LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan ik beter een nieuwere of oudere scooter kopen?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
jenniator
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2018 21:33

Kan ik beter een nieuwere of oudere scooter kopen?

Ongelezen bericht door jenniator »

Hoi iedereen,

Ik en mijn man willen een scooter kopen. Wij hebben twee goede scooters gevonden. Het zijn beide een SYM Fiddler 2 en ze zijn zijn beide in goede condittie. de eerste is een 2008 witte Fiddler met rond 1400 km en de andere is een 2016 bruine Fiddler met rond 5000 km. Welke optie is beter? Is de 2016 Fiddler automatisch beter omdat het 8 jaar nieuwer is dan de andere? Of maakt het niet uit? Ik weet niet of er veel verschil tussen de twee modellen zit of dat het zoveel uitmaakt.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kan ik beter een nieuwere of oudere scooter kopen?

Ongelezen bericht door witte angora »

jenniator schreef:Hoi iedereen,

Ik en mijn man willen een scooter kopen. Wij hebben twee goede scooters gevonden. Het zijn beide een SYM Fiddler 2 en ze zijn zijn beide in goede condittie. de eerste is een 2008 witte Fiddler met rond 1400 km en de andere is een 2016 bruine Fiddler met rond 5000 km. Welke optie is beter? Is de 2016 Fiddler automatisch beter omdat het 8 jaar nieuwer is dan de andere? Of maakt het niet uit? Ik weet niet of er veel verschil tussen de twee modellen zit of dat het zoveel uitmaakt.
De kleur zal niet veel verschil uitmaken in het technische verhaal... :wink:

Wat wijsheid is, is niet goed te zeggen. Een scooter die stil staat verslijt ook. Rubbers en alles kunnen uitdrogen, en moeten dan op termijn vervangen worden. Een en ander hangt af van de aanschafprijs en wat er op korte termijn (komende een à twee jaar) aan kosten aan zit te komen. Ik zou zeggen: neem iemand mee die er verstand van heeft. Anonieme mensen op een forum kunnen met een paar zinnetjes de staat van beiden zo moeilijk beoordelen... :wink:

Nevyn
Berichten: 1285
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Kan ik beter een nieuwere of oudere scooter kopen?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Kan niet in jullie portemonnee kijken, maar als jullie er veel plezier van willen hebben zou ik bij de plaatselijke scooter handelaar 2 nieuwe aanschaffen.
Sym, Kymco zijn goede, goed geprijsde scooters.
Voordeel garantie en als er iets kapot is kan je gelijk even langs gaan.

stofzuigertje

Re: Kan ik beter een nieuwere of oudere scooter kopen?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Waar woon je en waar ga je regelmatig naar toe...?

Voor Amsterdam en andere grote steden is een elektrische soms beter.....
De 2008 met zo weinig KM is of klokje rond of iets wat niemand wilde hebben.

Koop bij een dealer met garantie in jou buurt waar je makkelijk terug kunt, anders heb je kans op hoge kosten.
Maar denk aan de milieu regels en ze mogen die aanpassen!

Gesloten