Waarschuwing voor AMSLOD kopers, reparatie na 2 maanden!

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
franspar
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mar 2012 14:30

Waarschuwing voor AMSLOD kopers, reparatie na 2 maanden!

Ongelezen bericht door franspar »

Beste Alyssa van de Amslod servicedesk
Zal de reparatie aanvraag vanaf de eerste tot en met de laatste melding met bijbehorend
antwoorden melden bij kassa, radar, en social media.
Twee maanden wachten op een reparatie voor twee fietsen vind ik te gek voor woorden.
Voorstel om te laten repareren door fietsenmaker in de buurt is niet op
gereageerd, terwijl wij ruim binnen de garantie periode zijn en notabene nog een extra
service contract voor 149 euro per fiets bij u hebben afgesloten!
Jammer dat het zo moet lopen maar dit
als waarschuwing voor toekomstige kopers van AMSLOD fietsen.
Met vriendelijke groet,
Franspar

-------- Oorspronkelijk bericht --------
Onderwerp: Re: [#222735] Reparatie-aanvraag
Van: amslod bv
Aan:
Cc:
Geachte heer of mevrouw,

​Hartelijk dank voor uw bericht.

Wegens de grote drukte kunnen wij helaas niet eerder bij u komen ter reparatie.
Mocht u toch eerder geholpen worden kan dat in 1 van onze werkplaatsen. Deze hebben wij in Almere, Almelo, Apeldoorn, Roermond en Meppel.

Ik zie uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Alyssa
Amslod servicedesk
Op Wo, 29 Sep om 11:41 AM , Franspar schreef:

Veld Waarde
Naam:* Franspar
E-mail:*
Adres:*
Postcode:*
Plaats:
Telefoonnummer:
Heeft u een servicecontract... Ja
Is de reparatie gevolg van ... Nee, dit is een reguliere reparatie
Aantal fietsen voor garanti... 2
Fiets 1 - Model:* Amslod Carlton
Fiets 1 - Uitvoering:* SX
Fiets 1 - Frame nummer:
Fiets 2 - Model: Amslod Hamilton
Fiets 2 - Uitvoering MX
Fiets 2 - Frame nummer:
Afleverdatum:
Uploaden bijlage:
Opmerkingen: Dit is tweede melding. Van fiets een is de kettingkast stuk omdat de ketting er steeds afliep, er valt niet mee te fietsen. Van fiets twee loopt sleept de ketting door de kettingkast, kan ook aflopen. Is wel vreemd bij deze klachten de reparatie pas 28 october plaats zal vinden. Mijn dringend verzoek is een spoed reparatie of ik breng hem naar fietsenmaker op jullie kosten. Met vriendelijke groet Frans van de Par

Elektrische fietsen van Nederlandse topkwaliteit!??? R

echtstreeks van fabrikant!
Electrische fiets | Gratis magazine | Waarom Amslod
222735:421346

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Waarschuwing voor AMSLOD kopers, reparatie na 2 maanden!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Het is al vaker gezegd, maar je bent min of meer afhankelijk van de service van het betreffende merk omdat zijn de enige zijn die het verkopen. In eerste instantie betaal je misschien minder dan bij een lokale fietsen verkoper, maar de ergernis is des te groter. En de optie die je zelf geeft (naar een fietsenmaker brengen) werkt niet want de meeste fietsenmakers repareren dit soort fietsen niet en als ze het wel doen, is het dag garantie. Dat laatste zult U waarschijnlijk niet erg vinden want die stelt niet veel voor.

geengast
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Waarschuwing voor AMSLOD kopers, reparatie na 2 maanden!

Ongelezen bericht door geengast »

Een fietsenmaker die Amslod of Stella fietsen repareert? Die zult u toch echt met een vergrootglas moeten zoeken.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarschuwing voor AMSLOD kopers, reparatie na 2 maanden!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je voorstel is in strijd met de toepasselijke Algemene Voorwaarden van Amslod. Of de geschetste reparatieduur dusdanig lang is dat je de voorwaarden wegens onredelijkheid zou kunnen openbreken, is nog maar zeer de vraag.

Choose your battles:

- ga je de strijd aan met Amslod, en dus de fiets elders laten repareren (als dat al lukt), met onzekere financiële uitkomst;
- kies je eieren voor je geld en wacht je tot 28-10;
- zoek je een middenweg (bijvoorbeeld een leenfiets oid).

De tip om voortaan bij de plaatselijke fietsenmaker te kopen hoeft vast niet meer gegeven te worden :wink:

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Waarschuwing voor AMSLOD kopers, reparatie na 2 maanden!

