LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Scooterdealer La Souris weigert terug te betalen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
scooterlasouris
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2018 10:43

Scooterdealer La Souris weigert terug te betalen

Ongelezen bericht door scooterlasouris »

Op 1 mei 2018 is mij afgeleverd een nieuwe La Souris scooter Trendy Retro. Al meteen bleek van een euvel: als de motor iets warm is, dan houdt de motor in, gaat steeds langzamer lopen en slaat dan af. Bij stationair draaien gebeurt regelmatig het zelfde. Verder klopt er iets niet met de snelheidbegrenzer, als de snelheid van 25 kilometer wordt bereikt versnelt de scooter geheel spontaan en vertraagd dan weer (bokkend rijden).
Vanwege deze klachten is de scooter (onder garantie) ter reparatie door een medewerker van vestiging Amsterdam opgehaald. Deze medewerker was niet erg toeschietelijk omdat, zo zei hij, mijn woonplaats niet onder zijn rayon zou vallen.
De scooter is zogenaamd gerepareerd terug gebracht, er kon geen proefrit worden gemaakt, want de terugbrenger was weer van een heel andere vestiging (ik meen Eindhoven) en zou er verder toch niets mee kunnen. De pro forma rekening voor deze zogenaamde reparatie heb ik voldaan.

Welnu, de scooter was in het geheel niet gerepareerd. Er was zelfs – gezien de kilometerstand van 19 kilometer – geen proefrit mee gemaakt. Het beschreven euvel is nog onverkort aanwezig en met deze scooter valt niet te rijden.
Omdat ik zeer urgent een scooter nodig had heb ik de scooter met erg veel verlies (en natuurlijk eerlijk de problemen verteld) en met pas 20 kilometer op de teller van de hand gedaan en een wel kwalitatief goede scooter gekocht.

Nu wil La Souris mij de vooraf betaalde 320 euro voor 3 toekomstige onderhoudsbeurten (en waar ik dus geen gebruik van kan maken) niet terug betalen. Dit is een onderhoudsabonnement dat los wordt aangeboden en los wordt vergekocht. Zit dus niet in de aanschafprijs. De klantenservice is de hele dag telefonisch in gesprek en op email wordt niet (meer) gereageerd. Zo kom ik dus niet verder.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 aug 2018 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Scooterdealer La Souris weigert terug te betalen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Het onderhoudspakket zou wel eens voertuiggebonden kunnen zijn. Dat is niet ongebruikelijk. U kunt er dan wel geen gebruik meer van maken, de volgende eigenaar wel. Met de waarde van dit onderhoudspakket had u bij de verkoop van uw scooter rekening kunnen houden. Wellicht is de nieuwe eigenaar alsnog geïnteresseerd?

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Scooterdealer La Souris weigert terug te betalen

Ongelezen bericht door BL2 »

Dus na slechts 19 kilometer heb je het al opgegeven met deze Scooter. Dan is ie amper warm geweest en al helemaal niet ingereden. De keuze om snel en met verlies te verkopen is toch je eigen keuze.
Het onderhoudspakket hoort natuurlijk bij de scooter, ook al koop je deze als optie er los bij.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Scooterdealer La Souris weigert terug te betalen

Ongelezen bericht door JozJan »

Wat ik ook niet begrijp is dat de 'reparatie' onder garantie zou vallen, maar er wel een pro forma (?) nota is betaald? Waarom na de mislukte reparatie niet geprobeerd te aankoop ongedaan te maken ipv doorkopen met verlies?

sake1987

Re: Scooterdealer La Souris weigert terug te betalen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik snap zo wie zo niet dat er voor een reparatie betaald moet worden. Een scooter van mei 2018 met 19 km, dit lijkt mij toch echt garantie.

Lainlink
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2019 17:19

Re: Scooterdealer La Souris weigert terug te betalen

Ongelezen bericht door Lainlink »

Helaas staat La Souris niet bekend om goede service of klantvriendelijkheid (evenmin als goede scooters maar daar was je al achter) en nu trek je dus aan het kortste eind.
Zoals al eerder genoemd kun je proberen het aan de nieuwe eigenaar te verkopen aangezien het bij het voertuig hoort. Neemt nier weg dat de hele situatie erg zuur is en het La Souris had gesierd je hierin tegemoet te komen.

Gesloten