LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade aan geleende scooter

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Tony OW
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2018 13:37

Schade aan geleende scooter

Ongelezen bericht door Tony OW »

Hallo allen,

Ik heb gisteren een scooter van een vriendin geleend en ben daar mee op het losliggend zand bij een bouwplaats uitgegleden.
mijn vraag is of de schade aan de scooter (lakschade/krassen) wordt vergoed door de verzekering. of dat mijn vriendin de schade op mijn verzekering kan verhalen? ik ben zelf WA verzekerd en in bezit van een rijbewijs. de scooter is WA+casco beperkt verzekerd.

Alvast bedankt voor reactie,

Tony

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Schade aan geleende scooter

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Waarschijnlijk kun je het beste contact opnemen met je WA verzekering.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Schade aan geleende scooter

Ongelezen bericht door kokka »

Schade met motorvoertuigen is uitgesloten op de eigen WA verzekering. Dus je kan het verhalen op de casco verzekering van je vriendin of de schade zelf betalen

Repel-steel
Berichten: 51
Lid geworden op: 03 okt 2016 18:47

Re: Schade aan geleende scooter

Ongelezen bericht door Repel-steel »

De scooter is wa beperkt verzekerd. Dit schade evenement valt niet onder de wa beperkt casco verzekering.

stofzuigertje

Re: Schade aan geleende scooter

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Normaal op openbare weg is de eigenaar losliggend zand verantwoordelijk maar dit was bouwplaats en je had je snelheid moeten aanpassen en kunnen stoppen voor zover de weg te overzien is.

Dus als het bovenstaande verhaal klopt is het zelf betalen!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schade aan geleende scooter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat is het risico van uitlenen. Uiteraard dekt uw AVP dat niet. Krassen misschien zelf bijwerken?

stofzuigertje

Re: Schade aan geleende scooter

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

bijwerken, ja dat kan bij oude rommelige maar niet bij een nette.......

En hij wil die vriendin ook nog houden maar spuiten kost ook veel geld.
Kijk eens op marktplaats voor onderdelen, lijkt me netter en beter dan zelf klooien!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Schade aan geleende scooter

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Je AVP dekt dit (natuurlijk) niet. Voor een paar tientjes aan premie per jaar is dit niet toereikend.

Als ze dit zouden dekken is iedere kras of schade aan een scooter en/of een auto opeens veroorzaakt door iemand die de scooter geleend heeft....

Omdat je vriendin geen toereikende verzekering heeft moet je zelf voor de schade dokken. Jammer maar helaas.

Tony OW
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2018 13:37

Re: Schade aan geleende scooter

Ongelezen bericht door Tony OW »

Het was wel op de openbare weg. met van die stalen rijplaten heeft dat nog invloed?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schade aan geleende scooter

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, als u daar de scooter niet onder bedwang kon houden, had u daar niet moeten gaan rijden,

Kevinbeekman12
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2019 12:02

Re: Schade aan geleende scooter

Ongelezen bericht door Kevinbeekman12 »

Zelf heb ik dit ook eerder meegemaakt. Toen een goede vriendin van mij mijn scooter wilde lenen is zij uitgegleden. Dankzij een geschikte verzekering hebben wij wel een gedeelte gekregen, alleen niet alles. [commerciële link door moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 09 sep 2019 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: commerciële link verwijderd door moderator

Gesloten