LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sparta 4 life electric moederfiets.......

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
4littlekids
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 mar 2011 08:29

Sparta 4 life electric moederfiets.......

Ongelezen bericht door 4littlekids »

Omdat ik degeneratieve fibromyalgie heb en 4 kinderen van 3,4, 8 en 9 jaar oud kreeg ik van mijn moeder een elektrische fiets. We zijn op 9 april wezen kijken en de enige die een stevig frame aanbied is Sparta. Nu had ik al een limited Edition van 2010 en ook al flink wat problemen mee gehad. Sparta heeft er uiteindelijk 3 standaards voor moeten uitleveren, remmen deden raar, jasbeschermer liet los, enz, enz.

Op 21 juli heb ik eindelijk mijn nieuwe fiets gekregen, op 28 juli wilde ik hem meenemen op kampeervakantie (budget) om boodschappen te halen in het dorp enkele km verderop maar ik moest wel een andere fietsendrager kopen want de fiets kan niet op de Twinny Load.
Op vrijdagavond de 27e bleek dat de motor niet goed was, hij zat vast en geen beweging in te krijgen.

De fietsplaza waar ik hem heb gekocht heeft hem nog om 21:30 opgehaald om te kijken of ze hem gemaakt kregen maar helaas.

Zonder goede fiets op vakantie dus....dit betekende boodschapjes halen met de auto (dit heeft me een tank benzine gekost :( ) terwijl ik stroom bij de tent had!!

Toen ik Sparta hierover had ingelicht gingen ze heel flauw naar de leverantier wijzen. Dus als fabrikant hebben ze dan blijkbaar geen schuld??? Net een stel kleine kleutertjes.

Nu zijn we een maandje verder en de bestickering laat al los, het witte zadel neemt de kleuren aan van de kleding die je aan hebt, de snoeren zakken uit het frame en ook is het een grote ramp met fietsstoeltjes!

Wacht maar tot een ander merk een fatsoenlijke fiets heeft want ik koop NOOOIT, NOOOOIT meer een Sparta.
Wat een meer dan waardeloze fabrikant die niet zijn fouten durft te erkennen.

Uiteindelijk heb ik toch een hele dure vakantie gehad want de kans dat ik gecompenseerd wordt door Sparta? Ik geloof niet meer in Sparta.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Sparta 4 life electric moederfiets.......

Ongelezen bericht door 1JanV »

Het moet maar even. U is een overeenkomst aangegaan met de dealer en alle geschillen moeten dan ook via de dealer gaan. De importeur bemoeit zich niet met de consument en zal nimmer dan dat ook doen met uitzonder nagelaten. De dealer koopt bij zijn importeur dus de dealer behoort dan op zijn beurt het met zijn dealer af te maken. dat zijn de spelregels maar ook een deeltje van de wet. dus als de dealer ja zegt maar krijgt nee van zijn importeur heeft hij een probleem maar niet U. dus lees goed u factuur.

4littlekids
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 mar 2011 08:29

Re: Sparta 4 life electric moederfiets.......

Ongelezen bericht door 4littlekids »

Waarom "het moet maar even"? Raar hoor, als ik wil laten weten dat Sparta 1) slechte kwaliteit levert en 2) zich aansteld als een klein kind dan hoef je niet denigrerend tegen mij te doen.
Ik ben nog steeds in gesprek met de fietsplaza waar we al jarenlang gebruik van maken en die geweldige service leveren maar ook zij lopen tegen de muur van Sparta aan.

Is het dan normaal als fabrikant om een fiets op deze manier af te leveren? Met zo'n gigfantische lange levertijd, een zadel wat na er na 1 maand gebruik al niet meer uitziet, fietsstoeltjes niet naar eigen keuze erop te krijgen/monteren zijn, stickers die loslaten, snoeren die uit het frame zakken, fietstassen niet naar eigen keuze te monteren zijn en een motor die het na 6 dagen al begeeft?????


1JanV; als u zo'n persoon bent die voor een fabrikant werkt....ik hoop dat ook u een keertje een week een zware fibromyalgieaanval heeft tegelijk met een baan, kids, huishouden en een fiets waar je afhankelijk van bent het niet doet.
Dan schrijft u nooit meer zo'n tekstje.

Sparta is gewoon een waardeloze fabrikant die niet hand in eigen beozem wil steken, waarom gewoon niet erkennen dat je een waardeloos product hebt geleverd voor zo ontzettend veel geld?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Sparta 4 life electric moederfiets.......

Ongelezen bericht door Chocomelk »

4littlekids schreef:Waarom "het moet maar even"? Raar hoor, als ik wil laten weten dat Sparta 1) slechte kwaliteit levert en 2) zich aansteld als een klein kind dan hoef je niet denigrerend tegen mij te doen.
Ik ben nog steeds in gesprek met de fietsplaza waar we al jarenlang gebruik van maken en die geweldige service leveren maar ook zij lopen tegen de muur van Sparta aan.
Dat is fietsplaza zijn probleem dat hun tegen de muur aanlopen, fietsplaza heeft die fiets
aan jou verkocht en hun horen te zorgen dat het opgelost word en hoe fietsplaza dat gaat
oplossen met Sparta is niet jou probleem.

