LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tomos fast & furious scooters

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Zernike

Tomos fast & furious scooters

Ongelezen bericht door Zernike »

KOOP HIER NOOIT!!!!

Ik wacht al 4 weken op de levering van een tomos snor. Besteld op 11 februari. Het enige wat ik heb gekregen is een bevestigingsmail. Ik heb het volledige bedrag van 1634 betaald.

Na 13 dagen geen bericht of telefoontje heb ik contact opgenomen om te vragen wanneer ze van plan zijn een bericht te sturen over de levering o.i.d.
Maar toen kreeg ik via de telefoon al te horen dat als ik op deze toon spreken dat hij op zou hangen. Dus ik zei tegen hem de klant is koning niet waar? Waarop degene zegt nou zo werkt dat niet bij mij..

Toen heb ik hem het verzoek gedaan om mij terug te betalen.. omdat ik hier weinig vertrouwen in heb.. niks bleek minder waar te zijn ik kreeg het antwoord dat ik maar een mail moest sturen, om dit verzoek in te dienen. Zo gezegd zo gedaan. Dit is de reactie.

Indien wij onverhoopt niet in staat zijn binnen 12 weken te leveren dan kan de koop worden ontbonden.

Nou ben ik toevallig consument. En werkzaam als jurist. Ik ken de regels. Er is niks geleverd maar wel betaald. Zelfs na 4 weken nog geen bericht of telefoontje, is er sprake van dwaling (art. 6:228 BW) ik heb ze daar gisteren van op de hoogte gebracht. En dat ik volledig het recht heb te overeenkomst te ontbinden.

Dat wil dus zeggen dat ik al vanaf 23 februari bezig ben mijn geld terug te krijgen, van iets wat ik niet heb gekregen. Wat normaal gesproken zonder enige twijfel noch wrijfing terug betaald zou moeten worden. Zelfs al had ik de brommer 13 dagen gehad 50 km op gereden en me dan bedacht. Hadden ze me het terug moeten geven. Omdat de consument recht heeft het product uit te proberen. Binnen 14 dagen na levering van product. Mag de overeenkomst zonder enige kosten worden ontbonden!!

Nou vond ik op de website een artikel over annulering van de koopovereenkomst waar 250 euro van wordt gevraagd. Wat uiteraard ook niet mag. En zeker niet als argument op naam zetten etc..

Kortom dit bedrijf neemt de regels in de wet niet zo nou. Waarop ik een rechtzaak ga beginnen. Zulke malefide praktijken in Nederland mogen geen kans krijgen. En nog meer mensen op te lichten.

Trap overigens niet in de recensies op hun website. Deze worden gecontroleerd door eigen personeel en vervolgens geplaatst. Omdat mijn recensie en een van een kennis niet wordt geplaatst.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mar 2018 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Tomos fast & furious scooters

Ongelezen bericht door Nevyn »

Vind je het als jurist niet een beetje raar dat je alles al betaald voor levering ?

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Tomos fast & furious scooters

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Maar toen kreeg ik via de telefoon al te horen dat als ik op deze toon spreken dat hij op zou hangen. Dus ik zei tegen hem de klant is koning niet waar? Waarop degene zegt nou zo werkt dat niet bij mij..
Dan zou je bij menig ondernemer hetzelfde te horen krijgen als je op die toon gesproken hebt.
En dan zou je bij menig ondernemer ook onderaan op de stapel komen als je niet normaal kan communiceren.


.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Tomos fast & furious scooters

Ongelezen bericht door bprosman »

Voor een jurist behoorlijk wat spelvouten. En argumentum ad verecundiam al zeker niet.
Omdat de consument recht heeft het product uit te proberen. Binnen 14 dagen na levering van product. Mag de overeenkomst zonder enige kosten worden ontbonden!!
En dat geldt ook voor artikelen die op kenteken gezet moeten worden ? Zeker weten ?

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Tomos fast & furious scooters

Ongelezen bericht door Spacestar »

Dus ik zei tegen hem de klant is koning niet waar?
Maar de klant moet zich wel keizerlijk gedragen. Al een heel oud gezegde wat vaak NIET in de praktijk word gebracht.

