LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] scooterveilingonline.nl

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
koen74
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2013 19:21

scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door koen74 »

ik weet niet of het hier goed staat maar voor mensen die denken dat scooterveilingonline echt is nou bij deze kan ik jullie vertellen dat het een oplichting is .
ik was dus sinds gisteren aan het bieden op een scooter deze had een minimumprijs van 70 euro .
rond 20u15 gisteren was ik te laat met bieden toen stond de scooter op 68,50 euro dus werd er 24u bijgedaan omdat de minimumprijs niet was behaald . dus vandaag om 20u15 zou de veiling van de scooter weer afgelopen zijn en deze keer ging hij er zeker uit omdat de prijs van de scooter vandaag op 73 euro stond dus kwam geen verlenging meer . nu kom ik om 19u10 online en wat zie ik ? de veilingtijd staat terug 24u terwijl het nog zeker een uur zou duren eer de veiling zou zijn afgelopen + komt er nog bij dat de tijd dan niet verlengt zou worden want het minimumbedrag was al overschreden dus de scooter moest er sowieso uit zijn gegaan . nu heb ik hen gemailt met hoe of wat ?
1) ik krijg geen antwoord meer
2) plots is de scooter uit de lijst (beetje vaag niet)

zijn er nog mensen die hier mee ervaring hebben ?
ik heb tuurlijk nu wel de printscreens dus heb bewijs

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wat denk je nu zelf ? dat ze jou een scooter verkopen voor 75 euro ?

koen74
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2013 19:21

Re: scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door koen74 »

deze mail kreeg ik net van hun :

Beste Koen,

Ik zie in het account verslag dat je gisteren ook al direct meende dat je opgelicht werd, net als heden.

Ons moeder bedrijf bestaat al sinds 1998. Mijn baas gaat niet zijn naam of bedrijfsnaam op het spel zetten met activiteiten die niet pluis zouden zijn. Dit is niet eens onze core business.

Vanmiddag kreeg onze administratie een geintje dat de scooter in kwestie niet op voorraad meer zou zijn toen zij doorgaven dat vanavond deze scooter hoogstwaarschijnlijk gewonnen zou worden. Om niemand teleur te stellen hebben wij de veiling on hold gezet. We kunnen ook niet één vergelijkbare in dezelfde prijsklasse inzetten.

Wij vinden het erg spijtig dat je direct dit soort mails te moeten sturen.

Wij gaan juist ver in onze service waar wij keihard aan werken. Ik verzoek u ons uw rekeningnummer door te geven, dan zal il vragen de administratie het bedrag man credits terug te storten. Dan hoeft u zich geen zorgen te maken, overigens geheel onterecht, zorgen te maken. Wij hebben graag deelnemers die enthousiast en met plezier mee doen. Indien jij in 2 dagen tijd dergelijke mails stuurt ben jij dat niet, vandaar onze keuze. Dan kun je beter elders mee doen of in een winkel een scooter kopen.

mijn antwoord :

geen probleem ik heb het bewijs dat de scooter niet op on hold stond daar heb ik de printscreens van , om 19u10 toen stond ie terug op 24 u
en pas nadat ik terug gemaild heb toen pas ging ie van de site dus .... en mijn rekeningnummer geven ?? dacht het niet gaat dan wel via advocaat en dan nog jullie kunnen zien op mijn account wat ik heb gestort dus stort maar lekker dan alles terug rekeningnummer staat er bij

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door 1JanV »

vaag verhaal, niet dan. als je in je recht staat lijkt mij dat hun hoe dan ook een vergelijkbaar product moeten geven ook al is deze van duurder type recht is recht en dom zijn is stom. dus lijkt mij dat het risico je naam te grabbel te gooien gewoon lulkoek is. zet lekker gewoon door :wink:

hendrik1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2013 19:55

Re: scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door hendrik1968 »

Heb net een gelijksoortig ervaring met hun.
Er staat in hun voorwaarden dat ze dan een gelijkwaardig voertuig zullen leveren.
Bij mij zeggen ze dat de systeem crashte en zelf allerlei berichten stuurde... Website was gewoon bereikbaar en het bieden kon gewoon door gaan. Zij beroepen zich nu op de systeemcrash dat ze niet hoeven te leveren...ook ik heb schermprints waarop staat veiling gesloten en dat ik het laatste bod heb..krijg alleen de credits terug niet de financiele vergoeding....