Ongelezen bericht door Nevyn »

Dirkie schreef:
06 okt 2021 12:18
Het is al vaker gezegd, maar je bent min of meer afhankelijk van de service van het betreffende merk omdat zijn de enige zijn die het verkopen. In eerste instantie betaal je misschien minder dan bij een lokale fietsen verkoper, maar de ergernis is des te groter. En de optie die je zelf geeft (naar een fietsenmaker brengen) werkt niet want de meeste fietsenmakers repareren dit soort fietsen niet en als ze het wel doen, is het dag garantie. Dat laatste zult U waarschijnlijk niet erg vinden want die stelt niet veel voor.
Goedkoper, gaat niet op, ik betaal voor een fiets met midden motor, meer dan voor bijvoorbeeld een Giant met midden motor.
Met zo'n Giant, kan ik bij iedere fietsen winkel terecht.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarschuwing voor AMSLOD kopers, reparatie na 2 maanden!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nevyn schreef:
06 okt 2021 13:36
Goedkoper, gaat niet op, ik betaal voor een fiets met midden motor, meer dan voor bijvoorbeeld een Giant met midden motor.
Met zo'n Giant, kan ik bij iedere fietsen winkel terecht.
Perfecte reden om géén Amslod meer te kopen, zou ik dan zeggen.

Amslod
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2021 11:22

Re: Waarschuwing voor AMSLOD kopers, reparatie na 2 maanden!

Ongelezen bericht door Amslod »

Beste Frans,

Vervelend om te lezen dat u problemen ervaart met uw fiets. Van mijn collega van de service desk heb ik vernomen dat er contact is geweest. Er is een afspraak met onze monteur voor reparatie aan huis gepland. Helaas vanwege drukte moet u langer wachten dan gehoopt. Uiteraard begrijpen we dat deze vertraging ongemak kan veroorzaken. Onze excuses. Graag helpen wij u eerder dan de voorgestelde datum van een monteur aan huis. Dit kan in één van onze servicepunten. Onze servicepunten met Amslod vakmonteur zijn gevestigd in Almere, Almelo, Papendrecht, Roermond, Apeldoorn of Meppel. Mocht u van deze optie gebruik willen maken, dan kunt u contact opnemen met onze service desk via 038 202 0808 (optie 3).Vanzelfsprekend doen wij onze uiterste best om iedereen zo goed en snel mogelijk te helpen, zodat u spoedig weer fijne fietskilometers kan maken.

Met vriendelijke groet,

Kayla van Amslod

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarschuwing voor AMSLOD kopers, reparatie na 2 maanden!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Amslod schreef:
06 okt 2021 16:30
Beste Frans,

Vervelend om te lezen dat u problemen ervaart met uw fiets. ....

Met vriendelijke groet,

Kayla van Amslod
Ik hoop dat je zelf ook beseft dat je hiermee letterlijk niets nieuws vertelt - het is immers exact wat de klagende klant hier zelf al schreef...

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Waarschuwing voor AMSLOD kopers, reparatie na 2 maanden!

Ongelezen bericht door Nevyn »

Moneyman schreef:
06 okt 2021 16:35
Amslod schreef:
06 okt 2021 16:30
Beste Frans,

Vervelend om te lezen dat u problemen ervaart met uw fiets. ....

Met vriendelijke groet,

Kayla van Amslod
Ik hoop dat je zelf ook beseft dat je hiermee letterlijk niets nieuws vertelt - het is immers exact wat de klagende klant hier zelf al schreef...
Ze hebben een standaard antwoord zoals hierboven die ze ook op Trustpilot gebruiken.
Volgens mij hebben ze er een paar standaard in de computer staan en passen ze alleen de naam even aan.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarschuwing voor AMSLOD kopers, reparatie na 2 maanden!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nevyn schreef:
07 okt 2021 12:43
Ze hebben een standaard antwoord zoals hierboven die ze ook op Trustpilot gebruiken.
Volgens mij hebben ze er een paar standaard in de computer staan en passen ze alleen de naam even aan.
Dat lijkt mij ook. Voort zover nog nodig: nóg een reden om geen zaken met hen te doen. Ze nemen de klant duidelijk niet serieus.

Smeagollem
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2021 09:30

Re: Waarschuwing voor AMSLOD kopers, reparatie na 2 maanden!

Ongelezen bericht door Smeagollem »

Beste,

Nou moet ik zeggen dat wij al ruim twee jaar prima ervaring hebben met Amslod en hun service.
Wij hebben steeds gebruik kunnen maken van een prima reparateur aan huis voor de servicebeurten.
Ze geven in ieder geval een voorstel voor een oplossing in hun service station. Wat niet elke leverancier doet,
Ik zou Amslod wel willen adviseren om de kosten voor het vervoer naar z'n servicecentrum te vergoeden.
Dat lijkt mij niet meer dan billijk.

Cybergroeten,

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Waarschuwing voor AMSLOD kopers, reparatie na 2 maanden!

Ongelezen bericht door 150747 »

Ik denk wanneer Dolsma de onderdelen eerder in huis zou hebben en niet afhankelijk was van de containers van de Ever Given hij ook sneller zou en kon repareren.
Het is gewoon te danken aan het feit dat we in Europa te duur zijn en alle handjes uit China moeten komen.

Gesloten