LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Radar checkt: Accu's van Sparta makkelijk te stelen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Radar checkt: Accu's van Sparta makkelijk te stelen

Ongelezen bericht door Radar »

Klos Tweewielers ontdekt dat de accu van de e-bike van Sparta zonder braakschade te stelen is. Zij meldden dit aan Sparta, maar er wordt niets gedaan met de melding. Fons krijgt een demonstratie en belt vervolgens zelf Sparta op.

Maandag 29 oktober 2018 om 20.30 uur bij AVROTROS op NPO1

Leonora V
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2018 14:25

Re: Radar checkt: Accu's van Sparta makkelijk te stelen

Ongelezen bericht door Leonora V »

Oo bij de Sparta Marathon F7e kan de accu makkelijk gestolen worden zonder schade dat dan weer wel. Nog zuurder maakt het dat de accu pas in de 2e week van januari leverbaar is. Zit je met een fiets van een half jaar oud en kan je er voorlopig niet op fietsen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Radar checkt: Accu's van Sparta makkelijk te stelen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Daarom zoveel accu's op marktplaats te koop.
De vraag is natuurlijk waarom verkoopt iemand een accu? Als zijn fiets total los is begrijp ik het. Maar anders?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Radar checkt: Accu's van Sparta makkelijk te stelen

Ongelezen bericht door sjohie »

Als Sparta de accu helemaal inbouwt, zeg zoals in de meeste mobiele telefoons tegenwoordig, zijn ze niet te stelen. (maar dan ook niet gemakkelijk te vervangen.)

En het lijkt me ook fair om een evengrote vinger te wijzen naar de mensen die die gestolen accu's afnemen. Ik bedoel, geen aanbod/diefstal zonder vraag. :wink:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Radar checkt: Accu's van Sparta makkelijk te stelen

Ongelezen bericht door bprosman »

Overigens moeten de accu's van een Sparta wel met speciale software "aangemeld" worden. Je kunt niet zomaar een accu omwisselen zonder ook de chip om te wisselen (of aanmelden).

Gesloten