Ben nu aan het bedenken wat de volgende stapen kunnen zijn...
Groet Hendrik

DidiTan
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2013 21:43

Re: scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door DidiTan »

Ik ben ook van mening dat deze veilingssite nep is. Ik heb op een scooter een bod willen doen en ineens was de website onderuit gegaan en nadien de website weer online was werden alle veilingen opnieuw met 24 uur verlengd. Vandaag, 27 december, wilde ik opnieuw naar de website gaan vlak voor het aflopen van de veilingen en zie hier opnieuw een "probleem" en ik kon geen bod plaatsen. Dit is de melding die ik nu zie: This account has been suspended. Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.
Ik heb het vermoeden dat men dit met opzet doet om geen scooterte veilen. De credits kreeg ik ook niet terug en ook geen antwoord bij het versturen een bericht via hun contactformulier !

koen74
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2013 19:21

Re: scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door koen74 »

nou ik heb al een tijdje aan het volgen geweest en steeds zijn het vreemde namen die biedingen doen echt namen waarvan je denkt waar halen ze het uit .
maar goed het probleem blijft dus dat de veilingen erg hoog gaan heb er een veiling gevolgd die op meer dan de normale prijs kwam dus iemand die een goedkope scooter wil gaat niet echt zoveel gaan bieden omdat als je de scooter zo gezegt zou winnen je nog eens het geboden bedrag moet betalen en het leuke is ook dat er staat vermeld dat je niet verplicht bent de aankoop te aanvaarden , ook zo een vaag punt .
dus ik raad iedereen aan daar niet te kopen maar dan gewoon naar een scooterdealer zelf te gaan .

koen74
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2013 19:21

Re: scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door koen74 »

ik ben net naar de site's geweest en al hun site's zijn uit de lucht ook fietsenveilingonline.nl ook deze geeft dezelfde melding als DidiTan omschreef .
of ze voelen nattigheid of ze hebben echt een serverprobleem

angela24121978!
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2014 11:08

Re: scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door angela24121978! »

Beste mensen,

Zie onderstaand bericht van donderdag 30 januari 2014.

Het was voor mij de eerste keer om op hun website te zitten. Vervolgens ging ik lezen en bellen omdat ik geen gebruik kon maken van ideal alleen creditcard. Ik heb toen contact met hun gehad en het klonk allemaal zo echt. Vervolgens zij meneer vraag een vriend voor ideal of stuur een acceptgirokaart.
Toen gaf ik aan: ik ben met spoed op zoek naar een scooter en helemaal voor een goede prijs zoals bij jullie op de website. Hij gaf aan mevrouw ze staan er iedere dag op dus het hoeft niet vandaag. Ik zei, klopt dat begrijp ik. Maar ik ga toch kijken of ik vanavond iemand kan regelen met een ideal pas. En ja dat kon. Hoe gaat het in zijn werking: je moet eerst credits kopen; bijvoorbeeld 27 credits voor 27 euro en dan direct naar hun overmaken. Vervolgens is 1 credit 0.50 cent of 1 euro afhankelijk van de bieding. We hebben min of meer vanaf middag tot avond achter de computer gezeten.Vervolgens was het zover we konden bieden net zoals vakantieveiling.nl - wat wel echt is !! Spannend en ga zo maar door je kent het wel - vervolgens bleven we maar bieden en in de laatste paar 7 /8 secondes druk je op bieden en 1 credit. Net als een echte veiling in een zaal. Op scooterveiling.nl gaat het heel anders - elke keer verlening en vervolgens sta je op nummer 1 en wordt de stekker eruit getrokken en weg is de veiling. we schrokken ervan. We begrepen er niks van. Ik was met een goede vriend, mijn moeder en vader. Allemaal in spanning. Vervolgens heb ik een email gestuurd. Toen schoot mij te binnen om recensies te checken op internet en wellicht trosradar waar we regelmatig zelf naar kijken of kassa etc te benaderen. Ze noemen zich zelf scooterveilingonline.nl maar staan anders vermeldt als je het geld moet overmaken voor wat betreft de credits. Ze noemen zichzelf een stichting in plaats van scooterveiling etc. hoe staan ze ingeschreven bij kvk? Is iemand ooit op onderzoek uit gegaan? Op dit moment leven we in een moeilijke tijd. Wellicht zullen ze meerdere websites hebben onder andere namen etc. hoeveel mensen worden op 1 dag opgelicht? En wat verdienen zij op 1 dag. reken maar uit bijvoorbeeld 27 credits of meer wat sommige mensen doen en denken een keer echt te kunnen winnen.

Zie onderstaande reacties van scooteronlineveiling.nl net als bij de andere mensen weer een excuus!

Dit moet stoppen !!!

Groeten, A.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door 1JanV »

Angela24121978. het kvk nummer staan rechts onderaan hun website. maar toch even op je verzoek even nagezien bij kvk. en dit is je antwoord. wel vreemd de beheer er van.

KVK 08077286
Vestigingsnr. 000016530543
Kastanjelaan 2
7316BN
Apeldoorn
08077286 0000 000016530543 Fluit Media BV. Fluit Media BV, Ondernemend Apeldoorn. Bedrijfsopleiding en -training. ...

Fluit Media B.V.