Heb het idee dat fietsplaza van hun probleem jou probleem gaan maken.

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: Sparta 4 life electric moederfiets.......

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

4littlekids schreef:

1JanV; als u zo'n persoon bent die voor een fabrikant werkt....ik hoop dat ook u een keertje een week een zware fibromyalgieaanval heeft tegelijk met een baan, kids, huishouden en een fiets waar je afhankelijk van bent het niet doet.
Dan schrijft u nooit meer zo'n tekstje.
Dit is geen argument om u te wijzen op de de wettelijke regels met betrekking tot elke aankoop. De leverancier is verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product,want daar heeft u namelijk een overeenkomst mee afgesloten en niet met de fabrikant. U dient dus de leverancier aansprakelijk te stellen voor de gevolgen van het leveren van een "slecht" product en de leverancier moet zorgdragen voor het ongestoord gebruik en herstel van de problemen. Kan de leverancier dat niet, dan kunt u de koopovereenkomst ontbinden en kunt u een andere fiets c.q. merk uitzoeken. Het is niet uw probleem, niet het probleem van de fabrikant en de enige, die een probleem heeft is de leverancier, maar die vindt u te aardig en laat u vervolgens met uw probleem zitten en probeert u de fabrikant aan de schandpaal te binden. Dus zo aardig is uw leverancier niet, want die zou met de fabrikant moeten communiceren en een oplossing voor het probleem van uw leverancier moeten zoeken. Zo is het nu eenmaal geregeld in het Consumentenrecht. U belt toch ook niet naar Japan als uw Sony stuk gaat?

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Sparta 4 life electric moederfiets.......

Ongelezen bericht door 1JanV »

Ex-beheerder schreef:
4littlekids schreef:

1JanV; als u zo'n persoon bent die voor een fabrikant werkt....ik hoop dat ook u een keertje een week een zware fibromyalgieaanval heeft tegelijk met een baan, kids, huishouden en een fiets waar je afhankelijk van bent het niet doet.
Dan schrijft u nooit meer zo'n tekstje.
Dit is geen argument om u te wijzen op de de wettelijke regels met betrekking tot elke aankoop. De leverancier is verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product,want daar heeft u namelijk een overeenkomst mee afgesloten en niet met de fabrikant. U dient dus de leverancier aansprakelijk te stellen voor de gevolgen van het leveren van een "slecht" product en de leverancier moet zorgdragen voor het ongestoord gebruik en herstel van de problemen. Kan de leverancier dat niet, dan kunt u de koopovereenkomst ontbinden en kunt u een andere fiets c.q. merk uitzoeken. Het is niet uw probleem, niet het probleem van de fabrikant en de enige, die een probleem heeft is de leverancier, maar die vindt u te aardig en laat u vervolgens met uw probleem zitten en probeert u de fabrikant aan de schandpaal te binden. Dus zo aardig is uw leverancier niet, want die zou met de fabrikant moeten communiceren en een oplossing voor het probleem van uw leverancier moeten zoeken. Zo is het nu eenmaal geregeld in het Consumentenrecht. U belt toch ook niet naar Japan als uw Sony stuk gaat?
En zo bedoelde ik dat ook.
De verkoper heeft zijn plichten punt uit.
De verkoper geeft zijn service maar het heeft ook grenzen, ik ben ooit een regel tegen gekomen wat mij altijd is bij gebleven en dat luiden als “indien u als consument zich tot andere wenden dan dat onze overeenkomst is gesloten met die bedoeling u gelijke te krijgen zijn er geen andere mogelijkheden dan onze relatie te verbreken en zich juridische in mijn gemeente door te gaan”.
Enne 4littlekids ik werk niet meer ben al 20 jaar met penzoen en wat is er nu verkeerd aan het moeten werken. Overigens dank u voor de verwensing..

johnha
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 aug 2010 22:06

Re: Sparta 4 life electric moederfiets.......

Ongelezen bericht door johnha »

Als die geweldige fietsplaza je wat beter had ingelicht, hadden ze 1 vooraf al kunnen vertellen dat de levertijd super lang zou zijn omdat dit een nieuw model fiets is, 2 dat er alleen een bobike zitje voorop past en 3 dat er alleen orginele sparta fietstassen op passen en 4 ieder ander persoon had je kunnen vertellen dat een spierwit zadel niet wit blijft, 5 fietplaza had je kunnen vertellen dat bij Sparta de stickers niet onder de lak zitten en bij Gazelle, Batavus enz..wel, zo'n dure aankoop heeft gewoon goed advies nodig.

Je hebt zelf de keuze gemaakt om voor een lage prijzen dozen schuiver te gaan, een fietsspeciaalzaak had je wel een juist advies gegeven zodat je vooraf weet waar je mee af bent.

Gesloten