van Moof aansprakelijk stellen voor extra kosten

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Tulio
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2023 20:34

van Moof aansprakelijk stellen voor extra kosten

Ongelezen bericht door Tulio »

Beste,

Ook ik ervaar helaas problemen met van Moof. In november heb ik een vanMoof gekocht en vanaf het begin heb ik er problemen mee. En wacht al ruim vier weken op een reactie op mijn e-mail (terwijl ze aangeven binnen vijf werkdagen te reageren) en moet zes weken wachten op mijn reparatie.

Doordat ik mijn fiets nu al een aantal weken niet kan gebruiken ben k genoodzaakt extra kosten te maken aangezien je in een stad als Amsterdam, mijn woonplaats, compleet afhankelijk bent van je fiets of scooter. Ik heb al meerdere keren in de chatfunctie gehangen zonder daadwerkelijk geholpen te worden of een oplossing te krijgen. Graag wil ik ze aansprakelijk stellen voor de extra kosten die ik nu maak. Even ter toelichting voordat ik een vanMoof fiets kocht heb ik gebruik van leenscooters (check en Felyx) dit werd mij te duur, maar omdat ik nu mijn vanMoof niet kan gebruiken maak ik weer gebruik van leenscooters.

Mid november gekocht, in proeftijd van 14 dagen was het contact goed en werd ik zelfs gebeld nadat ik een klacht had. Spoedreparatie gehad want ik had al problemen na een week rijden. Een van de problemen is nooit opgelost en na een maand meerdere error codes gehad waardoor ik de fiets niet altijd kon gebruiken, nu drie maanden later is mijn fiets niet meer bruikbaar. Ik krijg van vanMoof geen reactie op mijn mail en via de chat met vanMoof geen betere oplossingen aangeboden dan zes weken wachten op een reparatie. Bellen willen ze niet meer en krijg telkens via de chat heel duidelijk te horen dat ze niks anders kunnen betekenen, retourneren (en dus koop ongedaan maken) niet mogelijks en langskomen in winkels met een klacht niks aan de zaak gaat veranderen. Ik voel mij bedrogen voor een bedrag € 2.789 met een peace of mind + diefstal en onderhoud. MIjn vanMoof is op dit moment niet te gebruiken en mijn serviceabonnement loopt gewoon door.

Klachten in 3 maanden tijd:
Remschijf loopt vast sinds week 1
Trapper was kapot in week 1
Error code 20, 40, 44.
Linker knop was lange tijd niet werkend.
FIets gaat niet van kickslot (eshifter is kapot).

Aangeboden oplossing in 14 dagen bedenktijd:
Spoedreparatie.

Aangeboden oplossing na 14 dagen bedenktijd:
zes weken wachten op reparatie.

Omdat Radar met dit onderwerp bezig is, vraag ik op dit forum of iemand in een soortgelijke situatie een voorbeeldbrief heeft waarin vanMoof aansprakelijk wordt gesteld voor de extra kosten. Of andere tips & tricks voor een gunstige oplossing, die vanMoof mij niet biedt. Of mij kan wijzen op evt. juridische stappen die ik kan ondernemen.
Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: van Moof aansprakelijk stellen voor extra kosten

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Internet staat vol met voorbeeld brieven.

Soms helpt het om dingen voor elkaar te krijgen, echter de kans is ook aanwezig dat de brief vervolgens gelijk in de papier versnipperaar gaat.

U kunt op internet zelf een afspraak inplannen in hun digitale agenda. www.vanmoof.com/nl-NL/contact-us. Ik kan niet zien hoe lang u moet wachten.


Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl om te overleggen of u eventueel de overeenkomst kunt ontbinden.

J. Deltoer
Berichten: 3050
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: van Moof aansprakelijk stellen voor extra kosten

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

U koopt een dure hippe fiets, uiteraard moet die gerepareerd worden en daar hoort een redelijke tijd voor. Hoe lang die moet zijn is lastig te bepalen. Zoals een hooggeeëerd lid van dit forum altijd benoemt: we hebben te maken met de naweeën van een wereldwijde pandemie en er heeft ook nog ergens een schip overdwars gelegen.
Geef ze in een brief een maximum termijn en stel dat de extra kosten na die termijn door u in rekening gebracht zullen worden.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: van Moof aansprakelijk stellen voor extra kosten

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat is het voordeel van kopen bij een fietsenmaker. Die heeft een leenfietsen staan en kan je terecht binnen openingsuren. Een hippe fiets online klinkt leuk, maar met de huidige personeelstekorten en het gebrek aan onderdelen is het soms wachten.
U kunt vragen om een leenfiets, maar zoals gemeld kunnen ze ook al uw berichten in de versnipperaar gaat. Vele bedrijven zijn op dit moment standvastig en houden zich vast aan de beperkte mogelijkheden die er zijn.

Tulio
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2023 20:34

Re: van Moof aansprakelijk stellen voor extra kosten

Ongelezen bericht door Tulio »

Bedankt voor jullie reacties, ik ga ermee aan de slag.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: van Moof aansprakelijk stellen voor extra kosten

Ongelezen bericht door alfatrion »

Extra kosten die onvermijdelijk zijn komen direct voor vergoeding in aanmerking.

Plaats reactie