LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Static fiets defect slechte kwaliteit

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
martin1972
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2017 18:42

Static fiets defect slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door martin1972 »

ik kreeg een static fiets met losse spaken, lege banden, ontbreken schroeven, vieze kratjes. Een grote miskoop en we zijn ontzettend lang bezig geweest want de 85% montage was amper gedaan. Slechte telefoonservice. Er werd mij via de telefoon verteld dat ik het achterframe zelf maar moest terug buigen.

Een goede fiets voor ouder kind is hier absoluut af te raden. Laat u niet misleiden door de prijs. Zelf retourneren kost geld en als het product dan zogenaamd beschadigd terugkomt kun je zelf opdraaien voor de prijs. na meerdere malen contact met static fietsen nog geen passende oplossing.

graag mijn geld terug dan koop ik een betere fiets voor mijn dochter.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen wat voor stappen ik allemaal kan nemen.

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Static fiets defect slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, iets met kosten en prijs/kwaliteit. Een fietsenmaker monteerd de hele fiets af en zorgt dat u veilig op weg kan. Een internet dozen schuiver is geen fietsenmaker en heeft zelf weinig verstand van wat hij verkoopt.
Het enige dat u kunt doen is de fiets terug sturen en u beroepen op de herroepingsrecht mits binnen 14 dagen. En ja, als de fiets beschadigd aankomt omdat u het niet goed verpakt heeft bent u zelf verantwoordelijk voor die kosten.
Neem die kosten voor lief en ga met een grote bos bloemen naar de lokale fietsenmaker. Bied uw excuses aan dat u deze eerst geen boterham gunde en dat u dacht dat goedkoop ook echt goedkoper was. Koop bij deze man/vrouw een fiets. Is er ook een probleempje, kunt u altijd terug naar deze winkel.

martin1972
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2017 18:42

Re: Static fiets defect slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door martin1972 »

Het probleem is nu dat de fiets niet meer gebruik kan worden door dat de trapas defect is.
Wij hebben geen vertrouwen meer in deze fiets.
Ik zal idd de volgende fiets gewoon bij een fietsenwinkel kopen.

Static Fietsen
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2017 17:47
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Static fiets defect slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door Static Fietsen »

Beste Martin,

ik heb je reactie gezien en gelezen over onze product. ik zal het even duidelijk maken bij ons kunt u geen rijklaar fietsen bestellen, fietsen zijn standaard in doos %85 procent gemonteerd resterende %15 procent moet door u zelf gedaan worden. Het is onmogelijk dat u fiets van ons ontvangt met lege banden die worden 2x gecontroleerd voor dat ze magazijn verlaten, kratjes kunt u bij ons (Static) niet kopen. Wegens veiligheidsvoorschriften zullen we nooit aan telefoon aangeven dat u iets van fiets zelf moet buigen kan niet verteld worden dat u zelf achter frame moet buigen.

Bij ons (Static) als particulier klant kunt u geen bestelling plaatsen we zijn groothandel. We doen aan dropshipping, als er een verkeerde of een beschadigde product wordt geleverd hoeft u bij ons nooit zelf terug te sturen we laten het per Postnl of door een van onze eigen chauffeurs afhalen.
U geeft aan dat u met Static meerdere malen contact heeft genomen telefonisch zullen bij ons klachten nooit geholpen worden we vragen altijd een mail met aankoopbon en foto's van desbetreffende product te sturen. Onder uw naam kunnen wij (Static) en onze verkoop punt geen bestelling terug vinden.

Als u toch een aankoopbon hebt en foto's van beschadigde fiets zal ik graag willen ontvangen u kunt alles mailen naar [email protected]

Met vriendlijke groet,

Baran H.
Static Fietsen

martin1972
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2017 18:42

Re: Static fiets defect slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door martin1972 »

mijn vrouw heeft alle gevraagde gegevens al meerdere keren doorgemaild.
wel raar dat jullie nu opeens wel op in gaan en reageren.

de fiets wilde ik laten monteren bij een fietsenmaker. fietsenmaker heeft tegen mij gezegd dat de fiets niet deugd en
dat de verkoop ongedaan moest worden gemaakt.

verkoper heeft gezegd fiets moet terug in de doos in originele verpakking bij retour en omdat de fiets al in gebruik was geweest deze niet terug konden nemen.

zouden jullie mij kunnen uitleggen wat jullie retour eisen zijn? wat jullie garantie eisen zijn?

een fiets van kort gebruik kan niet zo snel zoveel mankementen krijgen.

stofzuigertje

Re: Static fiets defect slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Slecht gemonteerd en in doos gekocht..... daar is eerste probleem en kan extra slijtage veroorzaken.

Rijden op te lange spaken dus die door velg lint heen prikken komt vaker voor.

Fietsenmaker heeft blijkbaar werk zat en is gewend iets beter afgestelde van de grote merken binnen te krijgen.
Het nalopen is veel werk en dan zou deze flink duurder worden.....
U had niet bij groothandel moeten kopen en bij plaatselijke dealer want er zijn enkele dealers in Nederland die hem wel rijklaar afleveren.

