er kan namelijk ook een sensor defect zijn of ergens een slecht c c contact van de accu.
Bij sommige fietsen kan er speling in komen naar verloop van tijd zodat het contact soms slecht wordt. Is bij te stellen maar per merk weer anders.

s.werkman
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 nov 2007 19:47

Re: Probleem met de accu van mijn e-bike?

Ongelezen bericht door s.werkman »

Dit stond op FB
Is dus niet van mezelf
Mijn tweedehandse fiets met trapondersteuning was stuk. Accu kapot, fietsenmaker wilde een nieuwe accu bestellen voor 400 euro. Pffff 400 euro! Ik had besloten om dan maar door te fietsen zonder accu. Want dat kan natuurlijk ook gewoon.
Mijn man zei op een avond, zullen wij eens kijken naar die batterij? Want die lion accu's die gaan eigenlijk nooit stuk. Na wat doormeten kwam hij op een klein onderdeeltje wat iets los had zitten, leek het. We hebben op de bonnefooi dit dingetje besteld op internet voor 1,95 euro. En wat denk je? Mijn accufiets doet het weer als vanouds
Bijlagen
3E69916A-050B-45E1-8864-809AD2D0F739.jpeg
(215.7 KiB) 5632 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Probleem met de accu van mijn e-bike?

Ongelezen bericht door pieterenien »

Hoeveel mensen zullen de kennis en vaardigheid hebben om een fietsaccu door te meten en een onderdeel te vervangen ? Ik in ieder geval niet en waarschijnlijk de meeste forumlezers ook niet.

carla.evers
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2019 16:54

Re: Probleem met de accu van mijn e-bike?

Ongelezen bericht door carla.evers »

Uit ervaring: controleer en vervang eventueel de zekeringen die erin zitten!
Die geven ook dit soort problemen!!!

Maria Irene
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2019 16:19

Re: Probleem met de accu van mijn e-bike?

Ongelezen bericht door Maria Irene »

Zou ook aan het display kunnen liggen.
Heeft mijn man gehad en probleem opgelost , nieuwe display .

hfolkertsma
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2017 21:13

Re: Probleem met de accu van mijn e-bike?

Ongelezen bericht door hfolkertsma »

Om nu te zeggen dat er een nieuwe accu nodig is, is een beetje te kort door de bocht.
Wij hebben ook een fiets uit 2015, 10.000 km op gereden.

De accu hebben we door laten meten, hij werkt nog voor 75%, dus dat is prima.

Ik zou ook gaan informeren om de accu te reviseren, volgens mij is dat iets van 50,- en misschien is er wel heel iets anders aan de hand.

Succes, ik ben benieuwd hoe het probleem is opgelost.

sjj
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 jul 2008 14:25

Re: Probleem met de accu van mijn e-bike?

Ongelezen bericht door sjj »

Allemaal goed bedoelde raad😜
Maar zou toch de accu door laten meten, een goede fietsenmaker heeft een accu tester waarmee ze hem op verschillende standen kunnen testen.

SjM
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 aug 2019 15:11

Re: Probleem met de accu van mijn e-bike?

Ongelezen bericht door SjM »

Ik hoop voor je dat het niet een defecte krachtsensor is... Gazelle adviseert je dan om maar een nieuwe fiets te gaan kopen. Deze worden al een poos niet meer gemaakt.

Gesloten