LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
CLN
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2020 13:26

Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door CLN »

Vandaag is de 9e week ingegaan dat ik met een fiets zit waar ik niet op kan fietsen omdat er een nieuw achterwiel in moet. Je zou toch denken dat een fietsfabriek achterwielen heeft maar nee hoor, ik wacht nog steeds. En ik vind dit abnormaal en na wat over en weer chatberichten naar Sparta bieden ze een cadeau kaart aan als excuses, alsof je daarmee kunt fietsen. Dit was één keer Sparta maar nooit weer!

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een fietsfabriek heeft ook wel achterwielen, maar schijnbaar niet los. Onderdelen komen veelal uit China en losse onderdelen zijn vrij kostbaar om op voorraad te hebben. En dankzij een of ander virusje die over de hele wereld waait lopen levertijden enorm op.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door sjohie »

Alle logistieke ketens zijn flink opgerekt, of regelrecht gebroken door corona. In China hebben ze een poos nog geen kwart van de containerschepen kunnen laden, simpelweg omdat al het personeel thuis zat. Dat inlopen is een herculeaanse taak, waar ze nu nog mee bezig zijn. Idem de spoorterminals waar de containers op de zijderoute treinen gezet moeten worden. Rest nog de luchtvrachtcapaciteit, maar die is ook veel minder, en de capaciteit die er nog wél is, is alleen nog te boeken tegen 3x hogere tarieven dan die van voor de crisis. Sparta heeft in dit geval ook weinig opties meer. Alle losse onderdelen voor het maken van een achterwiel komen ook overal vandaan, en de machines om die wielen mee te maken, trek je ook niet zo even van een plank.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wat is er stuk?
Velgen en spaken doe ik zelf wel even, en een nieuwe motor in spaken als er geen compleet wiel is kost 1½ uur extra werk.

Ik zie een wiel als 3 losse delen... dus is het wel te herstellen of heb je matige fietsenmaker?

sake1987

Re: Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door sake1987 »

CLN schreef:
13 okt 2020 13:37
Vandaag is de 9e week ingegaan dat ik met een fiets zit waar ik niet op kan fietsen omdat er een nieuw achterwiel in moet. Je zou toch denken dat een fietsfabriek achterwielen heeft maar nee hoor, ik wacht nog steeds. En ik vind dit abnormaal en na wat over en weer chatberichten naar Sparta bieden ze een cadeau kaart aan als excuses, alsof je daarmee kunt fietsen. Dit was één keer Sparta maar nooit weer!
Dan kan je ook geen Batavus, Koga, Raleigh en nog veel merken niet kopen, zijn allemaal eigendom van de Accell Group NV.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Fietsenverkoop is daarbij dit jaar enorm gestegen door het coronavirus. Zal ook een effect hebben op onderdelen.

Je zou kunnen stellen dat het fietsvirus ook heeft toegeslagen. Als je het vergelijkt met vorig jaar is het erg druk op de fietspaden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door crazyme »

CLN schreef:
13 okt 2020 13:37
Vandaag is de 9e week ingegaan dat ik met een fiets zit waar ik niet op kan fietsen omdat er een nieuw achterwiel in moet. Je zou toch denken dat een fietsfabriek achterwielen heeft maar nee hoor, ik wacht nog steeds. En ik vind dit abnormaal en na wat over en weer chatberichten naar Sparta bieden ze een cadeau kaart aan als excuses, alsof je daarmee kunt fietsen. Dit was één keer Sparta maar nooit weer!
En wat gaf sparta als reden ? Waarom moet er een nieuwe in ? Hoe oud is de fiets ?

Netjes dat ze een cadeaukaart aanbieden, jammer dat je zo kortzichtig reageert.

wolb
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jun 2018 14:31

Re: Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door wolb »

Hier al jaren Sparta en nu nog. Nooit geen problemen gehad met onderdelen die stuk waren. Denk dat corona roet in het eten gooit met de levertijd van onderdelen. Hier een tevreden Sparta-klant.

CLN
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2020 13:26

Re: Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door CLN »

Ik vraag me af of iedereen die zo begrijpend voor Sparta is, ook zo begrijpend was als ze zelf 9 weken zonder vervoer zouden zitten. Mijn fiets is 4 jaar en ja er is veel op gefietst maar daarvoor heb ik hem ook. De velg is gescheurd op meerdere plaatsen en van Sparta zeggen ze steeds volgende week komt hij. Ja er komt altijd een volgende week als je mazzel hebt en nee het ligt niet aan onze dealer die doet alles wat in zijn macht ligt. En kortzichtig? Die cadeau kaart vind u netjes? Nou ik niet, ik vind het een dooddoenertje. Aan zo'n kaart heb ik helemaal niets en wil hem ook niet. Ik heb hem dus ook geschonken aan de directeur van Sparta zodat hij bij bol. een boek kan bestellen over wat service inhoud, steekt hij misschien nog wat van op.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