Static Fietsen
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2017 17:47
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Static fiets defect slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door Static Fietsen »

martin1972 schreef:mijn vrouw heeft alle gevraagde gegevens al meerdere keren doorgemaild.
wel raar dat jullie nu opeens wel op in gaan en reageren.

de fiets wilde ik laten monteren bij een fietsenmaker. fietsenmaker heeft tegen mij gezegd dat de fiets niet deugd en
dat de verkoop ongedaan moest worden gemaakt.

verkoper heeft gezegd fiets moet terug in de doos in originele verpakking bij retour en omdat de fiets al in gebruik was geweest deze niet terug konden nemen.

zouden jullie mij kunnen uitleggen wat jullie retour eisen zijn? wat jullie garantie eisen zijn?

een fiets van kort gebruik kan niet zo snel zoveel mankementen krijgen.
Weet u wat ik eigenlijk raar vind u geeft aan dat u bij onze dealer een bestelling heeft geplaatst onze dealer kan geen bestelling terug vinden onder uw naam & adres gegevens u heeft ook een klacht ingediend bij klachtenkompas.nl ik heb gevraagd voor een order nummer door u gestuurde order nummer hebben we gecontroleerd en contact opgenomen. Mevrouw aan telefoon gaf aan dat ze zeker blij was met product en dat er geen klachten zijn.
ik vind best wel raar dat gegevens wat u doorgeeft bij een andere bestelling hoort. ik zal u nogmaals vragen om mails wat eerder gestuurd zijn door te mailen naar [email protected] of [email protected]. Na ontvangst van correcte gegevens en mail correspondentie kunnen we stappen ondernemen.

Met vriendelijke groet,

Baran H.
Static Fietsen

Brainfreeze
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 feb 2011 20:15

Re: Static fiets defect slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door Brainfreeze »

Met alle respect kun je voor een nieuwe fiets in deze prijsklasse niet heel veel verwachten.
De kwaliteit en verouderingscurve zullen equivalent aan de prijs zijn.
Voor dit budget kun je beter een 5 jaar oude A-merk fiets aanschaffen, daar kun je dan nog 5 tot 10 jaar op fietsen zonder dat er van alles afvalt, stuk gaat of verroest waar je bij staat.
Als je er ook nog een beetje goed op past is ie zelfs bij inruil nog een centje waard ipv een enkeltje oud ijzerbak....

Lynndeenhouwerr
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2017 13:01

Re: Static fiets defect slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door Lynndeenhouwerr »

Ik heb ook een Static fiets aangeschaft en deze heb ik niet eens langer dan een maand, de spaken zijn verroest en de ketting valt er maar telkens af
Wijze les om nooit meer dit merk online te bestellen

Static Fietsen
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2017 17:47
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Static fiets defect slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door Static Fietsen »

Op alle fietsen zit er garantie op, u kunt altijd in garantie termijn vragen voor omruiling of reparatie. Alle klachten kunnen ook opgestuurd worden naar [email protected] met vermelding van aankooppunt , factuurnummer en aankoopdatum, na ontvangst van gegevens zullen we contact opnemen met verkoper om het probleem op te lossen.

Static Fietsen
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2017 17:47
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Static fiets defect slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door Static Fietsen »

Lynndeenhouwerr schreef:Ik heb ook een Static fiets aangeschaft en deze heb ik niet eens langer dan een maand, de spaken zijn verroest en de ketting valt er maar telkens af
Wijze les om nooit meer dit merk online te bestellen
Op alle fietsen zit er garantie op, u kunt altijd in garantie termijn vragen voor omruiling of reparatie. Alle klachten kunnen ook opgestuurd worden naar [email protected] met vermelding van aankooppunt , factuurnummer en aankoopdatum, na ontvangst van gegevens zullen we contact opnemen met verkoper om het probleem op te lossen.

stofzuigertje

Re: Static fiets defect slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een niet goed afgesteld achterwiel en gewoon blijven gebruiken en ook niet ketting gesmeerd... dan krijg je roest en problemen.

De spaken, ja goedkoopste dus enige roest hoorde zo......

NeoDutchio
Berichten: 12310
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Static fiets defect slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lynndeenhouwerr schreef:Ik heb ook een Static fiets aangeschaft en deze heb ik niet eens langer dan een maand, de spaken zijn verroest en de ketting valt er maar telkens af
Wijze les om nooit meer dit merk online te bestellen
Als u de ketting op spanning zet zal deze er niet meer van af vallen. Dat is een van de zaken die bij een goede afmontage gedaan wordt. Als u denkt ook maar ergens online een rijdbare en afgemonteerde fiets, dan is het inderdaad wel verstandig om niet meer online te kopen. Dit kan namelijk niet.

stofzuigertje

Re: Static fiets defect slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Fietsenwinkel.nl en stella leveren online bestelde wel rijklaar... dus niet elke webshop leverde in doos en bekijk het maar.

Dat zie je wel aan de prijzen maar het kan wel, rijklaar geleverd en nagekeken.....

D. Mara
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2018 12:47

Re: Static fiets defect slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door D. Mara »

Wij hebben thuis naar alle tevredenheid een Static Transportfiets. De locale fietsenwinkel heeft hem netjes in elkaar gezet, versnellingen, handrem, ketting, spaken.. Geen enkel probleem tot dusver. Prima fiets voor het geld.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Static fiets defect slechte kwaliteit

Ongelezen bericht door sylvesterb »

stofzuigertje schreef:Fietsenwinkel.nl en stella leveren online bestelde wel rijklaar... dus niet elke webshop leverde in doos en bekijk het maar.
Lezen blijft moeilijk, dit is geen webshop maar een groothandel die enkel aan zakelijke gebruikers levert. Consumentenrecht is dus ook niet van toepassing als je hier een bestelling doet.

Gesloten