KVK 08077286
Rechtspersoon

08077286. Fluit Media BV. Fluit Media BV. Besloten vennootschap met gewone structuur.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Kijk nou eens naar die website ?! Niks zit logisch in elkaar.. alleen afbeeldingen van nieuwe scooters, en dan voor iets van 120 euro ? Denk je het zelf... ?! [Off-topic opmerking verwijderd door de Moderator] gewoon hard confronteren is het beste. Politie doet echt weinig met dit soort dingen is mijn ervaring.

yonikerver
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2014 15:29

Re: scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door yonikerver »

Weet iemand van jullie hun telefoon nummer?

vincent911
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2014 08:23

Re: scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door vincent911 »

Ik heb geen 100% bewijs; maar heb sterk het vermoeden dat deze site nep is. Ik ging in mijn hoofd voor een Yamaha Neo's; ik had namelijk de avond ervoor gezien dat deze wegging voor 1500 euro. Dat is 900 euro goedkoper dan in de winkel. De volgende avond zit ik een film te kijken en ben net 1 minuut te laat voor de veiling: De Neo's was er zogenaamd binnen een minuut uit! Terwijl ik de vorige avond minimaal mensen een half uur heb zien bieden tot de eindprijs van 1500.

Ik had alleen nog een Piaggio Zip als mogelijkheid. Maar daar zaten nu opeens alle bieders zogenaamd. Ik ben bij 1000 euro 3 keer gaan bieden; maar ene Andries boodt telkens binnen een seconde over mijn bod heen. Ik denk dat je blij mag zijn als je een scooter bij hun koopt met 100 euro korting! Haha! Goede scam! Er bieden gewoon mensen van hunzelf mee; die ervoor zorgen dat er NUL scooters weggaan met goede kortingen! De meeste scooters worden aan henzelf verkocht aangezien zij iedereen overbieden totdat er geen korting meer over is. Scooters waar geen ECHTE bieders op zitten zijn binnen een minuut verdwenen; die zijn zogenaamd voor 110 euro verkocht of hebben de minimum prijs niet gehaald.

Niet doen dus! weggegooid geld; en dan moet je het bedrag ook nog eens overmaken met ideal en dan hopen dat je je scooter krijgt. Jammer dat onze overheid consumenten niet beschermd tegen oplichters als deze. Ze hebben het te druk met bekeuringen uitschrijven; telefoongesprekken aftappen en emails onderscheppen. (!Investigate 911/wtc7!)

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Ja. De politie doet met oplichters zeer weinig. Er zijn belachelijk veel van dit soort mensen in Nederland actief.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door 1JanV »

bartsscooterservice schreef:Ja. De politie doet met oplichters zeer weinig. Er zijn belachelijk veel van dit soort mensen in Nederland actief.
Ondanks dat iedereen een gezond verstand heeft trappen hun nog steeds in zaken als deze. gewoon elke webwinkel nazien op kvk. controleer het webwinkel adres dat staat ingeschreven en kijk even na via het telefoon nummer. staat er alleen maar een nul 6 nummer en het moet een vast adres zijn is dat wel raar.
naast een vast nummer is een mobielnummer netjes en bereikbaar. ga niet altijd af op verhalen je leest hier alleen de onenigheden en dat kan best 2 % zijn terwijl 98% tevreden is.

mikkels
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2014 21:08

Re: scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door mikkels »

Ik heb dezelfde ervaring; als ik wil bieden kan ik niet bieden.
Vorige keer een bericht over de server, lijkt me een neppe boel, FRAUDE!!!

Graag wil ik een stappen ondernemen, weet iemand hoe dit kan, consumentenbond wellicht?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door dhc »

Consumentenbond doet niets, laat het los.Geen energie insteken. En zoek even naar de betekenis van het woord fraude....

mikkels
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2014 21:08

Re: scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door mikkels »

Dit is het bedrijf achter deze fraude.
Bijlagen
fluit.png
(27 KiB) 18938 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

oparijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2014 21:10

Re: scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door oparijk »

Scooterveiling is weer online en dat zijn ze al 2 jaar, als het een oplichtersbende is, blijven ze dan online? en de personen die klagen zijn er maar een beperkt aantal, als het werkelijk oplichters zijn dan denk ik dan zou er veel meer klachten moeten zijn. Ik heb nog niemand gehoord die betaald heeft en niets heeft gekregen. Als dat gebeurt dan ga je toch met een paar man "koffie" drinken in Apeldoorn, het adres is bekend.
OPA. :wink:

oparijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2014 21:10

Re: scooterveilingonline.nl

Ongelezen bericht door oparijk »

Vandaag een kennis gesproken die ook een tijdje terug heeft geboden op scooterveilingonline hij was de hoogste bieder ruim € 800 heeft dat bedrag overgemaakt (kon het doen want hij is politieman) en ze hebben de scooter die hij gewonnen had en via de telefoon de kleur en uitvoering besproken, thuis bezorgt gekregen. Dus OPLICHTING???? Bij hem is het toen goedgegaan.

Gesloten