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Tomos fast & furious scooters

Ongelezen bericht door Erthanax »

Van een jurist die zich "zernike" noemt, zou ik meer oog voor detail verwachten.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Tomos fast & furious scooters

Ongelezen bericht door thecure »

Kortom dit bedrijf neemt de regels in de wet niet zo nou.
Jurist? Ja doei!
Een echte jurist maakt niet zulke spelfouten.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Tomos fast & furious scooters

Ongelezen bericht door kokka »

wat ik niet uit de post van TS kan halen, is deze snorfiets online besteld of in een van hun winkels?

lijkt me wel een mooie deal dat je een snorfiets 50km mag proberen, en hem dan alsnog in zonder opgaaf van reden terug kan sturen..ik denk dat deze Jurist niet heel erg opgelet heeft bij de LOI.
op hun website kan ik overigens geen informatie vinden over de wet koop op afstand, en je wettelijke recht tot herroeping. als ze de klant niet duidelijk informeren dan heb je zelfs 12 maanden de tijd om van de koop af te zien ( mits je de brommert in de tussentijd niet gebruikt hebt natuurlijk)

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tomos fast & furious scooters

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jurist is geen beschermde titel. Iedereen mag zich zo noemen.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Tomos fast & furious scooters

Ongelezen bericht door pedro714 »

Wat zou je ervan denken eens een cursus Nederlands te gaan volgens. Wrijfing??????? moet zijn wrijving. Malefide moet zijn Malavide enz.enz. Jurist??? Zelf benoemd zeker. Laat mij niet lachen.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Tomos fast & furious scooters

Ongelezen bericht door marnix »

"te gaan volgens" Ook mooi!

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Tomos fast & furious scooters

Ongelezen bericht door Lady1234 »

pedro714 schreef:Wat zou je ervan denken eens een cursus Nederlands te gaan volgens. Wrijfing??????? moet zijn wrijving. Malefide moet zijn Malavide enz.enz. Jurist??? Zelf benoemd zeker. Laat mij niet lachen.
“Malavide”? Bedoelt u niet malafide?

Ook “nou” is wel leuk. Moet “nauw” zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tomos fast & furious scooters

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
pedro714 schreef:Wat zou je ervan denken eens een cursus Nederlands te gaan volgens. Wrijfing??????? moet zijn wrijving. Malefide moet zijn Malavide enz.enz. Jurist??? Zelf benoemd zeker. Laat mij niet lachen.
“Malavide”? Bedoelt u niet malafide?
Malediven toch?

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Tomos fast & furious scooters

Ongelezen bericht door Spacestar »

Jongens/Meisjes, dat deze 'keizer(in)' geen taalkundige is mag toch nog niet de reden zijn om hem/haar zo af te branden.

atlas1302

Re: Tomos fast & furious scooters

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Nou deze jurist schroeit een beetje aan en moet zelf op de blaren zitten, dat wil niet zeggen dat zijn/haar snor niet geleverd hoeft te worden. Ik snap de mens af en toe niet, je gaat naar een bromfietszaak en zoekt iets leuks uit en je maakt daar een afspraak over. Je komt de SNOR halen en rekent af, net zoals je doet met een six pack.

Erthanax
Berichten: 9669
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Tomos fast & furious scooters

Ongelezen bericht door Erthanax »

De zelfbenoemde jurist met de profielnaam van een natuurkundige is na het plaatsen van zijn bericht niet meer ingelogd geweest. Ik denk niet dat we nog veel van hem zullen lezen.

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Tomos fast & furious scooters

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

atlas1302 schreef:Nou deze jurist schroeit een beetje aan en moet zelf op de blaren zitten, dat wil niet zeggen dat zijn/haar snor niet geleverd hoeft te worden. Ik snap de mens af en toe niet, je gaat naar een bromfietszaak en zoekt iets leuks uit en je maakt daar een afspraak over. Je komt de SNOR halen en rekent af, net zoals je doet met een six pack.
Kan je een sixpack afrekenen dan? Ik moet er hard voor trainen om eentje te krijgen.


Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Tomos fast & furious scooters

Ongelezen bericht door Holy53 »

pedro714 schreef:Wat zou je ervan denken eens een cursus Nederlands te gaan volgens. Wrijfing??????? moet zijn wrijving. Malefide moet zijn Malavide enz.enz. Jurist??? Zelf benoemd zeker. Laat mij niet lachen.
malafide

malafide bijv.naamw.Uitspraak: [mala'fidə] met de bedoeling je te bedriegen

Gesloten