LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stella levert oud model

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
louma
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2019 00:22

Stella levert oud model

Ongelezen bericht door louma »

Beste,

Ik heb een stella fiets besteld, en nu hebben ze een oud model geleverd, dat goedkoper afgewerkt is. Ik heb het al bij ze gemeld, en ik krijg als het goed is volgende week de goede, maar ik vroeg me af of dit iets is wat vaker gebeurd is? Als ik iets minder goed had opgelet, en hem gewoon had geaccepteerd, hadden ze vette winst op me gemaakt. Ben ik te achterdochtig als ik vermoed dat ze dit express hebben gedaan?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Stella levert oud model

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die vette winst maken ze toch wel. Die fiets gaat naar de volgende klant. Hij is nieuw en wordt niet weggegooid. Zorg dat je gauw genoeg een servicebeurt krijgt zoals dat hoort. Anders luidt je volgende topic: Er breken allemaal spaken in mijn fiets! Dat is altijd de eerste storing.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Stella levert oud model

Ongelezen bericht door scontra »

louma schreef:
17 mei 2019 00:26
Beste,

Ik heb een stella fiets besteld, en nu hebben ze een oud model geleverd, dat goedkoper afgewerkt is. Ik heb het al bij ze gemeld, en ik krijg als het goed is volgende week de goede, maar ik vroeg me af of dit iets is wat vaker gebeurd is? Als ik iets minder goed had opgelet, en hem gewoon had geaccepteerd, hadden ze vette winst op me gemaakt. Ben ik te achterdochtig als ik vermoed dat ze dit express hebben gedaan?
Aan de fiets op zich wordt al aardig verdient, vandaar dat Stella altijd een zeer hoge "korting" kan geven op de hun eigen adviesprijs !
Het bij verdienmodel zit'm in de service, onderhoud en reparatiebeurten die ze t.z.t. op de door u gewenste locatie (kunnen) gaan uitvoeren.
Maar uiteraard bent u op de hoogte van de kosten die daarmee verbonden zijn, zoals o.a. het starttarief van € 15,00, de voorrijkosten van € 60,00 en het uurloon van € 60,00, plus nog de eventueel benodigde materialen.
Zo wordt een toekomstig servicebeurtje voor uw Stella fiets toch een flinke aderlating.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Stella levert oud model

Ongelezen bericht door sylvesterb »

louma schreef:
17 mei 2019 00:26
Ben ik te achterdochtig als ik vermoed dat ze dit express hebben gedaan?
Ja je bent te achterdochtig, er is geen rede om aan te nemen dat ze dit express hebben gedaan. Hun marge zit niet in de fiets maar in de service e.d. er omheen. Nu maken ze kosten om de fiets weer om te ruilen.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Stella levert oud model

Ongelezen bericht door Costnix »

@scontra: het uurloon betaal je ook in een fietsenwinkel.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Stella levert oud model

Ongelezen bericht door scontra »

Costnix schreef:
17 mei 2019 12:20
@scontra: het uurloon betaal je ook in een fietsenwinkel.
Maar geen starttarief en geen voorrij kosten en dat scheelt al weer een hele slok op een borrel !

Gesloten