LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen Flyer RS Street High Speed

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
nicopaul
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2016 20:45

Problemen Flyer RS Street High Speed

Ongelezen bericht door nicopaul »

Problemen Flyer RS Street High Speed
Sinds 2014 ben ik eigenaar van een flyer RS Street high speed. Al vanaf het begin heb ik problemen met het SRAM Naaf-/Derailleurversnelling DualDrive 27-speed versnellingensysteem. In de achternaaf springt steeds een veer.

Na 2,5 jaar van reparaties en veel overlast geeft Flyer toe dat in enkele gevallen dit systeem niet werkt in combinatie met een high speed systeem. Inmiddels wordt dit type fiets ook niet meer aangeboden in combinatie met dit versnellingensysteem.

Na 2,5 week van intern overleg gaat flyer over op het ophalen van mijn fiets bij mijn fietsenmaker. Zonder overleg met mij willen ze als oplossing het systeem vervangen voor het xt 10 speed derailleur systeem. Gelukkig kom ik hier op tijd achter en probeer ik flyer duidelijk te maken dat ik dit een rare gang van zaken vind en dat dit bovendien voor mij geen oplossing is.

Een belangrijke reden dat ik destijds voor het 27-speed systeem koos was omdat ik hiermee heel snel ( in 1 of 2 klikken) terug kan van een hoge versnelling naar een lage versnelling. Iets wat bijzonder gewenst is bij dit soort fietsen. Daarnaast ga ik van 27 versnellingen terug naar 10 versnellingen. Destijds was dit systeem ook nog eens 100 euro goedkoper dan mijn eigen systeem.

Het enige andere alternatief wat Flyer kan bieden is het duurdere Rohloff 14-speed systeem. Hiermee kan in 1 keer teruggeschakeld worden en het aantal versnellingen komt een beetje in de richting van mijn oude systeem. In eerste instantie vind ik dat de oplossing van hun probleem mij geen geld moet kosten. Uiteindelijk doe ik hun een voorstel om het verschil in prijs tussen deze 2 systemen, destijds 900 euro, te delen. Hierin willen ze niet mee gaan en komen met een tegenbod van 600 euro. Ik ben het hier uiteraard niet mee eens. Allereerst vind ik het al bijzonder dat de oplossing van hun probleem mij geld kost maar dat hier ook nog eens keihard over onderhandeld wordt verbaasd mij enorm.

Na mijn reactie moet ik wederom bijna 2 weken wachten op een reactie. Ondanks het feit dat ik hun uitleg dat het voor mij heel veel geld is, ik inmiddels 2,5 jaar van ellende heb en een omgebouwde fiets krijg blijven ze voet bij stuk houden. Ook als ik aangeef dat ik me verbaas over de kwaliteit van hun service en ze op deze manier een ontevreden klant op de fiets helpen blijven ze voet bij stuk houden.

Mijn ervaring/conclusie over Flyer:

1. Flyer Rs Street high speed is een fiets die nooit verkocht had mogen worden.
2. Trage reactie bij schade/garantie regeling
3. Ontevreden over de oplossing van hun probleem.

CarelL
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2016 16:43

Re: Problemen Flyer RS Street High Speed

Ongelezen bericht door CarelL »

Heb precies even lang dezelfde fiets, ook problemen met de 3-versnellingsnaaf, kan alleen 1en 2 gebruiken. De tandwielen en ketting zijn recent vernieuwd. Ook al nieuwe remschoentjes nodig gehad en achterband. Er staat pas ruim 6000 km op de teller.Inderdaad zwakke punten van deze verder fijne fiets.

Gesloten