LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] snorscooter in de bergen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
wilfriedpeeters
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:53

snorscooter in de bergen

Ongelezen bericht door wilfriedpeeters »

ik zou graag willen weten met welke scooter je de bergen in kunt het liefst een snorscooter die sterk genoeg is om 2 volwassenen te kunnen dragen wie weet wat of kan iemand mij vertellen hoe ik mijn peugot ludix snor 2 takt dusdanig kan aanpassen dat hij mee kan de bergen in

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: snorscooter in de bergen

Ongelezen bericht door Barman »

Als je met twee volwassenen een berg op wilt kruipen is een snorscooter prima. Merk doet er niet toe.
Je kan beter ter plekke een brommertje huren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: snorscooter in de bergen

Ongelezen bericht door sjohie »

Ten minste een scooter met versnellingen zou ik denken. Een automaatje met zo weinig trekkracht verzuipt met 2 volwassenen er op. De keren dat ik door de bergen op Kreta tufte op een 50cc automaat hield het met 1 volwassene al niet over, en die waren toen al wat krachtiger dan een gemiddelde Nederlandse snorscooter.

Mij beviel een 80cc Honda Cub met versnellingen altijd wel goed in de bergen, daar kon je fatsoenlijk met 2 volwassenen op zitten, en meekomen met het verkeer.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: snorscooter in de bergen

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Een ludix snor is erg sloom, dat gaat niet werken in de bergen, en ook veel te licht aan de voorkant. Hoe moet zeker een klein ding zijn, en 50cc?

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: snorscooter in de bergen

Ongelezen bericht door 1JanV »

wilfriedpeeters schreef:ik zou graag willen weten met welke scooter je de bergen in kunt het liefst een snorscooter die sterk genoeg is om 2 volwassenen te kunnen dragen wie weet wat of kan iemand mij vertellen hoe ik mijn peugot ludix snor 2 takt dusdanig kan aanpassen dat hij mee kan de bergen in
Hoi toch even de vraag. waar buiten Nederland mag je met een snorbrommer rijden??

mach2005
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 feb 2009 15:35

Re: snorscooter in de bergen

Ongelezen bericht door mach2005 »

Alleen in Duitsland kennen ze die gekkigheid ook.

JtC3
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 aug 2012 15:36

Re: snorscooter in de bergen

Ongelezen bericht door JtC3 »

Een opgevoerde oldskool Honda MT-50, Suzuki SX of Yahama DT of iets derg. Allemaal van die oude crossmodellen met schakelbakken. Met een snorscooter in de bergen? Dan kun je net zo goed een rollator nemen...

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: snorscooter in de bergen

Ongelezen bericht door oo4load »

In duitsland rijden ook "snor scooters" echter dat zijn naderhand electronisch begrensde bromscooters en je moet ook met helm rijden.

In belgie kennen ze ook 25km brommers maar ook daar moet je een helm op.

En nee ze hebben geen genade voor nederlanders en hun "snor" scooter die 60 gaat en zonder helm rond tuft. Dan krijg je dus een boete en je snorscooter gaat hopelijk in de pers, ruimt lekker op.

Wil je geen problemen neem dan een bromscooter, die kennen ze overal want dat is de enige scooter die over heel europa dezelfde typegoedkeuring en rijbewijscategorie heeft.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: snorscooter in de bergen

Ongelezen bericht door 1JanV »

Wat ik begrepen heb, is dat in Nederland meer dan 70% van de snorscooters opgevoerd rijden. welk nut heeft het dan nog deze type uitvoering door te voeren.

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: snorscooter in de bergen

Ongelezen bericht door oo4load »

Omdat de gemiddelde snor rijder bang is dat zijn krulletjes plat worden gedrukt.
Of het vervelend vinden dat ze geen lompe koptelefoon op kunnen zetten tijdens het rijden.
Of ze hebben een nostalgisch gevoel bij die bijtende kou in hun gezicht terwijl ze krampachtig achter hun door regen en mist slecht doorzichtige windscherm zitten te schuilen.
Of omdat ze te lui zijn om 5 minuten te fietsen, maar ook te lui zijn om een helm op hun hoofd te tillen.
Of omdat ze al 2 boodschappen tassen hebben, en dus geen 3e hand meer over hebben om de helm mee naar binnen te nemen.

Allemaal zeer valide redenen.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: snorscooter in de bergen

Ongelezen bericht door 1JanV »

oo4load schreef:Omdat de gemiddelde snor rijder bang is dat zijn krulletjes plat worden gedrukt.
Of het vervelend vinden dat ze geen lompe koptelefoon op kunnen zetten tijdens het rijden.
Of ze hebben een nostalgisch gevoel bij die bijtende kou in hun gezicht terwijl ze krampachtig achter hun door regen en mist slecht doorzichtige windscherm zitten te schuilen.
Of omdat ze te lui zijn om 5 minuten te fietsen, maar ook te lui zijn om een helm op hun hoofd te tillen.
Of omdat ze al 2 boodschappen tassen hebben, en dus geen 3e hand meer over hebben om de helm mee naar binnen te nemen.

Allemaal zeer valide redenen.
Dus twee redens om wel en niet met helm te rijden.
Ik dacht dat het verstand binnen die pan beschermd moest worden.
De kapper kost nu ook teveel geld en de boete nog veel meer.
Ik denk (en ik denk dat ik er veel tegen de schenen aan ga schoppen) dat er gewoon een ontheffing ingevoerd moet worden om zonder helm op een maximale 25km/u te rijden. Tenslotte betalen wij aan ziekenhuis kosten voor deze onzin allemaal mee.
Er zijn mensen die echt geen helm kunnen verdragen oke dan maar een ontheffing aanvragen.
En het rijden met een snorbrommer is milieu nog onvriendelijker ook en rijd nog duurder ook.
Andere kant vraag ik mij af of die verzinner van die wet (Plusminus 1974 dacht ik) toen wel heeft nagedacht bij welke snelheid je al een gat in het hoofd kunt krijgen of in ieder geval een hersenschudding. Loop een met je hoofd tegen een muur welke snelheid heb je nu 5 km/u??
Van mij mogen de misbruikers allemaal van het fietspad, ik kan niet eens met mijn driewieler normaal rijden.

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: snorscooter in de bergen

Ongelezen bericht door opa60 »

ik stoor me aan je laatste regeltje janv. in plaats van een 3 wieler kun je beter een scootmobiel nemen en kun je gebruik maken van het trotair.veel veiliger joh. :twisted:

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: snorscooter in de bergen

Ongelezen bericht door 1JanV »

opa60 schreef:ik stoor me aan je laatste regeltje janv. in plaats van een 3 wieler kun je beter een scootmobiel nemen en kun je gebruik maken van het trotair.veel veiliger joh. :twisted:
Ik begrijp u. maar ik bedoel dan ook misbruikers die harder rijden dan dat de wet bedoelde. en mijn fiets heeft drie wielen :wink:

Gesloten