CLN schreef:
16 okt 2020 10:39
Ik vraag me af of iedereen die zo begrijpend voor Sparta is, ook zo begrijpend was als ze zelf 9 weken zonder vervoer zouden zitten. Mijn fiets is 4 jaar en ja er is veel op gefietst maar daarvoor heb ik hem ook. De velg is gescheurd op meerdere plaatsen en van Sparta zeggen ze steeds volgende week komt hij. Ja er komt altijd een volgende week als je mazzel hebt en nee het ligt niet aan onze dealer die doet alles wat in zijn macht ligt. En kortzichtig? Die cadeau kaart vind u netjes? Nou ik niet, ik vind het een dooddoenertje. Aan zo'n kaart heb ik helemaal niets en wil hem ook niet. Ik heb hem dus ook geschonken aan de directeur van Sparta zodat hij bij bol. een boek kan bestellen over wat service inhoud, steekt hij misschien nog wat van op.
Vraag dan aan de verkoper een leenfiets, probleem opgelost. Sparta is ook afhankelijk van transporteurs. U wilt niet weten hoeveel zendingen hier zakelijk worden ingepland en hoe weinig er daadwerkelijk op het juiste moment met de juiste inhoud staan. Plannen is in deze tijd enorm lastig. Maar als de leverancier/transporteur zegt dat er volgende week een zending komt en deze blijkt achteraf niet door te kunnen gaan bent u wel al blij gemaakt met een dode mus. Jammer, maar teleurstellingen horen bij het leven. Net zo goed als omgaan met tegenslagen.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door 16again »

CLN schreef:
16 okt 2020 10:39
De velg is gescheurd op meerdere plaatsen....
Kan fietsenmaker dan geen nieuwe velg monteren met de oude naaf?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door scontra »

CLN schreef:
13 okt 2020 13:37
Vandaag is de 9e week ingegaan dat ik met een fiets zit waar ik niet op kan fietsen omdat er een nieuw achterwiel in moet. Je zou toch denken dat een fietsfabriek achterwielen heeft maar nee hoor, ik wacht nog steeds. En ik vind dit abnormaal en na wat over en weer chatberichten naar Sparta bieden ze een cadeau kaart aan als excuses, alsof je daarmee kunt fietsen. Dit was één keer Sparta maar nooit weer!
Heel netjes en klantvriendelijk van Sparta dat zij u een cadeaukaart aanbieden, terwijl zij daartoe niet verplicht zijn.
Blijkbaar heeft u wel 4 jaren probleemloos gefietst op uw Sparta en nu, vanwege een gevalletje '' overmacht, is er plotsklaps niets meer goed aan dit merk.
En een goede fietsenmaker biedt u een reservefiets aan in een dergelijk vervelende situatie, maar wat let u om hier naar te vragen ?


Uw volgende fiets dan maar bij/van bijv. Gazelle, Stella of Amslod kopen, dan bent u er in ieder geval zeker van dat u hier vaker een klacht kan deponeren.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door Erthanax »

CLN schreef:
16 okt 2020 10:39
(...) Die cadeau kaart vind u netjes? Nou ik niet, ik vind het een dooddoenertje. Aan zo'n kaart heb ik helemaal niets en wil hem ook niet. Ik heb hem dus ook geschonken aan de directeur van Sparta zodat hij bij bol. een boek kan bestellen over wat service inhoud, steekt hij misschien nog wat van op.
Heeft u hem echt opgestuurd? Dat vind ik wel een leuke actie. Ik ben benieuwd of u daar nog een reactie op krijgt.

Dat u ontstemd bent dat u uw fiets al zo lang niet kunt gebruiken kan ik me wel voorstellen. Maar ja, wat er (nog) niet is dat is er niet. Heeft uw fietsenwinkel niet "nog iets staan" waarmee u de wachttijd kunt overbruggen?

sake1987

Re: Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door sake1987 »

Bij ons zit een onderdelen winkel waar velgen in alle maten hangen.
Kan uw fietsenmaker bij zo'n winkel niet 1 ophalen?

peter17111962
Berichten: 560
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"bieden ze een cadeau kaart aan als excuses"

Nooit geweten dat een cadeau kaart ook te gebruiken is als vervanger van een achter wiel :roll:

wolb
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jun 2018 14:31

Re: Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door wolb »

Mijn dealer van sparta heeft een andere wiel van ander merk geplaatst, Dat is een paar keer gebeurt. Kon ik weer vrolijk verder fietsen, tot de nieuwe kwam. Dus op naar de dealer en vraag om een tijdelijk ander achter wiel.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door WZZ »

HIERBOVEN GELEZEN IN EEN REACTIE: Jammer, maar teleurstellingen horen bij het leven. Net zo goed als omgaan met tegenslagen.

Op het forum krijg je in plaats van goede raad wijze levenslessen!

SimenKeizer
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2020 13:19

Re: Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door SimenKeizer »

Niet handig maar kan van 2 kanten komen dat er geen tussen oplossing is.
Ook met mijn "TREK" fiets een gescheurde velg gehad. Was met 2 weken gerepareerd maar voor de tussentijd door 12go een leenfiets aangeboden gekregen zonder er om te hoeven vragen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zijn wijze levenslessen dan geen goede raad?

pk49
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:16

Re: Sparta e-bike: wachten op achterwiel

Ongelezen bericht door pk49 »

dat is niks: Ik ben al bijna vier maanden op mijn nieuwe Forza efiets aan het wachten. De levertijd van verschillende onderdelen is belachelijk lang.

Gesloten