Servicebeurt duurder dan afgesproken

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
marvin1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mar 2023 18:48

Servicebeurt duurder dan afgesproken

Ongelezen bericht door marvin1985 »

Vandaag hebben ze dag van me leven geven want met het volgende respectloos verhaal en waarschuwing voor mensen zal zijn om hier te komen!!!:

Twee weken terug heb ik gebeld wat een service beurt kost aldus volgens de man €100 a €150 euro en dat vond ik prima! aldus ben ik na paar dagen €100,- aanbetaald.
Na datum van vandaag maakte ze echt potje van met veel verdraaien hun woorden om te zeggen dat we een limiet hebben afgesproken hebben van €170,- en na een sms'je de kosten moest betalen waar een hele discussie over kwam.

Ik moest en zal de kosten moeten betalen omdat ik dit had afgesproken had met hun maar daar ging ik niet akkoord mee maar bleven bij hun stand punt 'dat heeft u wel afgesproken'. Uiteindelijk ging het om een luchtfilter van €20,- euro die niet in begrepen was in de service beurt en hebben dit niet vervangen om de kosten te besparen.

Er is duidelijk geen servicebeurt gegeven van een scooter met 25000 kilometer is aangezien de V-snaar en de rollen niet vervangen waren volgens hun dat niet hoefde maar er wel voor moet betalen evenals een reinigmiddel wordt toegevoegd in de tank maar dit soort middel werken tenzij je er in gelooft maar carburateur hoor je schoon te stralen dus een goedkope manier van schoonmaken.

De werkwijze is uitbuitenrij... voor de kleine dingen extra te rekenen omdat ze gewoon duur pand hebben en zeer duur zijn maar om dit te doen gaan ze verhalen ophalen dat je in hun sprookjes moet geloven maar je moet er wel in geloven want volgens hun gaan ze het je zo vaak uitleggen tot dat ze je op je niveau proberen te praten, zo zeggen ze dat gewoon beledigend.

Na het bellen naar een andere scooterzaak zit dit gewoon in begrepen in de servicebeurt betrekking tot dit geld bedrag. Waarbij ik de bon heb na laten kijken waarbij blijkt geen servicebeurt is uitgevoerd maar gewoon geld kloppenrij is en ze geven geen garantie bij reparatie staat op de bon. Ook gebruik van gereedschap sleutel rekenen ze gewoon €2 euro voor.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Servicebeurt duurder dan afgesproken

Ongelezen bericht door Moneyman »

marvin1985 schreef:
08 mar 2023 18:53
Vandaag hebben ze dag van me leven geven want met het volgende respectloos verhaal en waarschuwing voor mensen zal zijn om hier te komen!!!:
Ziet eruit als een slechte Google-translate-opdracht. En dat is van belang, want als je communicatie met het bedrijf net zo onduidelijk is geweest, vormt dat wellicht de aanleiding voor het probleem. Volgende keer maar naar een ander dan.

Overigens heeft je waarschuwing natuurlijk geen enkel nut, want je vertelt er überhaupt niet bij wáár we dan niet moeten komen.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Servicebeurt duurder dan afgesproken

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Ik teken voor een servicebeurt voor 170 euro!

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Servicebeurt duurder dan afgesproken

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik snap werkelijk helemaal niks van je verhaal, en daardoor is het lastig een reactie te geven waar je iets mee kan. Maak eerst je verhaal meer duidelijk a.u.b.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Servicebeurt duurder dan afgesproken

Ongelezen bericht door Cro »

Misschien ook een tip voor de moderatie, aangezien ze nieuwe topics van nieuwe leden vooraf controleren, om dit soort onbegrijpbaar posts niet te posten. Maar de topicstarter eerst eens aan te sporen er een duidelijk begrijpbaar verhaal van te maken voordat er goedkeuring gegeven gaat worden.

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Servicebeurt duurder dan afgesproken

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Mijn beeld van een servicebeurt is dat een aantal standaard dingen zoals controles gebeuren, en als er iets geconstateerd wordt dat vervangen moet worden dan komt dat bovenop de prijs van de servicebeurt van in dit geval 100 euro.
Er zijn 2 zaken die u opwerpt: de servicebeurt zou niet goed uitgevoerd zijn, in elk geval voldeed die niet aan wat u verwachtte; de vraag is of uw verwachtingen redelijk waren en ze er een potje van gemaakt hebben (maar mss staat op hun website dat ze alleen de banden oppompen bij een servicebeurt en dan bent u erin getrapt en heeft u geen reden om te klagen).
Daarnaast waren er dingen die vervangen moest worden, samen 70 euro, dit wordt pas bij de servicdebeurt geconstateerd. Het is wel netjes als ze dan even bellen om te melden dat het boven de schatting van 170 euro uit komt en zo te zien hebben ze een onderdeel van 20 euro niet vervangen (dus er wel netjes over gebeld?).

Plaats reactie