LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tweedehands Sparta M9b speed pedelec: probleem met versnellingen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
ion.goteseanu
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2019 11:10

Tweedehands Sparta M9b speed pedelec: probleem met versnellingen

Ongelezen bericht door ion.goteseanu »

Goedemorgen, misschein mag ik van uw een advies krijgen.
Ik heb de vorige week een Sparta m9b speed pedelec tweede hands gekocht en ik heb gemerkt dat de snelheden niet veranderen tot de laatste, ik heb vaak geprobeerd om van de versnellingsknop te veranderen, maar daaronder verandert het niet, er zijn nog drie versnellingen tot de laatste maar wanner ik op de versnellingsknop druk het veranderd niet. Ik heb aan de eigenaar gevraagd maar nog geen antwoord gekregen.

Ik stuur een foto: https://ibb.co/b61cvXF



Bedankt !

Met vriendelijke groet,
Ion
Laatst gewijzigd door Radar op 03 nov 2019 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Tweedehands Sparta M9b speed pedelec: probleem met versnellingen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Derailleur afstelling. Als niets krom scheef of kapot is de kabel afstellen. Of ga naar een goede fietsenmaker.

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Tweedehands Sparta M9b speed pedelec: probleem met versnellingen

Ongelezen bericht door pieterenien »

Zo te zien is het simpel op te lossen door een stelschroefje op de derailleur losser te draaien, zodat ook de drie kleinste kransjes bereikbaar worden. Een fietsenmaker heeft dat binnen 1 minuut gefikst Succes met je Speed pedelec!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Tweedehands Sparta M9b speed pedelec: probleem met versnellingen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Het kan zijn dat de schroefjes stuk of vast zitten... al eerder moeten vervangen bij Derailleur wegens pekel.

Dit is ook een reden waarom sommige ze verkopen omdat herstel tijd en geld koste.
En hoe lang gaat batterij mee?

Altijd eerst goed testen op elke versnelling, verlichting en remmen.... ik heb er al diverse laten staan.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Tweedehands Sparta M9b speed pedelec: probleem met versnellingen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

beetje olie kan al wonderen doen.

Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: Tweedehands Sparta M9b speed pedelec: probleem met versnellingen

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

Goed, dat u een foto mee stuurde.
Maak die tandwiel zandbak schoon. Zo ook de droge ketting. Met lichte olie smeren. Niet te veell, dan kleeft het vuil er aan.
Werkt het niet goed, ga dan de gehele fiets reviseren. Maak alles schoon. Vraag les aan een kundige.
Ik heb jaren lang woon werk verkeer gedaan op een aangeklede racefiets. Niet in de stad. Dit heb ik nimmer gezien.
Aan deze fiets is geen onderhoud gepleegd.
Succes, Vr.Groet, Henk.

Bram Bonnewel
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Tweedehands Sparta M9b speed pedelec: probleem met versnellingen

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

je hebt achteraan 9 tandwielen, heb je op de trapas 2 tandwielen zitten of maar 1?
normaal gezien gebruik je alleen het buitenste tandwiel op de trapas in combinatie met de buitenste 5 tandwielen
gebruik je het binnenste tandwiel op de trapas dan in combinatie met de binnenste 5-6 tandwielen achteraan.
Dit is om de ketting niet te slopen.

Gesloten