LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] The Vespa Shop

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Middelkoop
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2019 15:26

The Vespa Shop

Ongelezen bericht door Middelkoop »

Ik heb een verkeerd product geleverd gekregen van The Vespa Shop. Dit is mij in het verleden ook al een keer gebeurd.
Toen heb ik het probleem ook grotendeels zelf moeten oplossen. Nu willen ze dat ik het verkeerd geleverde eerst retour stuur,
alvorens ze het door mij bestelde opsturen. Er staan geen voorwaarden op hun website en ook geen formulier om de koop ongedaan te maken. Dit is wettelijk wel verplicht. Ik, als consument, loop het risico als ik iets terug stuur. Dus zal ik het aangetekend moeten versturen. Ik vind dat zij als veroorzaker van dit probleem het ook maar chique moeten oplossen.

Zijn er nog meer mensen met slechte ervaringen met dit "bedrijf?"

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: The Vespa Shop

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Middelkoop schreef:
13 jan 2019 14:50
Ik heb een verkeerd product geleverd gekregen van The Vespa Shop. Dit is mij in het verleden ook al een keer gebeurd.
Toen heb ik het probleem ook grotendeels zelf moeten oplossen. Nu willen ze dat ik het verkeerd geleverde eerst retour stuur,
alvorens ze het door mij bestelde opsturen. Er staan geen voorwaarden op hun website en ook geen formulier om de koop ongedaan te maken. Dit is wettelijk wel verplicht. Ik, als consument, loop het risico als ik iets terug stuur. Dus zal ik het aangetekend moeten versturen. Ik vind dat zij als veroorzaker van dit probleem het ook maar chique moeten oplossen.

Zijn er nog meer mensen met slechte ervaringen met dit "bedrijf?"
Er is geen wettelijke verplichting voor een formulier op de website. Er is een wet waarmee je de koop ongedaan kunt maken tot 14 dagen na ontvangst dat is compleet iets anders.

Je loopt risico als het product wat je retour stuurt niet retour komt, echter aangetekend is ook niet nodig. Track & trace is voldoende en neem aan dat The Vespa Shop de retour kosten voor zijn rekening neemt.

Welke chique oplossing wens je dan? Waarom zouden zij jouw wel moeten vertrouwen en jij hun niet?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: The Vespa Shop

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Middelkoop schreef:
13 jan 2019 14:50
Zijn er nog meer mensen met slechte ervaringen met dit "bedrijf?"
Uzelf. Maar wat maakt het uit als andere mensen zich melden die ook slechte ervaringen hebben? Wordt uw probleem dan ineens opgelost?
Er is een fout gemaakt. Een verkeerd artikel is opgestuurd. U wil dat niet hebben, dus hoeveel moeite is om dat even terug te sturen. Uiteraard op kosten van het bedrijf.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: The Vespa Shop

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo [persoonsnaam door moderator verwijderd], u hebt gelijk. Dat zou wel zo chique zijn. Ik zou er nog eens achteraan bellen. Op z'n minst zou u het kosteloos terug moeten kunnen sturen omdat de fout bij de webshop ligt.
Als u de koop ongedaan wilt maken dan staat hier https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... bedenktijd een voorbeeldbrief.

Gesloten